Auteur
|
Bericht
|
De Eik van De Dijk

Forum berichten: 428
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:10
|
|
Prima eerste helft, tweede helft zakte het een beetje in. Zo hou je goed druk op Twente, hopen dat ze dinsdag een flink pakkie slaag krijgt.
Verder heb ik zeer gestoord aan Vak 410 vandaag, al is het voor het eerst. Ik vind het grof schandaal dat ze riep 'K*nk*rbestuur' en 'Van Den Boog is een leugenaar', wat een geweldige manier om je club te steunen in de kampioenstrijd. Je zou de schuld van de hoeveelheid kaarten bij de supporters moeten leggen die zich in de afgelopen jaren, uit zogenaamde 'clubliefde', zich misdragen hebben. Bij Ajax hoort geen geweld, dat hoort bij pauperclubs als Feyenoord en Ado. Wees blij dat er bijna 8000 Ajacieden mogen zijn en ga als 1 man achter je club staan.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:41
|
|
Citaat: VVV is wel een hele zwakke ploeg, totaal niet Eredivisie waardig. Ajax speelde helemaal geen topvoetbal en met een beetje meer concentratie en inzet had het zo 10-0 kunnen worden.
De komende week is de week van de waarheid waarin FC Twente tegen AZ en Feyenoord moet spelen. Als AZ een punt week te pakken dan zie ik ook Feyenoord wel stand zien houden. Ajax moet zich op hun eigen spel blijven richten want Willem II en Heracles mogen dan geen probleem moeten zijn als Ajax op 100% speelt maar je moet wel op 100% spelen.
Mario Been : 'Als we doordeweeks winnen, gaan we ons richten op de bekerfinale'. Met andere woorden als ze winnen Dinsdag/Woensdag laten ze Twente winnen zondag, dus op Feyenoord hoef je niet meer te rekenen.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:47
|
|
Maar Feyenoord zal FC Twente heus niet de 3 punten cadeau geven, de wedstrijd zelf zullen ze wel willen winnen.
|
Lexafca

|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:49
|
|
Dat betwijfel ik, ze zullen best hun best doen maar geeft Bijvoorbeeld El ahmadi die steekpass op Cissé nu ook als hij alleen op de keeper af kan gaan?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 18:15
|
|
Ja, natuurlijk geeft die die. Waarom niet?
|
Lexafca

|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 18:20
|
|
Citaat: Ja, natuurlijk geeft die die. Waarom niet?
Omdat hij ook weet dat hij met die pass Ajax kampioen kan maken.
Maar wat vonden jullie trouwens van Keje? Pantelic moet weg want in de grote wedstrijden zie je hem niet. Ik zie hem juist wel in de grote wedstrijden. 1x tegen Psv met een goal en een assist. 2x Feyenoord 3 Assists en 1 goal. 1x Twente ( eerste wedsrtijd viel hij al na 10 minuten uit) 1 goal en 1 assist. Jammer dat Humberto hem niet tegen sprak.
|
ssvoogel

Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 18:53
|
|
De kansloze spreekkoren en spandoeken zijn alleen maar een bevestiging van de reden achter de beslissing. Die hersenloze capuchons zijn zelf de aanleiding voor dit soort noodzakelijke besluiten. Als die kansloze gasten nou eens weg zouden blijven bij het voetbal, zou het mogelijk zijn een Kuip te vullen met 20.000 supporters van beide clubs. Maar als je deze week weer de website http://www.afca.nl ziet, zegt dat genoeg.
Diep en diep triest en ik distantieer me bij deze dan ook van alle nare dingen die gezegd, geschreven en ge maakt worden m.b.t. dit soort dingen. Ze huilen als de Feyenoorders anti-Joden leuzen zingen, maar zelf spotten ze met het bombardement op Rotterdam. Belachelijk.
Over de wedstrijd:
7-0, keurige uitslag. Genoten van Lodeiro die eens langer dan 10 minuten mocht spelen. Heb me een beetje gestoord aan mevrouw Christina Eriksen. Wat een wijf is dat zeg. Behalve dat hakje kwam er niets goeds van die balletschoentjes van hem.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:02
|
|
Wat een achterlijk zooitje zeg........ is dat "ons "vak 410?
Vind het toch altijd al een groepje eikels die denken dat ze Ajax zijn.
Zit me gewoon te generen.
Wat Lodeiro betreft...... wat is het toch een lekker ventje! Toppertje!
Hoop dat Jol dat ook nou eens gaat inzien.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:06
|
|
Zo, weer terug van de ArenA.
Over de spreekkoren gericht aan bestuur heb ik eerlijk gezegd (vanaf de F-side) niets meegekregen (althans, niet goed gehoord), maar lijkt me duidelijk dat ik me daar ook van distantieer. En je weet gewoon dat dat olie op het bekende vuur is.
Laat de supporters die bijv. dat plaatje op afca.nl hebben gezet maar eerst eens de hand in eigen boezem steken.
Verder was het een goede wedstrijd (1e helft vooral) waarin VVV wel een heel gewillig slachtoffer was.
Lodeiro bevalt me per minuut steeds meer. Als je ziet hoeveel hij in de ruimtes loopt, bal vraagt, kaatst, dreigend is aan de bal (passing en beweging)..poeh, gaan we nog veel plezier aan beleven.
Suarez was ook weer in oude doen! Gelukkig..3 goals en hij sleurde, leurde weer en daarbovenop was hij ook dreigend.
Pantelic speelde ook weer lekker, toch jammer dat de beste man 4 seizoenen en een hoog salaris wilt als verlenging.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:08
|
|
Jol laat Lodeiro spelen als het kan. Hij moet nog heel erg aan het systeem werken en in die functie speelt die zijn wedstrijden bij Jong Ajax mee. Wel een mooie voetballer om te zien en het gaat al een stuk beter met hem.
Prima overwinning van Ajax ondanks dat er niet goed werd gevoetbald bij Ajax. Maar als je na een kwartier al op 3-0 voorstaat is het heel moeilijk om scherp te blijven.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:11
|
|
Citaat: Lodeiro bevalt me per minuut steeds meer. Als je ziet hoeveel hij in de ruimtes loopt, bal vraagt, kaatst, dreigend is aan de bal (passing en beweging)..poeh, gaan we nog veel plezier aan beleven.
Hij is in potentieel een van de beste middenvelders in de Eredivisie en vooral zijn passing is geweldig. Als Eriksen en Lodeiro zich blijven ontwikkelen dan gaat het Ajax middenveld een paar mooie jaren tegemoed.
Citaat: Jol laat Lodeiro spelen als het kan. Hij moet nog heel erg aan het systeem werken en in die functie speelt die zijn wedstrijden bij Jong Ajax mee. Wel een mooie voetballer om te zien en het gaat al een stuk beter met hem.
Ik vind het heel slim dat Jol Lodeiro niet meteen een basisplaats heeft gegeven en rustig aan Ajax laat wennen maar ik ben wel van mening dat hij Lodeiro vaker had kunnen gebruiken of eerder had kunnen laten invallen.
|
Dijk

|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:24
|
|
Citaat: Hij is in potentieel een van de beste middenvelders in de Eredivisie en vooral zijn passing is geweldig. Als Eriksen en Lodeiro zich blijven ontwikkelen dan gaat het Ajax middenveld een paar mooie jaren tegemoed. Er kan daar wel eens een probleem vormen. Deze twee spelers willen het liefst allebei op de nummer tien positie spelen. Jol kan nu wel als noodoplossing Eriksen op de linkerkant zetten. Maar dat is niet te hopen dat het daarmee word opgelost. Dan kun je als Ajax geen 4-3-3 meer spelen omdat de linkerkant steeds naar binnen trekt.
Citaat: Ik vind het heel slim dat Jol Lodeiro niet meteen een basisplaats heeft gegeven en rustig aan Ajax laat wennen maar ik ben wel van mening dat hij Lodeiro vaker had kunnen gebruiken of eerder had kunnen laten invallen. De slimste zet van Ajax is denk ik om hem al in de winterstop te laten komen. Kan zich zo via trainingen en wedstrijden bij Jong Ajax aan het systeem wennen. Als je hem in de zomer zou hebben gehaald had je een veel kortere voorbereidingstijd met hem, omdat die ook met Uruguay het WK zal spelen en later zal instromen tijdens de voorbereiding.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:24
|
|
Ja sorry maar dat vind ik nou zo'n onzin!
Hoezo wennen??? Je went alleen maar door vaak te spelen , dus elke wedstrijd minimaal een uur.
Wennen, ja dat hoor ik iederen zeggen, wat een onzin.
Als je een kind leert zwemmen laat je hem toch ook niet eerst 20 x wennen door hem met alleen z'n grote teen in het water te zetten of op een stoeltje langs de kant, want dan kan hij kijken?
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:27
|
|
Maar het is niet alleen het voetbal he Gallina! Want het is hier in Nederland nog lange geen Uruguay. Was het maar, iedere dag minimaal 25 graden! Heerlijk!
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:31
|
|
Gigantische uitslag natuurlijk. Het was geen hele goede wedtrijd maar VVV is zo zwak dat je er dan alsnog ruim overheen gaat. Nog 4 goaltjes en dan hebben we er 100.
Waar ik me aan geirriteerd heb zijn die anti Rotterdam/Feyenoord liedjes, tegen VVV nota bene. En dat 'kkbestuur' zingen is natuurlijk erg stoer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:33
|
|
Citaat: Maar het is niet alleen het voetbal he Gallina! Want het is hier in Nederland nog lange geen Uruguay. Was het maar, iedere dag minimaal 25 graden! Heerlijk!
Ja haha Fregge en waarschijnlijk een veel betere spelersmentaliteit.
Maar ik blijf bij mijn standpunt. "Wennen" is veel te kort door de bocht.
PS Het is er ook wel kouder hoor, dan 25 graden, maar veel beter dan hier!
|
Dijk

|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:33
|
|
Citaat: Ja sorry maar dat vind ik nou zo'n onzin!
Hoezo wennen??? Je went alleen maar door vaak te spelen , dus elke wedstrijd minimaal een uur. Hij speelt nu ook behoorlijk veel. Alleen niet in het eerste maar bij Jong Ajax.
Citaat: , ja dat hoor ik iederen zeggen, wat een onzin.
Als je een kind leert zwemmen laat je hem toch ook niet eerst 20 x wennen door hem met alleen z'n grote teen in het water te zetten of op een stoeltje langs de kant, want dan kan hij kijken?
 Als je een kind wil laten zwemmen gooi je hem toch ook niet gelijk in het diepe. Dan laat je hem ook rustig zwemmen in het minder diepe water .
|
Geraldo

Forum berichten: 643
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 20:35
|
|
Citaat:
Spelersrapport volgens Goal
Maarten Stekelenburg – 6,5 Redde nuttig op inzetten van Auassar. Een rustige middag voor de doelman van Ajax en Oranje.
Gregory van der Wiel – 6,5 Kwam in het begin van het duel veelvuldig mee op, maar kon uiteindelijk niet voor zijn eigen kansen gaan.
Toby Alderweireld – 7 Geen enkele moeite met spits Ruud Boymans. In de opbouw blijft zijn prachtige trap bekoren.
Jan Vertonghen – 7,5 Was niet alleen verdedigend uitstekend, ook aanvallend was hij sterk. Gaf een puike assist op Marko Pantelic.
Vurnon Anita – 6 Vurnon liet zich zondag amper zien. Hij schakelde Ruben Schaken uit. Punt.
Gabri – 6,5 Door zijn slimheid is hij altijd belangrijk. Wat minder dominant aanwezig dan de geschorste Eyong Enoh.
Demy de Zeeuw – 7 Ruimde met Gabri veel ballen op. Liet het aanvalsspel aan collega’s over.
Siem de Jong – 5,5 Net als tegen ADO Den Haag was hij onzichtbaar.
Urby Emanuelson – 7,5 Lijkt bij wedstrijden in de ArenA van een hoger niveau dan als Ajax uit speelt. Zijn goal was een presentje van Pantelic.
Luis Suarez – 8 Met een nieuwe drieklapper verhoogde hij zijn seizoenstotaal naar 32. Zeven doelpunten daarvan maakte hij tegen VVV.
Marko Pantelic – 8,5 Hoewel hij in Ferry de Regt een waardeloze mandekker tegenover zich had, was zijn spel imponerend. Twee doelpunten maakte hij op eigen kracht, de derde was door toedoen van Jan Vertonghen.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 20:37
|
|
Helemaal gelijk, Dijk. De eerste invalbeurten speelde Lodeiro nog als een typische Zuid-Amerikaanse voetballer (veel gepriegel op de vierkante meter zonder dreiging in de diepte). In Europa speelt men tempo en dat is voor veel Zuid-Amerikaanse voetballers een heel nieuw fenomeen. Dan ga je zo iemand natuurlijk niet midden in een kampioensrace in het diepe gooien. Dat had punten gekost.
|
Lexafca

|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 21:44
|
|
Ik vindt dat op verschillende sites ( vooral ajaxlife) Gabri een veel te hoog cijfer krijgt. Hij was wel niet zo slecht. Elke kans/mogelijkheid van VVV kwam door slecht uitverdedigen van hem, ja het is een cultheld, maar was vandaag zeer matig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 00:31
|
|
De beste drie spelers waren inderdaad, Pantelic, Suarez en Vertonghen. Pantelic vond ik zelfs fenomenaal. Twee van zijn goals waren zo makkelijk nog niet.
|
n33rb33k

Forum berichten: 31
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 15:17
|
|
Wat is er eigenlijk met de wedstrijdbal gebeurd? Las dat Pantelic hem heeft gekregen, maar Suarez heeft er toch evenveel recht op?
Heb me ook geďrriteerd aan de spreekkoren. Steun je ploeg in plaats van je frustraties bot te vieren op het bestuur. Schandelijk!
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 15:47
|
|
Citaat: Wat is er eigenlijk met de wedstrijdbal gebeurd? Las dat Pantelic hem heeft gekregen, maar Suarez heeft er toch evenveel recht op?
Heb me ook geďrriteerd aan de spreekkoren. Steun je ploeg in plaats van je frustraties bot te vieren op het bestuur. Schandelijk!
De irritaties waren op vak 127 ook goed te merken overigens.
En los daarvan, dat soort spreekkoren als die we gisteren hoorde bevestigen alleen maar de daad die Ajax heeft gedaan (minder kaarten). En na het spoed directie-overleg van vandaag zal Ajax wel zonder supporters gaan.
Erg mooi trouwens hoe Koos welkom werd geheten door de Zuid-tribune! Wat een heerlijk gevoel moet dat (weer) zijn voor die man.
|
Dijk

|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 18:23
|
|
Citaat: Wat is er eigenlijk met de wedstrijdbal gebeurd? Las dat Pantelic hem heeft gekregen, maar Suarez heeft er toch evenveel recht op? Ze hebben allebei de wedstrijdbal gekregen. Er zijn een stuk of acht wedstrijdballen aanwezig tijdens de wedstrijd.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 13:20
|
|
Citaat: Helemaal gelijk, Dijk. De eerste invalbeurten speelde Lodeiro nog als een typische Zuid-Amerikaanse voetballer (veel gepriegel op de vierkante meter zonder dreiging in de diepte). In Europa speelt men tempo en dat is voor veel Zuid-Amerikaanse voetballers een heel nieuw fenomeen. Dan ga je zo iemand natuurlijk niet midden in een kampioensrace in het diepe gooien. Dat had punten gekost.
Speelde inderdaad al wat Europeser dan in z'n eerste wedstrijden. Maakt in z'n enthousiasme nog wel wat onnodige meters zonder bal, vind ik. Wil constant de bal hebben. Die combinatie met Pantelic, gevolgd door de bal op Suárez en de assist op Pantelic waren in ieder geval erg goed. Als je ziet hoe waardeloos De Jong weer speelde, dan zou ik Lodeiro de laatste wedstrijden meer speeltijd gunnen.
Onze vriend Feest vergeleek hem qua speelstijl overigens met Sneijder, maar ik vind hem meer weg hebben van Van der Vaart.
|