Auteur
|
Bericht
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 13:06
|
|
Citaat:
Ik zeg toch nergens dat Dost een topper is? Ik zeg alleen dat het een goede speler kan worden voor AJAX in de toekomst.
Ik zeg ook niet dat jij dat zegt,ik zeg alleen dat één goed seizoen nog geen topspeler maakt.
Citaat: Nogmaals, aan de ene kant vindt ik het jammer dat Dost niet nu al bij AJAX speelt, maar aan de andere kant, Dost kan zich nu prima verder ontwikkelen bij Heerenveen en dan kunnen we ook kijken of Dost echt zo goed is.
Als hij slaagt bij SC Heerenveen (ongeveer 15 doelpunten) dan is hij onbetaalbaar voor Ajax of iedere andere club in de eredivisie.
|
RodneyAFCA
Forum berichten: 334
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 13:16
|
|
@Pushkin
Citaat: Als Dost werkelijk zoveel talent had dan was ons dat wel eerder opgevallen. Maar ik ken veel spelers die dan een leuk seizoen kennen en dan door naar Ajax geschreeuwd worden om een jaar later niets meer van te horen. Mark Janko, ook zo'n leuk voorbeeld.
Hij heeft 1 leuk seizoen gedraaid nu, dan is het toch mooi dat ie naar Heerenveen gaat. Dan kunnen we kijken of Dost een hype is of dat hij werkelijk zo,n goede spits is.
Citaat: Heel goede spits. Bij heel goede spits denk ik aan Dzeko, Drogba of Van Persie. Maar we hebben het hier over Dost. Dost heeft een leuk seizoen gehad, maar dat is heel wat anders. En ook die potentie, dat is de hele clou nou juist. Als Dost zoveel potentie had gehad hadden we dat al lang vorig seizoen gemerkt.
Lees goed Pushkin, ik zeg nergens een hele goede spits. Ik zei dat Dost een goede spits is met potentie. Voor zijn leeftijd is het zeker een goede spits.
Citaat: Wat gaat hij dan zo spectaculair verbeteren?
Je kan nooit zeggen wat een speler exact zal gaan verbeteren, maar Dost zal zeker dingen bij gaan leren in Heerenveen en hij zal ook zijn kwaliteiten verbeteren. Slimmere loopacties, beter schot, kansen afwerken etc.
Citaat: Huntelaar stond al vanaf zijn 16de bekend als een begaafd afmaker (ook geen technicus). Wat ze overeenkomstig hebben is dat ze inderdaad niet snel zijn, inderdaad niet zo technisch en Dost heeft fysieker de boel wat meer mee. Maar Dost heeft niet het killerinstinct van Huntelaar, en een Huntelaar zonder killerinstinct dan blijft er weinig over.
Je hoeft niet altijd al op hele jonge leeftijd bekend staan als groot talent er zijn namelijk ook genoeg "laatbloeiers". Sommige jongens stonden ook al op hun 16de bekend als groot talent, maar die hebben het nooit weten waar te maken. Het zegt me niets vanaf wanneer iemand bekend staat als groot talent het gaat erom hoe ze nu presteren en Dost presteert op dit moment goed, niet meer en niet minder. Dost kan zich nu bewijzen bij Heerenveen.
Citaat: Ik zeg toch nergens dat Dost een topper is? Ik zeg alleen dat het een goede speler kan worden voor AJAX in de toekomst.
Citaat: Je zegt letterlijk 'hij heeft dit jaar bewezen een heel goede spits te zijn'
Ik zeg niet dat Dost een hele goede spits is, ik zeg dat Dost een goede spits is met potentie (of ik moet het een keer eerder op het forum gezegd hebben, dan neem ik dat terug, want Dost is op dit moment geen hele goede spits, maar gewoon een spits met potentie om de Nederlandse top te halen binnen 2 a 3 jaar).
Citaat: Ik heb zelf al aangegeven dat ik hem qua handelingssnelheid gewoon te kort vind komen, ben je verder totaal niet op ingegaan. Maar ik zal het plaatje nog duidelijker schetsen, Dost komt op technisch vlak te kort en zal daar gezien zijn leeftijd ook geen heel spectaculaire stappen meer in maken. Dost heeft geen snelheid en actie, dus spelers uitspelen zit er ook niet in. Dost is daarnaast ook weer niet zo dodelijk in de 16 om hem die andere gebreken te vergeten.
Dost is inderdaad niet de beste als het gaat om handelingssnelheid, dat moet hij zeker bijgaan leren, helemaal mee eens. Dost is inderdaad net als Huntelaar geen technische speler, maar dat hoeft ook helemaal niet, want dat kan hij compenseren door loopacties en een door een killer te zijn. Dost is op dit moment nog niet dodelijk in de 16, dat was Huntelaar op die leeftijd al wel, geef ik toe. Maar Dost kan uiteraad wel dodelijk worden in de 16.
Citaat: Het enige wat voor Dost pleit is een redelijk schot en kopkracht en een redelijk gevoel voor positie.
Zijn toch hele belangrijke kwaliteiten voor een spits vind ik, maar hij moet zich op deze punten wel verder ontwikkelen. Ook op andere punten moet hij zich verder ontwikkelen, maar over die punten zijn we het wel eens omdat we vinden dat Dost daar zich echt verder zal in moeten ontwikkelen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 13:34
|
|
@Rodney:
Wat bedoel je nu eigenlijk met je posts? Je typt veel maar je zegt eigenlijk niets, allemaal lange verhalen vol kromme en holle zinnen waarvan bovendien je niet eens meer weet of je jezelf (op basis van eerder gedane uitspraken) tegenspreekt of niet. Niet lullig bedoelt hoor maar kwaliteit gaat nog altijd boven kwantiteit......
Wat vind jij bijvoorbeeld (beknopt) de belangrijkste eigenschappen die een Ajax spits moet bezitten? En in hoeverre vind je dat Dost die bezit?
|
RodneyAFCA
Forum berichten: 334
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 13:50
|
|
@Peter79
Citaat: Wat bedoel je nu eigenlijk met je posts? Je typt veel maar je zegt eigenlijk niets, allemaal lange verhalen vol kromme en holle zinnen waarvan bovendien je niet eens meer weet of je jezelf (op basis van eerder gedane uitspraken) tegenspreekt of niet. Niet lullig bedoelt hoor maar kwaliteit gaat nog altijd boven kwantiteit......
Zal wel aan m,n leeftijd liggen (15). Ik vindt dat ik voor een 15-jarige toch redelijk typ.
Citaat: Wat vind jij bijvoorbeeld (beknopt) de belangrijkste eigenschappen die een Ajax spits moet bezitten? En in hoeverre vind je dat Dost die bezit?
Het belangrijkste wat een AJAX spits in mijn ogen moet hebben zijn:
Scorend vermogen, slimme loopacties, fysiek sterk, kopsterk, moet goed mee kunnen voetballen en natuurlijk een sterke aanname.
Misschien vergeet ik wat, en schiet me nog iets anders te binnen.
Aan welke dingen voldoet Dost, die een AJAX spits moet hebben op dit moment( in mijn ogen)? Dost voldoet aan de volgende dingen, vind ik:
Hij scoort redelijk vaak, maar ik heb hem ook wat kansen zien missen, dus hij beschikt niet helemaal daarover. Dost heeft wel slimme loopacties, dus dat is goed. Dost is fysiek sterk, dus daar voldoet hij ook aan. Het meevoetballende vermogen van Dost is niet zo hoog, dus daar moet hij aan werken. Ze balaanname moet ook beter, en hij moet daarin ook sneller handelen.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 14:30
|
|
Ik denk dat we het boek Bas Dost wel kunnen sluiten. Deze jongen zal denk ik minimaal de komende 2 jaar voor Heerenveen spelen en wij hebben voor aankomend seizoen een spits nodig. Ik denk echter ook dat deze jongen het Ajax-niveau niet zal halen...
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Vr 11 jun 2010 18:03
|
|
Eens met Niels, ik ben bang dat het een Gerald Sibon wordt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 11 jun 2010 18:11
|
|
Citaat: Eens met Niels, ik ben bang dat het een Gerald Sibon wordt.
Die zit al bij Melbourne Heart, Rinus.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 11 jun 2010 18:20
|
|
Wat maakt dat uit Toby?
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Vr 11 jun 2010 18:24
|
|
Citaat: Eens met Niels, ik ben bang dat het een Gerald Sibon wordt.
Die zit al bij Melbourne Heart, Rinus.
Een type Sibon natuurlijk. Aardige trap, kop sterk, zelfde postuur.
Misschien gaat Dost over 10 jaar naar Sydney Wanderers ofzo!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 11 jun 2010 18:28
|
|
Ah, een Sibon! Ik begrijp het al.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 14 jun 2010 15:00
|
|
Mag deze topic niet dicht trouwens?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 14 jun 2010 17:22
|
|
Als ik 'm zou kunnen sluiten dan zou ik het doen...
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 14 jun 2010 17:58
|
|
Graag.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 14 jun 2010 18:01
|
|
Mega Toby to the rescue.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 13:34
|
|
Weer open.
|
AFCA Tyke
Forum berichten: 82
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 14:40
|
|
Helaas.
|
Sander410
Forum berichten: 13
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 14:55
|
|
JA
Bas Dost is volgens mijn de speler die ajax sterker maakt.. Iemand die een koele kikker is, net zo sterk als De jong.. alleen veel beter in afwerken..
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 15:18
|
|
Waarom sluiten? Helaas lijkt de belangstelling voor Dost erg concreet.
Suarez vervangen met Dost.. daar wordt je niet vrolijk van. Als vervanger van Pantelic in de zomer had ik nog mee kunnen leven, al had ik dat ook een risico gevonden. Maar oke. Als vervanger van Suarez daarentegen... dat kan je toch niet menen
Het is ook echt kapitaal weggooien, want Dost ga je nooit voor veel geld kunnen verkopen, ook al slaagt hij (Dost slaagt al als hij het 'redelijk' zou doen).
We moeten juist spelers kopen waarbij de potentie is dat we hem over een aantal jaar voor een veelvoud kunnen verkopen. Helaas hebben we dit nodig om financieel te overleven.
Haal dan Mertens, die heeft tenminste die potentie. Mounir is een spits, en geen linksbuiten, dus in weze hebben we al een spits. We hebben een vleugelspeler nodig. Mertens dus (of iemand uit het buitenland -> De Bruyne? Yildirim?)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 15:26
|
|
Het sluiten is ook niet van toepassing, dat zijn zeer oude berichten, het topic is juist net weer geopend. Mertens is inderdaad een zeer interessante speler, ik zou hem er graag bij zien.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 15:45
|
|
Het lijkt er sterk op dat hij gaat komen, erg jammer. Dan zitten we zometeen met een spits die aanvoer nodig heeft, terwijl we El Hamdaoui en Sulejmani op de vleugel hebben. Ik had toch liever een buitenspeler zien komen en dan El Hamdaoui in de spits houden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 15:47
|
|
http://www.ajaxfans.net/nieuws-8050_AJA ... -DOST.html
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 16:02
|
|
Wie heeft deze keuze gemaakt? Ik behoud liever Siem de Jong in de spits en geef het geld uit aan Mertens. We moeten nog maar afwachten of Eriksen en Dost een complementair duo vormen, zeker gezien Dost veel statischer is dan de Jong. Ik hoop dat Heerenveen vast houdt aan een veel te hoog bedrag en dat Ajax er dan niet meer op in gaat.
|
AFCA Tyke
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 16:05
|
|
Suarez is niet te vervangen, maar als je dan met Dost aan komt zetten...? Tja, dan vraag ik me af hoe groot het lijstje was met mogelijke 'spitsen'. Maar laten we het afwachten, meer dan 4 miljoen moet ie iig niet kosten.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 16:09
|
|
Voor een bankzitter van Heerenveen moet je niet eens een miljoen betalen. Ik zeg verder kijken. Mertens, dat is de enige speler van de Eredivisie die ik nu graag zie komen.
|
AFCA Tyke
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 16:15
|
|
Citaat: Voor een bankzitter van Heerenveen moet je niet eens een miljoen betalen. Ik zeg verder kijken. Mertens, dat is de enige speler van de Eredivisie die ik nu graag zie komen.
Die zie ik al 3 jaar lang graag komen, maar dat houdt Utrecht koste wat kost wel tegen. Die is ontzettend belangrijk voor Utrecht. Het zuinige Ajax doet, denk ik, geen aankopen meer van boven de 5 miljoen..
|