Forum
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2009/10 » Ado Den Haag - Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ado Den Haag - Ajax
Maker: -Ricardo-Bekeken: 9324
Status: InactiefBerichten: 89
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 21:25

Ado Den Haag - Ajax Amsterdam
4 April 2010 12:30
Nieuw Forepark, Den Haag

Gaat Ajax de traditiegetrouw lastige uit wedstrijd tegen Den Haag winnen? Kortom discussieer hier over alles rondom deze wedstrijd! Ik zou zo gaan spelen:

------------------Stekelenburg---------------
-Van der Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Anita-
----------------------Enoh----------------------
---------De Zeeuw--------------Emanuelson---
---------------------Eriksen---------------------
-----------Suarez--------------De Jong----------

Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 21:53
Citaat:
EXCLUSIEF - De dagen van Raymond Atteveld als trainer van ADO Den Haag lijken geteld. Liefst zeven basisspelers willen niet langer onder de trainer spelen.

Afgelopen vrijdag liep het in de rust en na afloop van het uitduel met NAC Breda (3-0 verlies) uit de hand in de kleedkamer van ADO. Scherpe woordenwisselingen hadden plaats tussen trainer en spelers, waarbij een deel van de selectie opstond en aangaf niet langer meer met Atteveld te willen samenwerken.

Onder anderen zeven basisspelers maakten duidelijk het onberekenbare en agressieve gedrag van de trainer helemaal zat zijn. De grote onvrede kwam onder meer tot uiting toen Atteveld na de wedstrijd aangaf dat het beloofde vrije weekend kwam te vervallen en de spelers zich zaterdagmorgen om elf uur op de club moesten melden. Het leidde tot oproer waarbij de spelers aangaven niet te zullen komen. De training vond uiteindelijk ook niet plaats.

De Raad van Commissarissen is vrijdagnacht nog de conversatie met de spelersgroep aangegaan, maar besefte al snel dat de breuk niet zomaar te lijmen is. Maandagochtend vindt er opnieuw een crisisoverleg plaats, waarbij Atteveld niet aanwezig zal zijn.

Dat komt op een goed moment.

Bron: VI
Battum

Forum berichten: 25
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 21:58
Oke ja dat komt precies op het goede moment. Dat kan ten goede komen voor ajax
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 22:04
Waarom zou het goed uitkomen voor Ajax?
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 22:06
Citaat:
EXCLUSIEF - De dagen van Raymond Atteveld als trainer van ADO Den Haag lijken geteld. Liefst zeven basisspelers willen niet langer onder de trainer spelen.

Afgelopen vrijdag liep het in de rust en na afloop van het uitduel met NAC Breda (3-0 verlies) uit de hand in de kleedkamer van ADO. Scherpe woordenwisselingen hadden plaats tussen trainer en spelers, waarbij een deel van de selectie opstond en aangaf niet langer meer met Atteveld te willen samenwerken.

Onder anderen zeven basisspelers maakten duidelijk het onberekenbare en agressieve gedrag van de trainer helemaal zat zijn. De grote onvrede kwam onder meer tot uiting toen Atteveld na de wedstrijd aangaf dat het beloofde vrije weekend kwam te vervallen en de spelers zich zaterdagmorgen om elf uur op de club moesten melden. Het leidde tot oproer waarbij de spelers aangaven niet te zullen komen. De training vond uiteindelijk ook niet plaats.

De Raad van Commissarissen is vrijdagnacht nog de conversatie met de spelersgroep aangegaan, maar besefte al snel dat de breuk niet zomaar te lijmen is. Maandagochtend vindt er opnieuw een crisisoverleg plaats, waarbij Atteveld niet aanwezig zal zijn.

Inderdaad, heerlijk ben alleen benieuwd hoe ze Jol zullen ontvangen, zal wel niet al te positief zijn...

Zo ging het bij Van Basten:

El Lute

Forum berichten: 3606
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 22:06
Inderdaad, klote moment.
Attelveld eruit waarschijnlijk en dan een tot op bot gemotiveerde ploeg tegen Ajax.
Als je ze al moet motiveren tegen Ajax.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 22:11
Hoe gemotiveerd ADO ook is, Ajax moet dit winnen.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 08:45
Citaat:

Juist niet. Heb je het 'Pijpers-effect' gezien bij Willem 2? Dit kan net zo goed bij ADO gaan werken.
Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 09:36
Citaat:

Juist niet. Heb je het 'Pijpers-effect' gezien bij Willem 2? Dit kan net zo goed bij ADO gaan werken.

Verklaar je nader. Ik ben namelijk wel benieuwd naar jouw onderbouwing m.b.t. het Pijpers-effect.

@ Bart. - In eerste instantie was ik van mening dat onrust altijd slecht is en in het onderbewustzijn toch doorwerkt op spelers, maar zoals sommigen hier opperde, kan het ook juist averechts werken. Daarnaast is Atteveld nog niet vertrokken. Daarnaast is volgens mij weinig voor nodig om menig tegenstander - en in het speciaal ADO - te motiveren voor een wedstrijd tegen Ajax.

We zullen zondag zien wat voor effect het heeft op ADO.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 09:38
Citaat:

Verklaar je nader. Ik ben namelijk wel benieuwd naar jouw onderbouwing m.b.t. het Pijpers-effect.

@ Bart. - In eerste instantie was ik van mening dat onrust altijd slecht is en in het onderbewustzijn toch doorwerkt op spelers, maar zoals sommigen hier opperde, kan het ook juist averechts werken. Daarnaast is Atteveld nog niet vertrokken. Daarnaast is volgens mij weinig voor nodig om menig tegenstander - en in het speciaal ADO - te motiveren voor een wedstrijd tegen Ajax.

Sinds dat Pijpers er is wordt er weer gewonnen door Willem 2, een nieuwe trainer brengt veelal voor een frisse wind door de selectie en opstelling enzo. Zie Advocaat bij AZ. Zie Everse bij Heerenveen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 10:54
Citaat:

Sinds dat Pijpers er is wordt er weer gewonnen door Willem 2, een nieuwe trainer brengt veelal voor een frisse wind door de selectie en opstelling enzo. Zie Advocaat bij AZ. Zie Everse bij Heerenveen.

Het kan ook anders werken, Jan de Jonge bij Heerenveen wist het tij niet te keren.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 12:06
Ik denk dat een 'frisse wind' Ado beter zal doen spelen dan een langer verblijf van Atteveld.
Lama

Forum berichten: 262
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 12:09
Ajax moet gewoon voetballen, en tegen Ado moet dit goed komen. Ik heb er het volste vertrouwen in. Ik zou in deze opstelling spelen:

------------------Stekelenburg---------------
-Van der Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Anita-
----------------------Enoh----------------------
---------De Zeeuw--------------Emanuelson---
---------------------Lodeiro---------------------
-----------Suarez--------------De Jong----------

Ik vind het namelijk weleens tijd worden dat Lodeiro speelminuten krijgt, ipv steeds 10 a 15 minuten in een al gespeelde wedstrijd. Eriksen brengt nog iets te weinig vind ik.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 12:15
Heb nu twee opstellingen gezien en twee keer met urby erin. Speelt één goede wedstrijd tegen PSV en is direct weer basisklant bij velen... Gisteren vond ik hem weer onzichtbaar spelen als linksvoor. Verder zie ik in De Jong nog steeds geen diepe spits. Voor Ado hoeven we natuurlijk niet bang te zijn, dus onszelf 'aanpassen aan de tegenstander' is in mijn ogen onnodig.

Stekelenburg - Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita - De Zeeuw, De Jong, Enoh - Suarez, Pantelic, Eriksen.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 15:14
Update omtrent positie van Atteveld
#bron: http://www.voetbalzone.nl
Citaat:
Raymond Atteveld heeft het crisisberaad met een groep spelers en de directie van de club doorstaan. Volgens de NOS heeft het bestuur laten weten het seizoen af te willen maken met de omstreden oefenmeester. Of er ook over de komende jaargangen is gesproken blijft vooralsnog onduidelijk
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 16:04
Als je van ADO niet wint, verdien je ook niet om in de tweede of eerste te worden, dus ik neem aan dat we daar gewoon winnen. ADO zal wel veel strijd leveren, maar als wij dat ook doen komen onze kwaliteiten toch boven ADO drijven. Nemen we het te licht op, dan kan het wel weer eens zoals 'van ouds' gaan worden. Ajax móét de druk erop houden en zorgen dat het blijft winnen.
10Oele

Forum berichten: 386
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 17:03
We moeten gewoon blijven winnen willen we kans maken op de titel en dan mag ado inderdaad geen puntverlies opleveren. Ado zal veel strijd leveren, aan kwaliteit ontbreekt het echter in de selectie van Atteveld. Ik zou het als volgt aanpakken:

Steek
Vd Wiel - Alderweireld - Vertonghen - Anita
De Jong - Enoh - De Zeeuw - Lodeiro
Suarez - Pantelic
Ad

Forum berichten: 2481
Geplaatst: Di 30 maa 2010 02:07
Citaat:
Als je van ADO niet wint, verdien je ook niet om in de tweede of eerste te worden, dus ik neem aan dat we daar gewoon winnen. ADO zal wel veel strijd leveren, maar als wij dat ook doen komen onze kwaliteiten toch boven ADO drijven. Nemen we het te licht op, dan kan het wel weer eens zoals 'van ouds' gaan worden. Ajax móét de druk erop houden en zorgen dat het blijft winnen.

En zo simpel is het Pablo.......winnen en verder niet zeiken. Ook al heeft Ajax een middelmatig elftal, het verschil met de Hagenezen is nog altijd groot genoeg om een overwinning te mogen eisen.
Toch heb ik geen goed gevoel bij deze wedstrijd. Het kan zomaar 0-3 worden, maar Ajax zou er ook punten kunnen verspelen.
Ik ga er maar vanuit dat de resterende wedstrijden allemaal gewonnen worden en dat we zullen moeten hopen dat het Tukker geluk ophoudt.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Di 30 maa 2010 08:14
Er telt 1 ding, winnen! De druk op FC Twente houden die na VVV nog Heerenveen, Feyenoord, Az en NAC krijgt.

Overigens een prachtige ochtend om wakker te worden: Zon, blauwe lucht en slecht nieuws over Ado

#telesport.nl

[list">Iedere keer zorgt de gemeente Den Haag voor een reddingstouw, maar hoe lang pikken de burgers van Den Haag het dumpen van geld in de bodemloze ADO-put? De technische ontmanteling vindt zijn oorsprong in de komst van Ricky van den Bergh.

Wetzel zag het niet in deze publiekslieveling zitten, maar haalde hem wel binnen. Vervolgens zette hij Van den Bergh na een aantal incidenten op non-actief. Na zware druk van de fans gaf Jagersma trainer Atteveld - buiten technisch directeur Wetzel om - de opdracht Van den Bergh terug te halen.

Daarmee werd een bijl gezet in alle normale hiërarchische verhoudingen binnen een voetbalbedrijf. Het gaf de spelersgroep zelfs een vrijbrief om het ontslag van de falende Atteveld te eisen, waarbij chantage - niet spelen tegen Ajax - niet werd geschuwd.

Uiteindelijk gingen de spelers onder protest overstag met een aangereikt lapmiddel. Assistent-trainer Maurice Steijn neemt diverse taken over van Atteveld. Niemand bij ADO Den Haag kan zich vrijpleiten voor deze schertsvertoning. De soldaten zijn de baas en dan is de oorlog verloren.

Het ontslag van Atteveld is een kwestie van tijd en van geld. De nacompetitie 'lonkt' voor ADO Den Haag, dat daarin een prooi kan zijn voor iedere Jupiler-vereniging. In dat geval is ADO Den Haag voor de zoveelste keer terug bij af.

[/list">
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Di 30 maa 2010 08:58
Weet niet of dit nou zo goed is voor Ajax.

Dit kan positief of negatief werken op een spelersgroep. Ik hoop/verwacht in dit geval negatief omdat 17 (!) selectiespelers het vertrouwen in Atteveld opgegeven heeft.
Als je dan door moet met een coach waar je geen vertrouwen in hebt is dat lastig voetballen.

Andere kant kan zijn dat de spelers zich richting fans enorm willen bewijzen nu.
Dijk

Forum berichten: 951
Geplaatst: Di 30 maa 2010 18:42
De spelers van ADO willen zich altijd bewijzen tegen Ajax. Daar doet dit voorval niks vanaf. Zullen wel een aantal grove overtredingen rond vliegen op het veld. Daar hebben ze ook wel de spelers voor. Voor Ajax moet dit geen probleem zijn om te winnen van ADO. Ajax heeft een aardige vorm te pakken en heeft veel meer kwaliteiten dan Ado.

Ik zou zo spelen:
Stekelenburg
van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita
de Zeeuw, de Jong, Enoh
Suarez, Pantelic, Eriksen
Lama

Forum berichten: 262
Geplaatst: Di 30 maa 2010 19:21
Ik heb er nu alweer zin in..zaterdag eerst vvv-twente
Daar heb ik een goed gevoel over, ga denk ik ook even kijken.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 00:22
VI meld nu dat Atteveld op non-actief is gezet... ben benieuwd hoe de spelersploeg van Ado dit oppikt. Ze zullen zich natuurlijk willen bewijzen voor het publiek en het bestuur dat zij het zonder de trainer kunnen en ook zullen ze nacompetitie proberen te ontlopen. Voor Ajax kan dat nadelig uitpakken, maar het verschil in kwaliteit tussen beide ploegen is natuurlijk wel groot en bovendien is Ajax in vorm.
Geraldo

Forum berichten: 643
Geplaatst: Do 1 apr 2010 15:17
Citaat:

Jol benieuwd naar effect trainerswissel bij ADO

Martin Jol keert dit weekend terug op zijn geboortegrond als trainer van Ajax. De geboortegrond waar momenteel van alles aan het veranderen is.

Martin Jol weet niet precies wat hij moet verwachten van ADO Den Haag nu de club zich heeft ontdaan van coach Raymond Atteveld. "Kijk bijvoorbeeld naar sc Heerenveen en Willem II, waar de trainer tijdens de competitie vervangen is. De resultaten zijn niet veel beter.”

Jol antwoordde op de vraag of de trainerswissel een voordeel is voor Ajax. "Dat hoeft niet per definitie zo te zijn. Dat verschilt per club", zei hij. "Het is dus afwachten hoe het voor Den Haag uitpakt."

Voor de Amsterdammers dient er gewonnen te worden om de druk op koploper FC Twente te houden. Lukt dat niet, dan lijkt het kampioenschap verspeeld. "Wat dat betreft zijn we dichter bij bekerwinst, dan bij een kampioenschap. De beker is een finale; één wedstrijd. In de competitie ligt dat voor ons toch wat anders."

Dat Ajax echter weer terug is in de race verbaast Jol niks. “Ik heb er altijd vertrouwen in gehad dat we met een lange adem in de buurt konden komen. Er is deze competitie een moment geweest dat we twaalf punten achterstonden op PSV. Vlak voor het einde staan we een punt voor”, herhaalt hij nog maar eens.

Bron: Goal
abruzzi

Forum berichten: 1144
Geplaatst: Za 3 apr 2010 14:29
Citaat:
Ajax-trainer Martin Jol heeft zaterdag zijn wedstrijdselectie bekendgemaakt voor het competitieduel met ADO Den Haag. Lees hier de volledige selectie.
De wedstrijdselectie bestaat uit de volgende spelers:

Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Oleguer
Jan Vertonghen
Urby Emanuelson
Marko Pantelic
Kenneth Vermeer
Luis Suarez
Gabri
Toby Alderweireld
Eyong Enoh
Siem de Jong
Vurnon Anita
Dennis Rommedahl
Miralem Sulejmani
Demy de Zeeuw
Nicolás Lodeiro
Christian Eriksen

De aftrap van de uitwedstrijd ADO - Ajax is zondag in Den Haag om 12.30 uur.

Ajax.nl Sulejmani weer terug in selectie
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 1 Leden online: 0 Actieve leden: 1.892
Berichten: 213.634 Onderwerpen: 2.466 Nieuwste lid: jasonsmith
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.531.686 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2009/10 » Ado Den Haag - Ajax
Ga
Zoeken: