Auteur
|
Bericht
|
Empulse
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 13:02
|
|
De kogel is door de kerk:
Citaat: ZEIST - De omstreden bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax wordt toch over twee duels gespeeld. Het eerste duel wordt gespeeld op 25 april. Het tweede op 6 mei. Om 14.00 uur geeft de KNVB in Zeist een persconferentie.
Bron: Telegraaf
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 13:05
|
|
Dat zou echt geweldig zijn, 1) meer inkomsten, 2) twee mooie zware wedstrijden die goed zijn voor de ontwikkeling van de spelers, 4) waarschijnlijk geen rellen en 4) met een uit en thuis wedstrijd lijkt de kans van Ajax om de beker te winnen groter worden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 13:15
|
|
Prima. Zou helemaal perfect zijn als AJAX het tweede duel thuis mag spelen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 13:15
|
|
Eerste wedstrijd dan maar met 4-0 winnen en in de tweede wedstrijd met een B-team spelen. Als de KNVB een finale kapot wil maken kunnen ze het krijgen zoals ze het willen hebben. Dit is toch drie keer niks?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 13:16
|
|
Citaat: Prima. Zou helemaal perfect zijn als AJAX het tweede duel thuis mag spelen.
Nee wordt waarschijnlijk eerst thuis dan uit maar Ajax moet over twee wedstrijden van Feyenoord kunnen winnen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 13:18
|
|
Waarom eerst uit?
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 13:18
|
|
Citaat: Waarom eerst uit?
Feyenoord heeft 'thuis' geloot.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 13:22
|
|
Nou, bedank die eikels maar. Heel mijn bekerfinale is bij deze compleet verneukt. Over twee wedstrijden hoor je een finale niet te spelen. Gadverdamme tering 'supporters'.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 13:26
|
|
Zal wel niet, anders hadden ze dit besluit veel eerder genomen. Zullen wel geen supporters mogen komen.
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 13:28
|
|
Dit is voor deze wedstrijd eigenlijk wel de beste oplossing. Als je ziet hoeveel er geregeld moet worden om 7700 ajaxsupporters naar rotterdam te vervoeren dan gaat dit alle perken te buiten. Daarbij is kans op ingeregeld erg groot en wordt de finale in een half leeg stadion gespeeld. Nu hebben beide supportersgroepen de kans om in grote getale de wedstrijd bij te wonen.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 13:44
|
|
Zolang er hier de hooligans niet aangepakt worden zal geen van de oplossingen goedgekeurd worden door de supporters. Speel je het in 1 wedstrijd zonder uitpubliek, dan gaat Ajax rellen, speel je het met uitpubliek dan gaan de supporters tegen elkaar rellen, en als het over 2 wedstrijden gaat dan zal de Feyenoord-aanhang wel gaan rellen. De oplossing is dus volgens mij heel simpel. Speel de wedstrijd op neutraal terrein zonder publiek. Uiteraard geen klassieker en heel erg zonde, maar de enige goede oplossing.
Uiteraard is dit wel wederom een bevestiging dat er een voetbalwet moet komen. Dan straf je namelijk niet de gewone supporter, maar de raddraaiers. Laat ze zich maar eens welke week melden, dan leren ze het snel genoeg hoor.
|
M(L)....
Forum berichten: 131
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 13:46
|
|
Er zitten wel wat voordelen aan, toegegeven.
Maar waarom duurde het zo lang voordat dit werd beslist ?
Hoe gaat het komen met de andere finales? ( in de toekomst) en bij gelijkspel?
Mensen schiet op, we moeten nog kaartjes kopen ( Want nu wil ik er zeker bij zijn want ik ga er vanuit dat we de beker pakken!!!).
|
bell
Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 13:57
|
|
Alhoewel deze beslissing de charme van deze bekerfinale, in principe het mooiste affiche in jaren, er wel volledig afhaalt, kan ik er niet echt rouwig om zijn. Wat mij betreft was de lol er toch al vanaf met het vooruitzicht op een een halflege kuip en een militaire operatie om relschoppers in bedwang te houden.
Alle betrokkenen (Ajax, Feyenoord, de KNVB, en de stad Rotterdam) zullen er financieel wel bij varen. Én geen rellen, én twee uitverkochte stadions ipv een halve, én dubbele tv-inkomsten. Gezien de situatie van beide clubs is het toch wel een positieve bijkomstigheid van een naar mijn mening toch al verziekte finale.
Rest mij te hopen dat voor de politiek ook het gegeven dat deze maatregel kennelijk nodig is, genoeg is om de voetbalwet erdoor te krijgen. Ik had ergens het vermoeden dat als het deze keer nog eens goed fout zou gaan tussen de hooligans de eerste kamer binnen een week overstag was. Aangezien het vaak eerst écht veel te ver moet gaan wil de politiek actie ondernemen, ik hoop dus dat ook voor de politiek dit besluit kwalificeert als: écht veel te ver.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 14:10
|
|
En dit land wil een WK organiseren? Wat een lachertje. Kijk, ik snap dat de angst de afgelopen tijd is toegenomen door een aantal idioten. Als een gemeente een bekerfinale wilt organiseren, dan hoor een eventuele finale Feyenoord-Ajax daar echter ook gewoon bij. En dus komt het wel heel ongeloofwaardig en warrig over om die wedstrijd nu alsnog over twee wedstrijden te spelen. Vreemd ook dat de eerste wedstrijd nu opeens in Amsterdam gespeeld lijkt te worden, terwijl je zou zeggen dat het logischer is om die eerste wedstrijd gewoon op de oorspronkelijke locatie te laten plaatsvinden. Zal wel de enige manier zijn geweest om Feyenoord akkoord te laten gaan.
Ik denk overigens dat de KNVB dit heeft aangespoord. Die verdienen nu goed aan de kaartverkoop van twee wedstrijden, in plaats van matig aan de kaartverkoop van één wedstrijd.
Bijkomend voordeel voor Ajax: voor Feyenoord zou het handig zijn om Ajax aan dat kampioenschap te helpen. Dat zou namelijk leiden tot een flink feest voorafgaand aan de return en dat vergroot de kansen voor Feyenoord in die return.
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 14:26
|
|
Belachelijk dit en een aanfluiting.
Maar wel een mooie aanleiding om een paar Rotterdamse vrienden even extra op te naaien want die zijn gigantisch over de zeik nu.
|
velorick
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 14:27
|
|
Ik voel een dvd aankomen met 2 overwinningen.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 14:48
|
|
Hebben we tenminste een overwinning bij de meeting. Nu voor 6 mei even vrij regelen.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 15:01
|
|
Is de wedstrijd op 6 mei ook gewoon om 14.00?
Ik vlieg 6 mei om 17.45 naar New York! dus hopelijk wel want dan kan ik hem mooi nog kijken!
EDIT:
Nee dus, klotezooi! Dan maar mobieltje aan in de boeing.
Update 14:46 uur - Bekerfinale wordt over twee wedstrijden gespeeld
Inmiddels is duidelijk geworden dat de bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax inderdaad over twee wedstrijden gespeeld zal worden. Feyenoord had liever één wedstrijd gespeeld maar is na onderhandelingen met onder meer de KNVB, gemeente Rotterdam en Ajax toch overstag gegaan. De beslissing is genomen vanwege veiligheidsoverwegingen, zo meldde de KNVB.
Feyenoord behoudt het thuisvoordeel, doordat zij de tweede wedstrijd thuis zal spelen. De Rotterdammers gaan volgende week zondag eerst op bezoek in Amsterdam en spelen vervolgens op 6 mei de return. De clubs regelen zelf de kaartverkoop voor de twee duels; de reeds verkochte kaarten voor de finale zijn niet geldig. Volgens de KNVB krijgen de fans hun geld terug, aldus RTV Rijnmond.
De eerste wedstrijd is op 25 april om 18.00 uur in de Amsterdam ArenA, de return wordt afgewerkt op 6 mei om 18.30 uur in de Rotterdamse Kuip. In 1983 gebeurde het voor het laatst dat een bekerfinale over twee wedstrijden werd gespeeld: Ajax was toen te sterk voor NEC. Feyenoord en Ajax speelden één keer eerder tegenover elkaar in de finale van het bekertoernooi. In 1980 won Feyenoord het duel met 3-1.
voetbalzone.nl
Weet iemand wanneer de kaartverkoop begint voor de wedstrijd in de ArenA?
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 15:07
|
|
Voetbalwet, waar blijf je?
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 15:26
|
|
Stel je eens dit scenario voor: Feyenoord wint de beker, en Ajax de Eredivisie. Hoe doen ze dat dan met de Johan Cruijff schaal wedstrijd?
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 15:27
|
|
Citaat: Stel je eens dit scenario voor: Feyenoord wint de beker, en Ajax de Eredivisie. Hoe doen ze dat dan met de Johan Cruijff schaal wedstrijd?
Ze beseffen bij de knvb heus wel dat dat niet gaat gebeuren.
Ajax zal die beker echt niet verliezen en het kampioenschap voor de Eredivisie zal ook Ajax of Twente zijn.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 15:30
|
|
De kans zit er wel in.
|
Crouch89
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 15:41
|
|
Dan kan de KNVB niks anders doen dan ook die wedstrijd in 2 duels te spelen. Hier moet de KNVB dan wel consequent in zijn, anders maken ze zich totaal belachelijk.
Het blijft gewoon triest dat deze wedstrijd niet in een uitverkochte kuip gespeeld kan worden, met evenveel supporters van beide ploegen en een deel neutrale supporters. Maar de vorige oplossing in een halfvolle kuip is helemaal bekerfinale-onwaardig, dus dit is dan toch de beste oplossing.
|
Ajaxh00lig4n
Forum berichten: 27
Nieuws reacties: 25
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 15:52
|
|
Ach de Uefa cup finale in '92 was ook in 2 wedstrijden, de sfeer was toen ook prima dus mij maakt het niet uit maar het geeft toch altijd wel even iets 'extra's' als er supporters van 010 in het stadion zitten!
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 15:59
|
|
Is er ook besloten dat de Johan Cruijff schaal over 2 wedstrijden is? Als het Ajax - Feyenoord is.
Op zich wel vet, in 1 jaar 6x tegen Feyenoord voetballen.
Het was uit eindelijk de enige oplossing dit, maar van mij had Ajax hem ook niet hoeven spelen.
|