Auteur
|
Bericht
|
El ninho

Forum berichten: 5
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 13:40
|
|
Saaie boel dus!!!
Een volle kuip is veel leuker, dan is het voor mij dus zeker geen bekerfinale
Jammer!!
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 14:52
|
|
Dus met een clubcard kan ook niet??
Want er staat op Ajax.nl:
Citaat: - Ticket strikt persoonlijk op eigen naam (s)cc houder.
- 1 kaart per (s)cc houder
Dus ook 1 kaart per cc-houder.. ?
Of zullen de seizoenskaarten voorrang hebben en zullen dus alle kaarten al verkocht zijn door seizoenskaarthouders? Of maken clubkaart houders helemaal geen kans?
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 15:05
|
|
Citaat: Dus met een clubcard kan ook niet??
Want er staat op Ajax.nl:
Citaat: - Ticket strikt persoonlijk op eigen naam (s)cc houder.
- 1 kaart per (s)cc houder
Dus ook 1 kaart per cc-houder.. ?
Of zullen de seizoenskaarten voorrang hebben en zullen dus alle kaarten al verkocht zijn door seizoenskaarthouders? Of maken clubkaart houders helemaal geen kans?
Het lijkt mij logisch als seizoenkaarthouders voorrang krijgen. In dat geval maak je dus met een clubcard geen kans. Maar zoals het hier staat is alles nog open.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 17:09
|
|
Feyenoord betreurt uitkomst overleg bekerfinale.
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 17:30
|
|
Citaat: .
Beetje zielig gedoe van die gudde. De KNVB heeft in deze juist gehandeld door te stellen dat er voor beide clubs een evenredig aantal kaarten te verdelen zijn, in dit geval dus 10000.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 11:06
|
|
[list">Wil jij de finale tussen Ajax en Feyenoord zien? Maar zit je met andere verplichtingen om 2 uur? Wees dan niet bezorgd! Om 6 uur zendt RTL namelijk de wedstrijd nog een keer helemaal uit.
"De afspraak was dat we de wedstrijd vanaf 18 uur konden uitzenden, maar vanwege veiligheidsaspecten is dit vervroegd", legt RTL-programmadirecteur Peter Lubbers uit in De Volkskrant. "Veiligheid gaat altijd voor, maar voor de tv-kijker is dit besluit nadelig."
"In het weekend heeft men overdag vaak verplichtingen. Voor degenen die hier ‘s middags niet aan toekomen, en wellicht ook de nieuwsberichten over de eindstand weten te ontwijken, zenden we dan ‘s avonds de gehele wedstrijd nog een keer uit", aldus Lubbers.[/list">
Van de FP
|
joskeeper

Forum berichten: 772
|
Geplaatst: Do 8 apr 2010 20:47
|
|
Het is nu al de derde keer achter elkaar dat wij de bekerfinale uitspelen: utrecht, az en nu dus feyenoord. Toch een beetje vreemd....
|
thommy

Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Do 8 apr 2010 20:47
|
|
Gewoon loting.
|
joskeeper

Forum berichten: 772
|
Geplaatst: Do 8 apr 2010 20:55
|
|
Citaat: Gewoon loting.
Maar is het dan ook niet zo dat wij achter het glas zitten?
|
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 8 apr 2010 22:01
|
|
Citaat:
Bekerfinale laatste klus voor arbiter Roelof Luinge
De bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax zal de laatste klus zijn voor Roelof Luinge. De 54-jarige arbiter hoopte om zijn loopbaan als scheidsrechter met een jaar te verlengen, maar zijn contract zal niet verlengd worden door de KNVB.
Luinge had donderdag een gesprek met manager competitiezaken van de KNVB, Gijs de Jong. Ondanks dat de arbiter een jaar door wilde, heeft de voetbalbond besloten om na dit seizoen uit elkaar te gaan. De KNVB hoopt wel dat Luinge in de toekomst een rol bij de bond wil vervullen als coach, docent of waarnemer.
''Roelof Luinge is een kleurrijk en ervaren man, die op zijn hoogtepunt stopt. Dat is te prijzen. Natuurlijk laten we zijn afscheid niet ongemerkt voorbij gaan. De bekerfinale is een prachtig affiche - hij verdient die wedstrijd. De KNVB hoopt na dit seizoen nog op een andere manier van zijn kennis en expertise gebruik te maken - daar gaan we nog over praten'', aldus Gijs de Jong.
''Ik heb al die jaren met veel plezier op het veld gestaan. Afscheid nemen valt me zwaar, ik was graag nog een jaar doorgegaan. De keuze ligt echter bij de KNVB en die respecteer ik. Een aanstelling bij de bekerfinale in de Kuip aan het einde van mijn carričre is natuurlijk fantastisch'', aldus Luinge op de site van de KNVB.
Luinge debuteerde op 29 oktober 1983 in het betaalde voetbal. De arbiter had toen de leiding over het duel tussen NAC Breda en VVV-Venlo (0-0). Tot dusver heeft de recordarbiter 846 wedstrijden gefloten, waarvan 541 in de Eredivisie.
Bron: Voetbalcentraal
|
Bolkestein

Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 21:40
|
|
[list">Kaartverkoop KNVB bekerfinale
12 april 2010
Momenteel hebben wij de volgende kaartverkoopinformatie mbt de KNVB bekerfinale op 25 april 2010, 14:00 uur.
Onder voorbehoud zal de verkoop aanstaande woensdag starten via alle Ticketbox (Primera)voorverkooppunten. (geen online verkoop)
Onder voorbehoud de volgende verkoopdata:
Woensdag 14 april
1. (Voorrang)uitkaarthouders
Zaterdag 17 april
2. Seizoenkaarthouders
Indien nog kaarten beschikbaar
Maandag 19 april
3. Leden Supportersvereniging (incl. SVA-uitkaarthouders)
Dinsdag 20 april
4. ClubCardhouders
Toegangsprijs: € 66,00
Berekening prijs per wedstrijdkaartje
Ticketprijs KNVB; € 18,00
Provisie Ticketbox; € 3,33
Verzekering; € 13,84
Vervoerskosten € 17,10
Organisatiekosten; € 13,73
-Gratis parkeren op P-2
- Kosten stewarding+ beveiliging
- Schoonmaakkosten
Totaalprijs € 66,00[/list">
bron: Ajax.nl
|
Geraldo

Forum berichten: 643
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 21:49
|
|
Citaat:
'In Rottedom kunnen ze nog steeds allemaal de tyfus krijgen'
Niet lang nadat 'Ajax-fans' haatzaaiende teksten over Feyenoord en Rotterdam op de site AFCA.nl hadden geplaatst, zegde misdaadjournalist Peter R. de Vries zijn samenwerkingsverband met de fansite van zijn favoriete club op.
De Vries vond het ongelofelijk wat hij las op die site en vroeg zich af of de fans wel goed bij hun hoofd waren. '70 jaar na dato. Bloody Sunday. 25-04-2010 moet die hele kankerstad weer helemaal plat! Bommen op Rotterdam', slaat volgens De Vries helemaal nergens op.
De redactie van AFCA.nl blijft echter bij haar standpunt. 'Het zal allemaal wel, ons standpunt blijft hetzelfde. In rottedom kunnen ze nog steeds allemaal de tyfus krijgen. Als de stad om wat voor reden dan ook compleet platgewalst wordt, zullen wij de laatsten zijn die er een traan om laten.'
Echt simpele zielen..
|
M(L)....

Forum berichten: 131
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 22:36
|
|
Citaat:
'In Rottedom kunnen ze nog steeds allemaal de tyfus krijgen'
Niet lang nadat 'Ajax-fans' haatzaaiende teksten over Feyenoord en Rotterdam op de site AFCA.nl hadden geplaatst, zegde misdaadjournalist Peter R. de Vries zijn samenwerkingsverband met de fansite van zijn favoriete club op.
De Vries vond het ongelofelijk wat hij las op die site en vroeg zich af of de fans wel goed bij hun hoofd waren. '70 jaar na dato. Bloody Sunday. 25-04-2010 moet die hele kankerstad weer helemaal plat! Bommen op Rotterdam', slaat volgens De Vries helemaal nergens op.
De redactie van AFCA.nl blijft echter bij haar standpunt. 'Het zal allemaal wel, ons standpunt blijft hetzelfde. In rottedom kunnen ze nog steeds allemaal de tyfus krijgen. Als de stad om wat voor reden dan ook compleet platgewalst wordt, zullen wij de laatsten zijn die er een traan om laten.'
Echt simpele zielen..
Wat denken ze hier nou mee te bereiken? Ajax krijgt er een ongelovelijke slechte naam door, er komt een hoop ellende van, de rest van de supporters zijn het slachtoffer.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 22:59
|
|
Netjes van Ajax dat ze de prijs erbij geven aan wat het allemaal gaat.. Reken dat er zo'n 30 euro in transport/veiligheid gaat zitten en je komt op een meer schappelijkere prijs. Als we al dit gekloot door die zogenaamde wannabee supporters niet hadden gehad, dan was die verzekering niet nodig geweest, konden er meer supporters in (prijs reductie) etc..
Maar dit is echter allemaal niet van toepassing waardoor we in dit **** land weer serieus genaaid zijn..
De Nederlandse regering, kvnb, NOC NSF etc moet de komende jaren niet rekenen op grote sport evenementen. Omdat het nog niet eens een bekerfinale kan organiseren. Waarom benoem ik het NOC NSF, omdat ook andere sporten gedupeerd worden door het belachelijke sportbeleid in Nederland.
De subsidie voor b.v. de Giro start in (Amsterdam, Utrecht en Middelburg) is ook met 1,2 miljoen euro terugeschroefd, daardoor komen die steden qua organisatiekosten ook in moeilijkheden. Waardoor? Het belachelijke beleid van onze regering(zowel nationaal, regionaal als lokaal)....
Natuurlijk had Ajax de kosten kunnen reduceren, maar hoeveel procent is er kans dat het fout gaat? gokje: 75%?
|
BenKie

Forum berichten: 75
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 07:34
|
|
Citaat: Netjes van Ajax dat ze de prijs erbij geven aan wat het allemaal gaat.. Reken dat er zo'n 30 euro in transport/veiligheid gaat zitten en je komt op een meer schappelijkere prijs. Als we al dit gekloot door die zogenaamde wannabee supporters niet hadden gehad, dan was die verzekering niet nodig geweest, konden er meer supporters in (prijs reductie) etc..
Maar dit is echter allemaal niet van toepassing waardoor we in dit **** land weer serieus genaaid zijn..
De Nederlandse regering, kvnb, NOC NSF etc moet de komende jaren niet rekenen op grote sport evenementen. Omdat het nog niet eens een bekerfinale kan organiseren. Waarom benoem ik het NOC NSF, omdat ook andere sporten gedupeerd worden door het belachelijke sportbeleid in Nederland.
De subsidie voor b.v. de Giro start in (Amsterdam, Utrecht en Middelburg) is ook met 1,2 miljoen euro terugeschroefd, daardoor komen die steden qua organisatiekosten ook in moeilijkheden. Waardoor? Het belachelijke beleid van onze regering(zowel nationaal, regionaal als lokaal)....
Natuurlijk had Ajax de kosten kunnen reduceren, maar hoeveel procent is er kans dat het fout gaat? gokje: 75%?
Ha die Riejuh,
tja jongen, met het eerste gedeelte van je reactie ben ik het eens. Tegelijkertijd moet ik mijn allereerste post over de finale wat afzwakken. In eerste instantie kwam de toen genoemde prijs van €75,- belachelijk over op mij. Maar nu de definitieve prijs €66,- bekend is, neem ik mijn woorden terug.
Dit is meer dan redelijk. Als je al nagaat dat een retourtje Amsterdam - rottedam zo'n €30,- a €35,- kost, de prijs van een kaartje €30,- is... nou, dat vind ik okay hoor.
Maar daarna heb jij het over het feit dat wij genaaid worden in dit *****land. (letterlijke woorden van jou) en dan ook nog eens "serieus"!
Daarna gooi je van alles in 1 grote bittenbak door te zeggen dat er in Nederland een belachelijk sportbeleid gehanteerd wordt.
Je zal ongetwijfeld met enige sprekende voorbeelden aan kunnen komen, want als ik zo tussen de regels door lees zit dit onderwerp je nogal hoog.
Echter dat je nou net als voorbeeld van jouw stelling met de start van de giro aankomt, vind ik jammer.
Want dat is nl. iets dat ik belachelijk vind.
De start van de ronde van Italië die in Amsterdam wordt gehouden. Deze wielerkoers heet toch niet voor niets de ronde van Italië. Die moet je dus niet in een ander land laten beginnen, maar in het land van herkomst.
Maar dat terzijde, jij komt wat mij betreft niet met steekhoudende argumenten waarom wij in een ****land wonen met een belachelijk sportbeleid. Als ik mij goed herinner is kort geleden nog met succes het WK onder de 21 georganiseerd.
Maar je hebt wel een punt dat deze hele farce rondom het organiseren van de bekerfinale als een lachertje in het buitenland zal overkomen.
Dat doet de sportieve naam van Nederland geen goed als het om het binnen halen van grote evenementen gaat.
Soi..... nu concentreren op 25 april.
Wat is het toch jammer dat wij niet met pakweg 20.000 fans van beide clubs in die kuip zullen zitten. Ik kan altijd zo genieten van de frustreerde gezichten van onze rotte vrienden als zij weer eens met 3 of 4 - 0 in de rust achterstaan.
Als het allemaal gaat lukken hebben wij (het tifo team) een leuke verrassing voor jullie en ook voor 'hullie' in petto.
Wij zien elkaar de 25e, tijdstip: 14.00 uur, locatie: de kuip. Einddoel: een dennenappel!!!!
mzzl.
Ben.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 10:12
|
|
Over die giro-start kan ik duidelijk zijn, het hoort eigenlijk in Italie, geef ik je helemaal gelijk in. Maar het feit dat deze start naar Nederland is gehaald is een pluspunt. Echter de toezegging van de regering om 2 miljoen subsidie hieraan te geven en dit 1,5 maand voor de start te verminderen naar 750.000 euro schiet mij in het verkeerde keelgat. Je moet blij zijn dat je zoiets naar Nederland kan halen. Wielrennen is namelijk een van de weinige sporten waar je de sporters nog kunt benaderen, afgezien van het dope-gebruik etc is het nog echt een sport van de Mensen. Zo moet je maar eens kgaan kijken bij een Ronde van Vlaanderen, Paris-Roubaix. De mensen gaan daar helemaal uit hun dak.
Het feit dat ik in Nederland het sportklimaat niet goed vind, mijn reactie was misschien lichtelijk overdreven. Komt voornamelijk doordat het landelijk slecht is geregeld. Er is 1 overkoepelende organisatie (NOC NSF) die van alles proberen om een topsport klimaat in Nederland te ontwikkelen (Schaatsen, Hockey, Zwemmen etc.) Maar vanuit de regering is er eigenlijk weinig wat zich hiermee bemoeid. Er is een staatssecreatris van VWS, voor een topsport klimaat is dit in mijn ogen te weinig. Er zou iemand moeten zijn binnen de regering die zich enkel bezich houdt met Sport (in de brede zin van het woord)..
Wanneer je deze staatssecretaris van Sport zou hebben kun je daarbij ook mijn volgdende frustratiepuntje gaan uitwerken. Een Hooliganwet zoals ze die aan de overkant van die plas water ook hebben. Deze zorgt ervoor dat "risicowedstrijden" uit de eredivisie weer toegangkelijk zijn voor iedereen, dat er volle stadions zijn met zowel uit en thuissupporters.
Zolang deze wet er niet is en we niet goed omgaan met de huidige internationale evenementen die we momenteel krijgen zie ik het niet gebeuren dat er een WK / OS naar Nederland gehaald wordt.
Positieve punten zijn daarintegen wel weer de sfeer bij bepaalde evenementen die hier gehouden worden: Schaatskampioenschappen, zwemmen, Hockey, de jeugdtoernooien met voetbal, het EK 2000 enz..
Hieruit blijkt dat de Nederlandse supporter het wel kan om gezamelijk feest te vieren, echter is hier wel de kleur [color=#FF8000">Oranje[/color"> voor nodig...
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 12:35
|
|
Wat een ongekend asociaal zooitje randfiguren van die afca.nl site.
Ze vergelijken op dit moment oa. Rik vd Boog met een Noord-koreaanse dictator etc.
Erger me kapot hier aan die figuren. Jammer dat er zo weinig aan te doen is.
Kan er morgen niet een 'tifo' opgezet worden dat die debielen in ieder geval ook vanuit de Ajax-supporters (die dus niet alleen provoceren en uit zijn op rotzooi) een signaal af te geven (naar de buitenwereld, Ajax en dus de afca.nl figuurtjes).
|
Riejuh

|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 14:21
|
|
Goed nieuws voor mij . De KNVB wil de kuip vullen met stewards van de verschillende eredivisie clubs en eventueel amateurscheidsrechters (KNVB). Nu val ik onder de laatste categorie en wacht met smart op een brief/e-mail van de KNVB dat ik alsnog daarna toe kan..
Hopelijk laten ze dan even mijn "Ajax supportersclubcard" buiten beschouwing .
|
Fregge

|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 14:30
|
|
Ik zie het al voor me: Riejuh staat voor die Feyenoorders, hun in de gaten te houden. Draait zich 1 keer om, zie Vertonghen de bal spelen naar Suárez die met een omhaal de 1-0 in de 83ste minuut scoort. Riejuh gaat helemaal los, 20 seconde lang, dan bedenkt die dat er 10000 Feyenoorders achter hem staan.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 15:32
|
|
Ik kreeg voordat het bekend was al een brief van de KNVB dat het waarschijnlijk dit jaar niet zo zou zijn. Dit omdat er op de datum dat de bekerfinale gespeeld wordt namelijk nog een volledig amateurcompetitieprogramma gespeelt diende te worden. Om dit te compenseren zou je dus naar de Johann-Fruit schaal kunnen gaan.
Ik weet niet of ze het kunnen terugdraaien maar het zou mooi zijn.
Het juigen zal dan niet uitbundig gebeuren, omdat je een "neutrale" supporter bent, dus dien je je ook zo te gedragen..
|
Fregge

|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 15:39
|
|
Over je laatste zinnetje geef ik je 100% gelijk, maar de vraag is of je je in kunt houden als je zoiets ziet. Ik bedoel: het is toch je clubje he.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 16:44
|
|
Citaat: Wat een ongekend asociaal zooitje randfiguren van die afca.nl site.
Ze vergelijken op dit moment oa. Rik vd Boog met een Noord-koreaanse dictator etc.
Erger me kapot hier aan die figuren. Jammer dat er zo weinig aan te doen is.
Kan er morgen niet een 'tifo' opgezet worden dat die debielen in ieder geval ook vanuit de Ajax-supporters (die dus niet alleen provoceren en uit zijn op rotzooi) een signaal af te geven (naar de buitenwereld, Ajax en dus de afca.nl figuurtjes).
Ze beroepen zich ook nog op vrijheid van meningsuiting... maar aanzetten tot geweld mag volgens mij ook niet.
|
Fregge

|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 16:46
|
|
Aanzetten tot geweld bestaat haast niet. JIJ bent namelijk diegene die geweld gebruikt. En niet 1 of ander website ontwikkelaartje met een IQ van 50.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 17:01
|
|
Het is in principe wel strafbaar:
Citaat: Artikel 137d Wetboek van Strafrecht verbiedt het aanzetten tot haat, discriminatie of geweld. Om te bepalen of extremistische websites illegale content bevatten, moeten de uitingen aan dit artikel getoetst worden.
Artikel 137d Wetboek van Strafrecht, tekst per 11 november 2004:
1. Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
2. Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.
Bron
Alleen dan is de vraag: is feyenoorder zijn een ras, godsdienst of levensovertuiging?
Ik heb er zelf geen verstand van, maar misschien dat er andere mensen op dit forum zijn die er wel veel vanaf weten?
|
thommy

Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 17:03
|
|
Ik denk dat Ajacied zijn voor veel mensen toch een bepaalde Levensovertuiging is, ik vraag me enkel wel af of dit voor de wet ook zo is, maar dat moet haast wel toch? Dan moet dit voor andere clubs ook gelden.
|