Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 19:55
|
|

Halve finale KNVB Beker; Go Ahead Eagles - Ajax
25-03-10
De Adelaarshorst
Gaat Ajax de finale van de KNVB Beker halen waarin Ajax het dan opneemt tegen de winnaar van Feyenoord - FC Twente?
Kortom bespreek hier alles over deze wedstrijd! Ik verwacht een 1-2 overwinning en hoop een finale tegen Feyenoord, MET supporters van BEIDE clubs.
---------------Stekelenburg-----------------
Van der Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Anita
-------De Zeeuw---------------Enoh---------------
------------------Siem de Jong----------------------
Suarez--------------Pantelic-----------------Emanuelson
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 21:07
|
|
Mooi geopend Ricardo ;)
Ik denk dat Ajax hier met een minimaal verschil gaat winnen. De koppies zitten bij de Eredivisie. Het zal lastig worden om je voor de Eagels te motiveren, al zou dat wel moeten in een halve finale van de beker. Ik zou Pantelic vervangen voor Suk. Pantelic ziet er vermoeid uit. Ook Siem de Jong zou ik sparen en daarvoor in de plaats Lodeiro. De Jong vind ik erg belangrijk voor de competitie.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 21:14
|
|
Ik zou gewoon met het sterkste elftal spelen. Mocht je vroeg op een voorsprong komen, dan zou je nog altijd de belangrijke spelers wisselen. Ik verwacht niet dat Ajax deze wedstrijd makkelijk zal winnen omdat Ajax het dit seizoen al moeilijk heeft met zulke tegenstanders.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 21:16
|
|
Hopelijk gunt Jol in de wedstrijd tegen GAE basisplaatsen aan Lodeiro en Sulejmani. Die twee maken in de minuten die ze spelen (Lodeiro als invaller en Sulejmani bij Jong Ajax) op mij een goede indruk en beide zijn ze natuurlijk goed genoeg om in een wedstrijd tegen GAE als basisspeler te starten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 21:22
|
|
Citaat: Mooi geopend Ricardo ;)
Ik denk dat Ajax hier met een minimaal verschil gaat winnen. De koppies zitten bij de Eredivisie. Het zal lastig worden om je voor de Eagels te motiveren, al zou dat wel moeten in een halve finale van de beker. Ik zou Pantelic vervangen voor Suk. Pantelic ziet er vermoeid uit. Ook Siem de Jong zou ik sparen en daarvoor in de plaats Lodeiro. De Jong vind ik erg belangrijk voor de competitie.
Dankjewel, ik zou De Jong gewoon laten starten, hij draait een goede 2e seizoenshelft en is tegen PSV ook kort na rust vervangen. En tsjaa de kwestie Pantelic is moeilijk, als ik Pantelic eruit zou halen dan zou ik in ieder geval Suk niet laten starten, maar dan zou ik de aanval zo neerzetten :
Rommedahl---Suarez---Lodeiro/Emanulson
Go Ahead Eagles heeft trouwens ook een Suk 

Daar is hij dan: Joey Suk!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 11:26
|
|
Citaat:
---------------Stekelenburg-----------------
-------De Zeeuw---------------Enoh---------------
------------------Siem de Jong----------------------
Suarez--------------Pantelic-----------------Emanuelson
Die opstelling had ik ook in gedachten , voor dit duel en ook van het weekend tegen Groningen.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 16:22
|
|
Citaat:
Misschien omdat die gasten thuis spelen, op en top zijn gemotiveerd en niks te verliezen hebben. Ook kan ik me de eerdere twee duels tegen Dordrecht en AGOVV nog herinneren en daar ging het alles behalve goed/makkelijk toen er een paar belangrijke spelers rust kregen.
Klopt, voor GAE is het de wedstrijd van het seizoen. Verder zijn we gelukkig als Ajax zijnde als team veel gegroeid sinds die wedstrijden tegen Dordrecht en AGOVV. We zijn meer een team geworden en niet meer zo afhankelijk van de grillen van onze kapitein.
|
deadbysunrise

Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 16:30
|
|
---------------Stekelenburg----------------
Van der Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Emanuelson
-------De Zeeuw---------------Enoh--------
------------------Lodeiro--------------------
Rommedahl--------Suarez---------Sulejmani
De Jong en Pantelic zoals hiervoor genoemd rust geven, en ook Sulejmani en Lodeiro een kans geven.
|
BenKie

Forum berichten: 75
|
Geplaatst: Wo 24 maa 2010 01:39
|
|
Citaat:
Halve finale KNVB Beker; Go Ahead Eagles - Ajax
25-03-10
De Adelaarshorst
Wat een affiche! Bekijk de logo's eens, daar spreekt historie uit!
En dan heb ik het natuurlijk alleen over het GAE logo! Dat logo van ons had natuurlijk NOOIT gemaakt mogen worden op deze manier. Daar had het ECHTE logo moeten staan!!
Maar goed, buiten dat, eindelijk weer eens naar de Adelaarshorst in Deventer.
Mooie tijden waren dat vroeger, toen GAE nog een gerenommeerde ere divisie club was, met o.a. Kees van Kooten als spits!
Ha!!.. een ouderwetse stormram die van Kooten.
Oh ja, ik herinner mij ook nog een ietwat frêle rechtsbuiten, rap spelertje met een mooie passeer beweging, hij heette: Henk ten Cate!
Wij waren ooit eens in dat leuke, engels aandoend stadionnetje met een paar gasten uit Manchester.
Het waren United fans die een wedstrijd van ons aller AJAX wouden bijwonen.
Nou, dat hebben ze geweten!
De groep bestond uit 7 man, 4 zijn er na afloop van de wedstrijd, samen met een stel van ons gearresteerd en kwamen pas de volgende dag weer in Amsterdam terug.
Maar ik ben blij dat er nog zulke stadions zijn! Dicht op het veld, je hebt nog kontakt met de spelers, je kan de grassprieten bij wijze van spreken zien groeien!
En.... alhoewel de Eagles niet meer de sterkte hebben van weleer, zal het wel eens kunnen gaan spoken daar in Deventer!
Het gaat een heet avondje worden, maar het zal toch niet gebeuren dat wij de finale niet gaan halen!
En dan naar de kuip. Hopelijk tegen onze rotte vrienden! Dat zal mij weer een ouderwetse bekerfinale worden!
De twee grootste clubs van Nederland tegen elkaar in 1 wedstrijd waar je geen tactische spelletjes kan spelen. Nee, je moet gewoon na 90 of 120 minuten in ieder geval 1x meer gescoord hebben dan je tegenstander!
Heerlijk vooruitzicht!
Rottedam......... here we come.... maar eerst even via tussenstadion Adelaarsthorst!
mzzl.
Ben.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Wo 24 maa 2010 11:41
|
|
---------------Stekelenburg----------------
Van der Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Emanuelson
--------------------Enoh-------------------
------De Zeeuw -----------Lodeiro---------
------------------ Eriksen -----------------
-----------Suarez---------Sulejmani-------
|
Riejuh

|
Geplaatst: Wo 24 maa 2010 11:56
|
|
Bond| Ajax.
Waarom geen Siem de Jong en Pantelic maar wel Sulejmani en Lodeiro?
Overigens verwacht ik Lodeiro niet aangezien hij maandag ook heeft meegespeeld bij Jong-Ajax. Zal hoogst waarschijnlijk wel een invalbeurt krijgen mocht de stand dat toestaan maar spelen niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Wo 24 maa 2010 14:52
|
|
Citaat: Bond| Ajax.
Overigens verwacht ik Lodeiro niet aangezien hij maandag ook heeft meegespeeld bij Jong-Ajax. Zal hoogst waarschijnlijk wel een invalbeurt krijgen mocht de stand dat toestaan maar spelen niet.
Even rust geven, vind Pantalic niet bepaald een sterke indruk maken de laatste weken. Siem de Jong mag ook ff uitrusten. Die had last ergens van een weekje geleden. En ik hoor dat Sulejmani en Lodeiro een goede indruk maken bij Jong Ajax, vooral een gretige indruk. Zondag gewoon weer met Siem de Jong en Pantalic.
En Sulejmani en Lodeiro zullen natuurlijk 100% geven om een basisplaats af te dwingen.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Wo 24 maa 2010 15:02
|
|
Even rust geven, vind Panteli? niet bepaald een sterke indruk maken de laatste weken. Siem de Jong mag ook even uitrusten. Die had last ergens van een weekje geleden. En ik hoor dat Sulejmani en Lodeiro een goede indruk maken bij Jong Ajax, vooral een gretige indruk. Zondag gewoon weer met Siem de Jong en Panteli?.
En Sulejmani en Lodeiro zullen natuurlijk 100% geven om een basisplaats af te dwingen.
Ok duidelijk.. Echter weet ik niet of Lodeiro en Sulejmani 90minuten lang kunnen gaan presteren donderdag. Lodeiro zou ik eventueel ook wel de kans geven voor Eriksen/ de Jong. Sulejmani ben ik niet meer zo happig op. Hoorde van collega dat het ook wel mee viel bij hem afgelopen maandag bij Jong-Ajax.
Weet iemand of er nog spelers op scherp staan voor de beker-finale?
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 24 maa 2010 15:21
|
|
Citaat: Martin Jol heeft zijn wedstrijdselectie bekendgemaakt voor de bekerwedstrijd tegen Go Ahead Eagles. Negentien Ajacieden zijn geselecteerd voor de halve finalewedstrijd in Deventer. Go Ahead Eagles – Ajax wordt donderdagavond vanaf 20.45 uur gespeeld.
Demy de Zeeuw, Jan Vertonghen en Toby Alderweireld moesten zondag door een schorsing nog toekijken. Tegen Go Ahead Eagles is het trio gewoon weer inzetbaar.
De wedstrijdselectie bestaat uit deze negentien Ajacieden:
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Oleguer
Jan Vertonghen
Urby Emanuelson
Marko Pantelic
Kenneth Vermeer
Luis Suarez
Gabri
Toby Alderweireld
Eyong Enoh
Siem de Jong
Vurnon Anita
Dennis Rommedahl
Hyun Jun Suk
Demy de Zeeuw
Jeroen Verhoeven
Nicolás Lodeiro
Christian Eriksen
Bron: Ajax.nl
Stekelenburg
Enoh-De Zeeuw
De Jong
Suárez-Pantelic-Emanuelson
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 24 maa 2010 16:06
|
|
De Groot niet met Go Ahead Eagles tegen Ajax plus nog wat meer blessureleed bij GAE..
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 24 maa 2010 16:07
|
|
Even rust geven, vind Panteli? niet bepaald een sterke indruk maken de laatste weken. Siem de Jong mag ook even uitrusten. Die had last ergens van een weekje geleden. En ik hoor dat Sulejmani en Lodeiro een goede indruk maken bij Jong Ajax, vooral een gretige indruk. Zondag gewoon weer met Siem de Jong en Panteli?.
Ok duidelijk.. Echter weet ik niet of Lodeiro en Sulejmani 90minuten lang kunnen gaan presteren donderdag. Lodeiro zou ik eventueel ook wel de kans geven voor Eriksen/ de Jong. Sulejmani ben ik niet meer zo happig op. Hoorde van collega dat het ook wel mee viel bij hem afgelopen maandag bij Jong-Ajax.
Weet iemand of er nog spelers op scherp staan voor de beker-finale?
Volgens mij niet, ben blij dat Suarez niet geschorst kan worden dan is hij er als we de finale halen tenminste bij. Tenzij hij rood krijgt natuurlijk...
@Marco, das maar mooi ook want hij maakte er wel even 2 in Breda .
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Wo 24 maa 2010 19:15
|
|
Citaat: Martin Jol heeft zijn wedstrijdselectie bekendgemaakt voor de bekerwedstrijd tegen Go Ahead Eagles. Negentien Ajacieden zijn geselecteerd voor de halve finalewedstrijd in Deventer. Go Ahead Eagles – Ajax wordt donderdagavond vanaf 20.45 uur gespeeld.
Demy de Zeeuw, Jan Vertonghen en Toby Alderweireld moesten zondag door een schorsing nog toekijken. Tegen Go Ahead Eagles is het trio gewoon weer inzetbaar.
De wedstrijdselectie bestaat uit deze negentien Ajacieden:
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Oleguer
Jan Vertonghen
Urby Emanuelson
Marko Pantelic
Kenneth Vermeer
Luis Suarez
Gabri
Toby Alderweireld
Eyong Enoh
Siem de Jong
Vurnon Anita
Dennis Rommedahl
Hyun Jun Suk
Demy de Zeeuw
Jeroen Verhoeven
Nicolás Lodeiro
Christian Eriksen
Bron: Ajax.nl
Stekelenburg
Enoh-De Zeeuw
De Jong
Suárez-Pantelic-Emanuelson
19 man daar valt dus of Vermeer (als zijn vrouw bevalt) of Verhoeven van af.
Ten opzichte van afgelopen zondag geen Sulejmani, Kennedy en Ogararu op de bank. Het zijn logische keuzes.
|
joskeeper

Forum berichten: 772
|
Geplaatst: Do 25 maa 2010 13:19
|
|
Citaat: Ajax weet nog niet zeker of het supporters mee mag nemen naar de eventuele bekerfinale. Eerder werd gemeld dat er voor het nationale bekertoernooi een uitzondering gemaakt zou worden en dat de Amsterdamse fans welkom zouden zijn in De Kuip, maar dit staat nog niet vast. Het ANP meldt dat burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam nog een knoop moet doorhakken.
Feyenoord plaatste zich woensdagavond voor de finale in eigen stadion, door de koploper van de Eredivisie FC Twente met 2-1 te verslaan. Donderdagavond speelt Ajax in de andere halve finale tegen Go Ahead Eagles en wanneer de Amsterdammers hun favorietenstatus waarmaken, wordt de bekerfinale de derde Klassieker van dit seizoen. Het is echter maar de vraag of de fans van Ajax welkom zullen zijn.
Bij de competitiewedstrijden tussen Ajax en Feyenoord waren dit seizoen geen fans van de bezoekende partij welkom. De burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam hebben vorig jaar afgesproken dat duels tussen Feyenoord en Ajax tot 2014 alleen worden bijgewoond door fans van de thuisclub. Ze namen die beslissing na een reeks van ongeregeldheden tussen beide supportersgroepen.
Voor wedstrijden als de bekerfinale en de Johan Cruijff Schaal kan een uitzondering worden gemaakt, maar het is nog geen zekerheid dat dit ook gebeurt. Burgemeester van Rotterdam Aboutaleb zal daar nog over moeten vergaderen, maar wacht eerst de wedstrijd van donderdagavond af. Feyenoord en Ajax stonden in 1980 voor het laatst tegenover elkaar in de eindstrijd van de KNVB-beker.
voetbalzone.nl
|
Riejuh

|
Geplaatst: Do 25 maa 2010 13:20
|
|
Bron..
Hoop dat we met een groete groep aanwezig kunnen zijn in de bekerfinale..
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 25 maa 2010 15:32
|
|
Citaat:
[/size">
Vraagje van Stephan1900 op Twitter. Wie staat er vanavond tegen Go Ahead Eagles op scherp? De Ajaxlife.nl-hulpdienst biedt dan uitkomst. Wij kunnen u en Stephan1900 vertellen dat Vurnon Anita en Marko Pantelic op scherp staan. De heren zijn dus gewaarschuwd. Geel betekent in ieder geval voor deze heren dat een finale aan de neus voorbij gaat. Bij verlies geldt dat voor het hele team, opdat we niet te gemakkelijk denken over de opgave van vanavond.
Bron Ajaxlife.nl
Er staan er dus wel twee op scherp, Anita boeit me niet zoveel maar Pantelic wel .
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 25 maa 2010 15:33
|
|
Worden die schorsingen niet weggehaald als de finale bereikt mocht worden?
|
Geraldo

Forum berichten: 643
|
Geplaatst: Do 25 maa 2010 16:30
|
|
Ik hoop maar dat Ajax vanavond GAE afmaakt, ik studeer namelijk in Deventer waar ze natuurlijk op een verassing hopen. Een blamage van Ajax zit ik natuurlijk niet op te wachten..
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 25 maa 2010 17:54
|
|
Citaat: Burgemeester Aboutaleb beslist vrijdag of hij Amsterdams publiek toelaat bij een eventuele bekerfinale tussen Feyenoord en de Ajax. De Rotterdammers plaatsten zich woensdag voor de finale en Ajax kan dat doen.
De burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam hebben afgesproken dat er bij de klassiekers geen supporters van de bezoekende partij mee mogen komen. Die afspraak geldt voor vijf jaar en was nodig na meerdere gevallen van rellen tussen beide supportersgroepen.
Maar bij die afspraak is gezegd dat bij een eventuele bekerfinale opnieuw gekeken moet worden of het mogelijk is om Ajax-suppporters in de Kuip toe te laten. Ajax heeft imiddels laten weten alleen akkoord te gaan met een finale in de Kuip, als er Amsterdamse supporters mee mogen; maar burgemeester Aboutaleb laat zich niet onder druk zetten. De finale van de beker wordt gespeeld op 25 april.
RTV Rijnmond
Goede actie van Ajax. Hopelijk haalt het wat uit.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Do 25 maa 2010 18:42
|
|
Na even na gedacht te hebben, heb ik toch maar besloten om de eeste helft te laten schieten voor 'Wie is de mol' vorig jaar heb ik de finale wel laten schieten voor olympique Marseille ( op internet). Maar dit jaar is het maar de knvb-beker en dan ook nog tegen een eerste divsie club. Maar ik houd alles goed in de gaten door de chat.
|
M(L)....

Forum berichten: 131
|
Geplaatst: Do 25 maa 2010 18:53
|
|
Citaat: Na even na gedacht te hebben, heb ik toch maar besloten om de eeste helft te laten schieten voor 'Wie is de mol' vorig jaar heb ik de finale wel laten schieten voor olympique Marseille ( op internet). Maar dit jaar is het maar de knvb-beker en dan ook nog tegen een eerste divsie club. Maar ik houd alles goed in de gaten door de chat.
Wie gaat er nou geen Ajax kijken? kom op hey.. beetje inzet tonen hé! dat verwachten we ook van de spelers.
|