Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Johan Kappelhof
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Johan Kappelhof
Maker: Koen_AjaxBekeken: 1559
Status: InactiefBerichten: 11
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Za 20 maa 2010 15:16
Prima speler. Kan ook als rechtsback spelen. Waarschijnlijk ligt daar z'n toekomst.
JS

Forum berichten: 741
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Za 20 maa 2010 16:44
Heeft hij ook daadwerkelijk een kans om (in de toekomt) een vaste plek bij de selectie te krijgen, of is dit puur en alleen uit nood? Hoor zijn naam namelijk nooit als men het over de grote talenten in de jeugd heeft.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Za 20 maa 2010 17:21
Op dit moment is het natuurlijk uit nood geboren. Wie weet hoe de toekomst voor hem eruit ziet. Een verhuur volgend seizoen kan hem wellicht dichter bij het eerste elftal brengen. Qua talent ontloopt hij de alom geprezen van Rhijn niet zoveel. Sterker nog, qua speelstijl en voorkomen lijken ze bijna als twee druppels water op elkaar.
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Za 20 maa 2010 19:03
Zou Jol het aandurven hem naast Oleguer te zetten en de backs zoals normaal te houden? Hopelijk wel, want ik zit niet op een veredelde kabouter-verdediging te wachten.
Ajaciedjuh

Forum berichten: 272
Geplaatst: Za 20 maa 2010 19:15
Wie kan de speler typeren? Ik begrijp dat hij redelijk snel is en een behoorlijke opbouwer is?
Hoe groot is hij eindelijk?
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Za 20 maa 2010 19:28
Citaat:
Wie kan de speler typeren? Ik begrijp dat hij redelijk snel is en een behoorlijke opbouwer is?
Hoe groot is hij eindelijk?
Ik schat Kapelhof op 1.75. Hij is redelijk wendbaar en heeft een aardige trap. Minpunt van hem vind ik vooral het uitschakelen van zijn man. Daarom zie ik net als D_skilled meer een back dan een centrale verdediger in hem.

Citaat:
Heeft hij ook daadwerkelijk een kans om (in de toekomt) een vaste plek bij de selectie te krijgen, of is dit puur en alleen uit nood? Hoor zijn naam namelijk nooit als men het over de grote talenten in de jeugd heeft.
Het grootste probleem is dat die een aflopend contract heeft bij Ajax. Daarbij wil Ajax de selectie kleiner maken en daar zou hij wel is de dupe van kunnen worden net zoals vele andere spelers met einde contract. Er komt volgend jaar weer een elftal over van de A1 naar Jong Ajax waardoor het erg druk word in het elftal. Daarbij zot ook van Rhijn en die twee zijn dezelfde types met evenveel kwaliteiten als hem. Als die morgen speelt en het goed doet kan die wel zijn carrière lanceren.
Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 15:53
Optie in zijn contract is gelicht.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 15:58
Mmm, ik zie hem het niet halen eerlijk gezegd.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 17:18
Het lichten van de optie voor een jaar vind ik zo slecht nog niet. Hij is volgens mij pas 19 en ik vind hem een twijfelgevalletje. Laat hem na een jaar wennen zich maar bewijzen bij de senioren. Tis geen vd Wiel ofzo maar hij heeft het wel in zich om door te groeien tot back-up op rechts. Nu Ogararu vertrekt en ook Wielaert & Oleguer in meer en mindere mate mogen vertrekken wordt de spoeling wel dun in de breedte qua rechtsbeners achterin. Kappelhof is nog jong en laat hem het maar bewijzen dat hij kan uitgroeien tot een goedkope back-up. De optie van 1 jaar is daar natuurlijk uitermate geschikt voor......
Bertje

Geplaatst: Wo 5 mei 2010 17:26
Maar we hebben in Jong Ajax volgend seizoen ook Van Rhijn, V/d Meulen en Ottenhof nog voor de rechterkant van de verdediging. En daar komt Wielaert hoogstwaarschijnlijk nog bij.

Wat moet je dan met Kappelhof?

Bovendien is er nu nog minder ruimte voor een eventuele versnelde doorstroming van bijvoorbeeld Sporkslede.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 18:23
Citaat:
Maar we hebben in Jong Ajax volgend seizoen ook Van Rhijn, V/d Meulen en Ottenhof nog voor de rechterkant van de verdediging. En daar komt Wielaert hoogstwaarschijnlijk nog bij.

Wat moet je dan met Kappelhof?

Bovendien is er nu nog minder ruimte voor een eventuele versnelde doorstroming van bijvoorbeeld Sporkslede.

Van het rijtje Ottenhof, vd Meulen en Kappelhof dicht ik Kappelhof de meeste kans toe. Moet je dan de beste van de 3 laten gaan om de mindere 2 speeltijd te geven? Dan zie ik er meer in om voor Ottenhof en vd Meulen een oplossing te vinden..... Wielaert moet deze zomer een club vinden en vindt hij die niet dan moet ie ook geen speeltijd in Jong Ajax krijgen, tis lullig voor hem maar elke minuut die hij maakt gaat ten koste van iemand die meer potentie heeft. Tenzij jij Wielaert, Ottenhof en/ of vd Meulen een grotere toekomst toedicht bij Ajax vind ik dat je een vreemde manier van doorselecteren hanteert.........

Persoonlijk zie ik niets in een versnelde doorstroming van Sporkslede, laat die jongen nou maar lekker in de A1 ballen en zich daar ontwikkelen. Dan kan hij wellicht INCIDENTEEL dit jaar ruiken aan Jong Ajax met wat invalbeurten. De vader van Siem & Luuk de Jong zei het heel treffend, dat hij teleurgesteld was in Ajax omdat er na de A-tjes alleen nog maar van wedstrijd tot wedstrijd geleefd wordt en dat er weinig oog is voor persoonlijke ontwikkeling buiten de wedstrijden om. Sporkslede moet nog 17 worden dus waar hebben we het over......
Bertje

Geplaatst: Wo 5 mei 2010 18:27
Punt is dat ik Kappelhof het eerste ook absoluut niet zie halen. En aangezien we geen extra opvulling nodig hebben in het tweede zie ik ook geen reden om Kappelhof een contract te bieden.

Voor wat betreft je punt over de ontwikkeling van spelers: daar kan ik het natuurlijk moeilijk mee oneens zijn. Hopelijk kan de nieuwe invulling van de staf van Jong Ajax hier verandering in brengen. Het zou positief zijn als Jong Ajax niet langer een stageplek is voor de nieuwe trainers van Club Brugge en Groningen.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.848 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Johan Kappelhof
Ga
Zoeken: