Auteur
|
Bericht
|
Ajakz

Forum berichten: 125
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 15:50
|
|
Vond Lodeiro voor die 5 minuutjes nog wel leuk invallen. Je ziet toch wel hoe technisch hij is, en hij heeft een behoorlijk overzicht. Had er van mij wel eerder in mogen komen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 16:16
|
|
Ik ben er uit. Ajax gaat op weg naar die 3e ster. Twente zie ik nog wel 4 punten verliezen en dus is de enige tegenstander voor Ajax, Ajax zelf. Dat Ajax hebben we de 1e helft mogen aanschouwen. Hoop trouwens ook dat de scouts van Arsenal etc naar Eriksen hebben gekeken, want die was 45 minuten echt alles kwijt wat hij eerder al liet zien, het leek weer de speler die tegen Nac speelde. Gelukkig ging het de 2e helft een stuk beter. En liet RKC andermaal zien een hopeloos ploegje te zijn, want als er een Ajax 100% speelt, dan krijg je dubbele cijfers.
Citaat: 2x onterecht buitenspel, die grensrechter snapt het niet helemaal volgens mij? 
Twents gekleurde grendsrechter?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 16:59
|
|
Wat een wedstrijd vandaag.. de hele wedstrijd was er de dreiging dat RKC ging scoren en zelfs met 10 man kregen ze kansen. RKC was erg fel en de 5-1 overwinning was heel geflatteerd. Zeker omdat de 3-1 een eigen goal was en RKC daarna met 10 man door mocht.
Jol had gelijk over het slappe begin van Ajax, dat vond ik vooral tekenend bij Suarez (die zelfs in een zwakke wedstrijd altijd zijn momenten heeft) en achterin.
Rommedahl was de beste man aan Ajax zijde, wat een pass en wat een goal!!!
Verder vond ik Enoh goed en Siem de Jong slim in de momenten dat hij in balbezit kwam.
Wel was duidelijk dat Jol er verkeerd aan heeft gedaan om Anita centraal achterin te zetten, vanwege zijn tekort aan lengte. Met een corner kun je hem nog bij de eerste/tweede paal neerzetten (wat Stekelenburg goed deed) maar met een vrije trap/voorzet van de zijkant ben je gezien, of je moet een speler (Pantelic) die daar eigenlijk niet geschikt voor is terug halen. Daardoor ontstond de tegengoal. Wat dat betreft had hij best Kappelhof mogen uitproberen in dit duel.
Voor het volgende duel ben ik blij dat Vertonghen, Alderweireld en De Zeeuw weer terug zijn. Dat is een stuk stabieler in het centrum dan Oleguer, Anita en Gabri.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 17:12
|
|
AJAX heeft een smalle top.
Ja, het bleek weer eens dat AJAX na Alderweireld en Vertongen geen goede verdedigers meer heeft. Hopelijk kunnen Kappelhof en Van Rhijn volgend seizoen aanhaken bij het eerste.
|
soren

Forum berichten: 35
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 17:53
|
|
Jol had in de rust Eriksen mogen vervangen door Lodeiro. Ten eerste omdat Lodeiro het zeker niet slechter zou doen, ten tweede om Eriksen inderdaad te laten voelen dat hij nog niets meer is dan een interessant talent.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 18:01
|
|
Citaat: AJAX heeft een smalle top.
Ja, het bleek weer eens dat AJAX na Alderweireld en Vertonghen geen goede verdedigers meer heeft. Hopelijk kunnen Kappelhof en Van Rhijn volgend seizoen aanhaken bij het eerste. Kappelhof en Van Rhijn gaan niet aansluiten bij het eerste. Komen gewoon kwaliteit te kort. Er moet wel een centrale verdediger bijkomen want nu ben je wel heel kwetsbaar als een verdediger een blessure heeft of een schorsing.
Citaat: Dit soort wedstrijden zetten Eriksen weer met beide benen op de grond. Als hij ooit voor Barcelona wilt spelen, dan moet hij nog heel veel groeien. Eriksen speelt ook op een moeilijke positie voor hem dan. Hij is niet gewend om als valse linksbuiten te spelen. Daarin zal die nog behoorlijk moeten groeien. Hij wil graag ook een doelpunt maken voor Ajax en gaat daar soms te veel op zoek naar.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 18:18
|
|
Een zeer slechte wedstrijd, maar als je dan vijf keer scoort doe je toch iets goed. Al moet het spel veel beter als je tegen een Groningen speelt, want die zullen de kansen afmaken.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 18:20
|
|
Citaat: Kappelhof en Van Rhijn gaan niet aansluiten bij het eerste. Komen gewoon kwaliteit te kort. Er moet wel een centrale verdediger bijkomen want nu ben je wel heel kwetsbaar als een verdediger een blessure heeft of een schorsing.
Kappelhof is geen topper is spé maar wel een talentvolle jongen die best komend seizoen als back-up speler kan worden gebruikt. Ook Van Rhijn zal volgend seizoen nog niet goed genoeg voor Ajax1 zijn maar die jongen heeft wel veel talent en ik denk dat als Ajax hem komend seizoen verhuurt aan een Jupiler League club dat hij het seizoen daarop klaar is voor Ajax1, niet voor een basisplaats misschien maar wel voor af en toe wat speeltijd.
Ajax maakt zo'n 20 miljoen verlies, ze kunnen het zich niet permisteren om een extra centrale verdediger te halen voor op de bank, daar is er het geld gewoon niet voor.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 18:28
|
|
Was Alderweireld er dan wel klaar voor volgens jullie?
Je weet pas of ze er klaar voor zijn op het moment dat je ze mee laat spelen. Alderweireld is in principe nog steeds een twijfelaar, maar kan toch prima meekomen. Voor van Rijn en Kappelhof geldt hetzelfde, mits ze de kans krijgen.
|
Bart

|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 18:34
|
|
Citaat: Kappelhof is geen topper is spé maar wel een talentvolle jongen die best komend seizoen als back-up speler kan worden gebruikt. Ook Van Rhijn zal volgend seizoen nog niet goed genoeg voor Ajax1 zijn maar die jongen heeft wel veel talent en ik denk dat als Ajax hem komend seizoen verhuurt aan een Jupiler League club dat hij het seizoen daarop klaar is voor Ajax1, niet voor een basisplaats misschien maar wel voor af en toe wat speeltijd. Beide spelers vind ik erg matig in het uitschakelen van een spits. Niet hard genoeg in de duels, staan niet vaak goed in positie ten op zichtte van de spits. Ze hebben wel allebei kunnen goed voetballen vanuit de verdediging en schuiven graag door naar het middenveld toe. Aangezien Ajax graag met aanvallende backs speelt is die kwaliteit wat minder belangrijk.
Citaat: Ajax maakt zo'n 20 miljoen verlies, ze kunnen het zich niet permisteren om een extra centrale verdediger te halen voor op de bank, daar is er het geld gewoon niet voor. Dus je moet maar doorgaan met middelmaat. Ik denk het niet. Je moet ook geen speler halen voor een plaats op de bank maar voor je basiself. Op Alderweireld/Vertonghen is heel wat aan te merken en het zou niet verkeerd zijn als daar enige concurrentie voor komt in vorm van een centrale verdediger.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 18:38
|
|
Citaat: Was Alderweireld er dan wel klaar voor volgens jullie?
Ik was verbaast hoe snel Alderweireld zich naar het niveau van een volwaardige Ajax speler heeft ontwikkeld maar hij was ook in de jeugd wel een betere centrale verdediger dan Kappelhof nu is. Ik vind Kappelhof ook gewoon veel meer een rechtsback en denk dat hij fysiek te kort komt om een goede centrale verdediger te worden. Van mij mag Kappelhof komend seizoen best back-up voor V.d. Wiel zijn, daar heeft hij genoeg kwaliteiten voor.
Citaat: Je weet pas of ze er klaar voor zijn op het moment dat je ze mee laat spelen. Alderweireld is in principe nog steeds een twijfelaar, maar kan toch prima meekomen. Voor van Rijn en Kappelhof geldt hetzelfde, mits ze de kans krijgen.
Van Rhijn is pas 18 en fysiek nog veel te licht voor het eerste. Hij is een groot talent maar je kan wel zien dat hij nog niet goed genoeg voor Ajax1 is. Van Rhijn is net zo als Kappelhof fysiek misschien te licht om het te redden als centrale verdediger maar aangezien ik denk dat Van Rhijn wel meer talent heeft denk ik dat hij het op die positie misschien wel kan redden bij Ajax, en ander moet hij maar als rechtsback gebruikt gaan worden dan als hij zich blijft ontwikkelen dan komt hij er wel.
Ook Koppers vind ik een redelijk verdedigend talent en bij hem denk ik ook dat hij beter als back (linksback) gebruikt kan gaan worden. Net als Kappelhof en Van Rhijn is hij snel en opbouwend goed. Ik denk dat vooral Boilesen in de toekomst door zal stromen als centrale verdediger, ik hoor veel goeds over hem en qua lengte en fysiek zal hij een positie centraal bij Ajax in de toekomst wel aankunnen.
Citaat: Dus je moet maar doorgaan met middelmaat. Ik denk het niet. Je moet ook geen speler halen voor een plaats op de bank maar voor je basiself.
Beter dan failliet gaan, Ajax heeft al helemaal niet het geld om een extra centrale verdediger te kopen voor in de basis. Sowieso vind ik Alderweireld en Vertonghen samen een goed duo en met Oleguer en Blind heeft Ajax twee redelijke back-ups komend seizoen.
|
Bart

|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 18:42
|
|
Je weet pas of ze er klaar voor zijn op het moment dat je ze mee laat spelen. Alderweireld is in principe nog steeds een twijfelaar, maar kan toch prima meekomen. Voor van Rijn en Kappelhof geldt hetzelfde, mits ze de kans krijgen. Alderweireld heeft me positief verbaast dit seizoen. Heeft zijn mankementen maar die weet ze goed verborgen te houden.
Al vind ik wel dat er tussen de tijd dat Alderweireld bij Jong Ajax speelde en nu Kappelhof bij Jong Ajax voetbalt wel een degelijk verschil. Alderweireld was bij Jong Ajax al veel meer verdediger dan Kappelhof en dat geld in feite ook voor van Rhijn die meer frivoler zijn in hun spelopvatting.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 20:10
|
|
Ik vond dit persoonlijk een leuke wedstrijd, maar in deze leuke wedstrijd kwam Ajax geregeld goed weg. Zo werd al na 3 minuten een bal van de lijn gehaald. Ook had Ajax geluk dat het op het beste moment in de wedstrijd op 0-1 kwam, namelijk op het moment dat RKC wou doordrukken voor de 1-0. Het werd alsnog 1-1, maar die schade werd toch in de tweede helft ruimschoots goedgemaakt en dus ben ik over deel 2 tevreden.
Zes wedstrijden to go, dat moeten 18 punten worden. Eerst ook nog even de halve finale van GAE winnen en dan hebben we misschien wel de dubbel.
Twente 28 - 71 ---> 34-85
Ajax 28 - 67 -----> 34-85
PSV 28 - 66 -----> 34-82
We worden als het loopt zoals ik het zeg dus kampioen op DOELSALDO
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 22:14
|
|
Je weet pas of ze er klaar voor zijn op het moment dat je ze mee laat spelen. Alderweireld is in principe nog steeds een twijfelaar, maar kan toch prima meekomen. Voor van Rijn en Kappelhof geldt hetzelfde, mits ze de kans krijgen.
Alderweireld trainde al meer dan een jaar mee met het eerste elftal voordat Jol hem in de basis zette. Van Rhijn heeft nog nooit meegetraind en Kappelhof heeft deze week even meegetraind.
Overigens kan zeker Kappelhof ook totaal niet koppen. Met hem in het centrum was het niet beter gegaan, denk ik.
|