Auteur
|
Bericht
|
Benji

Forum berichten: 785
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 15:22
|
|
Citaat: Wielaert heeft wel ervaring hé, die zou in een wedstrijdje tegen RKC moeiteloos mee moeten doen. Maar een verdediging Wielaert - Oleguer lijkt me ook niet echt ideaal.
Alsjeblieft zeg, zelfs bij Jong Ajax grossiert hij in fouten en dat valt echt niet alleen te wijten aan een gebrek aan motivatie.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 15:34
|
|
Citaat: Wielaert heeft wel ervaring hé, die zou in een wedstrijdje tegen RKC moeiteloos mee moeten doen. Maar een verdediging Wielaert - Oleguer lijkt me ook niet echt ideaal.
Alsjeblieft zeg, zelfs bij Jong Ajax grossiert hij in fouten en dat valt echt niet alleen te wijten aan een gebrek aan motivatie.
Ook niet aan een gebrek aan kwaliteit, want bij Twente was het toch een heel degelijke verdediger, niet bijzonder maar wel goed genoeg voor de eredivisie
|
De Dominee

Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 15:36
|
|
Hopen op Lindgren, anders Wiel centraal en Anita op rechtsback. Anita bijt zich vast in Boerrigter en Wiel compenseert veel met zijn snelheid tegen Benschop. Oleguer is redelijk stabiel en Urby op links is gewoon goed.
Op het middenveld vervangt Gabri De Zeeuw.
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 15:41
|
|
Om de wedstrijd tegen psv niet nutteloos te laten worden moeten we zondag 'gewoon' winnen van rkc. Het zou wel echt weer typisch Ajax zijn om hier punten te verspelen. Echter heeft rkc pas 12 punten dus dit zou geen moelijke opgave moeten zijn. Ik zou het door de schorsingen als volgt aanpakken:
Steek
Vd Wiel-Oleguer-Lindgren-Anita
De Jong-Enoh-Gabri-Urby
Pantelic-Suarez
Mocht Lindgren niet fit zijn, dan Anita naar het centrum, Urby linksback en Eriksen linkshalf.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 15:48
|
|
Het wordt in ieder geval een heel karwei voor Jol om de juiste keuzes te maken.
Gelukkig is de Jong gewoon fit, ik ga voor de volgende 11:
------------------Stekelenburg------------------
-Van der Wiel--Oleguer--Lindgren--Emanuelson-
--------------Gabri----------Enoh---------------
--------------------De Jong---------------------
---Suarez----------Pantelic----------Eriksen----
Mocht Lindgren niet fit zijn dan van der Wiel in het centrum en Ogararu (tja) rechtsback. Mocht Enoh geschorst zijn dan Urby naar het middenveld en Anita linksback.
Bank: Vermeer, Ogararu, Kappelhof, Anita, Lodeiro, Rommedahl, Suk (Sulejmani*), (Aissati**) *indien of Lindgren of Enoh er niet bij zijn zit Sulejmani op de bank, indien beide er niet bij zijn dan Sulejmani en Aissati.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 15:52
|
|
Anita is meer een type Enoh. Mocht Enoh geschorst worden kan je hem beter vervangen door Anita. Is ook een prima kuitenbijtertje heeft hij bewezen tegen o.a. Ben Arfa en tegen Jong-Spanje (Bojan geloof ik). Urby op een 3 mans middenveld is killing..
|
deadbysunrise

Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 15:53
|
|
Ik ben het eens met Ian. Lijkt me een goede opstelling en tegen RKC moet dit natuurlijk geen problemen geven.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 16:01
|
|
Citaat: Anita is meer een type Enoh. Mocht Enoh geschorst worden kan je hem beter vervangen door Anita. Is ook een prima kuitenbijtertje heeft hij bewezen tegen o.a. Ben Arfa en tegen Jong-Spanje (Bojan geloof ik). Urby op een 3 mans middenveld is killing..
Ja maar tegen Di Gregorio, moet Urby het ook wel afkunnen denk ik. Anita, heeft op het middenveld ook mindere wedstrijden gehad, maar op de een of andere manier onthouden we de duels tegen Ben Arfa, Honda en Bojan. Anita op linksback is overigens erg goed.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 16:05
|
|
Waarom denken jullie dat Enoh geschorst wordt? Er is toch geen enkel beeldbewijs en het enige wat er is zijn de woorden van die appelvlaai?
Enigste wat ik enigszins kon zien was dat hij misschien op zijn tenen ging staan (in zijn maag stompen of iets zag ik niets van). Maar op iemand zijn tenen staan en daar een schorsing voor geven..Tsja, dan zal het hek van de dam zijn.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 16:46
|
|
Citaat: Anita is meer een type Enoh. Mocht Enoh geschorst worden kan je hem beter vervangen door Anita. Is ook een prima kuitenbijtertje heeft hij bewezen tegen o.a. Ben Arfa en tegen Jong-Spanje (Bojan geloof ik). Urby op een 3 mans middenveld is killing..
Zoals hier geopperd wordt, verwacht en hoop ik niet dat Anita op de rechtsback komt. Dat zal hij wel kunnen, maar experimenteren moet zoveel mogelijk voorkomen worden. Blijkbaar ben ik de enige die vertrouwen heeft in Ogararu, want (vrijwel) niemand noemt zijn naam.
Samenvattingen kunnen misschien een vertekend beeld geven, maar de keren dat ik hem heb gezien gaf hij gewoon een degelijke indruk. Daarnaast heeft hij met Steaua ook nog in de CL gespeeld. Lijkt me daarom Logisch dat hij rechtback speelt en Van der Wiel als centrale verdediger.
Met alle respect, het gaat om RKC. Dan kan Van der Wiel echt wel met iets minder aanvallende impuls spelen om de wedstrijd tot een goed einde te brengen
Hopelijk kan Lodeiro ook eindelijk eens wat minuten gaan maken.
|
bugs

Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 18:24
|
|
Ik zou het persoonlijk wel leuk vinden als Lodeiro en Sulejmani eens 90 minuten mogen spelen, tegen RKC moet dat toch kunnen zou je zeggen.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 18:31
|
|
Citaat: Ik zou het persoonlijk wel leuk vinden als Lodeiro en Sulejmani eens 90 minuten mogen spelen, tegen RKC moet dat toch kunnen zou je zeggen.
Het gaat niet om de leukigheid, maar om de 3 punten zondag, zie dat nou eens in....
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 19:16
|
|
Het zijn opstellingen waar we nog mee moeten puzzelen, De Jong dus fit.
Zelf zou ik waarschijnlijk hiervoor gaan:
Stekelenburg
[Anita-Oleguer-Van der Wiel-Emanuelson">
[De Jong-Gabri-Lodeiro">
[Rommedahl-Pantelic-Suarez">
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 19:26
|
|
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel - Oleguer Presas - Rasmus Lindgren - Urby Emanuelson
Eyong Enoh* - Siem de Jong - Vurnon Anita
Dennis Rommedahl - Marko Pantelic - Luis Suarez
(* Gabri Garcia. Mocht Enoh overhoopt geschorst worden voor het incident met Afellay, dan moeten we Gabri inpassen.)
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 19:29
|
|
Lindgren gaat het zeer waarschijnlijk niet halen, Pieter.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 19:38
|
|
Ik verwacht niet dat Enoh geschorst gaat worden. Hij keek niet achterom toen hij op die voet ging staan dus een beetje doordachte uitleg zou hem wel vrij kunnen pleiten. De afwezigheid van Vertonghen is een grote aderlating, maar met Alderweireld voor Oleguer (de laatste lijkt goed in vorm te zijn) en De Zeeuw (niet echt in vorm) voor Gabri lever je niet al te veel kwaliteit in. Daarnaast kan De Zeeuw even een weekje uitrusten zodat hij 100% fit is voor het einde. Mijn opstelling zou dit zijn:
Stekelenburg
Van der Wiel-Oleguer-Anita-Emanuelson
Gabri-De Jong-Enoh
Rommedahl-Pantelic-Suárez
Genoeg kwaliteit achterin om niet in de problemen te komen, lijkt me. Enoh en Gabri kunnen ook verdedigend werk opknappen en ook De Jong is daar niet vies van. Deze samenstelling moet er ook 4 of 5 kunnen maken, dat is genoeg.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 19:38
|
|
Dat zou een vies gemis zijn. Dan inderdaad oplossen met Gregory naar binnen en wellicht Ogararu of Vurnon naar de rechterkant. Dan komt Lodeiro maar op 8.
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 19:39
|
|
Ik zit eigenlijk te hopen op een minimale zege. We moeten scherp blijven en als je nu maar net wint van RKC is dat misschien een extra motivatie om er een schepje bovenop te doen in de volgende 7 of 8 wedstrijden (inclusief beker). Het wordt flink puzzelen tegen de Waalwijkers en ik zou denk ik gewoon voor vastigheid gaan. Laat dus vdWiel maar rechtsback.
Mocht Enoh niet geschorst zijn:
Steek
vdWiel - Oleguer - Lindgren - Anita
De Jong - Enoh - Eriksen
Suarez - Pantelic - Emanuelson
Gabri op de plek van Enoh mocht deze geschorst worden. Rommedahl is leuk voor de counter, maar tegen RKC moeten we aanvallen. Anita naar het centrum, Urby naar achteren en Sulejmani op linksbuiten als Rasmus niet fit genoeg wordt bevonden.
Een interessante wedstrijd die twee jaar geleden uiteindelijk een sleutelwedstrijd bleek te zijn. Destijds in negatieve zin, hopelijk dit jaar in positieve zin.
|
bugs

Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 20:03
|
|
Citaat: Ik zou het persoonlijk wel leuk vinden als Lodeiro en Sulejmani eens 90 minuten mogen spelen, tegen RKC moet dat toch kunnen zou je zeggen.
Het gaat niet om de leukigheid, maar om de 3 punten zondag, zie dat nou eens in....
Alsof dat met die spelers niet gaat lukken...
|
Castel di Sangro

Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 23:03
|
|
Het lijkt me iig geen toeval dat zowel Ogararu als Wielaert vandaag in de basis stonden bij Jong Ajax..
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 23:04
|
|
Mij ook niet. Zullen sowieso wel bij de wedstrijdselectie zitten, denk ik.
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 23:41
|
|
Citaat: Het zijn opstellingen waar we nog mee moeten puzzelen, De Jong dus fit.
Zelf zou ik waarschijnlijk hiervoor gaan:
Stekelenburg
[Anita-Oleguer-Van der Wiel-Emanuelson">
[De Jong-Gabri-Lodeiro">
[Rommedahl-Pantelic-Suarez">
Vind dit een prima optie, ik zou op de plek van lodeiro liever kiezen voor Eriksen.
|
Castel di Sangro

Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Di 16 maa 2010 01:22
|
|
Ik zou vooral niet teveel spelers verplaatsen.. Liever 1 zwakkere schakel in het geheel, dan het hele team op 90% laten spelen..
Wat mij bertreft de basis van de wedstrijd tegen PSV, met een stel invallers.. Oftewel:
Steek
Vd Wiel - Oleguer - Lindgren/Wielaert - Anita
Gabri - Enoh - De Jong - Emanuelson
Suarez - Pantelic
Pas wanneer Enoh geschorst wordt, kom je aant schuiven met de poppetjes, en zou ik Eriksen/ Lodeiro erin zetten, Urby back, en Anita op de plek van Enoh.. Maar ik denk niet dat het zover gaat komen!
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 16 maa 2010 10:52
|
|
Het kan ook gewoon een optie zijn om vd Meulen of een andere debutant naast Oleguer te zetten en de rest gewoon laten staan..
Wielaert zal het gelukkig zowiezo niet worden.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 16 maa 2010 10:57
|
|
Mensen die hem vaker aan de gang hebben gezien?
|