Auteur
|
Bericht
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 11:39
|
|
Kinderen bij mij op school vonden dat ook, die vonden als psv gisteren in de laatste minuut op gelijkspel stonden ze een eigen goal moesten maken, zodat Ajax minder kans had. Er bestaan geen Psv fans het zijn allemaal Ajax-haters. Achja, Koevermans kan de druk niet eens aan in een kampioenswedstrijd, dan ben je wat mij betreft sowieso niet goed genoeg voor de nederlandse top.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 11:50
|
|
Ik heb ook liever Twente dan PSV als kampioen.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 11:58
|
|
Citaat: Ik heb ook liever Twente dan PSV als kampioen.
Ik zie dan liever PSV als kampioen, gewoonweg omdat die in Europa meer kunnen presteren. Twente wordt in de CL ondergesneeuwd, zeker als Ruiz vertrekt.
Daarnaast maakt mij het niet uit wie er kampioen wordt, naast Ajax. Alleen NAC Breda en Sparta zou ik het gunnen, maar dat gaat het niet worden dit jaar.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 12:08
|
|
Citaat: Kinderen bij mij op school vonden dat ook, die vonden als psv gisteren in de laatste minuut op gelijkspel stonden ze een eigen goal moesten maken, zodat Ajax minder kans had. Er bestaan geen Psv fans het zijn allemaal Ajax-haters. Achja, Koevermans kan de druk niet eens aan in een kampioenswedstrijd, dan ben je wat mij betreft sowieso niet goed genoeg voor de nederlandse top.
Uhu, dat is over het algemeen bekend. Hetzelfde als bij Feyenoord een paar jaar terug. Toen stond PSV met 3-0 voor of zo, en toen zeiden de supporters dat ze met zoveel - 0 moesten verliezen, zodat Ajax geen kampioen werd. Ik denk: Negeren, en ze kei hard pakken als ze ongelijk krijgen!
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 14:47
|
|
Nou heren, Ajax is heeft een test zonder basis-spelers doorstaan. Rest van het seizoen winnen we alles. Moeilijke wedstrijden: Ado-uit(zonder publiek, hielp vandaag toch wel) en Nec-uit(altijd lastig). Dan moet Twente nog bij Az en Venlo ballen en krijgen ze thuis Feyenoord. Begint toch wel te kriebelen!
|
JS

Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 20:00
|
|
Jammer dat Twente nu een relatief makkelijke reeks van drie wedstrijden krijgt; Sparta thuis, VVV uit en Heerenveen thuis. Alleen VVV uit is enigszins lastig, al verkeert die ploeg niet in beste vorm. Twente zal dus hoogstwaarschijnlijk met de huidige voorsprong van 4 punten de laatste 3 wedstrijden ingaan. Ik vrees dat dat toch iets te veel van het goede is. Ze moeten weliswaar dan nog uit naar AZ, thuis tegen Feyenoord en op de slotdag van de competitie uit naar NAC, op papier 3 hele lastige duels (AZ is in vorm, Feyenoord is uit sterker dan thuis en NAC uit moet je ook nog maar even zien te winnen), maar het zou zomaar kunnen dat alle drie die ploegen nergens meer voor spelen. En dan wordt het een heel ander verhaal. Wat dat betreft is het mijn inziens cruciaal dat AZ en Feyenoord nog steeds strijden voor die 4de plek als ze Twente treffen.
Hoe zit het trouwens als Feyenoord woensdag de finale van de beker haalt? Dan zijn ze verzekerd van Europees voetbal toch? En dan gaat de rest van de competitie voor hun (en AZ?) nergens meer over toch?
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 20:10
|
|
Ik geloof, weet het niet zeker, dat als je de beker wint je meer voorrondes hebt in de EL dan met 4e plaats. Dus dan willen ze denk ik toch wel strijden voor die 4e plek.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 20:27
|
|
de titelstrijd is eigenlijk heel simpel, Twente moet 2x punten verspelen, de 1e is tegen AZ en de 2e moet komen tegen Feyenoord/NAC/VVV de anderen zijn walk-overs
|
manoukberber

Forum berichten: 84
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 21:39
|
|
Citaat: de titelstrijd is eigenlijk heel simpel, Twente moet 2x punten verspelen, de 1e is tegen AZ en de 2e moet komen tegen Feyenoord/NAC/VVV de anderen zijn walk-overs
Dat kun je van tevoren nooit zeggen. Wie had gedacht dat Sparta een punt zou pakken bij Pisvee? Zelf moeten we elke wedstrijd op zich bekijken, met de volle concentratie spelen, en gewoon winnen. Hopelijk wordt de druk die boeren teveel, en profiteren wij daarvan.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 21:47
|
|
Ik geloof niet dat Twente thuis punten gaat verspelen. In AZ wint Twente daarentegen ook niet. Hopelijk heeft men een offday tegen VVV of NAC en kan Ajax daarvan profiteren. Ruiz is wel een legende.
Als het op de laatste pot aankomt (Twente-NAC) waar Twente met een gelijkspel geen kampioen zou worden, wordt het verdomd lastig. Ajax moet gewoon alles winnen. Een keer puntenverlies en je kunt alles vergeten.
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 03:38
|
|
Ik durf het bijna niet hardop te zeggen maar ik denk en voel gewoon dat Ajax kampioen word en als ik dat zeg dan wil dat wat zeggen, want zo zeker ben ik niet meer van mijn zaak de laatste jaren.
Ajax straalt momenteel vorm, kracht en zelfvertrouwen uit en heeft het makkelijkste programma.
Het Pisvee is ingestort en als je naar die koppen kijkt, dan zie je dat ze er in Eindhoven niet meer in geloven......die hebben een paar hele harde tikkies gehad. Het feit dat Rutten de naam "AJAX" niet eens uitgesproken krijgt zegt alles...... grijze dakduif !!
Twente is geen club om kampioen te worden jongens, kom op.......allemaal leuk hoor het bewieroken van die Ruiz, maar die hele club staat heel het seizoen al stijf van het geluk........dat houdt een keer op.
De tukkers moeten nog naar AZ en NAC......kun je zomaar 6 punten verspelen en zo indrukwekkend vind ik het allemaal niet.
Dus stiekum ga ik ervan uit dat ik jullie allemaal zie op het Leidseplein in Mei.
|
deadbysunrise

Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 07:41
|
|
Ik ga er niet vanuit dat Ajax kampioen wordt. Twente moet 2x punten verspelen, dat zie ik nog wel gebeuren. Maar dat zie ik Ajax echter ook doen. Ik ga er vanuit dat we tweede worden, worden we eerste dan is dat alleen maar mooi meegenomen.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 08:05
|
|
Ik las dit net op AS:
Citaat: Als Ajax dit seizoen als tweede eindigt dan spelen wij volgend jaar in de voorronde van de Champions League. Er zijn veel berichten in de diverse topics waarin wordt beweerd dat dit een onmogelijke opgave zal zijn maar hoe zien deze voorrondes er op dit moment uit??? Nou als volgt:
Deelnemers Q3 Non-Champions 2010 - 2011:
Rusland Nummer 3 (seizoen afgelopen: Zenith St Petersburg)
Oekraine Nummer 2 (op dit moment Dinamo Kiev)
Nederland Nummer 2 (op dit moment Ajax)
Roemenie Nummer 2 (op dit moment Steaua Boekarest)
Portugal Nummer 2 (op dit moment Braga)
Turkije Nummer 2 (op dit moment Fenerbahce)
Griekenland Nummer 2 (op dit moment Olympiakos)
Schotland Nummer 2 (op dit moment Celtic)
Belgie Nummer 2 (op dit moment Club Brugge)
Zwitserland Nummer 2 (op dit moment FC Basel)
De loting van de 3e kwalificatieronde zal er als volgt uit zien omdat dit wordt bepaald om basis van Uefa Coefficients:
Geplaatst:
Zenith St Petersburg
Ajax
Olympiakos
Fenerbahce
FC Basel
Ongeplaatst:
Dinamo Kiev
Steaua Boekarest
Braga
Celtic
Club Brugge
De 5 winnaars van deze Q3 komen in Q4 de volgende tegenstanders tegen:
Italie Nummer 4 (op dit moment Palermo)
Spanje Nummer 4 (op dit moment Mallorca)
Engeland Nummer 4 (op dit moment Tottenham H)
Duitsland Nummer 3 (op dit moment Bayer Leverkusen)
Frankrijk Nummer 3 (op dit moment Auxerre)
Van al deze tegenstanders hebben alleen Zenith St Petersburg en Tottenham H een hogere coefficient dan Ajax hierdoor zal Ajax dus ook in Q4 geplaatst zijn en ontloopt het dus de allersterkste tegenstanders.
Kansen genoeg lijkt mij....
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 08:45
|
|
Ben er nog niet 100% van overtuigd of we 2-mei in Amsterdam te vinden zijn. Het mooie vind ik echter wel dat we eindelijk die onze hielen laten zien.
Wat zijn ze hier stil, of erg zielig van we gunnen het Twente wel.. .
Ajax is echter nog afhankelijk van Twente iets wat me niet bevalt, Vooral dat Twente nog 2 wedstrijden punten moet gaan verspelen (dit zal dan moeten gebeuren tegen: Az, Feyenoord of NAC).
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 08:59
|
|
Citaat: Wat zijn ze hier stil, of erg zielig van we gunnen het Twente wel..  .
Ja he? En het ergste van allemaal is: Heel het jaar door hoor je ze. Zeggen ze afgelopen week nog: In de ArenA is geen sfeer. (Lexafca heeft bewijs :p ) Als je dan tegen diegene op msn zegt: In het uitvak van RKC was meer sfeer in de eerste helft dan het hele stadion in Eindhoven heel de wedstrijd, krijg je geen reactie.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 09:18
|
|
Dat is altijd met die boeren geweest Fregge, wen er nu maar aan.. Het zijn de grootste successupporters op Az na dan.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 11:12
|
|
Gisteren had Heerschop in Studio Ajax wel een sterk punt:
Ajax moet in één week (zondag - woensdag - zondag) tegen VVV, Willem II en Heracles, terwijl Twente in diezelfde week (zaterdag - dinsdag - zondag) tegen Heerenveen, AZ en Feyenoord moet.
Ook al zegt mijn gevoel dat Twente kampioen wordt, Ajax zou in die bepalende week wel eens de koppositie kunnen pakken terwijl Twente onder de druk bezwijkt.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 11:12
|
|
In Alkmaar wint Twente niet, daar is de vorm van AZ op het moment te goed voor. Verder denk ik dat bij NAC, Feyenoord of zelfs VVV wel punten verspeeld gaan worden. Ajax verspeeld geen punten meer als het gemotiveerd is, daar zijn de tegenstanders te zwak voor (al vrees ik nog wel een beetje voor ADO uit). PSV hebben we wel denk ik.
Plaatsen voor de CL vanuit voorronde is gezien de mogelijke tegenstanders heel goed mogelijk. Een beetje tegenstanders van het formaat knock-out ronde Europa League. Ajax heeft vorig jaar bewezen zeker niet onder te doen voor HSV, Fiorentina en Olympique Marseille en is dit jaar sterker. Ik zie die voorronde dus wel met vertrouwen in (tegen Kopenhagen spelen we iig niet meer )
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 11:55
|
|
Het grote gevaar van Twente kan juist wel eens liggen in de komende 3 duels. Men kan daar wel zeggen dat ze van wedstrijd tot wedstrijd leven maar stiekem maakt elke speler natuurlijk een rijtje in zijn hoofd wat er min of meer zo uit zou moeten zien: Sparta 3 punten, VVV, 3 punten, Heerenveen 3 punten, AZ & Feyenoord samen 3 punten en NAC 3 punten.
Juist in die duels waar je jezelf al 3 punten ziet halen en je misschien met je hoofd al bij die top wedstrijden zit, ligt het grote gevaar van de onderschatting. Dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat het balletje vlak voor tijd wel een keer verkeerd valt en die ene goal voorsprong verandert in een gelijke stand (en puntverlies).
Twente blijft voor mij echter nog steeds de torenhoge favoriet voor de titel. 4 punten is denk ik teveel en ik baalde dan ook als een stekker van die 1-1 van N'Kufo. Met PSV op 2 punten en Ajax op 3 punten was de druk vele malen groter geweest dan nu. Maar goed, zoals Jol al zei, pas na de competitie zullen we weten wat de meest gunstige uitslag was voor PSV - Twente. Toch denk ik dat het kansen missen thuis tegen Sparta ons aan het eind van de rit gaat opbreken.
Ik hoop uiteraard dat ik ongelijk ga krijgen en dat Twente nu minder punten gaat halen dan ze in de heenronde tegen deze clubs hebben gedaan (16). Er uiteraard op hopend dat Ajax nog 18 punten gat pakken.
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 12:00
|
|
Twente is de grote favoriet en heeft zich na afgelopen zaterdag in een zetel geplaatst. Ze hebben alles in eigen hand en moeten 5 van de 6 resterende wedstrijden winnen en dan moet Ajax dus alles winnen. Ajax heeft uiteraard een makkelijker programma, maar ik zie ons niet alle wedstrijden winnen. Zeker uit tegen Ado kunnen we zomaar punten verspelen.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 15:40
|
|
Citaat: Ongelukkige landing kost Romero een paar weken
22/03/2010 14:55
AZ kan voorlopig niet beschikken over Sergio Romero. De doelman van AZ hield een knieblessure over aan de wedstrijd tegen Sparta Rotterdam.
Romero moest zich zondag op Het Kasteel na een kwartier laten vervangen. Bij een poging een corner te onderscheppen kwam de Argentijnse goalie ongelukkig terecht. Hoewel hij probeerde de wedstrijd te hervatten, bleek verder gaan geen optie.
Nader onderzoek wees uit dat de binnenband van de rechterknie is verrekt. Romero is waarschijnlijk twee weken uit de roulatie, waardoor hij de wedstrijden tegen Heracles Almelo en FC Utrecht mist. Joey Didulica neemt net als tegen Sparta de honneurs waar.
VI.nl
Beetje ver doorgedacht misschien, maar dit is zeer gunstig voor ons. De kans is nu aanwezig dat AZ tegen de directe concurrenten (Heracles en Utrecht) punten verspeeld en er dus nog harder op moet klappen tegen Twente en PSV, waar Romero wel tegen kan spelen.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 15:43
|
|
Het is net te hopen dat Az geen punten verspeeld, maar Feyenoord in de komende duels. Zo wordt het nog spannend voor de 4de plaats die recht geeft op rechtstreekse plaatsing in de Europa league, Feyenoord dient dan ook wel te verliezen van FC Twente in de halve finale..
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 15:48
|
|
Geeft de 5e plaats geen recht op rechtstreekse plaatsing? Ik dacht dat nummer 6 tot en met 9 play-offs spelen. Die kans is sowieso zeer groot omdat waarschijnlijk Ajax of Twente de beker winnen en dus de 5e plek recht geeft op EL zonder play-offs. Ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar ik dacht dat het zo was.
|
De Eik van De Dijk

Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 16:14
|
|
Citaat: Ongelukkige landing kost Romero een paar weken
22/03/2010 14:55
AZ kan voorlopig niet beschikken over Sergio Romero. De doelman van AZ hield een knieblessure over aan de wedstrijd tegen Sparta Rotterdam.
Romero moest zich zondag op Het Kasteel na een kwartier laten vervangen. Bij een poging een corner te onderscheppen kwam de Argentijnse goalie ongelukkig terecht. Hoewel hij probeerde de wedstrijd te hervatten, bleek verder gaan geen optie.
Nader onderzoek wees uit dat de binnenband van de rechterknie is verrekt. Romero is waarschijnlijk twee weken uit de roulatie, waardoor hij de wedstrijden tegen Heracles Almelo en FC Utrecht mist. Joey Didulica neemt net als tegen Sparta de honneurs waar.
VI.nl
Beetje ver doorgedacht misschien, maar dit is zeer gunstig voor ons. De kans is nu aanwezig dat AZ tegen de directe concurrenten (Heracles en Utrecht) punten verspeeld en er dus nog harder op moet klappen tegen Twente en PSV, waar Romero wel tegen kan spelen.
Ik hoop juist dat het vertrouwen in Alkmaar toeneemt, en dat ze met vol vertrouwen tegen PSV en Twente spelen.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 21:02
|
|
We zijn gewoon keihard afhankelijk van Feyenoord. Ik doe het niet graag, maar als Feyenoord gaat winnen van Twente, ga ik al die viezen kakkerlakken in mijn klas (en dat is iedereen) persoonlijk de hand drukken.
|