Auteur
|
Bericht
|
WdV46

Forum berichten: 67
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 12 maa 2010 08:45
|
|
Denk dat Ajax zondag wel gaat winnen van PSV maar denken aan het kampioenschap lijkt me nog veel te ver weg... Pas na de wedstrijd PSV-Twente is duidelijk hoever we achterstaan op de nummer 1. Ben wel blij dat AZ weer beter begint te draaien, beide concurenten moeten hier nog tegen spelen. Denk dat AZ een beslissende rol gaat spelen.
Hoeveel punten denken jullie dat de kampioen 2009/2010 gaat halen? Wij kunnen maximaal 85 halen, terwijl 81 ŕ 83 reëel is volgens mij. Zou 81 in ieder geval voldoende zijn voor plaats 2? Het doelsaldo is gelukkig zeer gunstig voor ons! Nou ja ben in ieder geval blij dat de komende wedstrijden ergens om gaan, ben de hele week al gespannen voor zondagmiddag! 
Voorspelling:
Ajax 2 - 0 PSV
1-0 Alderweireld
2-0 Suarez
Greetz!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Vr 12 maa 2010 17:50
|
|
Citaat: Denk dat Ajax zondag wel gaat winnen van PSV maar denken aan het kampioenschap lijkt me nog veel te ver weg... Pas na de wedstrijd PSV-Twente is duidelijk hoever we achterstaan op de nummer 1. Ben wel blij dat AZ weer beter begint te draaien, beide concurenten moeten hier nog tegen spelen. Denk dat AZ een beslissende rol gaat spelen.
Hoeveel punten denken jullie dat de kampioen 2009/2010 gaat halen? Wij kunnen maximaal 85 halen, terwijl 81 ŕ 83 reëel is volgens mij. Zou 81 in ieder geval voldoende zijn voor plaats 2? Het doelsaldo is gelukkig zeer gunstig voor ons! Nou ja ben in ieder geval blij dat de komende wedstrijden ergens om gaan, ben de hele week al gespannen voor zondagmiddag!
Voorspelling:
Ajax 2 - 0 PSV
1-0 Alderweireld
2-0 Suarez
Greetz!
Inderdaad zoals jij t zegt gebeurd het ook ( hopelijk ).
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 18:10
|
|
Even de programma’s erbij van Twente en PSV. Ikzelf wil kampioen worden en ga er daarbij vanuit dat Ajax haar plicht doet in de overige wedstrijden. De stand is nu 1 punt achter op PSV en 6 achter op Twente. Er zijn nog zeven wedstrijden te gaan, Ajax heeft een afgetekend beter doelsaldo dus in geval van gelijk aantal punten wint Ajax dat.
De discussie in de chat ging al over wat er het beste is. Een verlies van PSV of Twente bij de volgende wedstrijd. Nu hoor ik veel mensen zeggen dat ze gaan voor een gelijkspel waarbij we dan 2 punten voor komen op PSV (ervanuit gaande dat we winnen) en nog steeds 4 achterstaan op Twente. Persoonlijk denk ik dat het voor kampioenschap beter is dat PSV wint. PSV staan dan wel voor, maar die zie ik nog minimaal een keer gelijkspelen in hun serie van AZ, Feyenoord, Groningen etc. Bij een gelijkspel of winst van Twente is het verschil 4 of 6 punten. Voor de 4 tot 6 punten die Twente dan nog moet laten liggen vind ik dat te groot. Twente lijkt nog een pittig programma te hebben maar vergeet niet dat het zomaar mogelijk is dat Nac en Feyenoord tegen die tijd nergens meer voor spelen. Wat we van Twente eisen met dit programma is twee maal puntverlies, ik vind dat link. Verliest Twente dan staat het drie punten voor maar kan men niet achterover leunen, verliest men dan staat Ajax vervolgens op doelsaldo voor. Als Twente gelijkspeelt heeft het 4 punten voorsprong, en dan kan het zelfs nog een keer achterover leunen bij verlies omdat het dan nog altijd een punt voorstaat. Dat verlaagt de druk en daardoor zou Twente de competitie makkelijker kunnen uitvoetballen.
FC Twente
PSV - FC Twente
FC Twente - Sparta
VVV Venlo - FC Twente
FC Twente - SC Heerenveen
AZ Alkmaar - FC Twente
FC Twente - Feyenoord
NAC Breda - FC Twente
PSV Eindhoven
PSV - FC Twente
VVV Venlo - PSV
Willem II - PSV
PSV - Feyenoord
SC Heerenveen - PSV
PSV - FC Groningen
AZ Alkmaar - PSV
Wat denken jullie van PSV-Twente, wat moet het in jullie ogen worden.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 18:42
|
|
Ik vind het best zolang Twente maar niet wint volgende week
|
Fenix

Forum berichten: 240
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 18:46
|
|
Gelijk moet het worden.
|
deadbysunrise

Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 18:50
|
|
Citaat: Gelijk moet het worden.
Ben ik het mee eens. Als we dan van RKC winnen (moeten we niet vergeten) dan staan we iig voor op PSV. Dan hebben we CL in eigen hand. Daarna kunnen we kijken wat Twente morst.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:18
|
|
Citaat: Gelijk moet het worden.
Ben ik het mee eens. Als we dan van RKC winnen (moeten we niet vergeten) dan staan we iig voor op PSV. Dan hebben we CL in eigen hand. Daarna kunnen we kijken wat Twente morst.
Als ik moet kiezen, dan doe mij ook ook maar een gelijkspel.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:23
|
|
Kan bijna niet geloven dat ik dit ga zeggen. Maar ik baal dat appelvlaai waarschijnlijk niet mee zal doen tegen twente (ivm de elleboog).
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:26
|
|
Citaat: Kan bijna niet geloven dat ik dit ga zeggen. Maar ik baal dat appelvlaai waarschijnlijk niet mee zal doen tegen twente (ivm de elleboog).
Jij bent het met me eens dus? Enig voordeel is dat dat nare mannetje wel meer dan een wedstrijd geschorst zal zijn.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:27
|
|
Citaat: Kan bijna niet geloven dat ik dit ga zeggen. Maar ik baal dat appelvlaai waarschijnlijk niet mee zal doen tegen twente (ivm de elleboog).
Eerst zal de KNVB de situatie moeten beoordelen en dan kan PSV nog tegen een straf in beroep gaan en dat zal weer een paar dagen duren en meestal kan je dan een schorsing daardoor een weekje uitstellen.
Hopelijk spelen PSV en FC Twente gelijk zodat Ajax, mits ze winnen van RKC, tweede staat op 4 punten. Maar Ajax kom op en win A.U.B. alle wedstrijden.
|
thommy

Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:28
|
|
Zwaffelay doet het laatste weken nou niet echt goed, Bakkal in zijn rol. Ik vind dat psv gewoon moet winnen, dan moeten we (bij winst tegen rkc) nog maar drie punten inlopen op de koploper om kampioen te worden, dit is als je kijkt naar het schema zeker te doen. psv laat zeker nog punten liggen, wij winnen gewoon alles.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:29
|
|
Ik snap een aantal gewoon niet. Met 4 punten achter op Twente haal je ze echt niet zo makkelijk meer in. Twente kan beter verliezen, als je nog kampioen wil worden.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:31
|
|
Jij bent het met me eens dus? Enig voordeel is dat dat nare mannetje wel meer dan een wedstrijd geschorst zal zijn.
Was er eerst nog niet echt over uit. Maar kijkend naar de programma's hoop ik dat pisvee wint van twente. 2 dingen daarbij zijn belangrijk:
- pisvee zal vast nog punten laten liggen tegen AZ of Feyenoord bijvoorbeeld.
- Twente op 3 punten is maar 1 nederlaag voor hun. Dan kunnen we gelijk komen en kan je op doelsalso 1e staan. Als het gelijk word blijven ze op 4 punten en is 1 nederlaag van twente nog niet genoeg.
Dus ja. Ik hoop op een overwinning voor pisvee.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:32
|
|
Citaat: Ik snap een aantal gewoon niet. Met 4 punten achter op Twente haal je ze echt niet zo makkelijk meer in. Twente kan beter verliezen, als je nog kampioen wil worden.
FC Twente moet nog tegen NAC (uit), Feyenoord, AZ (uit) dus die zullen nog wel punten verliezen. Als PSV wint dan staat je nog altijd 3de en haal je ook geen CL zou PSV na FC Twente hun vorm weer hebben hervonden.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:32
|
|
Laat PSV en Twente maar gelijk spelen. Dan heb je de tweede plaats in eigen hand en doe je met een achterstand van vier punten ook nog enigszins mee om het kampioenschap.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:44
|
|
Ik vind PSV brandhout. Voor wat betreft de voorronde CL plek, leuk maar je moet tegen een geplaatste tegenstander: lees nummer 2 uit Turkije of nummer 3 of 4 uit Engeland. De kans dat je je kwalificeert is klein.
|
JS

Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:54
|
|
Eens met Pushkin. Laat PSV maar winnen. Voor mij telt alleen het kampioenschap. En 4 (of 6) punten achter op twente is dan te link met 6 wedstrijden te gaan. Al gaat het alleen maar om de druk op Twente, die is met ´slechts` 3 punten voor een stuk groter (gezien ons doelsaldo hoeven ze dan maar 1x te verliezen: AZ uit hopelijk). Bij 4 punten moeten ze 2x punten morsen, en hoewel hun programma er op papier lastig uitziet zullen ze nog een aantal ploegen treffen die al uitgevoetbald zijn. PSV zal ook nog wel een keer punten laten liggen, dat ene punt halen we dan nog wel in.
Zaak wordt dat Ajax alle wedstrijden die er nog komen. Elke vorm van puntverlies (gelijk/verlies) betekent wat mij betreft einde titelstrijd. Maar mocht het wel lukken de komende 7 wedstrijden te winnen, dan geef ik ons best een goede kans.
|
El Lute

Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 23:55
|
|
Mooi dat PSV - FC Twente zaterdag ia en Ajax op zondag in Waalwijk speelt.
Allereerst zorgen dat we zelf alles winnen en laat PSV maar winnen van FC Twente dan komt er extra druk in Enschede en daar moeten ze maar mee om kunnen gaan.
|
Marc

Forum berichten: 164
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 00:10
|
|
Citaat: Als we dan van RKC winnen (moeten we niet vergeten) dan staan we iig voor op PSV. Dan hebben we CL in eigen hand. Daarna kunnen we kijken wat Twente morst.
Alhoewel RKC natuurlijk niet de sterren van de hemel speelt, heb ik het idee dat het nog best wel eens een lastige partij kan gaan worden. Met een beetje pech mis je namelijk 5 (!) spelers die vandaag in de basis stonden. (Alderweireld, Verthongen, de Zeeuw, Enoh als hij wordt geschorst en de Jong als zn blessure ernstig blijkt)
|
De Eik van De Dijk

Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 11:02
|
|
Citaat: Ik vind PSV brandhout. Voor wat betreft de voorronde CL plek, leuk maar je moet tegen een geplaatste tegenstander: lees nummer 2 uit Turkije of nummer 3 of 4 uit Engeland. De kans dat je je kwalificeert is klein.
Is dit zo? Ik dacht namelijk dat als Ajax(of PSV) zich zou plaatsen voor de voorronde ze juist niet tegen een geplaatste club moest, maar Twente wel. Over het algemeen heb je wel gelijk, dus ik vertrouw er maar op. Kan je die regels ergens nalezen?
Doe mij maar een gelijkspel volgende week, dan putten ze allebei geen vertrouwen uit die wedstrijd en heb je de tweede plaats iig in eigen hand. Twente zal absoluut nog punten laten liggen en dan komt de druk er echt op te staan.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 11:06
|
|
Daar heeft Eijk gelijk in. PSV en Ajax staan hoger op de lijst dan Twente, dus zullen ze wel een 'voorkeursbehandeling' krijgen
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 11:49
|
|
Citaat: Is dit zo? Ik dacht namelijk dat als Ajax(of PSV) zich zou plaatsen voor de voorronde ze juist niet tegen een geplaatste club moest, maar Twente wel. Over het algemeen heb je wel gelijk, dus ik vertrouw er maar op. Kan je die regels ergens nalezen?
Doe mij maar een gelijkspel volgende week, dan putten ze allebei geen vertrouwen uit die wedstrijd en heb je de tweede plaats iig in eigen hand. Twente zal absoluut nog punten laten liggen en dan komt de druk er echt op te staan.
Helaas wel, doe mijn huiswerk wel op dat vlak. De Uefa heeft de CL wat democratischer proberen te maken door kleinere landen meer kans te geven in de voorronde omdat de CL anders helemaal opgepeuzeld wordt door de grote landen. Daardoor zijn er in de voorrondes nu onderverdelingen tussen kampioenspoule voorronde en niet-kampioensoule voorronde. poule. En die teams komen onderling tegen elkaar te staan. Mooi voor de kleine landen met lage coeffiecienten die. Meer kans maken. Vervelend voor de nummers 2,3 van (middel)grote competities want die worden daar nu de dupe van. Om een voorbeeldje te geven van afgelopen seizoen. Van de laatste voorronde was dit de ene kampioenspoule. Waarbij de zwaarste elftallen daarbinnen ook nog niet tegen elkaar kwamen. Olympiakos, Zurich etc. hadden een beschermde status en konden intern elkaar niet loten
Sherif Tiraspol – Olympiakos
Red Bull – Maccabi
Ventspils – Zurich
Kopenhagen – APOEL
Levski - Debrecen
De niet kampioenspoule bestond uit
Lyon – Anderlecht
Arsenal – Twente
Timisoara – Stuttgart
Sporting – Fiorentina
Panathiankos – Atletico
Waarbij Lyon, Sporing, Arsenal; etc. ook een beschermde status hadden. Groot nadeel natuurlijk dat Ajax qua Uefacoefficienten in geen mijlen in de buurt komt bij dat soort ploegen. Dus bijna zeker dat Ajax geen beschermde status krijgt binnen die niet- kampioenspoule. Gevolg daar weer van, je mag tegen de nummer 3 of 4 uit Engeland en Spanje etc. Nou hiep hoi! Dan zijn we dus redelijk zwaar de underdog en is kwalificatie eerder uitzondering dan regel.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 14:49
|
|
Een overwinning van PSV op Twente heeft mijn voorkeur. Het liefst na een pot met 9x geel en 3x rood ofzo . Laat de druk er maar vol op komen bij beide ploegen.
Indien Ajax wint van RKC en PSV van twente dan staan de 3 ploegen binnen 3 punten van elkaar.
Twente:
+/+ lage kaartenlast, wenig spelers op scherp
+/+ alles in eigen hand
+/+ oerdegelijk en weinig weggevend
+/+ weinig blessures gehad
+/+ conditioneel goed
-/- enkele zware potten op het programma
-/- een zware beker halve finale tegen Feyenoord kan de nodige energie gaan kosten
-/- amper ervaring met 'druk'
-/- draait zeer moeizaam
-/- na de winterstop erg afhankelijk van Ruiz en Perez qua goals/ assists.
PSV:
+/+ team draait beter dan uitslagen laatste 2 wedstrijden doen vermoeden
+/+ ervaring met het spelen bovenin
+/+ geen bekervoetbal meer
+/+ nog altijd boven Ajax
+/+ veel kopkracht wat ook slechte wedstrijden kan beslissen
-/- hoge kaartendruk
-/- veel pijntjes
-/- scoort moeilijk
-/- weinig opties voorin
-/- zwaar programma
Ajax:
+/+ lijkt de ploeg in vorm
+/+ scoort makkelijk
+/+ meest makkelijke programma op papier
+/+ op de achterhoede na een brede selectie
-/- hoge kaartenlast
-/- heeft niets in eigen hand
-/- van de top 3 de laagste ondergrens
-/- de druk is nergens zo hoog als in Amsterdam
-/- een bekerwedstrijd die om meerdere redenen het ritme en de flow kunnen verbreken
|
De Dominee

Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 15:29
|
|
Goede uiteenzetting Peter79. Helder verhaal.
Ik hoop evenals Pushkin en Peter79 op een overwinning van PSV op Twente. Ik verwacht ook dat PSV wint, met of zonder Afellay. PSV speelt inderdaad niet zo slechts als de uitslagen doen vermoeden en Twente speelt lang niet zo goed als de uitslagen doen vermoeden.
Uitgaande van een overwinning van Ajax op RKC staan we 1 punt achter op PSV en 3 op Twente. Ik verwacht sowieso verlies van Twente tegen AZ in Alkmaar, dus daar maken we die laatste 3 punten goed. Dan zijn er nog 'lastige' wedstrijden tegen NAC, Feyenoord en VVV voor Twente. Ook bij Feyenoord voorzie ik puntverlies voor Twente in de vorm van een gelijkspel.
PSV wint hopelijk van Twente. De enige wedstrijden waarin ik PSV nog punten zie verspelen zijn de potjes tegen Feyenoord en AZ. Feyenoord is traditioneel een lastige tegenstander voor PSV, echter ze spelen in Eindhoven. Hopen op puntverlies, maar ik ben er niet zeker op. De laatste wedstrijd in Alkmaar gaat PSV echter niet winnen. AZ is weer in vorm en speelt thuis. Een gelijkspel of een overwinning van AZ is mijn verwachting.
Dit betekent dat Ajax, mits ze alles winnen, kampioen is. Dan moeten echter wel de potjes tegen RKC (altijd lastig), ADO en Heracles nog 'even' gewonnen worden.
Al met al geef ik Ajax goede kansen.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 16:38
|
|
Peter. Twente heeft een even hoge kaartendruk als PSV...
Stam - 4
Perez - 6
Brama - 6
Dzsudzsák - 4
Engelaar - 6
Afellay - 6
Enoh - 6
|