Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 15:37
|
|
Citaat: Ik merk wel dat ik het vaak met Fregge eens ben trouwens 
Off Topic: Ik heb gewoon heel vaak gelijk 
Off Topic : Inderdaad , maar ik merk dat de anderen het niet vaak met ons eens zijn. Kijk naar Ajaxaandetop en De Dominee
|
De Dominee

Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 15:39
|
|
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 15:41
|
|
Citaat: @lan, ik vind het zeer opmerkelijk dat jij ADO Den Haag uit niet als een lastige wedstrijd markeert, die gasten zijn zo gedreven tegen ons zie ik nog eerder ADO punten van ons afsnoepen dan NEC.
Klopt die zijn altijd gedreven, maar ik vind het een erg matige ploeg. NEC heeft met Sarpong, Vleminckx, Saidi en indien fit Sch�ne, creatief nog best een aardige ploeg. Plus dat ook de Nijmegenaren thuis juist tegen de toppers op en top gemotiveerd zijn.
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 16:36
|
|
Citaat: @lan, ik vind het zeer opmerkelijk dat jij ADO Den Haag uit niet als een lastige wedstrijd markeert, die gasten zijn zo gedreven tegen ons zie ik nog eerder ADO punten van ons afsnoepen dan NEC.
Klopt die zijn altijd gedreven, maar ik vind het een erg matige ploeg. NEC heeft met Sarpong, Vleminckx, Saidi en indien fit Sch�ne, creatief nog best een aardige ploeg. Plus dat ook de Nijmegenaren thuis juist tegen de toppers op en top gemotiveerd zijn.
Ik denk dat het beide lastige wedstrijden, maar vooral Aso.
Aso kan altijd 50% meer tegen ajax dan tegen een ander club.
NEC heeft idd meer kwaliteit, maar dit komt er lang niet altijd uit. Als bij NEC alles op zn plaats valt en iedereen fit is kunnen ze het Ajax lastig maken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 17:39
|
|
Ik denk dat het beide lastige wedstrijden, maar vooral Aso.
Aso kan altijd 50% meer tegen ajax dan tegen een ander club.
NEC heeft inderdaad meer kwaliteit, maar dit komt er lang niet altijd uit. Als bij NEC alles op zn plaats valt en iedereen fit is kunnen ze het Ajax lastig maken.
Ik heb de uitduels van beide teams tegen Ajax eens met elkaar vergeleken, en de statistieken liegen niet.
Resultaten laatste jaren:
08/09 Ado - Ajax 1-1
07/08 Geen ado - Ajax
06/07 Ado - Ajax 1-2
05/06 Ado - Ajax 1-2
04/05 Ado - Ajax bekerduel 0-2
04/05 Ado - Ajax 3-3
03/04 Ado - Ajax 1-4
Gemiddeld is dat per wedstrijd 2,33 punten
Zonder bekerduels is dat 2,2 punt
08/09 Nec - Ajax 2-4
07/08 Nec - Ajax 1-1
06/07 Nec - Ajax 2-2
05/06 Nec - Ajax 1-0
04/05 Nec - Ajax 0-1
03/04 Nec - Ajax 0-0
Gemiddeld is dat per wedstrijd 1 punt, hoewel Ado altijd meer geeft tegen Ajax houdt Ajax daar op de een of andere manier dus rekening mee. Als Nec tegen een topper speelt wordt dat mijns inziens veelal vergeten.
|
Boris_AFCA

Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 18:34
|
|
Citaat:
08/09 Ado - Ajax 1-1
07/08 Geen ado - Ajax
06/07 Ado - Ajax 1-2
05/06 Ado - Ajax 1-2
04/05 Ado - Ajax 3-3
03/04 Ado - Ajax 1-4
08/09 Nec - Ajax 2-4
07/08 Nec - Ajax 1-1
06/07 Nec - Ajax 2-2
05/06 Nec - Ajax 1-0
04/05 Nec - Ajax 0-1
03/04 Nec - Ajax 0-0
Gemiddeld is dat per wedstrijd 1 punt, hoewel Ado altijd meer geeft tegen Ajax houdt Ajax daar op de een of andere manier dus rekening mee. Als Nec tegen een topper speelt wordt dat mijns inziens veelal vergeten.
Als je kan tellen haalt Ajax tegen Ado inderdaad zonder beker 11/5=2,2 punten
Maar tegen NEC is het toch anders 9 punten / 6 wedstrijden = 1,5 punten.
Je geeft nu de verhoudingen totaal in een verkeerd contrast weer, hierdoor lijkt het alsof NEC bijna altijd wint en Ajax bijna altijd wint van Ado, dit tweede klopt maar dit eerste is natuurlijk afronden naar eigen belang.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 23:15
|
|
Citaat:
08/09 Ado - Ajax 1-1
07/08 Geen ado - Ajax
06/07 Ado - Ajax 1-2
05/06 Ado - Ajax 1-2
04/05 Ado - Ajax 3-3
03/04 Ado - Ajax 1-4
08/09 Nec - Ajax 2-4
07/08 Nec - Ajax 1-1
06/07 Nec - Ajax 2-2
05/06 Nec - Ajax 1-0
04/05 Nec - Ajax 0-1
03/04 Nec - Ajax 0-0
Als je kan tellen haalt Ajax tegen Ado inderdaad zonder beker 11/5=2,2 punten
Maar tegen NEC is het toch anders 9 punten / 6 wedstrijden = 1,5 punten.
Je geeft nu de verhoudingen totaal in een verkeerd contrast weer, hierdoor lijkt het alsof NEC bijna altijd wint en Ajax bijna altijd wint van Ado, dit tweede klopt maar dit eerste is natuurlijk afronden naar eigen belang.
Sorry telfoutje goed gezien Boris_AFCA , maar dat doet verder niks af aan het feit dat bij Nec uit 2 van de 6 duels werden gewonnen als je je op de laatste 6 jaar baseert en er zelfs een keer is verloren, terwijl tegen Ado 4 van de 6 keer een overwinning wordt geboekt en in dezelfde jaren nog nooit is verloren.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 09:52
|
|
[list">'Ajax gaat de titel pakken dit seizoen'
09/03/2010 09:19
Ajax gaat voor het eerst sinds 2004 weer de landstitel voor zich opeisen. Althans dat is de mening van 42 procent van de 37.675 mensen die op VI.nl de poll hebben ingevuld waarin we naar de aanstaande kampioen vroegen.
Na de Amsterdammers wordt PSV gezien als de grootste titelkandidaat. De ploeg van Fred Rutten verzamelde 34 procent van de stemmen. Koploper FC Twente is vooralsnog outsider. 21 procent van de bezoekers ziet de Tukkers begin mei met de schaal zwaaien.
[/list">
VI.nl
Okay, wie heeft er allemaal op Ajax gestemd?

Zelfs Affelay:
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 09:57
|
|
Ik moet het allemaal nog zien:
Voetbal is een spel wat 90 minuten duurt en aan het einde winnen?
-De Duitsers.
PSV speelt op z'n duits doen ze al jaren. Twente is bijna Duitsland... Natuurlijk hoop ik wel dat we kampioen worden, maar hoogmoed komt voor de val.
We hebben het namelijk ook niet in eigen hand en zijn afhankelijk van puntverlies van FC Twente en PSV.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 10:01
|
|
Dat soort polls wint Ajax altijd. Maar wat wil je met 3,7 miljoen fans in Nederland.
Persoonlijk durf ik nog niet aan een kampioenschap te denken. Ik heb vaak genoeg, soms tegen beter weten in, op een goed einde gehoopt, maar telkens resulteerde dat in een teleurstelling. Laten we gewoon doorgaan op de huidige manier: alleen naar onszelf kijken en gewoon onze wedstrijdjes winnen, dan zien we wel waar het uitkomt.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 10:06
|
|
Citaat: Dat soort polls wint Ajax altijd. Maar wat wil je met 3,7 miljoen fans in Nederland.
Persoonlijk durf ik nog niet aan een kampioenschap te denken. Ik heb vaak genoeg, soms tegen beter weten in, op een goed einde gehoopt, maar telkens resulteerde dat in een teleurstelling. Laten we gewoon doorgaan op de huidige manier: alleen naar onszelf kijken en gewoon onze wedstrijdjes winnen, dan zien we wel waar het uitkomt.
Die woorden komen precies overeen met mijn gedachten. Het is weer allemaal te oppertunistisch in aanloop naar FC , hier weten ze ook veelvuldig van te profiteren. Hier in Eindhoven gaat het ook al rond: "Ha, onze 18de thuiswedstrijd". PSV is een tegenstander waar we altijd moeite mee hebben. Gewoon ons eigen ding doen, geen druk opleggen van we zijn favoriet. Laat de anderen dit maar doen, iets wat Jol ook aangeeft.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 10:12
|
|
Volledig met jullie eens. Al moet ik bekennen dat ik een beter gevoel heb bij de wedstrijd tegen PSV dan dat ik had over de wedstrijden tegen Sparta en Utrecht.
Als we die wedstrijd niet winnen, dan betekent dat een abrupt einde aan al deze hosanna. Daarom gaf ik ook aan, dat ik een dergelijke thread pas wilde openen na de wedstrijd op PSV.
Die wedstrijd is beslissend, nu is het eigenlijk nog iets te prematuur.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 18:08
|
|
Je weet gewoon dat die 3 % gefrusteerde Feyenoord fans zijn!
|
Fregge

|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 23:03
|
|
Boeit niet, ze zijn al uitgeschakeld dus...
|
Geraldo

Forum berichten: 643
|
Geplaatst: Wo 10 maa 2010 16:52
|
|
Citaat:
De Zeeuw: 'We hebben kampioenschap in eigen hand'
Ajax moet aankomende zondag drie punten pakken in de topper tegen PSV. Alleen dan hebben de Amsterdammers nog volop kansen in de strijd om het kampioenschap. Middenvelder Demy de Zeeuw heeft veel vertrouwen in een goede afloop.
"In de kleedkamer merk je dat iedereen net even wat scherper is. Iedereen weet wat er op het spel staat en we trekken allemaal aan hetzelfde touwtje. Door het puntverlies van PSV tegen NAC voelen we dat er iets te halen valt en daar moeten we voor gaan", zegt De Zeeuw in ProVoetbal.
"We waren lang afhankelijk van wat er in Eindhoven gebeurde, maar nu heb je het kampioenschap in eigen hand. Als wij alles winnen, dan moet het heel gek lopen wil Ajax geen kampioen worden."
Bron: voetbalcentraal.nl
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 10 maa 2010 18:04
|
|
Citaat:
De Zeeuw: 'We hebben kampioenschap in eigen hand'
Ajax moet aankomende zondag drie punten pakken in de topper tegen PSV. Alleen dan hebben de Amsterdammers nog volop kansen in de strijd om het kampioenschap. Middenvelder Demy de Zeeuw heeft veel vertrouwen in een goede afloop.
"In de kleedkamer merk je dat iedereen net even wat scherper is. Iedereen weet wat er op het spel staat en we trekken allemaal aan hetzelfde touwtje. Door het puntverlies van PSV tegen NAC voelen we dat er iets te halen valt en daar moeten we voor gaan", zegt De Zeeuw in ProVoetbal.
"We waren lang afhankelijk van wat er in Eindhoven gebeurde, maar nu heb je het kampioenschap in eigen hand. Als wij alles winnen, dan moet het heel gek lopen wil Ajax geen kampioen worden."
Bron: voetbalcentraal.nl
In eigen hand? Wat een lef zeg, we staan nog steeds punten achter op 2 clubs. Eigen hand....ongelooflijk wat een hoogmoed.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Wo 10 maa 2010 18:12
|
|
Citaat: Ik moet het allemaal nog zien:
Voetbal is een spel wat 90 minuten duurt en aan het einde winnen?
-De Duitsers.
PSV speelt op z'n duits doen ze al jaren. Twente is bijna Duitsland... Natuurlijk hoop ik wel dat we kampioen worden, maar hoogmoed komt voor de val.
We hebben het namelijk ook niet in eigen hand en zijn afhankelijk van puntverlies van FC Twente en PSV.
Was dat nou nodig? Ik kom uit Enschede en ben toch echt Nederlands;)
|
Fregge

|
Geplaatst: Wo 10 maa 2010 18:18
|
|
Huh? Die snap ik niet?
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Wo 10 maa 2010 18:18
|
|
Jij hebt ook al de foute tekst geciteerd..
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 10 maa 2010 18:20
|
|
Citaat: Jij hebt ook al de foute tekst geciteerd.. 
Oeps, verplaats die knop dan ook niet man
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 10 maa 2010 18:22
|
|
Citaat: Jij hebt ook al de foute tekst geciteerd.. 
Oeps, verplaats die knop dan ook niet man
Ja dat is irritant h�! Heb ik ook wel is last van
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 10 maa 2010 18:24
|
|
Zeker :)
Ontopic:
De hoogmoed is weer lekker typerend voor ons Ajacieden. Ik zie ons geen kampioen worden dit jaar, maar ben allang blij dat we weer enigszins mee doen, dat houdt de boel toch een stuk interessanter.
|
Fenix

Forum berichten: 240
|
Geplaatst: Wo 10 maa 2010 19:12
|
|
Citaat: Zeker :)
Ontopic:
De hoogmoed is weer lekker typerend voor ons Ajacieden. Ik zie ons geen kampioen worden dit jaar, maar ben allang blij dat we weer enigszins mee doen, dat houdt de boel toch een stuk interessanter.
En dat geeft ook een beetje hoop voor volgend seizoen.
|
Fregge

|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 14:29
|
|
Eigenlijk best vreemd, sinds dat PSV 3 punten verspeelden zegt iedereen hetzelfde als ik voor dat puntenverlies. Voor PSV - Sparta zelfs ook nog.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 14:31
|
|
Citaat: Eigenlijk best vreemd, sinds dat PSV 3 punten verspeelden zegt iedereen hetzelfde als ik voor dat puntenverlies. Voor PSV - Sparta zelfs ook nog.
Ik zeg helemaal niets omdat ik geen voorspellingen wil doen dan gaat het alleen maar mis namelijk..
|