Auteur
|
Bericht
|
10Oele

Forum berichten: 386
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 28 apr 2010 11:21
|
|
Citaat: Ze missen wel Penders, Schilder, Gillissen en misschien ook nog Kolkka.
Dat klopt, Twente mist ook Douglas.
|
Marco2052

Forum berichten: 7
|
Geplaatst: Wo 28 apr 2010 15:03
|
|
Van de geluiden die ik hier in Breda hoor zou ik het nóg positiever moeten inzien, desondanks hou ik denk mijn verhoogde hartslag en dat rare onderbuikgevoel tot zondag een uur of kwart over 4.
Positief is wel dat ik het Nac publiek kan horen juichen in de tuin, dus kan ik iig gewoon Ajax op tv kijken en toch weten wanneer Nac scoort!
|
joskeeper

Forum berichten: 772
|
Geplaatst: Wo 28 apr 2010 16:28
|
|
Citaat: We beloofden positief nieuws en dat hebben we dan ook. De NAC-fans hebben namelijk helemaal geen zin in een Twents kampioenfeest in hun stadion. Niet omdat ze zoveel van Ajax houden, maar omdat een Twents kampioenschap eventueel het afscheid van NAC-spelers in de weg zal staan. Bij verlies plaatst NAC zich hoogstwaarschijnlijk niet voor de play-offs. Dat betekent dan de laatste wedstrijd van het seizoen voor de mannen uit Breda. Door het zogenoemde kampioensprotocol is er echter geen ruimte om enkele spelers van NAC uit te zwaaien.
Hup NAC
Op fansite De Rat melden de fans: “Reden te meer voor NAC om die tukkers op het veld op te vreten zondag, al was het maar voor Zwaanswijk, Elshot, VDL, cairo, Reuser, Jansen, Vallès, Hofstede, van Wanrooy, Veenstra, Benomar en Pattinama! Hup NAC!” Wij kunnen ons daarbij alleen maar aansluiten. Hup NAC!
ajaxlife.nl
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Do 29 apr 2010 09:53
|
|
Citaat: Ten Rouwelaar wil feestje FC Twente 'verstieren'
Jelle ten Rouwelaar stond elf competitieduels onder de lat bij FC Twente, maar veel gevoel heeft de NAC-goalie niet meer bij de club uit Enschede. Zondag telt dan ook alleen de winst om de play-offs te bereiken.
De 29-jarige doelman speelde tijdens het seizoen 2003/2004 op huurbasis voor FC Twente. "Maar ik heb helemaal niks meer met FC Twente", zo zegt de doelman in gesprek met Voetbal International. "Ik heb er maar kort gezeten en bovendien was dat nu niet de meest gelukkige periode in mijn loopbaan."
"Met mensen van de club heb ik ook geen contact meer", vervolgt de Fries zijn verhaal. "Voor mij maakt het niks uit wie kampioen wordt. Maar ik hoop dat wij het feestje van Twente verstieren, want dat betekent dat wij ons plaatsen voor de play-offs."
Daar draait het bij NAC namelijk om zondag, zorgen dat Roda JC de club uit Breda niet voorbij gaat op de ranglijst. "Wij weten wat ons te doen staat. Onze doelstelling voor het seizoen was om de play-offs te halen, als dat niet lukt hebben we gefaald. Zo simpel is het. Het verbaast me enorm dat er, zelfs hier in de regio, alleen nog maar wordt gesproken over Ajax en Twente. Terwijl er voor NAC ook zoveel op het spel staat."
Omdat er veel op het spel staat, wordt er ook veel gesproken over winstpremies. De clubleiding van Ajax liet al weten niets te geven, volgens Ten Rouwelaar is dat verstandig. "Als je de geruchten mag geloven, zouden we zondag nog rijk kunnen worden. Maar ik weet van niks. Het is aan Ajax of ze premies willen uitloven, maar wij gaan daar echt niet harder van rennen."
bron
We mogen van geluk spreken dat er nog echt wat op het spel staat voor NAC. Ik heb de afgelopen twee wedstrijden van Twente gezien en ze spelen echt niet goed. Dat doen ze al het hele seizoen niet, maar er nu echt wel onzekerheid ingeslopen. Als NAC er vol tegen aan gaat, dan zal Twente een heel onplezierige middag tegemoet gaan.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 29 apr 2010 11:56
|
|
Volgens mij speelt NAC ook heel slecht.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 10:09
|
|
Citaat: VOETBAL - Gisteravond zat hij op de tribune van stadion De Vliert om FC Den Bosch een hart onder de riem te steken in het nacompetitieduel tegen Helmond Sport. Zondagmiddag hoopt Anthony Lurling zijn club NAC naar de 'grote' play-offs te schieten. Die om een startbewijs voor de Europa League. ,,Mensen die beweren dat wij daar geen zin in hebben, snappen er niets van", stelt de aanvaller. Winst op kampioenskandidaat FC Twente is dus de Bredase wens. Sterker: het uitgangspunt.
,,We hebben in de voorbije wedstrijden misschien niet heel overtuigend gevoetbald“, zegt Lurling. ,,Maar we hebben in die duels ook maar één goal tegen gekregen. Dat zegt wel iets. We zijn heel moeilijk te verslaan. Onze pech was alleen dat Roda JC de laatste weken enorm veel punten heeft gepakt. Ze zijn omhoog geschoten.”
De wil om de play-offs te bereiken, het was de afgelopen weken een vaak terugkerend item. Op het veld wekte de ploeg van Robert Maaskant nu niet bepaald de indruk dat het ten koste van alles die nacompetitie veilig wilde stellen. Het spel hing veelal als los zand aan elkaar.
De Bossche NAC-aanvaller beklemtoont dat de Bredase club wel degelijk aast op deelname aan het 'toetje'. ,,Neem onze uitwedstrijd tegen Vitesse“, zegt Lurling. ,,We speelden natuurlijk slecht, maar de uitzinnige manier waarop we de 1-1 van Edwin de Graaf vierden, getuigde van een grote ontlading bij ons.”
Het beeld dat de NAC-selectie bij verlies van FC Twente vakantie kan gaan vieren, is volgens de routinier ook misplaatst. ,,We moeten hoe dan ook tot 19 mei trainen. Dan spelen we in de tussentijd liever duels om het echie tegen Heracles, Groningen of Utrecht, dan - met alle respect - Beek Vooruit of Zundert.“
Desondanks lijkt de druk zondag bij FC Twente te liggen. Uit eigen ervaring weet Lurling dat die uitgangspositie wel eens heel lastig kan zijn. ,,Met Feyenoord speelden we ooit de bekerfinale tegen FC Utrecht. In de maanden daarvoor hadden we vrijwel alles gewonnen. Iedereen in Rotterdam en daarbuiten had het al over de Coolsingel. Maar Utrecht won. Met 1-4 nog wel!”
Ook zondag kan het wel eens een gekke middag worden, vermoedt Lurling. ,,Zowel NAC als FC Twente is - op voorhand - immers alleen gebaat bij een overwinning. Het zou zo maar kunnen dat het lang gelijk blijft en dat beide keepers in de slotfase om de beurt mee naar voren zullen rennen..."
bron
Ajax, PSV en AZ hebben in Breda allemaal punten verspeeld, zo gemakkelijk is het dus niet om in Breda te winnen. En als zelfs Lurling tot op het bot gemotiveerd is, dan kan het helemaal niet meer stuk
Citaat: Anthony Lurling is één van de spelers die NAC Breda kan helpen punten te pakken tegen FC Twente. Als dat gebeurt, kan Ajax kampioen worden. Lurling kan zich nog goed herinneren hoe hij ooit excelleerde tegen de Amsterdammers.
'Een paar jaar geleden speelde ik in de kwartfinale van de beker een geweldige wedstrijd tegen Ajax. We wonnen met 4-2, ik scoorde en gaf twee assists', zegt de aanvaller tegenover het Brabants Dagblad.
'Daar word ik nog steeds op aangesproken. Als ik tegen FC Twente scoor, vergeten ze in Amsterdam misschien wel dat ik een Feyenoord-verleden heb', denkt Lurling.
bron
Op Voetbalprimeur wordt gemeld dat Kolkka zeer waarschijnlijk op tijd hersteld is voor de laatste wedstrijd van het seizoen.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 10:33
|
|
De Zeeuw over de laatste speeldag.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 10:36
|
|
Het is wel leuk voor de clubs als Nec en Nac dat ze zoveel aandacht krijgen in de media, omdat ze opeens belangrijk zijn voor de titelstrijd.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 14:37
|
|
Deze wilde ik jullie niet onthouden. De alom geprezen nuchterheid van de Tukkers. Yeah right.

Kneusje Kesler afgebeeld op de site van de harde kern van NAC; de rats.
|
Marc

Forum berichten: 164
|
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 16:10
|
|
Ik heb al drie dagen achter elkaar steeds afwisselend dromen dat we het wel gaan halen en dat we het niet gaan halen, zwaar vermoeiend
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 16:25
|
|
Citaat: Ze missen wel Penders, Schilder, Gillissen en misschien ook nog Kolkka.
En zo is het Toby........ik vrees met grote vreze dat het geluk Twente ook Zondag weer niet in de steek gaat laten. Het ergste scenario is wel als ze (zoals zo vaak) in de blessuretijd scoren.
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 16:27
|
|
Citaat: Van de geluiden die ik hier in Breda hoor zou ik het nóg positiever moeten inzien, desondanks hou ik denk mijn verhoogde hartslag en dat rare onderbuikgevoel tot zondag een uur of kwart over 4.
Positief is wel dat ik het Nac publiek kan horen juichen in de tuin, dus kan ik iig gewoon Ajax op tv kijken en toch weten wanneer Nac scoort! 
Hihihihi, dat geldt voor mij ook.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 09:39
|
|
Perez: 'Ajax heeft het betere spel'
Urby vindt 1 een vervelend getal
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 11:07
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=sQ32G1bhmq8
Morgen niet weer zo'n doemscenario hopelijk.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 12:46
|
|
Er zijn zoveel scenarios te bedenken dat ik er gek van wordt. Laat het maar snel zondag zijn.
Ik heb er wel vertrouwen in. NAC-uit is voor elke ploeg lastig. Meerdere clubs zijn er dit seizoen al gestruikeld. PSV verloor daar z'n eerste wedstrijd van het seizoen en ook Ajax wist er niet te winnen. Daarnaast is het gunstig dat Twente zonder Douglas moet spelen. Dan mis je toch een steunpilaar en moet je maar afwachten hoe zijn vervanger het doet. Als Ajax vroeg scoort en NAC vanaf de eerste minuut Twente onder druk zet zie ik Twente niet winnen.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 12:59
|
|
Het is voor Twente zeker belangrijk dat ze Douglas missen. Dat vindt ik eigenlijk de beste speler van Twente.
Nu maar hopen dat Amoah een beetje in vorm is. Verdedigend gaat NAC het sowiso moeilijk krijgen.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 13:15
|
|
Ondanks andere gebeurtenissen dezer dagen, ga ik toch kijken en bij een eventueel kampioenschap naar Amsterdam. Waarom? Beetje afleiding, en ik heb er zeer lang naar toe geleefd. Tuurlijk zal ik me toch redelijk inhouden. Ik heb er zin in! Ajax wordt gewoon kampioen!
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 13:35
|
|
De komende drie weken heb ik drie zware tentames (of exams zoals wij het hier noemen) en door de wedstrijd van morgen zal ik me die hele dag niet kunnen concentreren op mijn studie, moet vandaag dus maar een paar extra uur de boeken in, dus de computer gaat uit en ik kom morgen pas terug, hopelijk :p.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 20:51
|
|
Jongens, even een vraag. Als je denkt dat Twente kampioen wordt terwijl je ajacied bent ben je dan gen supporter meer?
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 20:53
|
|
Citaat: Jongens, even een vraag. Als je denkt dat Twente kampioen wordt terwijl je ajacied bent ben je dan gen supporter meer? Waarom niet. Gezien dat Twente weinig punten verspeelt is het gewoon realistisch dat ze kampioen worden, al zou ik het ook graag anders zien.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 20:53
|
|
Ik zou zeggen van niet. Een Ajacied heeft ook Amsterdamse bluf, waar je ook vandaan komt. Een supporter blijft achter z'n club staan. Koste wat het kost. Ajax wordt gewoon kampioen dus
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 21:00
|
|
Percies de reden waarom ik het vroeg, want ik zei tegen Freek: "Ik ga morgen naar de ArenA met mijn broer ook al denk ik dat Twente 'gewoon' kampioen wordt'. Toen was ik volgens hem geen supporter.
|
ssvoogel

Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 21:46
|
|
Citaat: Jongens, even een vraag. Als je denkt dat Twente kampioen wordt terwijl je ajacied bent ben je dan gen supporter meer?
Wat je denkt en wat je hoopt kan verschillen. Heel normaal.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 21:49
|
|
Precies. Ik hoop ook, net als Ad en alle anderen hier, maar ik denk toch dat Twente aan het langste eind trekt, zeer, zeer helaas.
|
Ping

Forum berichten: 3011
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 21:59
|
|
Inderdaad, 343.
Ik heb in mijn achterhoofd dat FC Twente kampioen word, maar toch denk ik dat NAC gelijk gaat spelen, zij hebben bij PSV en AJAX en nog meer top 4, 5 clubs punten afgepakt.
Ik heb geen idee hoe het uitgezonden word ik hoop zo op Eredivisie Live 1, maar heb al gehoord dat, dat niet zo is, ik zal het dus met SopCast moeten doen!
|