Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 10:26
|
|
Nog 1 puntje te gaan! Pff, toen ik vanochtend wakker werd gierden de zenuwen al gelijk door mijn lijf. In de winterstop nog 9 punten achter en nu nog maar 1. Na de winterstop hebben we 14 punten meer gehaald dan de gedoodverfde favoriet voor de titel.
Zondag kan het wel eens een hele mooie dag worden in de Arena.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 10:42
|
|
Het is te hopen dat Roda JC zondag wint bij Vitesse uit en dat Nac uit verliest bij Heerenveen, op die manier moet Nac de laatste speelronde nog vol aan de bak in de laatste speelronde tegen Fc Twente.
Nec speelt inmiddels nergens meer voor. Heracles thuis moet lukken, vol der op met het publiek erachter.
|
AjaxFan88

Forum berichten: 15
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 11:16
|
|
ik denk dat NEC uit lastiger is dan Heracles thuis, thuis zijn we oppermachtig, ik geloof dat we gemiddeld 3 goals scoren als we thuis spelen, we hebben van PSV, Feyenoord, Twente thuis gewonnen met duidelijk cijfers, ik zie niet in waarom Heracles nu een probleem zou moeten zijn.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 11:27
|
|
NEC is al uitgespeeld. Die winnen we wel, net als tegen Heracles. Als je snel scoort zondag en dat horen ze in Enschede, worden ze zenuwachtig. Zaak dus om zoveel mogelijk te scoren en zo snel mogelijk. Als Twente met de rust 0-0 staat en Ajax met 3-0 voor, moeten ze wel en komt er ruimte voor Feyenoord. De verdediging van Feyenoord (mits Vlaar fit is) is behoorlijk sterk en zou de nul moeten kunnen houden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 11:32
|
|
Vanmiddag zal bekend worden wat Vlaar heeft.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 11:44
|
|
Voor ons zal nu elke wedstrijd een lastige worden.
|
Vienna

Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 12:08
|
|
Citaat: Het is te hopen dat Roda JC zondag wint bij Vitesse uit en dat Nac uit verliest bij Heerenveen, op die manier moet Nac de laatste speelronde nog vol aan de bak in de laatste speelronde tegen Fc Twente.
Vind ik niet zo belangrijk, tenzij ze anders van plan waren maar wat aan te kloten maar daar geloof ik niet in. Als die vrijuit kunnen voetballen zijn ze misschien nog wel gevaarlijker dan wanneer ze redelijk verkrampt opzoek moeten naar een resultaat. Met dat thuispubliek erachter en erkende mooiweervoetballers die ze daar voorin hebben lopen zit dat wel snor.
Het gaat niet om de instelling of het gevoel waarmee NAC die laatste wedstrijd ingaat maar om dat van Twente. Want als die hun normale niveau halen kunnen de Bredanaars nog zo graag willen maar dan verliezen ze gewoon, als ze zemelappig worden ligt dat wat anders. Daar hangt het wat mij betreft vanaf.
|
Bolkestein

Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 12:14
|
|

|
Marc

Forum berichten: 164
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 13:53
|
|
Het feit dat feyenoord het centrum Vlaar-Bahia is kwijtgeraakt zal een grote aderlating zijn voor feyenoord, ik ben dan ook bang dat twente vrij gemakkelijk zal winnen.
Ik denk dus ook dat het op de laatste wedstrijd zal afhangen. En dan is het afwachten of twente onder de druk bezwijkt of niet. Zal je net zien dat ze voor geen meter spelen maar toch in de 81e minuut scoren.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 14:13
|
|
Ik ben er ook bang voor. Net nu Twente Tiote en Theo Janssen mist, krijgt Feyenoord een nekshot als het ware. Iedereen kon Feyenoord missen, behalve Ron Vlaar. Als dan ook nog eens zijn partner Bahia wegvalt, ben ik bang voor een afstraffing. Ik denk dat Twente vol gas geeft en Feyenoord er te makkelijk over denkt. Ook verwacht ik bij het duel Ruiz-Gio enorme problemen.
Verder moet NAC het dan (helaas) maar doen. En ook daar ben ik er bang voor. Je denkt toch niet dat een Robbert Schilder het Bryan Ruiz moeilijk gaat maken. Pfff, ik hoop het enorm niet maar ben er bang voor.
Een geluk. McClaren stelt Blaise N'Kufo vrijwel altijd op. Aangezien N'Kufo 10x minder gevaarlijk is dan Luuk de Jong, mogen we wel in onze handjes knijpen.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 16:08
|
|
Citaat: Ik ben er ook bang voor. Net nu Twente Tiote en Theo Janssen mist, krijgt Feyenoord een nekshot als het ware. Iedereen kon Feyenoord missen, behalve Ron Vlaar. Als dan ook nog eens zijn partner Bahia wegvalt, ben ik bang voor een afstraffing. Ik denk dat Twente vol gas geeft en Feyenoord er te makkelijk over denkt. Ook verwacht ik bij het duel Ruiz-Gio enorme problemen.
Verder moet NAC het dan (helaas) maar doen. En ook daar ben ik er bang voor. Je denkt toch niet dat een Robbert Schilder het Bryan Ruiz moeilijk gaat maken. Pfff, ik hoop het enorm niet maar ben er bang voor.
Een geluk. McClaren stelt Blaise N'Kufo vrijwel altijd op. Aangezien N'Kufo 10x minder gevaarlijk is dan Luuk de Jong, mogen we wel in onze handjes knijpen.
Hofland-N"kufo moet ook kunnen hoor ipv Bahia-N'kufo, wendbaar en snel hoeft Hofland niet te zijn dus die handicap telt niet. Vlaar wordt wel gemist inderdaad maar ik denk dat het missen van Janssen-Tiote een grotere aderlating is. De slag op het middenveld wordt een belangrijke, wint feyenoord die dan moet Twente de lange bal spelen en is het gevaar Perez ook meteen geneutraliseerd. Ruiz is inderdaad een goede voetballer maar ook hij kan het niet alleen, tis ook weer geen tovenaar ofzo. Win de slag op het middenveld, Hofland die N'kufo pakt, zet El Ahmadi op Perez, Stoch is hopeloos uit vorm en Ruiz staat dan toch ook op een eiland. Zo heel erg sceptisch zoals jij bent, ben ik niet voor deze wedstrijd. Feyenoord heeft net als AZ veel snelheid en beweging voorin (als Makaay niet speelt) en daar heeft Twente toch wel moeite mee. Wat AZ ook heel slim deed was het afdekken van de buitenspelers en Wisgerhof bij balverlies waardoor Douglas op moet bouwen. Hierin is hij behoorlijk zwak en dit leverde AZ enkele (halve) kansen op. In tegenstelling tot de wedstrijd tegen Az zal Twente nu vanaf minuut 1 het spel MOETEN maken waardoor Feyenoord ook ruimte gaat krijgen, ik ben zeer benieuwd........
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 16:22
|
|
Als je Twente het spel laat maken komt die goal vanzelf wel. Dat moet je dus niet doen. Dit seizoen hebben Ajax, PSV en AZ een periode Twente vol onder druk gezet en dan krijgen ze het moeilijk. Nu ze ook last hebben van de kampioensdruk zullen ze nog meer in paniek raken als ze onder druk komen. Nu Twente Tioté en Janssen missen zullen ze waarschijnlijk kracht en loopvermogen tekort komen op het middenveld. Perez is de laatste tijd uit vorm en kan geen hele wedstrijden spelen, Brama is een goede mandekker maar aanvallend ook niet echt goed. Dat wil dus zeggen dat Feyenoord met het loopvermogen van Fer en de technische kwaliteiten van El Ahmadi (speelt goed de laatste tijd) Twente terug kan dringen. Dan moet je het geluk hebben dat De Vrij (op Stoch), Hofland en hopelijk Vlaar (op N'Kufo) en Bronckhorst (op Ruiz) de nul houden. Feyenoord heeft bewezen op een gelijkspel te kunnen spelen.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 16:34
|
|
De slag op het middenveld word doorslaggevend in deze wedstrijd. En aangezien Twente daar zijn sterkste spelers zal missen verwacht ik dat Fer, Wijnaldum en El Ahmadi die slag gaan winnen.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 16:37
|
|
Citaat: Als je Twente het spel laat maken komt die goal vanzelf wel. Dat moet je dus niet doen. Dit seizoen hebben Ajax, PSV en AZ een periode Twente vol onder druk gezet en dan krijgen ze het moeilijk. Nu ze ook last hebben van de kampioensdruk zullen ze nog meer in paniek raken als ze onder druk komen. Nu Twente Tioté en Janssen missen zullen ze waarschijnlijk kracht en loopvermogen tekort komen op het middenveld. Perez is de laatste tijd uit vorm en kan geen hele wedstrijden spelen, Brama is een goede mandekker maar aanvallend ook niet echt goed. Dat wil dus zeggen dat Feyenoord met het loopvermogen van Fer en de technische kwaliteiten van El Ahmadi (speelt goed de laatste tijd) Twente terug kan dringen. Dan moet je het geluk hebben dat De Vrij (op Stoch), Hofland en hopelijk Vlaar (op N'Kufo) en Bronckhorst (op Ruiz) de nul houden. Feyenoord heeft bewezen op een gelijkspel te kunnen spelen.
Ik zeg ook niet dat Feyenoord Twente het spel moet laten maken, Twente kan niet achterover leunen dus zal zelf al verder naar voren moeten voetballen en het spel moeten maken ipv het initiatief geven aan de tegenstander. Het verschil zit em dus in de intentie van twente, waar men bij AZ zelf afwachtte in de openingsfase zal Twente zich dat nu niet kunnen permitteren. Twente zal dus met meer man voor de bal gaan spelen waardoor er automatisch meer ruimte komt voor Feyenoord.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 17:44
|
|
Citaat: Spijtig want Vlaar-Bahia is wel nodig om Twente af te stoppen...
Daarintegen mist Twente weer Tiote-Janssen zeer waarschijnlijk. Toch ook twee belangrijke spelers uit de as van het veld..
Zeker. Enorm klote.
Hofland-De Cler dan maar? Gelukkig zijn van Bronkhorst en El Ahmadi terug.
?? Nog redelijk en moeten het Twente nog heel moeilijk maken. En Twente MOET winnen, he.
Erwin Mulder, Leerdam, Hofland, De Cler, Van Bronkhorst, Landzaat, El Ahmadi, Fer, Cissé, Makaay, Wijnaldum.Het is te hopen dat Been voor een ander elftal kiest. Met Hofland en de Cler ben je vrij kansloos achterin. Dan zie ik liever een talentvolle centrale verdediger opgesteld worden in het centrum dan de Cler. Verder zou ik me wel in de elftal kunnen vinden.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 19:46
|
|
Dus we gaan feesten bij de ArenA 2 mei
|
Bolkestein

Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 20:29
|
|
Ik sta gewoon op Leidse hoor, en ik verzeker je dat ik niet de enige ben.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Vr 16 apr 2010 10:10
|
|
Citaat: ROTTERDAM - Spelers van Feyenoord krijgen diverse sms'jes van bevriende Ajacieden, schrijft AD Sportwereld: of ze wel hun best gaan doen tegen FC Twente, zondag. Puntenverlies van FC Twente vergroot de kansen op de titel voor Ajax.
Sommige Feyenoord-supporters hopen dat hun club gewoon punten pakt tegen Twente, zodat de vierde plaats - wat volgend seizoen één ronde Europa League minder kan betekenen - in zicht blijft. Verreweg de meesten willen echter niet dat hun club rivaal Ajax gaat helpen.
,,Tussen de fans is het haat en nijd. Maar bij de spelers leeft dat niet'', zegt Georgino Wijnaldum. ,,Ik heb vrienden bij beide clubs.''
Stefan Babovic zit in een spagaat. Sobodan Rajkovic van FC Twente behoort tot zijn vriendengroep, maar ook landgenoot Marko Pantelic is een goede vriend. De hele week stuurt de Ajax-spits al sms'jes. ,,Hij schrijft: 'Jullie moeten minimaal een punt pakken, dat weet je toch?'"
Leroy Fer krijgt voortdurend belletjes van goede vriend Vurnon Anita (Ajax). ,,Wat ik heb geantwoord? Dat FC Twente wint."
,,Natuurlijk meen ik dat niet", vervolgt de middenvelder, die wel FC Twente als voorkeurslandskampioen heeft. ,,Maar ze krijgen het zwaar. Wij willen zondag winnen om de vierde plek vast te houden.''
Feyenoord-trainer Mario Been wordt 'doodmoe' van de vragen over de titelrace. ,,Ik snap de gedachte in Rotterdam, waar mensen massaal denken: 'laat maar lopen'. Maar ik doe er niet aan mee. Wij gaan voluit om de vierde plek vast te houden."
bron
|
Fregge

|
Geplaatst: Vr 16 apr 2010 10:12
|
|
Ik las het in de spits. Geweldig toch
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Vr 16 apr 2010 10:23
|
|
Ik ben toch wel heel benieuwd hoe Feyenoord die wedstrijd in gaat. Ik geloof niet dat professionals zich iets aantrekken van support-sentiment, maar misschien wel van de komende bekerwedstrijd. Gaan ze vol voor de winst om een voorronde minder te hoeven spelen in de EL of willen ze krachten sparen voor de Beker? Hoe zal de uitkomst van een dubbele bekerfinale doorwerken op de spelers? De kans dat Feyenoord de beker wint is daardoor naar mijn mening alleen maar kleiner geworden.
|
Fregge

|
Geplaatst: Vr 16 apr 2010 10:26
|
|
Ik denk dat die uitkomst voor Ajax positief zou uitpakken, als je kijkt naar de competitie. Als je je bedenkt dat de winnaar alleen een EL plek krijgt, en aangezien de kans aanzienlijk kleiner is geworden, moet Feyenoord koste wat het kost 4de worden om '2 weken langer vakantie te hebben'. Ik denk dat Feyenoord, ondanks de fans, gewoon probeert om minimaal een punt te pakken in Enschede.
|
Fregge

|
Geplaatst: Vr 16 apr 2010 11:19
|
|
55 Redenen waarom Ajax kampioen wordt:
[list">Ajax wordt kampioen, omdat...
1. de hele selectie van Champions League-niveau is.
Dirk Simons
2. zo'n inhaalrace een kampioenschap verdient.
Kevin Aukema
3. Pantelic uiteindelijk tóch het verschil maakt.
Gideon Klipstein
4. Perez nu niet bij Ajax, maar bij FC Twente speelt.
Elwin van Miltenburg
5. Siem niet van z'n kleine broertje wilt verliezen.
Sander Kats
6. Feyenoord nog nooit van FC Twente verloor dit seizoen.
Hidde Leplaa
7. het deze keer niet zal aankomen op één doelpunt.
Guido van den Heuvel
8. Vertonghen de Belgische spelers van Feyenoord gaat bellen.
Xavier van den Berg
9. Ajax én Feyenoord zich hebben laten inspireren door Messi.
Ben Wiskerke
10. ze de beste zijn van Eindhoven, Rotterdam én Enschede!
Hung Nguyen
11. Martin Jol geen pannenkoek is!
Bas Heijmans
12. Heracles het Ajax meer gunt dan Twente!
Niels van Geesten
13. De Zeeuw niet geschorst wordt.
Koen Jans
14. Suarez geen uitslag krijgt.
Jesper Tollenaar
15. Ajax binnen vijf minuten wél, maar Twente na negentig minuten níet een strafschop krijgt.
Bart ter Steege
16. Atouba op de weg terug is.
Sander Vavier
17. de bel-Chinezen aan het begin van het seizoen het al voorspelden.
Remon van der Maden
18. je geen 55 redenen kunt verzinnen waarom Ajax géén kampioen wordt.
Robin Antink
19. na de eigen goal van Wisgerhof, Wielaert toch een topaankoop blijkt!
Roel Rijkers
20. de Koude Oorlog uiteindelijk werd gewonnen door het Westen.
Feroz Jhagroe
21. er in Barcelona afspraken zijn gemaakt tussen Ajax en Feyenoord.
Eelco de Vries
22. Aad de Mos dit heeft berekend.
Jean Paul Ligthart
23. het wapen van Amsterdam ook drie sterren heeft.
Wieger Knobbe
24. Ricky van den Bergh de belangrijkste bal van het seizoen niet op de lat maar in het doel zag verdwijnen!
Dirk Smit
25. Feyenoord zich met pijn in het hart aan zijn sportieve plicht gaat houden.
Michel van Dinther
26. iedereen weer zo'n spannende laatste speeldag wil als in 2007.
Istref Shala
27. de KNVB dit wil.
Nick Laarhuis
28. Ajax de kleinste linksback van Nederland heeft.
Mitch Hofland
29. Ajax altijd drie keer in een decennium kampioen wordt.
Roy van Helvoirt
30. Jol weet hoe het met de beentjes van Wielaert is.
Dennis Geurts
31. de eerste Twente Kampioen 2010 tatoeages al gezet zijn.
Koen Hendrix
32. de scheidsrechters dan niet al die moeite voor niks hebben gedaan.
Jurian van der Mijde
33. het bijna zielig is er voor de zesde keer op rij naast te grijpen.
Jeroen van den Heuvel
34. de titel én de beker net iets teveel gevraagd is.
Gertjan Hordijk
35. Pantelic dan eindelijk iets om voor te klappen heeft.
Jeroen van der Zee
36. Van der Wiel dat al getwitterd heeft.
Joost Harms
37. een fitte Sulejmani in het rijtje Messi, Rooney, Ronaldo staat.
Marvin Reuvekamp
38. FC Twente het in 1974 ook op de voorlaatste speeldag weggaf tegen Feyenoord.
Roel Klein
39. De stropdassen met 1 erop te veel kastruimte innemen.
Jasper van Vugt
40. Emanuelson nog steeds niet weet wat zijn positie is.
Stijn Hinssen
41. Every Little Thing Gonna Be Alright!
Bojan Janssen
42. Tomasson nu passende schoenen heeft.
Kasper Sprado
43. Amstel en Heineken beter smaken dan Grolsch.
Ronald Berghuijs
44. Omdat Boschker niet meer bij Ajax speelt!
Hessel Boom Smittenaar
45. Jari Litmanen pas stopt met voetballen als Ajax weer kampioen is.
Mark van Dorp
46. Robbert Schilder ook tegen FC Twente zijn jeugdliefde gaat helpen.
Kaj Jansen
47. er bij Twente ruiz op de lijn zit.
Roy Klaassen
48. 'Eenmaal Zullen Wij De Kampioen Zijn' anders nergens meer op slaat.
Yogi Dik
49. als Feyenoord de beker wil, ze punten moeten pakken bij FC Twente.
Wietze Wedman
50. Demy de Zeeuw twee keer op rij kampioen wil worden.
Bart Otjens
51. FC Twente alleen een ster in de busruit heeft.
Wilmer Dijk
52. ze ook volgend seizoen vier keer tegen Feyenoord willen voetballen.
Miranda de Vetter
53. het in de sterren staat geschreven dat je voor de derde keer kampioen moet worden bij NEC voor een derde ster!
Wim Sip
54. zondag alle Ajacieden voor Feyenoord zullen juichen!
Marcel van Tooren
55. Ajax meer punten haalt dan FC Twente.
Johan De Praetere[/list">
Respect voor: 15, 18, 19, 31, 36, 47 en 51
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Vr 16 apr 2010 11:39
|
|
Ik geloof er weinig van dat Feyenoord punten gaat pakken bij Twente. Ze gaan met een hele andere instelling die wedstrijd in: verliezen is namelijk ook goed. Dit wordt dus een slappe wedstrijd van Feyenoord kant. We moeten hopen op een paar geslaagde counters en een gunstig scoreverloop
Uit bij NAC is er een grotere kans op puntenverlies
|
WdV46

Forum berichten: 67
|
Geplaatst: Vr 16 apr 2010 12:38
|
|
Tot dusver mocht Twente punten verspelen, maar nu MOETEN zij ook winnen! Lijkt me toch een hele andere druk. Het kan volgens mij niet anders dan dat het een bloedeloze 0-0 word. Ajax wint thuis echt wel van Heracles met 2-0 en dan stap ik zondagmiddag met een big smile het vliegtuig naar Brazilie in!!
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Vr 16 apr 2010 12:44
|
|
Ik kan met niet voorstellen dat Twente zondag thuis punten laat liggen. Feyenoord zonder Bahia en Vlaar is toch zeer kwetsbaar achterin. Enige voordeel is dat Tiote en Jansen niet mee doen. Denk dat we meer op NAC mogen hopen. Die hebben thuis tegen Ajax en psv punten gepakt.
|