Auteur
|
Bericht
|
TheRealMisterAjax

Forum berichten: 112
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 18:52
|
|
Belangrijkste vind ik dat Ajax er zonder kleerscheuren doorheen is gekomen. Ik hield mijn hart vast toen ik zag dat Enoh, de Zeeuw én Alderweireld op scherp stonden voor de wedstrijd tegen psv. Het zijn niet de minsten.
Ik ga er vanuit dat de scherpte die er vandaag af en toe ontbrak er tegen psv wel is. Het wordt D-day.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 19:05
|
|
Prima overwinning van Ajax. Het was allemaal niet fraai, maar Ajax hoefde zich ook niet in te spannen tegen dit Sparta. De derde goal was echt prachtig. Eriksen ziet al een tijdje dat Rommedahl in het centrum vrij loopt. Door de tweebenigheid van Eriksen kan die met zijn iets zwakkere linkerbeen op snelheid een perfecte voorzet aflevert op Rommedahl die weer prima na de eerste paal toe komt. De backs vulde hun wedstrijd ook goed in doordat ze redelijk diep stonden moesten de vleugelaanvallers van Sparta achter onze backs in plaats van andersom.
|
AFCA_Seaman

Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 19:54
|
|
Citaat: Ik vond Pantelic ook niet positief spelen. Misschien creeerde hij af en toe wat ruimte maar zelf heeft hij niks afgedwongen vandaag en was er ook geen één poging op doel (Of ik moet net naar de wc zijn geweest).
Blijkbaar, want hij creëerde zelf nog een grote kans.
Nog meer?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 20:01
|
|
Verder niet, dacht ik. Maar ik ben ook een enkele keer naar de wc geweest.
|
thommy

Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 20:26
|
|
Pantelic speelde in de eerste helft gewoonweg te ver van het doel af om met zijn kwaliteiten zelf gevaarlijk te worden. Tweede helft werd er gewoon te weinig naar hem gezocht om kansen te krijgen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 22:42
|
|
Citaat: Pantelic speelde in de eerste helft gewoonweg te ver van het doel af om met zijn kwaliteiten zelf gevaarlijk te worden. Tweede helft werd er gewoon te weinig naar hem gezocht om kansen te krijgen.
Ja maar als je naar Jan van Halst had geluisterd had je begrepen dat dit doelbewust was om ruimte te maken voor de medespelers op de flanken en Siem de Jong. Omdat een van de centrale verdedigers continu meeliep met Pantelic kwam er veel ruimte. Aan de bal kan ik heel eerlijk zijn dat Pantelic niet zo veel heeft laten zien.
De mensen die mij het meest positief opvielen vandaag waren:
- Siem de Jong (doelpunt, veel betrokken in het spel en won verder veel kopduels)
- Emanuelson (natuurlijk twee ballen op de paal en fantastische acties)
- Enoh (omdat Urby aanvallend veel aanwezig was, moest Enoh de positie soms overnemen dat deed hij uitstekend)
- Rommedahl (laat zien steeds meer op een constant niveau te kunnen presteren)
- Stekelenburg (was meer aanwezig dan anders, kwam ook geregeld uit bij voorzetten, iets wat hij vaak nalaat)
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 22:49
|
|
Ik vind het geweldig hoe De Jong na de winterstop is uitgegroeit tot een van de meest belangrijke spelers van dit Ajax. Ik denk dat hij na Suarez de beste speler van na de winterstop is en hopelijk kan hij deze lijn doorzetten de rest van het seizoen. Ik vraag me af hoe Jol volgend seizoen De Jong, Eriksen en Lodeiro in één elftal gaat verwerken want als De Jong en Eriksen zo blijven spelen kan je ze niet op de bank zetten en naar wat ik hoor is Lodeiro een echt toptalent. Misschien zet Jol Lodeiro wel op de linksbuiten positie en Suarez op rechts, maar ja dat is iets voor komend seizoen en nu moet Ajax zich alleen richten op de wedstrijd tegen PSV.
Komende week zal De Zeeuw hopelijk een rol achter de bal krijgen want hij speelt nu te aanvallend en daarom speelt hij ook minder dan in de eerste seizoenshelft. Met De Jong en Eriksen op het middenveld is het ook helemaal niet nodig om De Zeeuw in zo'n aanvallende rol te laten spelen.
|
WdV46

Forum berichten: 67
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 23:05
|
|
Viel me 100% mee hoe makkelijk het vandaag ging! Geen blessures en schorsingen en gewoon zakelijk 0-3 winnen! lekker hoor!! Vond Stekelenburg weer uitstekend vandaag hoor... Vind echt dat wij een fantastische keeper hebben! Verdediging stond prima vandaag en Enoh was voor mij de man van het middenveld! Was blij dat hij werd gewisseld zodat hij er volgende week gewoon bij is. De Zeeuw was matig, maar dat mag van mij, zolang hij volgende week maar piekt! Zie nu al uit naar volgende week zondag, we moeten wat recht zetten tegen de lampjes!! Het wordt een mooie ontknoping!
cheers! ;)
|
ssvoogel

Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 23:33
|
|
De eerste 10 minuten was het echt billenknijpen. Knollenveld, slechte omstandigheden en Ajax had daar duidelijk meer last van dan Sparta.
Na de 0-1 was het nog even spannend met een kans voor Bodul maar toen het 0-2 was kon ik rustig op mijn stoel zitten. Uiteindelijk 0-3 en weer de 0 gehouden mensen.
Laatste 6 wedstrijden 20 goals voor, 0 tegen!
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 00:59
|
|
Citaat: Waarom wordt Lodeiro er niet een kwartier voor tijd ingebracht voor Eriksen of De Jong ? Ik krijg meer en meer de indruk dat Jol het gewoon niet ziet zitten in Lodeiro.
Die indruk kreeg ik ook al. Dat zou wel belachelijk zijn, maarja.
Nou die indruk heb ik dus al heel lang!
En dat gezeur over wennen, kom op zeg, je kunt alleen maar wennen door opgesteld te worden.
Zie hem net als Cvitanich wel eind van het jaar weer vertrekken, tenzij Suárez ingrijpt.
En ik hoop zo dat ik het allemaal mis heb.
En wat was die Pantilic weer slecht................ maar ja, Jol z'n vriendje hè?

Nogmaals: ook een toptalent als Ibrahimovic heeft bij Ajax ruim een jaar op de bank gezeten achter beduidend mindere spelers als Machlas en Mido. Geef die jongen nou gewoon even de tijd om te wennen aan het Europese voetbal. Dat is echt behoorlijk wat anders dan het voetbal in Zuid-Amerika.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 02:36
|
|
Citaat:
Die indruk kreeg ik ook al. Dat zou wel belachelijk zijn, maarja.
Nou die indruk heb ik dus al heel lang!
En dat gezeur over wennen, kom op zeg, je kunt alleen maar wennen door opgesteld te worden.
Zie hem net als Cvitanich wel eind van het jaar weer vertrekken, tenzij Suárez ingrijpt.
En ik hoop zo dat ik het allemaal mis heb.
En wat was die Pantilic weer slecht................ maar ja, Jol z'n vriendje hè?

Nogmaals: ook een toptalent als Ibrahimovic heeft bij Ajax ruim een jaar op de bank gezeten achter beduidend mindere spelers als Machlas en Mido. Geef die jongen nou gewoon even de tijd om te wennen aan het Europese voetbal. Dat is echt behoorlijk wat anders dan het voetbal in Zuid-Amerika.
Inderdaad! Dat voortdurende geanalyseer op basis van 2 maandjes is ronduit belachelijk. Als hij over een jaar nog niet in de basis staat is het wat anders....maar 2 maanden? Gaan we nu ook zo iedere aankoop bejegenen? Afgeschreven mits het tegendeel bewezen is? Schei toch uit...ga je club supporteren!!!
|
ssvoogel

Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 03:11
|
|
Ach, Chivu werd ook door iedereen uitgekotst in zijn eerste 2 seizoenen toen hij te pas en te onpas een rode kaart pakte. Kuddegedrag, niets meer, niets minder
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 03:39
|
|
Als Lodeiro echt talent heeft dan zal Jol het natuurlijk wel in hem zien zitten. Het gaat de afgelopen weken gewoon erg goed dus dan is het logisch dat hij geen veranderingen op het middenveld gaat aanbrengen. Lodeiro zal heus wel zijn kans gaan krijgen, hopelijk is dat alleen dit seizoen niet nodig en gebeurt het in de voorbereiding van het komende seizoen.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 08:41
|
|
Citaat: Ah, grutjes!
Fantastische bijdrage weer.
Hap Hap Hap Hap
|