Geregistreerd: 02-01-2008 Forum berichten: 1939 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 11 jun 2010 11:42
Citaat:
Ik kwam er gister wel achter dat ik beter PVV kon stemmen. Ik sta in onze Em-Te. Midden in het gangpad, maar wel genoeg ruimte om er langs te kunnen. Groepje allochtonen gaat er ook langs, zegt er in een keer iemand tegen mij, zonder dat er maar IETS aan de hand was: WAT STA JIJ IN DE WEG? EZEL!
En autochtonen doen dat niet ofzo? Je bent wel erg makkelijk te beinvloeden
Geregistreerd: 02-01-2008 Forum berichten: 1939 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 11 jun 2010 11:58
Citaat:
En autochtonen doen dat niet ofzo? Je bent wel erg makkelijk te beinvloeden
Niet als er NIETS aan de hand is.
Dus als er niets aan de hand is zullen autochtonen NOOIT dit gedrag laten zien? Kom nou toch!! Blijf wel een beetje open minded svp. Rotjochies heb je overal. Provocateurs heb je ook overal. Niet iedereen is hetzelfde. Er lopen ook vaak zat groepjes autochtonen rond die op eenzelfde manier reageren. Maar misschien valt jou dat niet meer op omdat je er al aan gewend bent. Net zoals ik. Hoort dr nou eenmaal bij in een samenleving.
Luister, krijg geen slecht beeld over mij. Ik weet heus wel dat er ook van dat soort Nederlandse jochies rondlopen, die beetje stoer lopen te doen, en aan het provoceren zijn. Dat zie ik zelf ook wel, en ik loop ook hier en daar te provoceren. Maar ik ga niet TOTAAL uit het niets roepen dat iemand een ezel is!
Geplaatst: Vr 11 jun 2010 13:08
Citaat:
Luister, krijg geen slecht beeld over mij. Ik weet heus wel dat er ook van dat soort Nederlandse jochies rondlopen, die beetje stoer lopen te doen, en aan het provoceren zijn. Dat zie ik zelf ook wel, en ik loop ook hier en daar te provoceren. Maar ik ga niet TOTAAL uit het niets roepen dat iemand een ezel is!
Waarom hang je in hemelsnaam zoveel op aan een uitspraak? Er zijn mensen die vaak zat veel ergere dingen zeggen. En jij valt over de terminologie ezel? En alleen daardoor stem jij PVV? Alleen daarom stem je op een partij die mensen etnisch wil registreren? Een partij die islam niet meer als godsdienst ziet en daardoor een vrijbrief creeert om mensen te discrimineren?
Ach het gaat mij totaal niet om de term ezel, totaal niet. Het is maar een scheldwoordje die ze in groep 4 niet meer gebruiken (ze zijn hier niet zo orgineel in scheldwoorden, een bepaald iemand hier op 't forum is voor hout uitgescholden). Het gaat er om dat ze om niets iets maken. Er was TOTAAL niks aan de hand. Er liepen al 5 / 6 mensen om mij heen, wat totaal geen problemen op leverde. Alleen 1 iemand die ging er heisa om maken. Wou bijna zo doen:
Alleen toen bedacht ik dat ik een Em-Te shirt aanhad, en dat dus niet kon maken
Geregistreerd: 21-12-2008 Forum berichten: 1627 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 11 jun 2010 13:32
Maar die kerel die mij voor hout uitschold- hout betekend overigens dat je niet kan voetballen, kwam ik maand later achter.- kon zelf helemaal niet voetballen, ik ben geen goede voetballer, maar dat was de enigste wedstrijd dat ik echt dolde en dan gaat hij zeggen dat ik 'Hout' ben. Achja, mooiboys...
Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 11 jun 2010 14:53
Je stemt PVV omdat je daar een klein groepje allochtonen bent uitgescholden? Erg jammer vind ik dat, zulke stoerdoenerij heeft wat mij betreft niet te maken met iemands afkomst, maar eerder met hoe iemand in de maatschappij staat. Vaak zijn het mensen met een lagere opleiding, met een jonge leeftijd, die zich erg vervelen en waar vaak ook niet veel van terecht gaat komen. Ik ben echter ook vaak zulke autochtonen tegen gekomen die zoiets doen (velen daarvan zullen waarschijnlijk ook PVV stemmen). Ik kan me aan dat gedrag ook ergeren maar ik ben zelf voorstander van eerlijke kansen binnen de samenleving, en als één partij dat bij voorbaat niet doet dan is het de PVV. Er zijn ook genoeg mensen afkomstig uit een Islamitisch land, waarvan ik blij ben dat ze hier in Nederland aanwezig zijn. Criminaliteit dien je aan te pakken, bevolkingsgroepen niet.
Oh, het is niet eens dat. Niet vanwege 1 incident dat ik PVV wil stemmen. Ik vind dat wij (als Nederland) ons te veel aanpassen aan de allochtonen. Vraag het maar na aan Lex en Pablo. Die kunnen mij daarin bevestigen: In Veghel lopen veel a-sociale allochtonen rond. Die dat soort acties doen, en schijt hebben aan de rest. Tenzij zij eigenlijk gasten zijn in dit land. Vind ik ook hoor. Dat Nederlanders zich te veel aanpassen aan allochtonen. Ik bedoel, ik werk bij een supermarkt. En er staat nu 1 meter aan schappen met Poolse producten. Daar staan enkele woordjes Nederlands op. Soms zelfs helemaal niet. Ik bedoel: Ze komen hier in ons land om te werken, eet dan ook onze producten, pas je dan aan. Hetzelfde als met moskeeën, Islamitische scholen enzovoorts.
Nou wil ik nog niet zeggen dat alle allochtonen slecht zijn. Sterker, ik heb voorbeelden zat van allochtonen die zich aanpassen (een maat van mij is Iranees en heeft een hekel aan die Marokanen hier, iemand bij ons uit de buurt is Irakees, en die is heel sociaal, komt overal kijken, probeert Nederlands te spreken enzovoorts.)
Geregistreerd: 21-12-2008 Forum berichten: 1627 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 11 jun 2010 15:20
Ik ken niet veel veghelse, maar ik moet er elk jaar wel 2 of 3x tegen voetballen, en dan zitten er in elk team minstens 3 allochtonen die asociaal, zijn en dat zijn ze niet alleen in de wedstrijd ook ná de wedstrijd.
Geplaatst: Vr 11 jun 2010 18:26
En de new age jodenpenning die de PVV in wil voeren is daar natuurlijk HET antwoord op. Echt te zielig dit soort hypocrisie. Over agressieve boertjes met teveel pillen op die keihard door de straten scheuren met hun Aerox hoor je niemand. Net zo asociaal, maar die kunnen we niet uitzetten, nietwaar. En die 3 Veghelse allochtonen zijn natuurlijk de enige die rotzooi uithalen, he Lex.
Verder spreekt Freek over aanpassen. Het spijt me, maar je woont in NEDERLAND. Da's een land waarin de multiculturele samenleving altijd de basis is geweest. Ook in de uitstraling en het aanzien naar andere landen toe. Tientallen jaren terug hadden we de Molukkers, daarna de Antillianen. Daar hoor je nou niemand meer over. Allemaal aangepast aan Nederland, en brengen op hun eigen manier kleur in in Nederland. En dan bedoel ik niet de kleur van hun huid, maar de diversiteit aan gebruiken, levensvormen. Dingen waar je als mens van kunt leren, als je je daarvoor durft open te stellen. En die open mind is nog altijd de basis geweest voor het tolerante karakter dat we hadden. Daarom denken we anders over abortus. Daarom waren we de eerste met het homohuwelijk. Niet omdat we het zo graag wilden, maar omdat we er met een open mind naar durfden te kijken. Omdat we onze kop niet in het zand staken. Dat hebben we inmiddels verloren, omdat mensen alleen nog maar aan zichzelf denken. En niet meer verder dan hun neus of portemonnee lang is. Dat werkt kortzichtigheid in de hand. En laat Freek die kortzichtigheid nou net prachtig illustreren door z'n eerste opmerking.
Citaat:
Ik bedoel, ik werk bij een supermarkt. En er staat nu 1 meter aan schappen met Poolse producten. Daar staan enkele woordjes Nederlands op. Soms zelfs helemaal niet. Ik bedoel: Ze komen hier in ons land om te werken, eet dan ook onze producten, pas je dan aan. Hetzelfde als met moskeeën, Islamitische scholen enzovoorts.
En dus? Wat is je probleem? Dat ze niet jou voedsel eten? Wat boeit dat in hemelsnaam? Je maakt problemen die er niet zijn! Alleen Polen zullen dat voedsel dat waarschijnlijk eten, waardoor jij je mooie baantje kunt behouden. Voor jou zijn er andere producten war wel Nederlands op staat. Prima, ieder z'n eigen keuze. Of wil je voor hen bepalen hoe ze moeten leven? Lekker arrogant hoor. En die moskeeen en islamitische scholen moeten ze OOK zelf weten. JIJ hebt er geen last van want er zijn genoeg andere scholen en kerken waar je heen kunt. Als je het wel een probleem vindt, kun je denk ik beter een hobby gaan zoeken, want dan heb je overduidelijk teveel tijd om handen.
Geregistreerd: 16-05-2008 Forum berichten: 1624 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 11 jun 2010 18:43
Ik ben geen PVV stemmer laat daar geen misverstand over bestaan maar ik ken redelijk wat linksstemmers die heel kostelijk moesten lachen om de raamversieringen van een werknemer van een skatewinkel in Amsterdam. Spreuken tegen Rutte en dat Wildersstemmers niet welkom waren. Als je dan om een reactie uit te lokken komt met een fakebericht dat er in Limburg een raamversiering op een winkel was aangebracht met een nogal rechte toon dan wordt daar door de eerder lachende linkse groep moortd en brand over geschreeuwd.
Nu wil ik niet met het beschuldigende vingertje wijzen naar de partijen die links en rechts wat verder van het centrum afliggen maar het lijkt soms wel of ze hun betoog en hun gedachtengoed alleen kunnen uitdragen met anti-stellingen en verhalen jegens de andere kant. Vind dat altijd een beetje een zwaktebod als partijen, politici en kiezers gaan zwartepieten naar elkaar, zie dat als een redmiddel om de aandacht af te leiden.........
Goed zo Scio! Zo te lezen woon jij ergens in gat in de buurt van Wassenaar of zo, waar geen een allochtoon te vinden is. Als je even eerst eens goed leest, lees je dat ik NIKS tegen allochtonen heb. Echt niet, het zijn alleen de allochtonen die problemen veroorzaken. Die ervoor zorgen dat m'n grootmoeder, en andere bejaarde mensen niet meer de straat op durven. Die allochtonen die van een mugje een olifant maken. Waarom? Dat wit ginne mens. (om het even op z'n Brabants te zeggen)
Zoals je las in m'n voorbeeld van gisteravond was er NIKS aan de hand. Helemaal niks! Ik stond blijkbaar in de weg, terwijl ze geen winkelwagentje of winkelmandje hadden, en ik ze dus niet kon blokkeren. Iedereen liep ook eromheen, alleen 1 vond het leuk om een grote mond open te trekken.
Dan even over het aanpassen: Louis van Gaal, had snelcursus Duits geleerd omdat die in Duitsland ging werken. Waarom? Hij ging er ook wonen, en moest met Duitsers leven. Nog een voorbeeld: De eerste landdieren. Hadden pootjes, en konden lopen, na jaren lang aanpassen. Lichamelijk weliswaar, maar aanpassen. Maar paste het land zich aan aan de landdieren? Paste Duitsland zich aan aan Van Gaal? (naja, je snapt wat ik bedoel denk ik) Waarom moet dan alleen Nederland zich aanpassen aan hun gasten? Waarom moeten er producten verkocht worden in de winkel waar niet eens Nederlands op staat? Als jij gasten krijgt, vanuit het buitenland (zeg Frankrijk (niet omdat ik Uruguay - Frankrijk kijk)), zou jij dan ook gelijk je meubels gaan verplaatsen, omdat die ene gast dat niet mooi ziet staan?
Geregistreerd: 26-03-2009 Forum berichten: 99 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 11 jun 2010 21:50
Citaat:
het zijn alleen de allochtonen die problemen veroorzaken.
Pardon? Alleen allochtonen? Zijn alleen allochtonen goed voor misdragingen? Ik dacht het toch niet. Als het om misdrijven, misdaden en weet ik wat gaat is er geen enkele groep die het alleenrecht heeft. In alle gezindten, bij alle rassen, bij autochtonen en allochtonen zijn er rotte appels. Als jij met allochtonen problemen hebt is dat vervelend, maar er zijn ook autochtonen die voor problemen kunnen zorgen.
Zo liep ik als postbode eens langs een stel jonge pubers en die maakten op mijn weg heen naar de brievenbus en terug een opmerking over mijn huidskleur (ik ben van Surinaamse afkomst moet je weten).
Het was nergens voor nodig, ze vonden het gewoon leuk om iets discriminerends te zeggen. Maar ik ga vervolgens toch ook niet alle autochtonen over een kam scheren?
Geplaatst: Vr 11 jun 2010 22:01
Citaat:
Goed zo Scio! Zo te lezen woon jij ergens in gat in de buurt van Wassenaar of zo, waar geen een allochtoon te vinden is.
Nijmegen is de woonplaats. MAar opgegroeid in Roermond. Bekend doordat 60% van de inwoners niet-nederlands is. Nooit problemen gehad, nauwelijks aan dingen gestoord.
Citaat:
Die ervoor zorgen dat m'n grootmoeder, en andere bejaarde mensen niet meer de straat op durven.
Heb je dat aan je oma en al die andere bejaarden gevraagd of blaat je die peroxidekneus na? Verder hoor ik hetzelfde van mn opa, maar voorbeelden kan hij niet noemen. Typisch....
Citaat:
Die allochtonen die van een mugje een olifant maken. Waarom? Dat wit ginne mens. (om het even op z'n Brabants te zeggen)
Jij doet hetzelfde met je voorbeeld. Heb ook geen idee waarom jij je zo aanstelt. Als jij je daar al aan stoort zul je een zwaar leven hebben.
Citaat:
Zoals je las in m'n voorbeeld van gisteravond was er NIKS aan de hand. Helemaal niks! Ik stond blijkbaar in de weg, terwijl ze geen winkelwagentje of winkelmandje hadden, en ik ze dus niet kon blokkeren. Iedereen liep ook eromheen, alleen 1 vond het leuk om een grote mond open te trekken.
Hebben ze je bedreigd? Hebben ze je aangeraakt? Heb je klappen ontvangen? Zo nee, dan vraag ik me af waarom je je zo druk maakt. Niet alleen allochtonen doen dit soort dingen, autochtonen ook. Alleen omdat het allochtonen zijn maak jij er vervolgens een punt van. Dat heet bevooroordeeld zijn.
Citaat:
Dan even over het aanpassen: Louis van Gaal, had snelcursus Duits geleerd omdat die in Duitsland ging werken. Waarom? Hij ging er ook wonen, en moest met Duitsers leven. Nog een voorbeeld: De eerste landdieren. Hadden pootjes, en konden lopen, na jaren lang aanpassen. Lichamelijk weliswaar, maar aanpassen. Maar paste het land zich aan aan de landdieren? Paste Duitsland zich aan aan Van Gaal? (naja, je snapt wat ik bedoel denk ik) Waarom moet dan alleen Nederland zich aanpassen aan hun gasten? Waarom moeten er producten verkocht worden in de winkel waar niet eens Nederlands op staat? Als jij gasten krijgt, vanuit het buitenland (zeg Frankrijk (niet omdat ik Uruguay - Frankrijk kijk)), zou jij dan ook gelijk je meubels gaan verplaatsen, omdat die ene gast dat niet mooi ziet staan?
Uuh...Louis van Gaal moet intensief elke dag mensen wat uitleggen. De eerste allochtoon die direct voor de klas kan gaan staan moet ik nog tegenkomen. Daarnaast is Louis van Gaal bekend met de duitse en europese mores, is zelf als docent begonnen en kent dus de ins en outs van de menselijke psyche. Dat niveau zal de doorsnee allochtoon nooit in z'n leven kunnen bereiken. Als je mensen langs die meetlat wil leggen, prima, maar dan heb je een waanbeeld van de maatschappij.
Je verhaal over landdiertjes kun je beter niet mee aankomen bij een bioloog. Verder verwacht je dat een levenloze entiteit als de bodem zich kan aanpassen aan organismen. Onmogelijk daar aanpassing een vorm van keuze is. En de bodem heeft geen hersenstelsel dus dat kan ten eerste al gewoon niet. En dat vergelijk je met allochtonen? Als je vergelijkingen trekt, trek ze dan wel op de goede manier. Nu maak je jezelf belachelijk.
Verder hoeft Nederland zich niet aan te passen aan haar gasten. Die gasten moeten integreren. Alleen zullen nederlanders zich wat toleranter op mogen stellen mijns inziens. Was ooit onze grote kracht. Verder is integratie voornamelijk mogelijk in een samenleving die daarvoor open staat. Kwestie van tolerantie. Marrokanen bijvoorbeeld zitten nu met dat probleem. Verder heeft de marrokaanse gemeenschap te maken hebt met de integratieparadox http://www.ettaouhid.nl/nieuws/40-archi ... radox.htmlen vervolgens ook nog met bevooroordeelde Nederlanders.
Als je de video van Zembla uit het Geert Wilders topic ook nog eens helemaal afkijkt, zie je dat de integratieproblemen met nieuwe nederlanders altijd enkele generaties nodig hebben. Punt is dat ze zichzelf altijd oplossen. Zoals dat met Antillianen en Molukkers ook is gebeurd. Het kost alleen wat tijd, moeite en geld.
De vraag is of we ze die tijd nou gunnen, of kortzichtig blijven schreeuwen en stennis lopen schoppen. Ik ga voor het eerste.
Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 12 jun 2010 00:41
Citaat:
Ik bedoel, ik werk bij een supermarkt. En er staat nu 1 meter aan schappen met Poolse producten. Daar staan enkele woordjes Nederlands op. Soms zelfs helemaal niet. Ik bedoel: Ze komen hier in ons land om te werken, eet dan ook onze producten, pas je dan aan.
Hoe denk je dat die producten en dan vooral groenten en fruit dan überhaupt de supermarkt binnen komen? Voor mensen met een agrarisch bedrijf is het erg lastig om je bedrijf goed te runnen. In een agrarisch bedrijf is het hard werken, en vaak levert het de eigenaar slechts een lage opbrengst op. Daarnaast kan het weer ook nog roet in het eten gooien. Een familielid van mij heeft een fruit bedrijf en heeft daar ook Polen in dienst. Het is daar vaak lastig om aan goed personeel te komen, de meeste Nederlanders willen niet eens in een agrarisch bedrijf werken voor het minimumloon. Maar toch om te blijven functioneren heb je personeel nodig. Voordat je personeel uit het buitenland kan aannemen is het eerste wat je dan moet doen in Nederland personeel aannemen dat momenteel in de WW zit. Dan ontvang je een sollicitatiebrief, nodig je de autochtone Nederlandse uitkeringsgerechtigde uit en vervolgens komt deze niet opdagen. Soms komt er dan wel één opdagen, maar die voert het werk dan dusdanig langzaam uit dat het nog weinig oplevert. Nee dan maar Polen, we moeten in Nederland toch wat te eten hebben.
Geplaatst: Za 12 jun 2010 00:45
Citaat:
Vergeet niet veel Polen zijn seizoenswerkers die komen een zomer of een nazomer werken en daarna vertrekken ze weer.
Geregistreerd: 15-12-2007 Forum berichten: 2481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Breda
Geplaatst: Za 12 jun 2010 02:03
Citaat:
Ad, ik neem aan dat jij niet links gestemd hebt . So didn't I.. Ik heb rechts gestemd, zowel uit stemwijzer.nl als kieskompas.nl kwam bij mij TON tevoorschijn. Nu wist ik natuurlijk dat mijn stem daarop nutteloos was dus heb ik op de dichtsbijzijnde partij gestemd namelijk VVD
Klopt waarde vriend......ik heb PVV gestemd en iedereen mag het weten !! Het waarom lijkt me duidelijk, maar ik denk niet dat er hier behoefte aan is om dat te weten, maar ik leg het graag uit.
Laat ik zeggen dat ik het op vele manieren allang niet meer leuk vind in een land dat heel vroeger Nederland heette. Ik stem altijd rechts, maar mijn afkeer van de linkse theemuts van een Valsema gaat net zo veer als mijn afkeer van Pisvee.
Geplaatst: Za 12 jun 2010 07:26
Ad, wat is er niet leuk meer in Nederland, waarom en wat zou je daaraan verandert zien? Ik zelf zie geen reden om te stemmen op een partij die discrimineert, op economisch vlak de boel nog verder om zeep helpt en de echte ramp (vergrijzing en schaarste op de arbeidsmarkt na de crisis) nog verder zal vergroten.
Geregistreerd: 27-03-2009 Forum berichten: 1585 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Za 12 jun 2010 12:43
Ik heb geen PVV gestemd, toch sta ik er niet van te kijken dat er zoveel mensen zijn die wel op hem hebben gestemd.
Ik weet dat veel mensen denken dat Wilders alle allochtonen het land uit wil hebben maar wie goed naar zijn programma kijkt en naar het laatste debat op de NOS heeft gekeken weet dat hij geen problemen heeft met mensen die zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur en zich aan onze regels houden. Iets wat mij niet meer dan normaal lijkt als je besluit naar Nederland te komen. Wij als Nederlanders zouden ons ook aan moeten passen als we vertrekken naar bijvoorbeeld Amerika. Ik vind dat ook nog eens terecht.
Het verbod op dragen van hoofddoeken in overheidsinstelling gaat er nooit komen denk ik. Ik vind het zelf niet prettig om geholpen te worden door iemand waarvan ik amper kan zien hoe die gene er uitziet. Tevens is het zo dat Joodse medewerkers ook wordt gevraagd geen keppeltje te dragen.
Tevens vind ik het absurt dat je op een ID bewijs je oren zichtbaar moet hebben terwijl vrouwen van Moslim afkomst een hoofddoek mogen dragen. Dit is overigens wat ik begrepen heb en niet 100% zeker weet.
Geregistreerd: 18-12-2007 Forum berichten: 2494 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 12 jun 2010 12:48
De enige reden waarom ze nog niet geïntegreerd zijn is omdat Nederland voor een hele lange tijd de gedachte had dat ze wel terug zouden gaan naar hun land. Hadden we het maar vanaf het begint gedaan.....
Geplaatst: Za 12 jun 2010 13:31
Citaat:
Ik weet dat veel mensen denken dat Wilders alle allochtonen het land uit wil hebben maar wie goed naar zijn programma kijkt en naar het laatste debat op de NOS heeft gekeken weet dat hij geen problemen heeft met mensen die zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur en zich aan onze regels houden. Iets wat mij niet meer dan normaal lijkt als je besluit naar Nederland te komen. Wij als Nederlanders zouden ons ook aan moeten passen als we vertrekken naar bijvoorbeeld Amerika. Ik vind dat ook nog eens terecht.
Vertel...wat is de Nederlandse cultuur. Verder mag je me ook aangeven waar allochtonen over de schreef gaan. Volgens mij worden allochtonen en een aantal marrokaanse jongeren over 1 kam gescheerd.
Citaat:
Het verbod op dragen van hoofddoeken in overheidsinstelling gaat er nooit komen denk ik. Ik vind het zelf niet prettig om geholpen te worden door iemand waarvan ik amper kan zien hoe die gene er uitziet. Tevens is het zo dat Joodse medewerkers ook wordt gevraagd geen keppeltje te dragen.
Dus door een hoofddoekje kun je een ander amper zien? Als je het nou over een Boerka had.....
Citaat:
De enige reden waarom ze nog niet geïntegreerd zijn is omdat Nederland voor een hele lange tijd de gedachte had dat ze wel terug zouden gaan naar hun land. Hadden we het maar vanaf het begint gedaan.....
Wie zijn 'ze'? Marrokaanse jeugd? Allochtonen? Of gebruik je alles door elkaar?