Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 08:17
|
|
Citaat: Volgens stemwijzer
PVV U bent het op 10 punten oneens
Trots op Nederland
PvdA
VVD
CDA
SP
GroenLinks
Partij voor de Dieren
ChristenUnie
SGP
D66 U bent het op 11 punten eens
Dat terwijl ik niks tegen buitenlanders heb.
Als ik het via de stemmen tracker van stemwijzer probeer kom ik ineens uit op SP en Groenlinks.
Ik vind het allemaal vrij onbetrouwbaar, ik vind dat je niet alleen moet kijken naar de standpunten (wel niet mee eens) maar vooral naar de argumentatie daarachter. Soms denk je eerst de ene kant op maar als je de argumentatie dan leest kun je je er wel in vinden.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 12:34
|
|
Citaat: Volgens stemwijzer
PVV U bent het op 10 punten oneens
Trots op Nederland
PvdA
VVD
CDA
SP
GroenLinks
Partij voor de Dieren
ChristenUnie
SGP
D66 U bent het op 11 punten eens
Dat terwijl ik niks tegen buitenlanders heb.
Als ik het via de stemmen tracker van stemwijzer probeer kom ik ineens uit op SP en Groenlinks.
Wie zijn er dan tegen buitenlanders?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 13:17
|
|
Het draaikonten is bij de PvdA weer begonnen..
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 11:22
|
|
Mja bij mij kwam er ook een vrij aparte score uit op stemwijzer.
SP
PvdA
TON
Groen Links
Partij voor de Dieren
PVV
Christenunie
D66
CDA
VVD
SGP
In wezen zijn er maar drie partijen waar ik echt bij overweeg om er op te stemmen en dat zijn Groen Links, PvdA en D66. Die stemwijzer geeft nogal een vertekend beeld, je moet in mijn ogen ook niet stemmen op lossen stellingen maar op ideologie.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 11:34
|
|
Stemwijzer bij mij was op 1 trots op Nederland.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 11:57
|
|
Die stonden bij mij ook verdacht hoog. Maar ik blijf het een onzinpartij vinden.
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 12:55
|
|
Wellicht niet verrassend maar de stemwijzer geeft bij mij VVD aan.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 13:07
|
|
Citaat: Wellicht niet verrassend maar de stemwijzer geeft bij mij VVD aan.
Staat bij mij op 2, maar gaat mijn voorkeur ook naar uit ipv Rietje Verdonk
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 14:19
|
|
[list">Koopkracht daalt meest bij CDA, D66 en SGP
De koopkracht van alle Nederlandse huishoudens daalt de komende vier jaar het hardst bij het CDA, D66 en de SGP. Een koopkrachtstijging is er alleen bij de SP en de PvdA.
Het overheidstekort wordt tot 2015 het hardste aangepakt bij de VVD, het CDA en de SGP en het minst door de SP, GroenLinks en de PvdA. De werkgelegenheid stijgt het meest bij de VVD, GroenLinks en het CDA en daalt als enige bij de SP. Dat zijn de belangrijkste conclusies van de analyse door het Centraal Planbureau van de verkiezingsprogramma's van negen politieke partijen die donderdag bekend werd. De analyses laten de voor- en nadelen van beleidsmaatregelen zien.
Uniek
De doorrekeningen van het CPB, een unieke Nederlandse traditie, werden voor het eerst in 1986 gemaakt. Inmiddels doen bijna alle partijen die nu in de Tweede Kamer zitten er aan mee, behalve de Partij voor de Dieren en Trots op Nederland. De rekensommen van het CPB richten zich voornamelijk op de overheidsfinanciën, op de koopkracht van de huishoudens en op de werkgelegenheid.
Links-rechts
Uit de analyse komt een klassieke links-rechts tegenstelling naar voren. Het overheidstekort de komende vier jaar wordt door de VVD het snelst teruggebracht, met 20 miljard euro. CDA en SGP volgen met 18 miljard. PvdA (11 miljard), GroenLinks (10,75) en SP (11 miljard) bezuinigen veel minder de eerste jaren. De verbetering van de overheidsfinanciën op de langere termijn wordt het meest ambitieus aangepakt door de VVD (39 miljard), D66 (37), GroenLinks en de ChristenUnie (beiden 35 miljard). Het minst doen hier de SP en de PVV.
Koopkracht
De koopkracht lijdt het meest in het programma van de SGP: alle huishoudens gaan er samen in vier jaar tijd 8 miljard euro op achteruit, in vergelijking met de situatie dat er niets zou gebeuren. Bij het CDA is dat 3,5 miljard euro koopkrachtdaling, bij D66 en de ChristenUnie rond de 3 miljard. De PvdA zorgt voor een totale koopkrachtstijging van een kwart miljard, de SP gaat voor 1,25 miljard. Per saldo ontzien VVD en CDA vooral de hogere inkomens. PvdA belast de lagere inkomens het minst en de SP geeft ze zelfs wat extra.
Bedrijfswinsten
De winst van bedrijven lijdt het meest bij de ChristenUnie en bij GroenLinks: beiden ruim 4 miljard, maar zelfs nog bij de VVD (1,25 miljard) en bij de PVV (2,75 miljard). Bedrijven zijn het beste af met het CDA, dat voor een plus van 1 miljard euro zorgt. De prijzen van koopwoningen gaan het meeste dalen bij D66 (10 procent eraf) en bij de linkse partijen: dalingen van 6 tot 7 procent. Huizen dalen ook nog in waarde bij de VVD (min 2 procent) en het CDA (min 1 procent). Alleen de PVV zorgt voor behoùd van de waarde van huizen.
Ambtenaren
Het CPB zet grote vraagtekens bij de plannen van veel politieke partijen om miljarden te bezuinigen op het ambtenarenapparaat. Een aantal partijen gaat uit van 4 miljard euro bezuinigingen: 2 miljard bij het Rijk en 2 miljard bij lagere overheden. ''Dat is zeer omvangrijk, 25 procent reductie van het ambtelijk apparaat. Wij betwijfelen of dat haalbaar is'', zei Teulings. Teulings was tevreden over het besef van urgentie bij partijen over de ernst van de economische situatie. Alle partijen willen de benodigde forse bezuinigingen doorvoeren. Tegelijk valt er veel te kiezen. ''Voor de kiezer is dat goed nieuws'', aldus Teulings.
Gemiddeld bezuinigen partijen 15 miljard euro in de eerste kabinetsperiode. In combinatie met lange termijn hervormingen, zoals verhoging van de AOW-leeftijd, wordt in totaal voor gemiddeld 30 miljard euro bespaard.
Onvermijdelijk
Volgens Teulings is vroeg of laat bezuinigen voor iedereen onvermijdelijk en is de precieze timing een politiek keuze. ''Hoe meer je bezuingingen uitstelt, hoe meer je onze kinderen laat betalen en hoe meer we nu moeten opbrengen.'' Door de groottte van de bezuinigingen kunnen deze volgens Teulings niet zonder gevolgen voor de economie, koopkracht en dienstverlening van de overheid worden doorgevoerd.
Zo betekent de gemiddelde besparing van 15 miljard euro van partijen de komende kabinetsperiode 0,4 procent minder economische groei en 1 procent meer werkloosheid. Ook daalt de koopkracht harder naarmate een partij voor 2015 meer bezuinigt.
# bron: Nu.nl[/list">
|
M(L)....
Forum berichten: 131
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 15:27
|
|
Citaat: Wellicht niet verrassend maar de stemwijzer geeft bij mij VVD aan.
Bij mij ook, en dat ben ik ook van plan te stemmen.
Hoor nu iets van Job Cohen die nog 10 miljard extra wil bezuinigen om 'het goede voorbeeld te geven aan de rest van Europa'.
|
woekie
Forum berichten: 99
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 18:21
|
|
Ik heb geen stemwijzer nodig om op GroenLinks te gaan stemmen
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 00:15
|
|
Citaat: Ik heb geen stemwijzer nodig om op GroenLinks te gaan stemmen
Ja, want zij doen het meeste aan de reductie van de Co2 uitstoot he?
Krijg ik nog respons van je in het klimaat topic en kilometerheffing topic of heb je het opgegeven?
|
woekie
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 00:57
|
|
Ik stem altijd op Groen Links, Ik ben er nu eenmaal lid van. En wat die andere vraag betreft, ik heb gAch, vanaf het moment dat ik mijn stemrecht mocht gebruiken ging die naar links. PvdA in eerste instantie en omdat ik nu eenmaal iets met het milieu heb werd dat later GroenLinks. Ik ben ondersteunend lid, dus kan ik moeilijk met een VVD of PVV gaan flirten, nietwaar?
Wat betreft het topic klimaat en kilometerheffing: ik had geen idee dat die discussie nog gaande was. Ik ga ook niet uitzoeken of dat wel zo is. Ik behoud me de mogelijkheid voor om soms eens te reageren op topics, maar meestal lees ik ze en amuseer me met ze.
Bovendien weet ik niet of mijn bijdrage wel zo zinvol zou zijn. Ik heb geen rijbewijs, ben het om principiële redenen ook niet van plan te halen en dus is het wereldje van het automobilisme voor mij vooral onbekend. Ik presenteer dan ook een principieel standpunt en in dat geval zou een mens alleen maar in herhaling vallen. Dat is geen basis voor een langdurige deelname aan een discussie.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 14:14
|
|
Stemwijzer was toch corrupt of niet? Want bij mij is die redelijk goed uitgekomen. Ik mag zelfs binnenkort op me eigen wonen!
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 19:12
|
|
PVV
CDA
ChristenUnie
SGP
Trots op Nederland
SP
Partij voor de Dieren
GroenLinks
PvdA
VVD
D66
Ik ben duidelijk rechtsgeorienteerd. Ik stem denk ik op de CU.
|
woekie
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 19:43
|
|
Dit is mijn voorkeurslijst. Mijn favoriete partij staat bovenaan enz., de minst favoriete onder:
GroenLinks
D66
PvdA
SP
VVD
CDA
Partij voor de Dieren
TON
ChristenUnie
SGP
PVV
|
M(L)....
Forum berichten: 131
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 20:15
|
|
Wie heeft er hier veel verstand van? waar moet ik op stemmen als ik volgend jaar nog geld wil krijgen ( ik ben student) en waar moet ik als student zijnde absoluut niet op stemmen?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 21:47
|
|
M Hartje, doe hetzelfde wat ik doe: Week van te voren even kijken wat de standpunten zijn van de partijen, die met elkaar overwegen, en uiteindelijk je stem kiezen.
Overigens stond bij mij op 1 PVV, 2 was CDA (alsof ik op die knuppel ga stemmen...) en 3 SGP (ja, ik geloof nie dus die valt af. Vind het sowieso onzin, religie in de politiek)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 15:52
|
|
PvdA staat op 1 bij mij, maar dat is (op PVV na misschien) echt de laatste partij waar ik op zou stemmen. List en bedrog zijn de sleutenwoorden van die partij, nee, daar werk ik niet aan mee.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 16:10
|
|
PVV
Trots op Nederland
SP
VVD
Partij voor de Dieren
Heel NL
PvdA
Partij één
Nieuw Nederland
Lijst 17
CDA
SGP
GroenLinks
ChristenUnie
D66
Partij voor Mens en Spirit
Piratenpartij
Dit kwam er uit bij mijn stemwijzer ook al mag ik pas over 5 jaar stemmen, ik heb een aardige kijk op de maatschappij. De partij die bij mij op 1 staat vind ik zelf de beste partij.
Trouwens de SGP, die Refopartij staat gelukkig bij mij in de onderste regionen. Ik vind dat religieuze partijen niets hebben te zoeken in de politiek, mensen moeten zelf weten of ze geloven of niet.
|
Marco
|
Geplaatst: Di 25 mei 2010 14:16
|
|
Klein tikje voor de VVD: Kroes niet beschikbaar voor premierschap.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 25 mei 2010 14:33
|
|
Citaat:
PVV
Trots op Nederland
SP
VVD
Partij voor de Dieren
Heel NL
PvdA
Partij één
Nieuw Nederland
Lijst 17
CDA
SGP
GroenLinks
ChristenUnie
D66
Partij voor Mens en Spirit
Piratenpartij
Dit kwam er uit bij mijn stemwijzer ook al mag ik pas over 5 jaar stemmen, ik heb een aardige kijk op de maatschappij. De partij die bij mij op 1 staat vind ik zelf de beste partij.
Trouwens de SGP, die Refopartij staat gelukkig bij mij in de onderste regionen. Ik vind dat religieuze partijen niets hebben te zoeken in de politiek, mensen moeten zelf weten of ze geloven of niet.
Tja, ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk maar ben blij dat je pas over 5 jaar mag stemmen. Ik zal jouw zelf benoemde 'aardige kijk op de maatschappij' niet betwisten maar erg veel kaas van de politiek heb je niet gegeten. Vraag me af wat je denkt dat er gaat gebeuren als de PVV bijvoorbeeld 35 zetels haalt en (een van) de grootste partij(en) wordt.
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Di 25 mei 2010 14:54
|
|
Afgezien van het feit in hoeverre je een aardige kijk op de maatschappij kan hebben als je pas 13-14 bent..
|
Marco
|
Geplaatst: Di 25 mei 2010 14:57
|
|
Citaat: Tja, ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk maar ben blij dat je pas over 5 jaar mag stemmen.
Een bijna gepikeerde reactie die ik zelden of nooit aantref bij mensen die zeggen op een linkse partij te willen stemmen. Vreemd, want net als rechts fout is er links fout in NL. Omdat dat minder opvalt?
Tussen november en nu is er wat veranderd:
Citaat: De PvdA krijgt m'n stem i.i.g. niet.
Citaat: In wezen zijn er maar drie partijen waar ik echt bij overweeg om er op te stemmen en dat zijn Groen Links, PvdA en D66.
Cohen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Di 25 mei 2010 15:15
|
|
Zijn er nog mensen die overwegen om op één van die nieuwe partijen te gaan stemmen? Zo ja, welke dan? Ik zag een filmpje op geenstijl.tv staan over de piratenpartij. Die hebben echt geen uitstraling...
|