Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 18:51
|
|
Aha dat had ik niet verwacht van Wilders! Gelukkig begrijpt hij wel dat hij niet altijd zijn zin zal krijgen. Ik ben alleen wel bang dat dit bericht Wilders misschien nog wel meer stemmen gaat opleveren. Mensen die Wilders iemand vonden als iemand die het met veel dingen eens waren, en hem een man vonden die tenminste zei waar het op stond, maar terug schrokken van de harde woorden van Wilders over de Islam, zouden hier misschien door overgehaald kunnen worden. Al moet ik wel toegeven dat de die-hard anti-Islam mensen hierdoor zich ook niet meer met Wilders identificeren aangezien hij dus concessies wil doen over die Islam waar hij altijd zo fel tegen gekant was... Dat zou het dan weer kunnen opheffen.
Hebben jullie trouwens de Fokke en Sukkes van vandaag gezien? Persoonlijk vind ik ze geniaal...
|
Scio
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 01:18
|
|
Mijn stadje blijft links. GroenLinks de grootste...m'n stem had dus nut! Gelukkig heeft de rest van Nijmegen ook verstand zat
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 01:24
|
|
Bij mij is D66 van 3 naar 9 zetels gegaan, ben dus niet de enige geweest in Utrecht die D66 heeft gestemd! In Den Helder waar ik sinds een half jaar niet meer woon is TON de tweede partij, gelukkig ben ik daar weg
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 12:02
|
|
Citaat: Ik weet weinig van politiek, maar...
We staan al jaren voor schut met Balkenende. Met zijn opmerkingen over geloof en zijn (werkelijk te genant voor woorden) entree in the oval office. Landverrader.
Ik weet er ook weinig van en bemoei me er ook niet al te veel mee, ben ik nog te jong voor ( 17 Jaar ) ik denk niet dat ze hier in Malta weten wat verkiezingen of Stembussen zijn!!
Maar goed, Balkenende is te lief en te zachtzinnig voor het Nederlandse volk, zegt overal "Ja" tegen en wil iedereen als zijn vriendje hebben.. Het word tijd dat er iemand komt die een beetje hard is en niet dat ach en wee gedoe, Wouter Bos ook, schijnheilig mannetje vind ik dat!
Waarom is er zulke crisis als wij 80 miljoen kunnen sturen naar Haiti en terwijl Maxime Verhaegen 300.000 euro heeft toegezegd voor de hulp in Chilli an dat ook nog wel een 3x verdubbeld kan worden, en maar geld uit geven want we hebben toch nergens geen last van ? welnee, ze hebben pas te horen gehad dat ze weer een tegenvaller van "maar" 2 Miljard hadden..
Ik bemoei me niet met die geld op makers!
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 18:11
|
|
De GKL van de SP had er gister nog alle vertrouwen in, maar de Mission Impossible mislukte. Eveneens toedeledoki:
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 18:17
|
|
Misselijkmakend mens ook die Kant, althans dat is mijn mening..
Opvallend dat hier in Eindhoven de opkomst het laagste was van heel Nederland.. Heb als student ook niets met die lokale politiek, want veel voor de studenten deden ze allen niet.. Wel gestemd maar op dezelfde partij als hoogstwaarschijnlijk 9-juni ook gaat gebeuren..
Verder heb ik het wel gehad met die CDA/PvdA zooi in de regering en hoop ik op een kabinet zonder deze 2 partijen, al zal dat erg lastig gaan.. In ieder geval geen Balkenende als premier. Verder een regering die duidelijkheid moet gaan scheppen, niet moet ruzie maken onderling en Nederland proberen uit het dal te trekken want zoals het nu gaat komt het niet goed... Achterlijk zooitje daar in Den Haag..
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 21:19
|
|
Citaat: :
Die foto. Daar ga je toch spontaan van aan de schijt?
Agnes Kant in een notendop:
- Wij doen niets slechts, het is de schuld van rechts.
- Ik ben niet degene die azijn pist, ik ben gewoon anti-kapitalist.
- Rechts heeft de schuld, en inhoudelijker moet het niet worden anders raak ik uitgeluld.
En daarmee is alles wel gezegd.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 21:27
|
|
Citaat: :
Die foto. Daar ga je toch spontaan van aan de schijt?
Agnes Kant in een notendop:
- Wij doen niets slechts, het is de schuld van rechts.
- Ik ben niet degene die azijn pist, ik ben gewoon anti-kapitalist.
- Rechts heeft de schuld, en inhoudelijker moet het niet worden anders raak ik uitgeluld.
En daarmee is alles wel gezegd.
Aha een mede SP-basher , dat had ik eigenlijk wel van jou verwacht..
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 10:19
|
|
1 ding is zeker: Als Balkenende weer Premier wordt, zijn we wel niet het meest achterlijke volk op aarde!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 10:28
|
|
Dat zeker. Hij moet wel een hele goede politicus zijn dat hij al zo lang de leider is van het CDA en telkens premier wordt. Maar ook iemand zonder hart. Een hypocriete leugenaar....onze Jesusboy. Walgelijk figuur. Ons uitleveren aan Europa, het schoothondje van Bush...
Heeft groenlinks echt in hun programma staan dat de Nederlandse cultuur niet bestaat?
|
Fregge
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 10:30
|
|
Nee Toby. Het zegt meer over het CDA dan over Balkenende dat hij lijsttrekker is voor de (minimaal) 5de keer achter elkaar. Hij heeft het kabinet 4 keer (!) laten vallen. Het volgende kabinet gaat het ook niet redden, maar Balkenende is een prutser.
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 11:57
|
|
Citaat: 1 ding is zeker: Als Balkenende weer Premier wordt, zijn we wel niet het meest achterlijke volk op aarde!
Groot voordeel van Balkenende 5 is dat we geen 4 jaar hoeven te wachten op nieuwe verkiezingen
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 12:14
|
|
Voor 9 juni zal veel gaan afhangen hoe de landelijke partijen de ideeen willen brengen die ze hebben aangedragen voor de GR-verkiezingen van afgelopen week. Wat doet de PVV in Almere, lukt het daar niet dan gaat Wilders stemmen verliezen.
De PVV is een zeur partij maar nu ze de meerderheid in Almere hebben zullen ze hun woorden ook daden moeten maken. Lukt dit dan kan er wel eens een rechts kabinet komen in Nederland. Dan is het gedaan met de vele nutteloze ontwikkelingshulp en gaan we hopelijk er economisch op vooruit.
Verder vind ik dat de AOW ook richting verhoogd was, dit was ook het oorspronkelijke plan van toendertijd dat het werd ingevoerd. De AOW elk jaar met 14 dagen naar boven. Dan had je nu ook niet zo'n gezeik gehad met: vergrijzing, tekort op pensioenpremies etc, maar rigoreuze beslissingen doorvoeren dat kunnen de achterbakjes in Den Haag niet..
Blijf het jammer vinden dat ene milieu-freak, Pim Fortuyn heeft neergeschoten..
8-jaar Paars was een ellende maar nog niets vergelijken met 8-jaar Bak ellende...
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 12:41
|
|
Sommige leden van de PvdA beginnen de waanzin in te zien van hun eigen beleid lijkt het wel, getuige dit bericht.
Uiteraard zijn deze situaties mogelijk in een democratie, daar ben ik mij van bewust. Maar moeten wij deze kant opwillen? Hier getuigd dat de voornamelijk allochtone kiezers ook op allochtone leden stemmen, ook al hebben die inhoudelijk nog nooit iets in de pap gebrokkeld.
Mijn vraag is:
Moeten we de kant op dat er in de grote steden dadelijk overwegend een allochtone gemeenteraad regeert? Overduidelijk ligt de solidairiteit niet bij Nederland, maar bij hun eigen cultuur.
Voorts ben ik van mening dat er zeker in Islamitische kringen onderling, grote problemen gaan ontstaan. Deze mensen zijn gewend om in een dictatuur te functioneren, met de Koran als leidraad. Nu krijgen zij zelf een bepaalde macht. Ik mijn optiek een zorgwekkende ontwikkeling.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 12:45
|
|
Dat is ook aan de hand bij de PvdA in Helmond.. Waar ook kandidaten gekozen zijn die laag op de lijst stonden..
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 18:25
|
|
Niet dat ik 100% pro-Wilders ben, maar zo'n man hebben we wel nodig. Allochtonen medemensen nemen Nederland over. Langzaam, maar gestaag. Iets waar ik zeker niet op zit te wachten. Ik zou nooit op Wilders stemmen, de beste man gaat te ver! Maar hij legt op deze manier de zere plekken van Nederland wel bloot, en dat is hard nodig.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 21:36
|
|
Citaat: bericht.
Uiteraard zijn deze situaties mogelijk in een democratie, daar ben ik mij van bewust. Maar moeten wij deze kant opwillen? Hier getuigd dat de voornamelijk allochtone kiezers ook op allochtone leden stemmen, ook al hebben die inhoudelijk nog nooit iets in de pap gebrokkeld.
Mijn vraag is:
Moeten we de kant op dat er in de grote steden dadelijk overwegend een allochtone gemeenteraad regeert? Overduidelijk ligt de solidairiteit niet bij Nederland, maar bij hun eigen cultuur.
Voorts ben ik van mening dat er zeker in Islamitische kringen onderling, grote problemen gaan ontstaan. Deze mensen zijn gewend om in een dictatuur te functioneren, met de Koran als leidraad. Nu krijgen zij zelf een bepaalde macht. Ik mijn optiek een zorgwekkende ontwikkeling.
Ach, zolang ze hun werk gewoon doen op een eerlijke en transparante manier maakt me dat vrij weinig uit. Een behoorlijk aantal stemmen gaan naar JPB vanwege de conservatieve houding van ouderen. Moeten we daar ons zorgen over maken?
Bekijk het Helmondse bericht eens van een andere kant. Blijkbaar waren die 'uitstekende kandidaten' daar niet uitstekend genoeg om ook het allochtone gedeelte van de samenleving voor zich te winnen. Dan doe je gewoon je werk niet goed genoeg. Simple as that.
Ieder land krijgt de regering die het verdient....elke gemeente blijkbaar ook.
Oh en over een volgend kabinet JPB denk ik dat Herman Kuiphof zn legendarische woorden zal herhalen
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 17:37
|
|
[list">CDA praat vanavond over toekomst Balkenende
Het partijbestuur van het CDA komt vanavond in Den Haag bijeen om lessen te trekken uit de slechte uitslag bij de gemeenteraadsverkiezingen van vorige week. In de achterban wordt gemord over de leiding van de partij.
Het CDA verloor vorige week rond de tweehonderd raadszetels, terwijl de inzet van lokale kandidaten toch echt niet minder was dan vier jaar terug, zegt voorzitter Wim Groeneweg van het CDA-bestuur in de provincie Utrecht. ''Er zijn landelijke elementen die een negatieve rol hebben gespeeld'', constateert Groeneweg.
Wat hem betreft hoeft premier Jan Peter Balkenende niet weg als voorgedragen lijsttrekker, maar het zal er in het overleg ''niet omfloerst'' aan toegaan. ''Als het moet zullen we elkaar met respect confronteren met de waarheid.'' Groeneweg heeft ''zijn oren niet in de zak'' en hoorde de afgelopen tijd veel gemor in de achterban over premier Balkenende en de rest van de partijtop. Zelf zal hij het niet doen, ''maar als iemand het lijsttrekkerschap ter discussie stelt, dan staat het daarmee ter discussie'', aldus de Utrechtse voorzitter. (ANP)
# bron: AD.nl[/list">
Eurootje op een sisser met een nietszeggende downplay naderhand.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 12 maa 2010 10:57
|
|
Vrijdag gelijk weer goed gemaakt:
Bos stapt op..
|
Fregge
|
Geplaatst: Vr 12 maa 2010 11:08
|
|
Mooi, nu Balkenende nog!!!
|
Marco
|
Geplaatst: Vr 12 maa 2010 12:54
|
|
JPB is een hardcore regeerder. Die zie ik niet uit zichzelf opstappen. Het CDA verloor eerder deze week trouwens hun kroonprins, Camiel Eurlings. Ook vrij opvallend.
Tja, Wouter Bos. In cruciale tijden een cruciale rol spelen in de val van het kabinet en er dan tussenuit piepen. Toch dubieus, ook al was ie al een tijdje met deze move bezig. Opvolger: Job Cohen, een gewichtig man, dat wel..
En meneer van Mierlo; rust zacht. Er vallen harde klappen in den Haag..
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Vr 12 maa 2010 12:55
|
|
Leuk voor Job, kut voor Amsterdam. Ach ja, hij verdient het wel!
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 12 maa 2010 13:59
|
|
Zeer positief nieuws voor de PvdA dat Cohen nu lijstaantrekker wordt. In hem zie ik wel de nieuwe premier.
|
Marco
|
Geplaatst: Vr 12 maa 2010 17:53
|
|
[list">Hirsi Ali: Wilders gaat winnen
"Geert Wilders is een populist, zijn beleid is onuitvoerbaar, maar hij gaat wel de verkiezingen winnen." Dat zegt oud-VVD-politica Ayaan Hirsi Ali in een interview met de Vara-gids. "Er heerst een ijzeren discipline in zijn fractie in tegenstelling tot vroeger bij de LPF. Hij domineert de belangrijke issues zoals de islam, integratie en de toetreding van Turkije tot de EU. De andere partijen hebben veel te laat gereageerd en nu demoniseren ze Wilders. Ze hebben niets geleerd van de periode Fortuyn."
Held
Hirsi Ali noemt Wilders in het interview 'gedreven, gehaaid en vasthoudend'. "Zijn aanhang ziet hem als een held, juist omdat hij in de underdogpositie zit."
Foutloos
Volgens Hirsi Ali is de verkiezingscampagne van Wilders 'foutloos'. "Toen hij vertrok uit de VVD zeiden mensen tegen mij: "Dat wordt helemaal niks, Wilders is eigenwijs en egoïstisch. Inmiddels heeft hij negen zetels in de kamer, zit de PVV in het Europees parlement, wint hij in Almere en Den Haag en is de PVV de grootste partij in de peilingen. Alles wijst er op dat hij gaat winnen."
Hoofddoekjes
Ayaan Hirsi Ali werkte bij de VVD samen met de PVV-voorman. Ze steunde hem destijds bij zijn film Fitna. In het interview neemt de geboren Somalische afstand van Wilders' ideeën. "Ik zie niets in zijn beleidsvoorstellen, zoals het verbod op hoofddoekjes en de Koran of het sluiten van moskeeën", zegt de oud-politica.
Massadeportatie
"Massadeportatie van moslims is geen antwoord op de problemen. Wie gaat hij dan precies het land uitzetten en wie mogen er blijven? Zijn beleid is onuitvoerbaar. Wilders is een populist die handig gebruikmaakt van de symbolen van de islam, zoals de moskee, de koran en de hoofddoekjes."
Front
Alleen als VVD, PvdA en CDA een front vormen tegen Wilders kunnen ze zijn opmars stoppen, denkt Hirsi Ali. "Als de drie grote partijen de islam taboe verklaren als verkiezingsonderwerp wint Wilders. Hij is op dit moment een van de meest ervaren politici in Nederland."
# bron: Telegraaf[/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 12 maa 2010 20:01
|
|
Hirsi Ali, met alle respect maar wat ik ben ik blij dat de Nederlandse politiek verlost is van die Truus. Anyway zou positief zijn als PVDA als de grootste wordt straks dan is een kabinet zonder PVV of het CDA gegarandeerd.
|