Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Jij, technisch manager, 2010/2011
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Jij, technisch manager, 2010/2011
Maker: RogerGarciaBekeken: 27623
Status: InactiefBerichten: 435
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
YoranAjax

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 22 aug 2010 01:06
We hebben t allemaal over een vervanger van Suarez, maar ik zie Sulejmani mits hij het vertrouwen krijgt van Jol nog wel grote stappen maken dit seizoen!
Laat ik mij ook maar eens in de discussie mengen over Van Rhijn en Vd Wiel.
De kans dat Van Rhijn het niveau van Vd Wiel op zijn hoogtepunt gaat halen is weliswaar klein, maar je moet niets uitsluiten want de bal is en blijft rond!
Ik denk dat Van Rhijn zeker over talent beschikt, maar je kan geen verspellingen doen ivm onverwachte wendingen in zijn carriére. Bovendien heeft Ajax in verdedigend opzicht op t moment erg veel talent rondlopen dus wie weet valt hij zelfs buiten de boot. Maar ik zie hem over een paar seizoenen de rechtsback positie prima invullen mits hij zich zo blijft ontwikkelen.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Di 24 aug 2010 02:43
Ik heb in de tijden dat ik weinig te doen had veel nagedacht over wat ik zou doen als ik technisch directeur van Ajax zou zijn. Veel namen van bekende en onbekende spelers schoten door mijn hoofd heen en ik kwam tot de conclusie dat wie Ajax ook zou halen de kans bestond dat ze het niet zouden redden. De laatste jaren zijn er veel aankopen totaal geflopt. Oude ervaren spelers zoals Wielaert maar ook grote talenten zoals Aissati en Sulejmani hebben niet kunnen brengen wat er van hun verwacht werd. De vraag die bij mij bleef hangen is hoe Ajax dan verder moet en als aankopen floppen kom je al snel uit bij de jeugdopleiding. Het probleem is dat je met de jeugdopleiding alleen het struktureel niet red, je kan bepaalde lichtingen hebben met enorme talenten maar zolang je niet zoals Barcelona deze spelers jaren voor de club kan behouden zullen ze snel weg worden gekocht. Wat ik een goed aspect van het huidige beleid vind is de jeugdtrasfers zoals de aankopen van Eriksen en Boilesen. Daar zou ik dus in ieder geval mee door gaan. Wat dan vanzelf het geval zal blijken te zijn is dat Ajax een opleidingsploeg word. Daarmee kan je het in de Eredivisie stuktureel redden maar Europees zal je dan ééns in de zoveel jaar een positieve piek hebben en ik denk dat we daar mee moeten leven. Als we één seizoen op elke vier seizoenen Europees top presteren dan doet Ajax het goed. Mijn conclusie is dat Ajax zich dus moet richten op de jeugd.

Als je een jong eltal hebt is het belangrijkste dat de spelers optimaal begeleid worden in hun ontwikkeling en dat betekend dat er een vaardige technische staf moet zijn. De laatste jaren heeft Ajax te vaak van trainer gewisseld en ik denk dat het goed is als Jol wel zijn contract uit dient. Met de huidige selectie zal hij dit en het volgende seizoen zeker om de titel mee moeten doen, misschien wel als favoriet. Wanneer het contract van Jol afloopt zou ik grote veranderingen doorvoeren in de technische staf. Ik zou een echte Ajax man als boegbeeld aanstellen voor de positie van coach, iemand die geliefd is door elke Ajax supporter. Rijkaard is dan voor mij de eerte naam die in mij op komt en ik zou hem een contract van vier jaar laten ondertekenen. Rijkaard is een goede peoplemanager en kan goed met jonge talenten werken. Naast Rijkaard, en dit word het moeilijkste aspect wat het meest geld en overtuigingskracht zal kosten, zou ik een echte toptrainer aanstellen en de meest geschikt man lijkt mij René Meulensteen (Coerver adept en huidige veldtrainer van Manchester United). Het duo Rijkaard/Meulensteen lijkt mij geweldig, samen bezitten zij alle kwaliteiten die nodig zijn om een talent te begeleiden in zijn ontwikkeling. Ook zou ik proberen Lindeman als conditietrainer te behouden wanneer Jol vertrekt. Ik weet dat hij vaak met Jol mee gaat maar Lindeman heeft in het verleden aangegeven dat het een droom is om voor Ajax te werken en ik denk dat het mogelijk is om hem voor de club te behouden.

Wat bijna net zo belangrijk zal zijn als de technische staf van het eerste is de technische staf van Jong Ajax. Ook daar moet een goed duo komen te staan die talenten optimaal kan begeleiden. Voor de rol van coach zou ik weer kijken naar een echte Ajacied met de ervaring om voor Ajax te spelen en Frank de Boer is dan natuurlijk de eerste keuze. Ook aan zijn zijde moet een toptrainer komen te staan en ik zou alles op alles zetten om Moniz daarvoor te halen. Met De Boer en Moniz bij het tweede en Rijkaard en Meulensteen bij het eerste zal je het talent uit de jeugdopleiding en het aangekochte talent optimaal gebruiken door ze zo te begeleiden dat ze hun volledige potentieel benutten. Zo zal Ajax voor weinig geld toch toppers in de selectie kunnen hebben, al is het maar voor een paar jaar voordat ze weer worden weggekocht en bij Ajax worden vervangen door de volgende talenten.

Ajax:
Coach: Rijkaard
Veldtrainer: Meulensteen
Conditietrainer: Lindeman

Jong Ajax:
Coach: F. de Boer
Veldtrainer: Moniz

Met een geweldige technische staff bij zowel het eerste als het tweede, een top scouting en een top jeugdopleiding zal Ajax zo dicht als mogelijk is kunnen komen bij de top van Europa. Meulensteen en Moniz zullen niet makkelijk naar Ajax te halen zijn maar ik denk dat het niet onmogelijk is en dat ze de investering zeker waard zijn. Dit is dus wat ik zou doen zodra het contract van Jol afloopt. Tot die tijd zou ik me vooral richten op het optimaliseren van de scouting en jeugdopleiding.
YoranAjax

Forum berichten: 1354
Geplaatst: Di 24 aug 2010 11:06
Ghostwriter ik vindt dat je idee en uitwerking erg goed en het is te zien dat je er goed over hebt nagedacht.
Ervaring
Het probleem is alleen dat je nog zoveel talent in je ploeg kan hebben maar zeker als je Europa in gaat heb je enige ervaring nodig en die hebben deze talenten niet. Ik zou dus kijken of je elk jaar een of 2 spelers aan kunt kopen met ervaring, maar die je nog wel kan doorverkopen dus laten we zeggen van een jaar of 25.
toekomstplan
Bovendien moet je gaan werken aan een plan voor de toekomst dit is de enige manier hoe je deze staff bij elkaar kan krijgen. Hier zul je moeten de in jou ogen toekomstige staff mee moeten overtuigen om naar Ajax te komen! Hier moet je de scouting in uiterwerken, en het aankoopbeleid etc.
Vd Boog
Het probleem is dat we op het moment geen geld hebben! We zijn flink aan het saneren dus ik denk dat we volgend seizoen weer meer geld tot onze beschikking hebben. Zeker als je je bedenkt dat spelers als Suarez, Vd Wiel, Vertonghen, en Stekelenburg hoogstwaarschijnlijk zullen vertrekken, maar we moeten zorgen dat we Vd Boog behouden. Hij kan zorgen dat we goede spelers aantrekken, maar hij weet ook precies wanneer de maat vol is op financieel gebied.
scouting
Ik denk dat we op het gebied van de scouting nog een stap verder moeten gaan en zorgen dat we de zaakjes nog beter voor elkaar hebben. Waarom? Simpel, jij zegt dat Ajax vooral door moet gaan met buitenlandse jonge talenten vroeg aan te kopen zodat ze nog relatief weinig kosten, dit ben ik met je eens alleen als Ajax weet dat het talenten zijn die ze in de toekomst voor veel geld kunnen gaan doorverkopen waarom weten clubs als Fc Barcelona en Chelsea etc, dat dan niet? Dus moeten wij zorgen dat we die status weer krijgen die we vroeger al hadden. Zodat spelers denken; laat ik nu naar Ajax gaan en mij goed ontwikkelen die stap naar de wereldtop maak ik later wel. Wilt Ajax terugkeren op dat niveau dan zullen ze de scouting moeten bijspijkeren. Bijvoorbeeld door meer scouts rond te laten lopen. Er loopt er nu een op de Balkan en eentje in Scandinavië en volgensmij ook eentje in Zuid Amerika en we hebben Ajax Capetown, maar voor een echte opleidingsclub die constant talenten blijft voortbrengen die Ajax in jou ogen moet worden is dit natuurlijk niet de scouting die jij voor ogen hebt. We moeten meer scouts laten rondlopen die niet alleen afgaan op de spelers die al in de belangstelling staan van andere grote clubs zoals dat nu regelmatig gebeurd, maar die afgaan op spelers waarvan zij denken dat het in de toekomst grote spelers gaan worden.

Ik vind je plan erg goed, maar ik denk niet dat het er in korte tijd van gaat komen het is allemaal erg moeilijk te realiseren..
ghostwriter

Geplaatst: Do 21 okt 2010 19:05
Het is dan ook echt iets waar je snel mee moet beginnen en waar je altijd aan moet blijven bouwen. De jeugdopleiding en het scouting apparaat moeten constant worden verbeterd en zullen nooit klaar of perfect zijn.
ghostwriter

Geplaatst: Vr 12 nov 2010 21:41
Nu Bielsa zijn contract bij de nationale bond van Chili heeft ingeleverd ben ik van mening dat de technische staff en anders uit zou moeten komen te zien dan dat ik hierboven schreef.

Ajax:
Coach: Bielsa
Veldtrainer: Neeskens
Conditietrainer: Lindeman

Ik zou voor Neeskens als veldtrainer kiezen omdat hij Spaans spreekt en dus ook als tolk kan fungeren.

Jong Ajax:
Coach: F. de Boer
Veldtrainer: Blind

Aangezien Frank de Boer ook nog actief is als assistent van Bert van Marwijk bij Oranje is het handig om er een andere trainer met enige ervaring als trainer en veel ervaring als Ajax speler naast te zetten.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Vr 12 nov 2010 21:43
Dan had ik eerder voor Frank De Boer gekozen als assistent voor Bielsa, Neeskens is van het Wouters-type (leuk als assistent maar geen eerste man) daar waar je De Boer onder de hoede voor Bielsa voor die rol zou kunnen klaarstomen.
ghostwriter

Geplaatst: Vr 12 nov 2010 21:46
Ik kies specefiek niet voor Frank de Boer omdat die ook nog als assistent van Bert van Marwijk werkt en daardoor relatief vaak afwezig zal zijn. Ik zou Frank de Boer pas na het EK in 2012 bij de technische staff van het eerste opnemen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Vr 12 nov 2010 22:25
Ik zou het nog steeds een goede zaak vinden als de hoofdcoach van Jong AJAX als assistent actief zou zijn bij de trainingen van AJAX 1.
ghostwriter

Geplaatst: Wo 24 nov 2010 13:37
Maar dan zouden het eerste en tweede samen moeten trainen -iets waar ik voorstander van ben- want anders zou de hoofdcoach van Jong Ajax zijn eigen spelers niet zien trainen. Zoals ik al zei ben ik er voorstander van om het eerste en tweede samen te laten trainen maar daarvoor moet de selectie wel worden verkleind.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Geplaatst: Wo 24 nov 2010 16:10
Als je die teams gelijk laat trainen, zal het niveau alleen maar omlaag gaan. De toppers zullen dan (nog) minder weerstand hebben en leren daardoor ook niks van de training.
Boris_AFCA

Forum berichten: 291
Geplaatst: Wo 24 nov 2010 16:29
Dit ligt er natuurlijk ook geheel aan hoe je de indeling neerzet, als je ze de fysieke opdrachten samen laat doen, de conditietrainingen etc dus daar wordt je alleen persoonlijk beter van. Wel zal ik met opdrachten als positiespel en partijtjes het gescheiden houden, dus bijvoorbeeld op twee aan elkaar grensende velden. Speelt een speler in het "2e" partijtje goed, dan word deze gewisseld met eentje uit het "1e" partijtje slecht speelt. De selectie die aan het einde in het "1e" partijtje zit word de wedstrijdselectie, zo hou je constant iedereen scherp en zorg je ervoor dat de aansluiting relatief makkelijk is en dat de spelers uit het "2e" partijtje de drive hebben om goed te presteren en dus is de aansluiting minder moeilijk.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Geplaatst: Wo 24 nov 2010 16:50
De fanatieke vijf tegen vijf partijspelletjes zijn toch juist het belangrijkst?

Hoeveel zin heeft het dan om ze samen te laten trainen?
Boris_AFCA

Forum berichten: 291
Geplaatst: Wo 24 nov 2010 19:00
Nou als je het opdeelt in twee groepen, maar die niet samen laat trainen, maar tegelijk en ze wel met elkaar verbind, dan kan je makkelijker een doorstroom creeeren en wordt er goed gekeken en vergeleken.
ItalianStallion

Forum berichten: 1
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 17:43
Ik weet dat dit topic over het huidige seizoen gaat, maar ik had al wat ideetjes voor volgend seizoen.

Eerst maar eens kijken welke spelers er kunnen vertrekken. Ik ga dan niet alleen uit van de spelers van het eerste, maar van alle spelers met een contract.

Uitgaande transfers:

Transfervrij einde seizoen:

Atouba, Timothee
Bodul, Darko
Bizot, Marco
Burnet, Lorenzo
Castillion, Geoffrey
Deckers, Jordy
Dekker, Jeffrey
Donald, Mitchell
Emanuelson, Urby
Graafland, Ronald
Kappelhof, Johan
Mido
Oleguer
Ooijer, Andre
Ottenhof, Bryan
Overtoom, Tom
Schouw, Rik
Sneijder, Rodney
Sno, Evander
Suk, Hyun-Jun
Tainio, Teemu
Van der Meulen, Timothy
Wielaert, Rob
Zeegelaar, Marvin

Toelichting:
De meeste spelers lijken me duidelijk. Zou graag Emanuelson houden maar die zal helaas toch wel vertrekken. 1 twijfelgeval naar mijn mening:

Geoffrey Castillion
Was altijd een groot talent en is nu op de weg terug na een lange blessure. Zal zich dit seizoen moeten bewijzen in Jong Ajax.

Verkopen:

Aissati, Ismail
Cvitanich, Dario
El Hamdaoui, Mounir
Lindgren, Rasmus
Silva, Bruno
Stekelenburg, Maarten
Suarez, Luis
Verhoeven, Jeroen

Toelichting

Aissati is een prima voetballer, maar heeft teveel concurrentie. El Hamdaoui lijkt zich niet aan te kunnen passen aan onze speelstijl. Helaas, want een mooie voetballer. Stekelenburg heeft na dit seizoen nog een contract voor 1 jaar, dus zal verkocht moeten worden.
Suarez raak ik eigenlijk liever niet kwijt, maar is duidelijk toe aan een nieuwe stap en kan veel geld opleveren. Met dit geld kun je het algehele niveau van de selectie opkrikken.
De rest komt te kort, lijkt me duidelijk.

Verhuren:

Jozefzoon, Florian
Even kijken wat we over houden na deze leegloop, alle contractspelers weer meegenomen:

---------------------------Boere---------------------------
------------------------------------------------------------
Ebecilio-------------------------------------------Sulejmani
Kishna-----------------------------------------------Özbiliz
------------------------------------------------------Lukoki
------------------------------------------------------De Sa
--------------------------Eriksen---------------------------
--------------------------Lodeiro---------------------------
--------------------------De Jong--------------------------
------------Enoh---------------------De Zeeuw------------
------------Van der Heijden----------Bonevacia------------
------------Bouy-------------------------------------------
Blind------------Vertonghen------Alderweireld----V.d. Wiel
Dijks------------Boilesen---------Sporkslede---------Anita
Koppers---------Denswil--------------------------Van Rhijn
-----------------------------------------------------Ligeon
-------------------------Vermeer--------------------------
-------------------------Padt------------------------------
-------------------------Hahn-----------------------------

Er mist dus nogal wat. Er zullen dus aankopen moeten volgen. Zeker op de volgende posities: Spits, linksbuiten, linksback, centrale verdediger, keeper.

Inkomende transfers

Spits
Geen twijfelgevallen meer, geen verkapte 442 spitsen meer. Er zal een echte spits moeten komen. Mijn droomaankoop zou Niklas Bendtner zijn. Derde keus bij Arsenal, zou mogen vertrekken. Wellicht onhaalbaar, maar je moet het altijd proberen. Lancina Traoré klinkt als een uitstekende tweede optie.

Tom Boere zal nooit het beoogde niveau halen, dus er zal nog een spits moeten komen. Hier komt bij mij Kenneth Zohore in beeld. Nog jong, maar erg talentvol. Heeft ook de kwaliteiten die een Ajax spits nodig heeft.

Linksbuiten
Zeer waarschijnlijk onhaalbaar, maar Gael Kakuta heeft een aflopend contract bij Chelsea, en heeft niet veel zin om te verlengen. Wat mij betreft een van de grootste talenten ter wereld op zijn positie. Wellicht dat een gegarandeerde basisplaats (naast een aardig salaris natuurlijk) hem kan overhalen om naar Amsterdam te komen.
Daarnaast vind ik dat Dries Mertens zich goed ontwikkelt. Wellicht niet een klassieke linksbuiten, maar wel een leuke pingelaar met een goed rendement. Bij Europese wedstrijden van Utrecht stak hij er steeds bovenuit. Ben benieuwd hoe zich op een iets hoger niveau houdt.

Linksback
Patrick van Aanholt komt niet veel aan spelen toe bij Chelsea en heeft dus misschien wel interesse in een (tijdelijke) overstap naar Ajax. Ook hij is misschien onhaalbaar, maar wie niet waagt...
Daarnaast is Oscar Wendt ook wel interessant. Speelt bij Kopenhagen, beschikt over een aflopend contract.

Centrale verdediger
Om nog maar eens een speler van Kopenhagen te noemen: Mathias 'Zanka' Jorgensen. 20 jaar, zeer sterk, goede opbouwer. Heeft na dit seizoen nog een contract voor 1 jaar, en is zeker toe aan een nieuwe stap. Ajax zou een goede opstap naar de Europese top kunnen zijn.
Andere optie is Aleksander Dragovic. 19-jarige Oostenrijkse verdediger van Austria Wien. Transfervrij aan het einde van het seizoen. Twente wil hem graag zo snel mogelijk over nemen.

Keeper
Tim Krul. Wat mij betreft de toekomstig keeper van het Nederlands Elftal. Zal vast interesse hebben om eerste keeper te worden bij Ajax.

Kortom, mijn droomaankopen (of ze haalbaar zijn is een tweede):
- Bendtner, Niklas
- Kakuta, Gael
- Jorgensen, Mathias
- Krul, Tim
- Van Aanholt, Patrick
- Zohore, Kenneth

Uiteindelijk zou dit het moeten worden:

---------------------------Bendtner-----------------------
---------------------------Zohore-------------------------
---------------------------Boere---------------------------
Kakuta-------------------------------------------Sulejmani
Ebecelio----------------------------------------------Özbiliz
Kishna-----------------------------------------------Lukoki
------------------------------------------------------De Sa
--------------------------Eriksen---------------------------
--------------------------Lodeiro---------------------------
--------------------------De Jong--------------------------
--------------------------Klaassen-------------------------
------------Enoh---------------------De Zeeuw------------
------------Van der Heijden----------Bonevacia------------
------------Bouy-------------------------------------------
Van Aanholt-----Vertonghen------Alderweireld----V.d. Wiel
Blind------------Boilesen----------Jorgensen----------Anita
Dijks------------Denswil----------Sporkslede-----Van Rhijn
Koppers----------------------------------------------Ligeon
-------------------------Krul--------------------------------
-------------------------Vermeer---------------------------
-------------------------Padt-------------------------------
-------------------------Hahn-----------------------------

Beetje lang verhaal geworden, hoop dat het duidelijk is :mrgreen:
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Do 27 jan 2011 16:21
Geruchten:

Stekelenburg (8-10 miljoen) -------> Manchester United
Van der Wiel (15-20 miljoen) -------> Manchester City, Barcelona, Chelsea, Manchester United
Suarez (20-25 miljoen) ---------> Liverpool, Tottenham
Emanuelson (2 miljoen) ---------> AC Milan
Cvitanich (3 miljoen) ----------> Racing

In het meest waarschijnlijke geval ontvangen we rond de 52.5 miljoen voor deze spelers. Om het gat in de begroting van afgelopen seizoen + dit seizoen te dichten is een bedrag van minstens30 miljoen nodig. Ik vind dan ook dat die 30 miljoen daar ook naar toe moet gaan, zodat we de komende jaren veilig zijn.

Met het salaris dat wegvalt: 7 miljoen aan aflopende contracten + die van Steek (2.1), Suarez (2.1), Emanuelson (1.5), Van der Wiel (900k), Cvitanich (800k) = een totale salarisafname van 14.4 miljoen euro, en daarmee moet onze salarispost weer dik op orde mee zijn.

Eventuele aankopen (het is natuurlijk niet te zeggen of jeugdspelers posities kunnen overnemen vooralsnog, dat moet eerst blijken komend half jaar):
Sercan Yildirim (6 miljoen): Speler die op de flanken en in de spits kan, opvolger van Suarez.
Markus Henriksen (4.5 miljoen): Versterking voor in de toekomst centraal op het middenveld waar je veel geld op kunt gaan verdienen. 18 jaar en speelt al een paar seizoenen in de basis van Rosenborg.
Mathias "Zanka" Jorgensen (4 miljoen): Versterking voor in de verdediging als concurrentie voor Vertonghen en Alderweireld en opvolger voor als een van hen vertrekt.
Sebastien Corchia (4.5 miljoen): Topper in spe op de rechtsback, acht ik niet heel veel minder dan van der Wiel.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Do 27 jan 2011 16:36
Citaat:
Sebastien Corchia (4.5 miljoen): Topper in spe op de rechtsback, acht ik niet heel veel minder dan van der Wiel.

Als je Toivomaki en Van Rhijn in de jeugd hebt lopen vind ik dit een domme aankoop. Aangezien Stekelenburg weggaat zou ik dit geld in een keeper steken (Tyton of scouting)
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Do 27 jan 2011 16:37
Citaat:

Als je Toivomaki en Van Rhijn in de jeugd hebt lopen vind ik dit een domme aankoop. Aangezien Stekelenburg weggaat zou ik dit geld in een keeper steken (Tyton of scouting)

Ik zeg ook eventuele aankopen. Dit is wel een heel groot talent, maar we moeten natuurlijk eerst kijken wat we in eigen jeugd hebben. Daar is het komende half jaar en voorbereiding geschikt voor.
nr23

Forum berichten: 443
Geplaatst: Za 29 jan 2011 16:48
Ik zou proberen Stekelenburg z'n contract te verlengen, omdat zijn contract na dit seizoen (volgens mij) nog maar één seizoen doorloopt. Dit is voor zijn waarde niet goed natuurlijk. Contract met twee jaar verlengen en dan een uitkoopclausule van ca. 12-15 miljoen erin zetten zodat het voor Stekelenburg nog wel interessant is om te verlengen. Ook al gaat hij alsnog weg, dan kan je er meer voor krijgen. Blijft hij, dan loopt hij volgend jaar niet gratis de deur uit.

Afhangende van de vorm van Sulejmani de komende weken ook eens kijken of we zijn contract niet moeten verlengen. Verleng je niet en bloeit Sulejmani op de komende tijd, dan zijn we over een jaar genoodzaakt hem te verkopen. Dat schiet niet op. Als hij de komende tijd een stijgende lijn blijft laten zien moet je naar mijn mening verlengen. Het nadeel is dat hij wel heel hoog in het salarishuis zit en hij eigenlijk minder zou moeten verdienen. Dit krijg je er natuurlijk niet door. Normaal krijgt een speler altijd meer bij verlenging, echter als je al vroeg probeert te verlengen met Sulejmani doet hij misschien wel voor hetzelfde geld omdat je dan opnieuw laat zien veel vertrouwen in hem te hebben. Hij is een gevoelsmens en weet dat hij bij Ajax z'n beste spel nog niet heeft laten zien. Als je hem dan toch het vertrouwen geeft denk ik dat hij wel open staat voor verlenging. Maar dan moet je er wel vroeg bij zijn. De komende maanden aan kijken en als hij dus een stijgende lijn blijft laten zien dan zou ik deze stap zetten.

Daarnaast misschien in de zomer maar schoon schip maken, zodat we niet constant met het verlies van topspelers te maken krijgen. Misschien in de zomer het verkopen van Vertonghen, Van der Wiel, El Hamdaoui en Stekelenburg. Ben je in één keer klaar en kan je een team samenstellen voor de komende drie jaar. Daarna zie ik niet zo snel een belangrijke speler vetrekken (behalve Sulejmani als je niet verlengd) en misschien Eriksen. Dan kan je dus een aantal jaar bouwen. Stekelenburg kunnen we dan misschien nog een jaar houden, dat maakt niet veel uit. Gaat hij weg geven we Vermeer een kans, halen we een tweede keeper en scouten we ondertussen verder naar een goede jonge keeper. Mocht Vermeer dan niet voldoen, haal je volgend jaar alsnog een nieuwe keeper. Voor het geld van Vertonghen, van der Wiel, El Hamdaoui en Suarez moeten we wel een aantal leuke spelers kunnen halen. Voor Suarez krijgen we 22, voor Vertonghen en v/d Wiel moeten we bij elkaar wel 30 miljoen kunnen krijgen en voor El Hamdaoui wel 8 a 9 miljoen, dan hebben we zo'n 60 miljoen. 25 miljoen om te investeren, 35 miljoen terug in het vermogen van de club na al de verliezen. Voor 25 miljoen moeten we wel een linksback, een centrale verdediger en één of twee talentvolle aanvallers kunnen halen. Te denken valt aan Traore, De Bruyne, Mertens en Yildirim. Als je van die 4 er twee haalt kost dat waarschijnlijk zo'n 15 miljoen. Hou je 10 miljoen over voor een linksback en een centrale verdediger, dat moet kunnen. Voor rechtsback hebben we Toivomaki al gehaald en we hebben Anita nog. En dan hebben we nog steeds Stekelenburg, als die verkocht wordt heb je nog 10 miljoen over.

Verkopen:
Suarez: 22 miljoen (+4,5 miljoen eventueel)

Zomer:
Vertonghen: 16 miljoen
Van der Wiel: 14 miljoen
Stekelenburg: 12 miljoen
El Hamdaoui: 8 miljoen
Cvitanich: 3 miljoen

Opbrengst: 65 miljoen.

Aankopen:
Mertens / De Bruyne: 7/8 miljoen
Yildirim / Traore: 6/7 miljoen
Twee centrale verdedigers: 10 miljoen (Ideaal zou zijn Chivu en een jong talent, maar denk niet dat Chivu al terug wil)
Linksback: 4/5 miljoen
Tweede keeper: 2 miljoen

Totaal: 32 miljoen

+/- 30 miljoen terug in het kapitaal om de verliezen van afgelopen jaren op te vangen, wel wat geld daarvan beschikbaar houden om eventueel een keeper te kopen als Vermeer niet voldoet.

Keepers: Vermeer - *tweede keeper* - Verhoeven
Rechtsback: Anita - Toivomaki
Centrale verdediging: Alderweireld - *nieuwe aankoop* - *nieuwe aankoop* - Boilesen
Linksback: *nieuwe aankoop* - Blind
Middenveld: Enoh - De Zeeuw - Eriksen - Lodeiro - Aissati - Lindgren (Anita ook daar inzetbaar)
Rechtsbuiten: Sulejmani - Josefzoon - Lukoki
Spits: Traore / Yildirim / ander talent - De Jong - Castillion
Linksbuiten: De Bruyne / Mertens - Ebicilio - Özbiliz

Lijkt me prima zo. Kunnen we jaren mee vooruit. Spelers die we onder contract hebben en hier niet bij staan, niet verlengen, danwel proberen te verkopen of transfervrij laten gaan.
Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Di 22 feb 2011 13:07
Ajax zou alles op alles moeten zetten om deze zomer Chivu te halen. Waarom? Omdat Chivu als linksback uit de voeten kan evenals centrale verdediger. Proberen om Vertonghen nog een jaartje te behouden, in dat seizoen kan Chivu linksback spelen, om aan het eind van volgend seizoen Vertonghen op te volgen. De linksback kan hopelijk tegen die tijd ingevuld worden door Boilesen. Dat zou lange-termijn beleid zijn en daarnaast veel ervaring en robuustheid aan de verdediging toevoegen.

/droom.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Di 22 feb 2011 13:08
Dat gaat gewoon niet meer gebeuren...
Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Di 22 feb 2011 13:24
Ik vrees het ook.