Auteur
|
Bericht
|
Sjaakkie
Forum berichten: 1
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 16 apr 2010 22:17
|
|
He Geraldo,
weet niet of je wel eens naar de championship kijkt in Engeland !!!!
Het niveau is daar 3x beter dan de mickey mouse competitie hier (uitgezonderd ploegen zoals Ajax,PSV,FC TWente)
Heb bijna alle wedstrijden gezien van Swansea,en geloof me Dorus is een betere keeper dan Vorm en Veldthuizen.
Heeft veel meer ervaring met het spelen van top wedstrijden.
heeft wedstrijden in kwartfinale gespeeld FA Cup en de Schotse Cup Final tegen Celtic.
Deze jongen speelt ongeveer 40 a 50 wedstrijden per jaar op hoog nivaeu,kan je van Vorm en Veldthuijzen niet zeggen.
Vindt dat van Marwijk ook wel eens verder kan kijken dan z'n neus lang is.
Stekelenburg is NR 1 maar als goeie 2e kan Dorus zeker mee.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 16 apr 2010 22:44
|
|
Ik ken Dorus de Vries alleen uit de zijn tijd bij ADO, en zie hem alleen zo nu en dan op Sport 1 de samenvattingen van de Championship. In zijn tijd bij ADO was het geen geweldige keeper, en verwacht niet dat hij in korte tijd zoveel beter is geworden in de Championship.
Dat de Vries een betere keeper is dan Velthuizen, dat zou kunnen want ik vind Velthuizen een overschatte keeper. Alleen Velthuizen is nog wel 6 jaar jonger dan de Vries, en het talent keepen hangt samen met ervaring..
Maar beter dan Vorm vind ik maar de vraag, Vorm heeft natuurlijk al een wedstrijd gespeeld op het hoogste niveau tegen Schotland en daar keepte hij gewoon geweldig.
Welkom trouwens Sjaakkie..
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Vr 16 apr 2010 22:49
|
|
Laten we wel wezen dat het Championship qua niveau niet veel onder doet voor de eredivisie buiten de top3.
Dorus de Vries hoort niet in Oranje maar er word wel erg denigrerend gedaan over het 2e niveau in Engeland.
|
NFP
Forum berichten: 41
|
Geplaatst: Do 22 apr 2010 00:34
|
|
Stekelenburg
Vorm
Boschker
Van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Braafheid
Van Bronckhorst
Ooijer
Van Bommel
De Jong
De Zeeuw
Sneijder
Van der Vaart
Schaars
Afellay
Robben
Van Persie
Kuijt
Van Nistelrooij
Elia
Huntelaar
Achterin zitten enkele twijfelgevalletjes, maar er zijn weinig alternatieven, voor de rest lijkt het mij eigenlijk vrij duidelijk allemaal. Boschker ipv Velthuizen is wellicht opvallend maar die presteert gewoon simpelweg beter in mijn ogen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 22 apr 2010 10:14
|
|
Mja ik vind een selectie van Velthuizen juist opvallender.
Hoe ik het zou doen
Van Nistelrooy eruit, Afellay naar de aanvallers toe.
Schaars eruit voor Seedorf.
Boschker voor Krul.
Bouhlarouz voor Ooijer.
Vlaar als extra verdediger mee
Het liefst had ik Van Bronckhorst ook nog ingewisseld voor Bouma maar dat zit er niet in. Zes verdedigers en dan nog twijfelgevalletjes zoals Braafheid, Bronckhorst en Ooijer vind je dat niet erg karig?
|
NFP
|
Geplaatst: Do 22 apr 2010 10:36
|
|
Correctie van mijn kant: Vlaar moet inderdaad mee, ipv Ooijer.
Die optie had ik even over het hoofd gezien.
Het boek Seedorf is voor mij al een tijdje dicht eigenlijk.
Een prima voetballer natuurlijk maar ik zou er niet aan beginnen om iemand als Seedorf nu op het laatste moment alsnog weer op te gaan roepen. De enige denkbare reden daarvoor zou kunnen zijn dat je hem als voetballer écht nodig hebt maar volgens mij hebben we al genoeg klasse lopen op het middenveld. Ik zou er niet aan beginnen.
Verder blijf ik bij m'n selectie al is het wellicht verstandig om nu Schaars nog thuis te laten voor Boulahrouz. Dit geeft je als ploeg ook weer een extra mogelijkheid op rechtsback. Anders zou je bij een blessure of schorsing van Vd Wiel al gelijk moeten gaan schuiven in je verdediging met Heitinga.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 22 apr 2010 10:45
|
|
Ik zou Ooijer i.i.g. nooit meenemen naar het WK, de beste man is 35, kan alleen nog op mentaliteit verdedigen en is bijna zo uitgeblust als Stam in zijn laatste maanden. Zelfs als we Bouhlarouz of Vlaar niet hadden gehad was hij bij mij niet meegegaan dan had ik nog sneller gekozen voor Loovens, hoewel ik daar ook niet kapot van ben.
Seedorf neem ik mee, omdat ik hem veel meer toegevoegde waarde vind hebben dan Schaars. Daar komt het voor mij uiteindelijk op neer, ik sluit de boeken niet zo snel voor een van de betere middenvelders van Milan. Van Nistelrooy is een heel ander verhaal, dat zie ik als een veel grotere bedreiging voor het groepsproces bij Oranje, en is voor mij sowieso al passé.
Over het belang van Bouhlarouz en Vlaar zijn we het gelukkig eens.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 22 apr 2010 12:07
|
|
Schaars niet mee?
Dat kun je niet menen. Zeker als je Afellay wel meeneemt.
|
NFP
|
Geplaatst: Do 22 apr 2010 21:38
|
|
Schaars is de minste van de 'controlerende' middenvelders, dus zo gek is het niet.
Wat Afellay er mee te maken heeft begrijp ik niet zo.
Ik zie trouwens in Van Nistelrooij eerder een positieve invloed voor de spelersgroep dan een negatieve.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 22 apr 2010 21:57
|
|
Afellay speelt bij PSV als controlerende middenvelder.
En ik zou Schaars eerder meenemen dan De Zeeuw. De Zeeuw is een mindere versie van Van Bommel en is dus niet nodig. Schaars brengt een combinatie van fysieke kracht, tactische discipline en positiespel (en een goede trap), als enige. Die zou ik dus altijd meenemen.
|
NFP
|
Geplaatst: Do 22 apr 2010 22:42
|
|
Bij Oranje speelt (lees: valt in) Afellay altijd op de flanken, en bij Van Marwijk komen dit soort types sowieso niet in aanmerking voor de controlerende posities dus het heeft niets met Schaars te maken. Van wie ik overigens vind dat hij maar een matig seizoen speelt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 22 apr 2010 23:21
|
|
Eensch. Sowieso heeft Schaars het nog nooit laten zien bij Oranje.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 22 apr 2010 23:50
|
|
Totaal niet mee eens. Schaars heeft heus wel prima wedstrijden gespeeld in Oranje. Hij heeft de pech gehad dat hij in 2008 niet fit was, want anders had hij natuurlijk op de plek van Engelaar gespeeld.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 28 apr 2010 17:00
|
|
Van Marwijk komt maandag met voorlopige WK-selectie.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 21:10
|
|
Schaars niet meenemen en De Zeeuw of Afellay wel? Dat zie ik niet zo zitten. Schaars draaide net als heel AZ een matige eerste seizoenshelft, maar hij heeft zich weldegelijk herpakt. Afellay en De Zeeuw hebben op die positie absoluut geen beter seizoen gedraaid.
Blijf je er overigens nog steeds bij dat Van Nistelrooij mee moet, NFP? Ik vind hem sinds z'n terugkeer allerminst overtuigend.
|
NFP
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 01:21
|
|
Afellay zie ik volledig los van deze discussie eigenlijk.
Die hoort gewoon niet op de positie thuis waar hij dit seizoen gespeeld heeft. Bij Oranje is er bovendien ook nooit sprake van geweest dat Afellay op die positie zou spelen of invallen. Afellay selecteer je voor de positie op de rechter- of linkerflank, de positie waarop hij altijd speelt of invalt bij Oranje en ook de positie waarop hij in mijn ogen de meeste kans heeft om uiteindelijk succes te hebben bij een mooie club uit een grotere competitie.
Schaars en De Zeeuw zijn natuurlijk niet dezelfde types maar ik vind dat Schaars in Oranje wel erg vaak tegen de lamp loopt qua handelingssnelheid. Bij De Zeeuw heb ik daar minder zorgen om.
Over Van Nistelrooij heb ik ook zo m'n twijfels maar ik ben er van overtuigd dat hij in Oranje met aanvoer van zulke kwaliteit om zich heen zeker wel van waarde kan zijn. Bij HSV heeft hij het vrij lastig inderdaad maar ik vind de aanvoer rond hem heen ook werkelijk belabberd, en dat is wel wat een spits als Van Nistelrooij nodig heeft. Ik denk dat ik hem eerder zou selecteren dan Huntelaar. Maar de eerste keuze voor de spitspositie is Van Persie imo.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Di 4 mei 2010 10:57
|
|
Stekelenburg
Vorm
Boschker
Van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Braafheid
Van Bronckhorst
Vlaar
Van Bommel
De Jong
De Zeeuw
Sneijder
Van der Vaart
Schaars
Afellay
Robben
Van Persie
Kuijt
Elia
Huntelaar
Babel
Basis:
Steek
wiel-heit-Mathijsen-gio
De jong-v.bommel
Sneijder
robben-v. persie-elia
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 14:11
|
|
Citaat: Van Marwijk trapt af
Bron: Nu.nl
Bondscoach Bert van Marwijk is maandagmiddag in Hoenderloo aan het eerste deel van de voorbereiding op het wereldkampioenschap in Zuid-Afrika begonnen. Hij verwelkomde achttien spelers voor een trainingsstage van twee dagen.
Van Marwijk heeft voor donderdag en vrijdag ook een tweedaagse oefensessie belegd.
Hij ziet komende week in het totaal 24 spelers aan het werk. Mark van Bommel, Arjen Robben en Wesley Sneijder zijn nog niet beschikbaar omdat ze op 22 mei de finale van de Champions League voetballen.
Rafael van der Vaart (Real Madrid), Klaas-Jan Huntelaar (AC Milan) en Michel Vorm (FC Utrecht) hebben nog verplichtingen bij hun club
Voorlopige selectie
Van Marwijk maakt dinsdag zijn voorlopige selectie van dertig spelers voor het WK bekend. Het zou kunnen dat dit keurkorps bestaat uit de zes bovengenoemde internationals en de 24 spelers die deze week in Hoenderloo trainen.
Hij kan ook iemand als Ruud van Nistelrooij aan zijn voorlopige selectie toevoegen. Van Marwijk moet op 1 juni zijn definitieve selectie van twintig veldspelers en drie doelmannen aan de wereldvoetbalbond FIFA geven.
Blessures
De bondscoaches mogen alleen bij ernstige blessures na 1 juni nog wijzigingen aanbrengen in hun WK-selecties. Een speler mag dan alleen nog worden vervangen voor het eerste groepsduel. De medische commissie van de FIFA dient daarvoor goedkeuring te verlenen.
Boschker
Sander Boschker rekent er op dat hij met het Nederlands elftal meegaat, zo zei hij maandag.
Behalve Boschker zijn ook Maarten Stekelenburg, Michel Vorm en Piet Velthuizen voor het eerste deel van het trainingskamp van het Nederlands elftal in de aanloop naar het WK in Zuid-Afrika uitgenodigd. Van Marwijk maakt uiterlijk 1 juni bekend met welke drie doelmannen hij naar de mondiale eindronde gaat.
''Ik heb genoten van het kampioenschap van FC Twente'', verklaarde Boschker bij aankomst in Hoenderloo. ''Maar we moeten nu weer verder. Ik wil de komende week laten zien wat ik allemaal kan. Dan zien we het wel. Maar ik ga er vanuit dat ik meega naar Zuid-Afrika.''
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 14:19
|
|
Ik denk dat Van Marwijk deze spelers uiteindelijk zal meenemen:
Stekelenburg
Vorm
Boschker
Van der Wiel
Heitinga
Ooijer
Mathijsen
Van Bronckhorst
Braafheid
Vlaar
De Jong
Van Bommel
De Zeeuw
Engelaar
Schaars
Sneijder
Van der Vaart
Afellay
Van Persie
Huntelaar
Robben
Kuyt
Elia (anders Babel)
Van Marwijk is niet zo experimenteel en ik zie dan ook weinig veranderen. Heel misschien dat hij nog een middenvelder laat vallen voor Van Nistelrooy (Afellay wordt dan van aanvallende speler wat controlerender). Ik zou van deze spelers overigens Ooijer en Engelaar in ieder geval laten vallen.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 14:30
|
|
Dit zal mijn selectie zijn:
Stekelenburg
Vorm
Boschker
Van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Van Bronckhorst
Boulahrouz
Braafheid
Vlaar
De Jong
Van Bommel
De Zeeuw
Schaars
Sneijder
Van der Vaart
Afellay
Van Persie
Huntelaar
Robben
Kuyt
Elia
Dat zijn er idd 22. De andere kan Babel zijn, maar die speelt niet veel en we hebben al Elia en Robben al, al van dat soort types. Daarbij is z'n rendement niet geweldig. Misschien is Maduro een optie? Snap niet dat hij niet eens bij de stage zit.. Engelaar kan ook.. maar waarom? De Jong maakt een beter seizoen door. Lens is ook nog een optie. Anita, Emanuelson? Ik heb geen idee..
En dit mijn basis opstelling:
Stekelenburg
Van der Wiel- Heitinga- Mathijsen- ?
Van Bommel- De Jong
Robben- Van der Vaart- Sneijder
Van Persie
De eerste 4 spreken voorzich. Als linksback twijfel ik tussen Van Bronckhorst of Braafheid. Of misschien is er iemand anders die er nog kan spelen? Voor de 2 voor de verdediging hebben we 3 opties. Ze hebben alle 3 hun speciafieke kwaliteiten. Van Bommel is de ervaren, slimme leider. De Jong de mannetjesputter. De Zeeuw iemand die het spel kan laten versnellen en het tempo kan opvoeren met paasses van achteruit. De Zeeuw kan je in laten vallen tegen bijv. Kameroen als het tempo véél te laag is.
Dan de 4 spelers ervoor. Dat zijn de beste van Nederland, die moet je altijd laten spelen. Huntelaar had ik er ook nog in willen hebben, maar daar is geen plaats meer voor. Luxeprobleem dus. Daarbij heeft Huntelaar ook geen geweldig seizoen doorgemaakt..
Huntelaar kan altijd scoren. Elia (Babel, Lens) zijn pinchitters die een wedstrijd met een actie kunnen openbreken.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 14:42
|
|
Ik zou De Zeeuw ook laten vallen, denk ik. Als je Van Bommel meeneemt heb je weinig meer aan De Zeeuw. De Zeeuw is een wat mindere uitvoering van Van Bommel.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 09:05
|
|
't is trouwens toch zo dat als er een geblesseerde is in de selectie, die een dag voor aanvang van de eerste wedstrijd vervangen mag worden?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 09:06
|
|
Citaat: 't is trouwens toch zo dat als er een geblesseerde is in de selectie, die een dag voor aanvang van de eerste wedstrijd vervangen mag worden?
Mits het door de artsen van de FIFA is gecontroleerd ja. Zij vormen een oordeel of een speler geblesseerd is.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 12:11
|
|
Citaat:
Nederland heeft tijdens het WK in Zuid-Afrika niet de ideale thuisbasis. Tot deze conclusie komt de alom erkende inspanningsfysioloog Raymond Verheijen.
Verheijen deed onderzoek naar de fysieke gevolgen van het verblijven op hoogte. De Amsterdammer kwam tot de conclusie dat voetbalteams het beste op elfhonderd meter hoogte hun basiskamp kunnen opslaan. Oranje zit in Johannesburg op zeventienhonderd meter hoogte.
Volgens de experts die Verheijen tijdens zijn onderzoek bezocht, verliezen de spelers explosiviteit als zij wekenlang op zeventienhonderd meter hoogte zitten. 'Het lichaam past zich aan de hoogte aan', vertelt Verheijen aan Voetbal International. 'Maar dat kost veel energie waardoor de reserves worden aangesproken.'
'Omdat er minder zuurstof in de lucht zit zullen spelers minder snel gaan herstellen', licht Verheijen toe. 'De gevolgen zul je vooral gaan zien als het toernooi vordert. Die nadelen heb je op elfhonderd meter niet. Voetbal blijft uiteraard de hoofdzaak, maar details kunnen de doorslag gaan geven.'
Ik geloof er zelf niet zo in maar is wel interessant stukje op zich.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 17:45
|
|
[list">Geen WK voor Van Nistelrooy
De interlandcarrière van Ruud van Nistelrooy is definitief voorbij. De spits van HSV hoopte de voorbije maanden op een plekje in de WK-selectie van Bert van Marwijk, maar 'Van Tor' is dinsdag niet opgenomen in de voorlopige equipe van dertig namen. Ook doelman Piet Velthuizen (Vitesse) werd niet geselecteerd voor de ploeg van dertig. Van Marwijk koos Sander Boschker van kampioen FC Twente. De bondscoach moet uiterlijk op 1 juni zijn definitieve keurkorps van 23 spelers bij de wereldvoetbalbond FIFA inleveren
Van Nistelrooy nam na EURO 2008 afscheid van Oranje. De spits liet de afgelopen maanden regelmatig weten dat hij graag wilde terugkeren in de nationale ploeg. Van Nistelrooij verruilde in de winterstop Real Madrid voor Hamburger SV omdat hij weinig speeltijd kreeg in Spanje.
Van Marwijk zag de aanvaller regelmatig aan het werk in de Bundesliga, maar besloot hem uiteindelijk niet te selecteren. De bijna 34-jarige Van Nistelrooy voetbalde 64 interlands voor het Nederlands elftal en scoorde 33 keer.
Van Marwijk stelde Van Nistelrooy maandag van zijn beslissing op de hoogte. ,,Ik heb hem gezegd dat we hem intensief hebben gevolgd en bewondering hebben voor zijn streven en inzet het WK te halen. Daarover heb ik tussentijds ook meerdere malen met hem gesproken. Naar mijn idee is Ruud weliswaar fit, maar restte hem na zijn langdurige knieblessure onvoldoende tijd om zijn noodzakelijke, oude niveau te halen,'' aldus de bondscoach die eerder al een rentree van Clarence Seedorf uitsloot.
Piet Velthuizen gaat eveneens niet mee naar Zuid-Afrika. Van Marwijk geeft de voorkeur aan de doelmannen Maarten Stekelenburg, Michel Vorm en Sander Boschker. ,,Piet is een talentvolle, jonge doelman die al langer bij ons in beeld is en dat zeker ook zal blijven. Op dit moment heb ik gekozen voor een combinatie van vorm, talent en ervaring en viel die afweging voor Piet negatief uit'', verklaarde de bondscoach.
De overige 24 spelers die deze week trainen in Hoenderloo maken wel deel uit van de voorlopige selectie. Mark van Bommel, Arjen Robben, Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, Klaas-Jan Huntelaar en Vorm zijn nog actief met hun club. Zij completeren het dertigtal.
De voorlopige selectie van het Nederlands elftal ziet er als volgt uit:
Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Sander Boschker (FC Twente), Michel Vorm (FC Utrecht).
Verdediging: Vurnon Anita (Ajax), Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Edson Braafheid (Celtic), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (HSV), Ron Vlaar (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax) en André Ooijer (PSV).
Middenveld: Otman Bakkal (PSV), Mark van Bommel (Bayern München), Wout Brama (FC Twente), Orlando Engelaar (PSV), Nigel de Jong (Manchester City), David Mendes da Silva (AZ), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Inter), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Demy de Zeeuw (Ajax) en Ibrahim Afellay (PSV).
Aanval: Dirk Kuyt (Liverpool), Jeremain Lens (AZ), Eljero Elia (HSV), Ryan Babel (Liverpool), Klaas-Jan Huntelaar (AC Milan), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Bayern München).
# bron: Sportwereld[/list">
|