Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 01:48
|
|
Ajax - Vitesse 21 Februari 2010
Amsterdam ArenA

Discussieer hier over alles rondom deze wedstrijd.
Ik zal als eerste een zegje doen, deze wedstrijd moet gewoon gewonnen worden, en dat zal ook wel gebeuren. Ik verwacht een loerend Vitesse, dat met 4-1 gaat verliezen.
Hier even de uitslagen van de laatste jaren thuis tegen Vitesse :
Ajax-Vitesse seizoen 2008-2009 (3-0)
Ajax-Vitesse seizoen 2007-2008 (4-1)
Ajax-Vitesse seizoen 2006-2007 (3-0)
Ajax-Vitesse seizoen 2005-2006 (2-1)
Ajax-Vitesse seizoen 2004-2005 (1-0)
Ajax-Vitesse seizoen 2003-2004 (5-0)
Ajax-Vitesse seizoen 2002-2003 (2-0)
Ajax-Vitesse seizoen 2001-2002 (5-1)
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 02:11
|
|
Ajax is de laatste tijd redelijk bezig met 14 punten uit 6 duels, waaronder FC Twente, Feyenoord en AZ. Ik verwacht dat Ajax deze lijn na de Europa Cup wedstrijd deze donderdag tegen Juventus doorzet met een overwinning tegen Vitesse. Hopelijk mag Eriksen of Lodeiro starten want tegen Heerenveen werd er veel te veel de lange bal gebruikt.
Stekelenburg; V.d. Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson; De Jong, Enoh, Eriksen, Lodeiro; Suarez, Pantelic
In een 4-4-2 systeem met een ruit op het middenveld, met Eriksen achter de spitsen en Enoh voor de centrale verdedigers. Zo hoop ik op meer voetbal, vooral op het middenveld bij Ajax. De Zeeuw heeft de laatste tijd lichte last dus die zou ik deze wedstrijd op de bank laten beginnen, De Jong kan dan in zijn rol spelen.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 17:45
|
|
Denk dat Jol tegen Vitesse en tegen Juventus nog niet met Lodeiro begint. Zal wel De Jong ofzo worden.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 17:50
|
|
Tegen Vitesse moet je willen domineren als Ajax-zijnde, dus moeten we eigenlijk met Eriksen spelen ipv de Jong. Eriksen kan de bal wel in 1 keer rondtikken.
|
Benji

Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 18:23
|
|
Kan Siem de Jong niet functioneren als halfspeler i.p.v. als pure aanvallende middenvelder? Tegen Heerenveen deed hij het in die 'controlerende' rol helemaal niet onaardig.
Steek; Vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson; De Jong, De Zeeuw, Eriksen; Suarez, Pantelic, Lodeiro
De Jong ondersteunt waar nodig Eriksen bij het aanvallende werk, zodat de Zeeuw zich (net zoals aan het begin van het seizoen) meer als dienende speler kan profileren en niet z'n energie verspeelt met teveel aanvallende impulsen.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 18:55
|
|
Dit kan wel is een wedstrijd worden dat de Zeeuw zal worden gespaard mocht Enoh en Lindgren fit zijn. De Zeeuw loopt al een tijdje met pijnstillers te voetballen en kan best een wedstrijd rust gebruiken. Verder is het te hopen dat je niet te veel schade op loopt wat blessures betreft tegen Juventus. Dit zou wel is een wedstrijd kunnen worden waarbij Lodeiro zijn debuut maakt in de basis. Die jongen heeft extra kwaliteiten die de verdediging van Vitesse kan open splijten. Daarbij is die nog redelijk doel gericht in zijn acties.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Ma 15 feb 2010 09:14
|
|
Inderdaad als het mogelijk is de Zeeuw rust geven. Deze wedstrijd zal eenvoudig gewonnen worden denk ik. Vitesse is geen sterke ploeg, en Ajax is ontzettend sterk in de Arena. Verwacht een eenvoudige 3 of 4-0. Suarez zal er vast wel weer een paar maken...
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 15 feb 2010 11:25
|
|
Ik denk niet dat het zo'n overtuigende overwinning wordt. We hebben namelijk vlak daarvoor een lastige wedstrijd tegen Juventus gehad doordeweeks. En wedstrijden in het weekend na een doordeweekse wedstrijd zijn bij Ajax niet al te vaak een succes.. Ik verwacht een kleine overwinning.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Ma 15 feb 2010 15:38
|
|
Citaat: Ik denk niet dat het zo'n overtuigende overwinning wordt. We hebben namelijk vlak daarvoor een lastige wedstrijd tegen Juventus gehad doordeweeks. En wedstrijden in het weekend na een doordeweekse wedstrijd zijn bij Ajax niet al te vaak een succes.. Ik verwacht een kleine overwinning.
Tot nu toe waren dat vaak lastige uitwedstrijden. Dat is nu gelukkig niet het geval, en Vitesse zal toch niet zo veel problemen opleveren.
|
Dijk

|
Geplaatst: Di 16 feb 2010 12:48
|
|
Vitesse doet het beter tegen de betere tegenstanders omdat ze dan meer kunnen afwachten dan tegen de mindere tegenstanders. Maar deze wedstrijd moet gewoon gewonnen worden.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 16 feb 2010 17:19
|
|
Citaat: Van Hulten fluit Ajax – Vitesse
De KNVB heeft scheidsrechter Jack van Hulten aangewezen voor het competitieduel Ajax – Vitesse. Van Hulten wordt zondag in de Amsterdam ArenA geassisteerd door Nicky Siebert, Dave Goossens en vierde official Maarten Ketting.
Van Hulten was dit seizoen nog niet eerder scheidsrechter bij een officieel duel van Ajax.
Ajax.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 16 feb 2010 18:22
|
|
We moeten er wel rekening mee houden dat Ajax dan die donderdag ervoor tegen Juventus speelt. Dus misschien basisplaats Eriksen of Suk?? Voor wat rust voor Suarez en De Zeeuw.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 16 feb 2010 18:24
|
|
Als je geen twee wedstrijden in de week aankan, dan ben je niet prof waardig in mijn ogen. Of je moet last hebben van een blessure.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 16 feb 2010 18:33
|
|
Citaat: We moeten er wel rekening mee houden dat Ajax dan die donderdag ervoor tegen Juventus speelt. Dus misschien basisplaats Eriksen of Suk?? Voor wat rust voor Suarez en De Zeeuw.
Je aanvoerder en vice-aanvoerder rust geven. Ooit de wedstrijd Ajax-Anderlecht gezien.. Zonder Suarez en de Zeeuw zijn we niet meer dan een subtopper.. Zolang we geen adequate vervangers hebben zullen deze twee altijd spelen, mits blessurevrij..
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 16 feb 2010 19:47
|
|
Citaat: Als je geen twee wedstrijden in de week aankan, dan ben je niet prof waardig in mijn ogen. Of je moet last hebben van een blessure.
Ja dat snap ik, maar Juventus is wel een zware pot he. Maar je hebt wel gelijk, ze krijgen er ook nog is een dik salaris voor dus een beetje beweging is wel goed
@ Riejuh Ja daar heb je absoluut gelijk in, maar ik schat toch Vitesse in op een ander niveau dan Anderlecht.
---------------------Stekelenburg-------------------------------
van der Wiel----Alderweireld-----Vertonghen-----Anita
------------De Zeeuw-----------Enoh-----------------
-----------------------Eriksen------------------------------
Suarez-----------------Pantelic-------------------------Emanuelson
Zo'n soort opstelling had ik in gedachten.
|
Dijk

|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 10:11
|
|
Citaat: ---------------------Stekelenburg-------------------------------
van der Wiel----Alderweireld-----Vertonghen-----Anita
------------De Zeeuw-----------Lindgren-----------------
-----------------------Eriksen------------------------------
Suarez-----------------Suk-------------------------Lodeiro
Zo'n soort opstelling had ik in gedachten.
Leuk deze opstelling, maar dat kan je toch niet serieus bedoelen. Daarbij zal Lindgren niet fit raken voor deze wedstrijd. Ook een opstelling met Eriksen, Suk en Lodeiro gaat nooit gebeuren in dit jaar. Laat Suk maar zijn wedstrijden in Jong Ajax voetballen want is momenteel nog een stuk minder dan Pantelic.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 19:19
|
|
Ja dat is wel waar, heb hem nu aangepast en vind hem zo wel kunnen hoor. Die eerste was ook niet echt serieus tenminste zoals ik hem zou willen maar dat gebeurd toch niet
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 13:10
|
|
---------------Stekelenburg----------------
-VD Wiel-Alderweireld-Oleguer-Vertonghen-
-----------Enoh-------De Zeeuw-----------
----------------Eriksen---------------------
---Suarez------Pantelic------Sulejmani-----
Dit moet hem worden vind ik. Sulejmani moet nu gewoon de kans krijgen hoor, ik zou het belachelijk vinden als hij tegen Vitesse wissel staat, als hij nu ook weer scoort tegen Vitesse (wat op zich niet zo gek is), dan heb je misschien wel grote kans dat hij zijn vorm weer gaat vinden en dat zou echt helemaal geweldig zijn.
Denk dat we in deze wedstrijd meer hebben aan Eriksen dan aan de Jong, maar deze opstelling is meer op hoop gevestigd, want ik weet voor 90% zeker dat de Jong in de basis start.
|
Benji

Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 13:43
|
|
De Jong i.p.v. Enoh zou helemaal geen probleem zijn.
Enoh begon leuk vorig seizoen, maar is ondertussen nog geen steek verder, nog steeds ongeleid.
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 15:11
|
|
Citaat: De Jong i.p.v. Enoh zou helemaal geen probleem zijn.
Enoh begon leuk vorig seizoen, maar is ondertussen nog geen steek verder, nog steeds ongeleid.
Ik zou tegen Vitesse lekker aanvallend beginnen, zij hebben immers een zeer zwakke verdediging.
Steek
vd Wiel-Oleguer-Alderweireld-Vertonghen
De Jong-De Zeeuw-Eriksen
Suarez-Pantelic-Sulejmani
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 16:49
|
|
Ik zou ook aanvallend gaan voetballen.
Steek
Wiel-Toby-Vertonghen-Urby
De Zeeuw
Eriksen--De Jong
Sulejmani--Pantelic--Suarez
Sulejmani en Suarez moeten dan constant door blijven wisselen. Eriksen krijgt van mij basis omdat hij weer telkens goed invalt. Ik vond De Jong donderdag de beste ajacied op het veld, of i.i.g. de meest dreigenste.
En dan heb je ook nog een goede bank met:
Vermeer-Olgeur-Enoh-Lodeiro-Anita-Rommedahl-Suk.
Ik zeg zelfde instelling als gisteren en je rolt Vitesse echt op met een nulletje of 4,5.
Helaas speelt Ajax vaak slecht na een europees duel. Maar ik heb er weer alle vertrouwen in!
|
bugs

Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 17:16
|
|
---------------Stekelenburg----------------
-VD Wiel-Alderweireld-Oleguer-Vertonghen-
-----------Enoh-------De Zeeuw-----------
----------------De Jong---------------------
---Suarez------Pantelic------Sulejmani-----
Ik zou in deze formatie spelen, en dan bij rust De Jong wisselen voor Lodeiro, ben wel erg benieuwd wat die jongen in huis heeft.
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 17:54
|
|
Citaat: De Jong i.p.v. Enoh zou helemaal geen probleem zijn.
Ja, zou op zich wel kunnen, niet eens zo'n slecht idee eigenlijk. Vitesse moet je wel op kunnen rollen, dus doe idd maar De Jong ipv Enoh. De Jong mag toch wel een beetje beloont worden voor de laatste 3 wedstrijden die hij speelde, maar ben nog steeds geen fan van hem.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 18:20
|
|
De vraag is: kan Sulejmani 3 wedstrijden in 7 dagen spelen.
Juventus, Vitesse, Juventus.
De 1e is achter de rug. Als het kan, moet hij spelen. Ik vond dat het positiespel er tegen Juventus goed uit zien (vooral omdat het de laatste weken helemaal niks is). Dit heeft naar mijn mening ook met het systeem te maken. Gewoon 4,4,2 blijven spelen, zit de toekomst ook in.
Stekelburg, V/D Wiel, Alderweireld, Oleguer, Verthongen, Enoh, Lodeiro, Gabri, Eriksen, Suarez, Sulejmani
Pantalic en De Zeeuw krijgen rust, die hadden de nodige problemen de laatste weken.
|
Dijk

|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 18:46
|
|
Pantelic zou ik in deze wedstrijd gewoon laten starten. In dit soort wedstrijden waar de ruimtes klein zijn is die het meest van nut voor Ajax. Pantelic heeft een klein beetje koorts gehad, maar daar zal die weinig last van hebben. Daarbij zou ik gewoon een vast team proberen te creëren met niet te veel wisselingen.
|