Auteur
|
Bericht
|
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 17:43
|
|
Heerenveen heeft een verdedigingscentrum dat netjes in positie blijft spelen en voorin een balvast (en kopsterk) aanspeelpunt en Henrique die slim is in de zestien.
Kwestie van de bal van (voornamelijk) Sibon naar Henrique eruit halen en verder snel omschakelen. Lodeiro schijnt een speler de diepte in te kunnen sturen. Lijkt me dan ook niet overbodig. Ik zou het zo doen:
Stekelenburg; Anita, Oleguer, v/d Wiel, Ogararu; Lindgren, Lodeiro, De Zeeuw; Suárez, Pantelic, Rommedahl;
V/d Wiel in de mandekking op Henrique en Lindgren die dicht tegen de verdediging aan kruipt om rugdekking te verzorgen. Ogararu over Henrique heen laten gaan, om die tot veel verdedigende arbeid te dwingen.
Eventueel zou je gekke dingen kunnen doen door De Zeeuw in het centrum te zetten, v/d Wiel rechtsback en Gabri op het middenveld, maar De Zeeuw is dit seizoen (vooralsnog) niet echt het toonbeeld van tactische discipline (al gaat het de laatste wedstrijden beter). Lindgren op het middenveld houden, want anders ontstaat er te veel ruimte tussen verdediging en middenveld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 20:11
|
|
Deze moet sowieso gewonnen worden, zal nog wel lastig worden maar ik heb haat aan Jan Everse. waarom? Dat is een lang verhaal.
Ik woon in Oud-Beijerland, speel bij de voetbalclub SHO en ben fanatiek fan van het eerste elftal, dat nu (nog) eerste klasse b speelt. Vorig jaar speelde SHO in de play offs voor een ticket in de hoofdklasse de halve finale tegen RVVH, de oud club dus van Everse. SHO had aan een gelijk spel genoeg en kwam jammer genoeg op een 0-1 achterstand. Direct na rust trok SHO de stand gelijk, maar een kwartier later scoorde RVVH de (achteraf) winnende 1-2. In het restant van de wedstrijd probeerde mijn cluppie nog alles om naar die finale te kunnen, maar helaas. En nu speelt RVVH hoofdklasse en SHO eerste. Dus daarom gun ik t Everse niet
Beter als Toby mee doet trouwens
|
maxwell13

Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 23:05
|
|
Zomaar even een gedachte, heb net het wedstrijd verslag van Jong Ajax gelezen en daarin stond dat Wielaert en Kennedy eerder zijn gewisseld. Tactische overwegingen van Huistra om toch voor de winst te gaan met Jong Ajax of toch met een schuin oog voor het eerste zaterdag tegen Heerenveen? Kennedy die toch vaak bij de selecte zit (helaas) en Wielaert eventueel als vervanger van Vertonghen?
Zou wat zijn aangezien er in het wedstrijd verslag van Highlow ook stond dat Wielaert opviel .... in negatieve zin.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Wo 10 feb 2010 03:15
|
|
Citaat: Zomaar even een gedachte, heb net het wedstrijd verslag van Jong Ajax gelezen en daarin stond dat Wielaert en Kennedy eerder zijn gewisseld. Tactische overwegingen van Huistra om toch voor de winst te gaan met Jong Ajax of toch met een schuin oog voor het eerste zaterdag tegen Heerenveen? Kennedy die toch vaak bij de selecte zit (helaas) en Wielaert eventueel als vervanger van Vertonghen?
Zou wat zijn aangezien er in het wedstrijd verslag van Highlow ook stond dat Wielaert opviel .... in negatieve zin.
Volgens mij liggen Wielaert en Jol flink in de clinch met elkaar. Ik verwacht niet dat Robbie aankomende zaterdag minuten gaat maken (als basisspeler).
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 10 feb 2010 16:42
|
|
Nee inderdaad, die vent moet zo snel mogelijk wegwezen, ze krijgen er gratis Aissati Kennedy en Martina op de koop toe bij
Even serieus zeg wat een wanbeleid is er gevoerd zeg, om dit soort spelers te halen, en dan vergeten we ook nog Evander Sno. Van Basten is niet weg gegaan omdat hij het niet meer zag zitten, hij schaamde zich er vast voor dat hij zulke spelers heeft gehaald. Trouwens ik ben ajaxfan410
|
M(L)....

Forum berichten: 131
|
Geplaatst: Do 11 feb 2010 16:29
|
|
Angsten hoog naar aanloop risicoduel
De benauwdheid van winkeliers en horeca-eigenaren loopt steeds hoger op. Geruchten vertellen dat Ajax supporters vrijdag al afreizen voor het duel tegen sc Heerenveen in het Abe Lenstra Stadion. Gezien de verhoogde risico van de wedstrijd, de voorgaande gebeurtenissen en de vermoedelijke bedoeling van deze supporters, hebben de eigenaren in Heerenveen geklaagd bij de burgemeester. Dit meldt de Leeuwarder Courant.
Het botert al een langere tijd niet tussen de stugge Friezen en de echte Amsterdammers. Vorig jaar april liep het behoorlijk uit de hand tussen beide ploegen na rellen in een café in Volendam. Ondanks alles geldt er geen verplichte buscombi voor de '020-gangers'. Op internet gaan verhalen de ronde dat ook nu weer de bedoeling is om er een veldslag van te maken. Geruchten zijn zelfs zo sterk dat een groep Feyenoord-supporters zouden willen verplaatsen naar het Friese land om op de vuist te gaan met de Ajax-fans. Dit omdat het allemaal 'zo makkelijk' gaat hier.
Ook een groep Friese aanhang zou op scherp zijn gesteld. Voorzitter Chris de Vos van supportersvereniging Nieuw Noord weet echter niets van een wraakactie van ‘Feanfans’ in het centrum van Heerenveen. ,,Daar houden wij ons niet mee bezig.’’
Burgemeester Peter de Jonge was niet bereikbaar voor commentaar.
Bron :http://www.feanfan.nl/index.php?id=34&a=bericht&bericht=3324
met dank aan mijn vader die heerenveen fan is....
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 11 feb 2010 17:22
|
|
Goed nieuws op ajax.nl namelijk: Toby heeft weer meegetraind met de groep..
Dit zou betekenen dat hij gewoon kan meespelen..
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 11 feb 2010 17:29
|
|
Wel goed nieuws, kan hij naast Oleguer spelen.
Ben alleen wel benieuwd wie er tegen Juventus speelt, Alderweireld of Oleguer. Oleguer deed het vorig jaar wel heel goed in de UEFA Cup als hij echt een man moest dekken.
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Do 11 feb 2010 17:33
|
|
Citaat: Wel goed nieuws, kan hij naast Oleguer spelen.
Ben alleen wel benieuwd wie er tegen Juventus speelt, Alderweireld of Oleguer. Oleguer deed het vorig jaar wel heel goed in de UEFA Cup als hij echt een man moest dekken.
Niet alleen vorig jaar, vanaf dat hij tegen feyenoord is ingevallen speelt hij gewoon goed. ik zou Oleguer dan ook laten staan en Alderweireld op de bank plaats laten nemen. Ik heb ook het idee dat Vertonghen beter speelt met Oleguer langs zich.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Do 11 feb 2010 18:23
|
|
Citaat: Wel goed nieuws, kan hij naast Oleguer spelen.
Niet alleen vorig jaar, vanaf dat hij tegen feyenoord is ingevallen speelt hij gewoon goed. ik zou Oleguer dan ook laten staan en Alderweireld op de bank plaats laten nemen. Ik heb ook het idee dat Vertonghen beter speelt met Oleguer langs zich.
Vertonghen is geschorst. Maar laten we niet overdrijven Alderweireld is nog wel beter dan Olegeur, doet het prima als stand-in maar Alderweireld is wel beter.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Do 11 feb 2010 19:33
|
|
Citaat: Goed nieuws op ajax.nl namelijk: Toby heeft weer meegetraind met de groep..
Dit zou betekenen dat hij gewoon kan meespelen.. Het is afwachten hoe die vrijdag zal reageren, maar verwacht dat die wel mee kan doen. Alles is beter dan een Wielaert in de selectie.
Citaat: Vertonghen is geschorst. Maar laten we niet overdrijven Alderweireld is nog wel beter dan Oleguer, doet het prima als stand-in maar Alderweireld is wel beter. Oleguer staat verdedigend veel beter dan Alderweireld. Alderweireld heeft dan weer het voordeel dat die een betere crosspass in zich heeft, maar ik heb liever iemand die verdedigend beter staat.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Do 11 feb 2010 21:50
|
|
Citaat:
Oleguer staat verdedigend veel beter dan Alderweireld. Alderweireld heeft dan weer het voordeel dat die een betere crosspass in zich heeft, maar ik heb liever iemand die verdedigend beter staat.
De primaire taak van een verdediger is verdedigen, in dat opzicht is Oleguer aanzienlijk beter. Daarnaast vind ik Alderweireld een zeer trage handelingssnelheid hebben. Ik zeg niet dat ik het niet in hem zie zitten, maar echt basiswaardig vind ik hem ook niet. In ieder geval is alles beter dan Wielaert.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 11 feb 2010 23:54
|
|
Citaat: Ik heb ook het idee dat Vertonghen beter speelt met Oleguer langs zich.
Correctie: Verthongen doet het beter met Lindgren voor zich.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Vr 12 feb 2010 10:17
|
|
Deze wedstrijd is opnieuw van levensbelang. Bij winst kan de psychologische druk op met name Twente verder opgevoerd worden. Het moge duidelijk zijn dat ze daar in zekere mate gevoelig voor lijken.
Ik hoop dat spelers die er regelmatig de kantjes van aflopen zich daar terdege van bewust zijn. Ik noem het van levensbelang om dat Ajax alles moet ondernemen om in ieder geval de 2e positie over te nemen, zodat we voorrondes CL kunnen spelen.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 12 feb 2010 13:31
|
|
Alderweireld en De Zeeuw zijn fit. Emanuelson en Enoh niet. Gabri is twijfelachtig.
Suárez vermoedelijk op linksbuiten en Rommedahl op rechts. Sulejmani misschien weer bij de selectie. Eriksen en Lodeiro waarschijnlijk niet in de basis.
Bron
Waarschijnlijk dus zo:
Stekelenburg
Van der Wiel-Oleguer-Alderweireld-Anita
De Zeeuw-Lindgren
De Jong
Rommedahl-Pantelic-Suárez
Edit: Volgens Ajaxlife.nl staat Sulejmani mogelijk zelfs in de basis.
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Vr 12 feb 2010 13:40
|
|
Citaat: Alderweireld en De Zeeuw zijn fit. Emanuelson en Enoh niet. Gabri is twijfelachtig.
Suárez vermoedelijk op linksbuiten en Rommedahl op rechts. Sulejmani misschien weer bij de selectie. Eriksen en Lodeiro waarschijnlijk niet in de basis.
Bron
Waarschijnlijk dus zo:
Stekelenburg
Van der Wiel-Oleguer-Alderweireld-Anita
De Zeeuw-Lindgren
De Jong
Rommedahl-Pantelic-Suárez
Edit: Volgens Ajaxlife.nl staat Sulejmani mogelijk zelfs in de basis.
Zou het erg vreemd vinden als Sulejmani meteen weer in de basis zou starten. Eerste 2 wedstrijden niet eens bij de selectie, slechte mentaliteit, niet fit enz enz. En dat is allemaal in 2 weken verbeterd.... Ben benieuwd.
Dit zal inderdaad wel de opstelling worden.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 12 feb 2010 14:13
|
|
Martin Jol heeft vrijdagmiddag de wedstrijdselectie voor het competitieduel met sc Heerenveen bekendgemaakt. Van de twintigkoppige selectie zullen later nog twee spelers afvallen.
De wedstrijdselectie bestaat uit de volgende spelers:
[list">Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Oleguer
Rasmus Lindgren
Marko Pantelic
Miralem Sulejmani
Ismail Aissati
Kenneth Vermeer
Luis Suarez
Gabri
Toby Alderweireld
Siem de Jong
Vurnun Anita
Dennis Rommedahl
George Ogararu
Kennedy
Demy de Zeeuw
Nicolas Lodeiro
Hyun Jun Suk
Christian Eriksen
Bron: Ajax.nl[/list">
Er moeten er dus nog twee afvallen. Gabri is twijfelachtig, dus hij valt waarschijnlijk af. En hopelijk Kennedy ook nog.
Voor de liefhebbers; de opstelling van Heerenveen: Vandenbussche, Janmaat, Breuer, Bak-Nielsen, Popov, Grindheim, Haglund, Elm, Beerens, Sibon, Paulo Henrique. Bron.
|
Ping

Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 12 feb 2010 14:21
|
|
Citaat: Klinkt als een mentaal trucje van Jol. Onze aanvaller blijkt lastig te prikkelen, motiveren, inspireren etcetc. Denk nog maar even terug aan de bekerwedstrijd tegen NEC.
In Heerenveen kennen ze hem nog als groot talent (toch?) en zal hij zich echt moeten bewijzen. Ik zeg: een alles-of-niets-poging van onze hoofdtrainer. Na zaterdag weten we meer!
Iemand zij dit op Ajaxlife.nl !! Ik ben het wel met hem eens, dan moet hij zich of wi hij zich bewijzen!!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Vr 12 feb 2010 17:18
|
|
Inderdaad, dat is goed voor hem. Hij heeft dat talent echt, alleen ik snap het gewoon niet wat er dan gebeurd, luiigheid, verkeerde inzet...
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 12:57
|
|
Everse start in ieder geval met dezelfde elf en dat zijn de volgende namen:
Doel: Vandenbussche; achter: Janmaat, Breuer, Bak Nielsen, Popov; midden: Grindheim, Haglund, Elm; voor: Beerens, Sibon, Henrique.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 13:52
|
|
Kwestie van Heerenveen op eigen helft houden door de aanvoer naar Sibon te onderscheppen. Dan is Henrique ook gelijk niet gevaarlijk meer, want die is eigenlijk alleen dreigend in de zestien.
|
AFCA_Seaman

Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 13:59
|
|
[size=50">{ Damn! wat ziet het forum er gelikt uit }[/size">
Balen dat Vertonghen er niet bij is. Gelukkig is Toby terug en ik ben geen fan van Oleguer maar hij vangt het wel aardig op. Heerenveen is altijd erg fanatiek tegen Ajax, als we nou als eerste de 1-0 scoren kan je ze platleggen.
Straks maar even heen rijden, woon er vlakbij.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 17:07
|
|
--------------------Stekelenburg---------
Van der Wiel- Alderweireld- Oleguer- Anita
-----Gabri--------De Zeeuw-------Lindgren
-------------------Lodeiro------------------
----------Suárez-----------Sulejmani-------
Een linksback waarmee we niet voorschut lopen hebben we niet, vandaar Anita. Pantelic zal wel spelen voor Sulejmani, vind hem veel te traag maar oké. Verder is dit vrij logisch denk ik. De Zeeuw niet als controleur natuurlijk, iets aanvallender.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 17:09
|
|
Citaat: Stekelenburg
vdWiel - Oleguer - Lindgren - Anita
Gabri - Lodeiro/de Jong - de Zeeuw
Rommedahl - Pantelic - Suarez
Bank: Vermeer, Ogararu, Boilesen, de Jong/Lodeiro, Eriksen, Suk, Sulejmani
Waar slaat dat Boilesen op? Hij heeft nog niet eens 10 wedstrijden in de A1 gespeelt laat staan in de beloften. Hij is hier pas net een maandje en is pas 17 (of 18?).
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 17:18
|
|
Suk was er ook nog maar 2 weken. Plus Lodeiro start niet aldus AjaxShowtime
|