Auteur
|
Bericht
|
joskeeper

Forum berichten: 772
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 11:48
|
|
13 februari 19:45 uur Abe Lenstra Stadion:
SC Heerenveen - Ajax Amsterdam
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 18:48
|
|
Ja weer een toch zware wedstrijd voor Ajax die net als elke wedstrijd moet gewonnen worden wil Ajax volgend jaar nog champions league spelen. Alderweireld en Vertonghen zullen beide niet mee kunnen spelen en ik vraag me af hoe Jol dat op wilt gaan lossen. Gaat hij Wielaert gebruiken, hopelijk niet, zet hij Lindgren centraal achterin, kan alleen als Enoh dan al fit is, of zal hij Boilesen misschien deze week met het eerste laten meetrainen en misschien wel een kansje geven? Dat laatste zou ik misschien wel het meest wenselijke vinden. Boilesen wordt over 9 dagen 18 en wat zou het een prachtig cadeau zijn als hij dan net voor zijn verjaardag mag debuteren. Ik weet niet hoe het zit met zijn fitheid maar als je de keuze hebt tussen Wielaert en Boilesen zou je die laatste toch zeker een weekje de kans geven om zich te bewijzen op de trainingen. Met Oleguer heeft hij een ervaren verdediger naast hem en Heerenveen heeft niet de beste spitsen. Het is misschien een beetje rigoreus maar er lopen bij Jong Ajax geen betere centrale verdedigers rond lijkt mij (v.d. Meulen, Supusepa, etc. zijn allen 3 keer niets) en Wielaert is ook een ramp.
|
bugs

Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 18:54
|
|
Ik verwacht dat hij Lindgren gewoon naar achter haalt, Boilessen zal hij een te groot risico vinden nog en Wielaert zou wel erg scheef zijn, maar goed we zullen het zien.
|
Ping

Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 19:02
|
|
Op de 1 of andere manier denk ik toch dat hij wielaert erbij haalt!!
Maar goed we zullen zien..
2-0 voor Ajax!
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 19:17
|
|
Ik verwacht gewoon dat Alderweireld fit genoeg raakt voor deze wedstrijd. Dan zou Jol weleens een risico kunnen nemen met hem. Ik zie hem Wielaert niet in zijn selectie opnemen. Verder zou ik met Lodeiro beginnen, die jongen liet al enkele goede zien in de korte tijd dat die mocht invallen.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 19:34
|
|
Lodeiro viel redelijk in maar toen lag er ook meer ruimte op het veld. Waardoor je ook makkelijker kon voetballen, maar het neemt niet weg dat je zag aan die jongen dat die jongen goed kan voetballen. Het zou mijn ook verbazen mocht die niet starten tegen Heerenveen.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 19:41
|
|
Alderweireld zal inderdaad wel kunnen aantreden, mocht dit niet geval zijn, dan zal Jol denk ik met Van der Wiel als centrale verdediger aantreden en Ogararu als rechts-back.
Desalniettemin vond ik dit een zeer vermakelijke wedstrijd.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 19:45
|
|
Emanuelson - Oleguer - Van der Wiel - Anita kan ook.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 19:48
|
|
Citaat: Demy de Zeeuw en Urby Emanuelson vielen tijdens het duel met FC Twente geblesseerd uit. „Demy kon eigenlijk al niet beginnen wegens een hamstringblessure”, zei Jol. „Gelukkig heeft hij het nog een uurtje volgehouden. Emanuelson heeft last van zijn bovenbeen.”
Voor Toby Alderweireld en Eyong Enoh komt de wedstrijd tegen Heerenveen waarschijnlijk ook nog te vroeg.
Bron: Telegraaf
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 19:49
|
|
Er werd over Alderweireld gezegd dat hij twee tot vier weken uit de roulatie zou zijn. Dat moet er wel iets geks zijn gebeurt of nog gebeuren voordat hij dit weekend al mee kan doen. Hetzelfde geld voor Enoh die zal zeer waarschijnlijk niet mee kunnen spelen en dan moet Lindgren op het middenveld blijven spelen.
Ogararu is voor mij geen optie, die wordt straks tegen Henrique helemaal zoek gespeeld. Nee dan zie ik toch liever dat Jol Boilesen deze week mee laat trainen en hem misschien een kans geeft. Boilesen heeft al een week met ManUtd mee getraint met het eerste en toen was Sir Alex zeer tevreden over hem. Dan zou hij het niveau van trainingen bij Ajax ook zeker aan moeten kunnen.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 22:10
|
|
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel - Oleguer Presas - Rasmus Lindgren - Vurnon Anita
Gabri Garcia - Nicolas Lodeiro - Demy de Zeeuw
Dennis Rommedahl - Marko Pantelic - Luis Suarez
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 22:15
|
|
Mocht Demy niet kunnen spelen dan maar Siem de Jong er laten spelen denk ik..
|
Fernando Redondo

Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 22:46
|
|
Ben benieuwd hoe Ajax dit nu vervolg gaat geven. Heerenveen uit is altijd lastig en juist as zaterdag moet je laten zien, dat je nog niet afgeschreven bent.
Vertonghen zal hoe dan ook zeker gemist gaan worden aangezien hij toch steeds meer een stuwende kracht is binnen dit Ajax. Als ook De Zeeuw ontbreekt mis je toch in 2 linies de bepalende spelers, die iets extra's kunnen brengen. Of nu Oleguer of Alderweireld naast Jan speelt, maakt eigenlijk niet eens zoveel uit.
Ik zou opteren voor Lindgren centraal achterin en Gabri/Lodeiro op de plek van Lindgren.
|
Bolkestein

Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 23:42
|
|
Citaat: Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel - Oleguer Presas - Rasmus Lindgren - Vurnon Anita
Gabri Garcia - Nicolas Lodeiro - Demy de Zeeuw
Dennis Rommedahl - Marko Pantelic - Luis Suarez
de Zeeuw kan niet spelen geloof ik. dus Lodeiro naar links en de Jong op 10.
edit: wat voor mij ook al gezegd werd dus. ben lekker snel vandaag.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 8 feb 2010 00:02
|
|
Citaat: Ben benieuwd hoe Ajax dit nu vervolg gaat geven. Heerenveen uit is altijd lastig en juist as zaterdag moet je laten zien, dat je nog niet afgeschreven bent.
Vertonghen zal hoe dan ook zeker gemist gaan worden aangezien hij toch steeds meer een stuwende kracht is binnen dit Ajax. Als ook De Zeeuw ontbreekt mis je toch in 2 linies de bepalende spelers, die iets extra's kunnen brengen. Of nu Oleguer of Alderweireld naast Jan speelt, maakt eigenlijk niet eens zoveel uit.
Ik zou opteren voor Lindgren centraal achterin en Gabri/Lodeiro op de plek van Lindgren.
Inderdaad. Zet Lindgren maar achterin. Ik kan me nog herinneren dat hij het daar uitstekend deed toen tegen FC Twente (PO voorrondes CL).
Het lijkt me niet dat Jol, Boilesen ''een debuut gunt''. Om die jongen voor de leeuwen te gooien bij zo'n (relatief belangrijke) wedstrijd lijkt me ook niet verstandig.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 8 feb 2010 15:25
|
|
Ik ben blij dat de wedstrijd op zaterdagavond valt.
|
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 8 feb 2010 15:45
|
|
Het zal geen slecht idee zijn om een jonge centrale verdediger deze week bij de a-selectie te betrekken. Misschien dat Boilesen wel heel positief opvalt tijdens de trainingen.. Misschien niet goed genoeg voor een basisplaats, maar misschien wel als alternatief op de bank.
|
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 8 feb 2010 15:54
|
|
Citaat: Onzeker is of Emanuelson komend weekeinde fit genoeg is om tegen sc Heerenveen aan te treden. De medische staf van Ajax buigt zich aan het einde van deze week over de fysieke gesteldheid van de speler.
Demy de Zeeuw kan zaterdag wel voetballen. Hij viel zondag eveneens uit met een hamstringblessure. Ajax verwacht de middenvelder aan het einde van de week weer helemaal fit.
http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuw ... wente.html
de Zeeuw er dus wel bij, meevaller voor Ajax..
Zo kan idd. Lindgren een linie naar achter waardoor er een plaatsje vrijkomt voor Gabri op het middenveld.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Ma 8 feb 2010 16:56
|
|
Stekelenburg
vdWiel - Oleguer - Lindgren - Anita
Gabri - Lodeiro/de Jong - de Zeeuw
Rommedahl - Pantelic - Suarez
Bank: Vermeer, Ogararu, Boilesen, de Jong/Lodeiro, Eriksen, Suk, Sulejmani
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 8 feb 2010 17:14
|
|
Ik denk dat het meer zo zal gaan worden:
------------------------------- Stekelenburg -----------------
-- Van der Wiel ------- Oleguer ---- Lindgren -------- Anita --
--------------------------- De Zeeuw -------------------------
-------- De Jong ------------------------ Lodeiro -------------
-- Rommedahl --------------- Pantelic ------------- Suárez ---
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 8 feb 2010 18:13
|
|
Denken of hopen?
Als je een beetje logisch nadenkt dan weet je dat Jol sowieso wel met 2 controlerende middenvelders gaat spelen. En als Emanuelson fit is staat hij er sowieso in, dus ik denk dat het zo gaat worden. De verdediging heb je juist denk ik.
-------------------------Stekelenburg -------------------------
-- Van der Wiel----Oleguer----Alderweireld/Lindgren----Anita--
-----------------De Zeeuw---Gabri/Lindgren------------------
--------------------------De Jong----------------------------
------Suarez-------------Pantelic -------------Emanuelson---
Lodeiro komt nu in de 60-70e minuut bij een voorsprong of gelijkspel en bij een achterstand komt hij net na of in de rust.
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 13:02
|
|
Ik denk dat dit een heel lastige pot gaat worden en dat het puntverlies op gaat leveren. Heerenveen was, op de laatste wedstrijd na, een regelrechte aanfluiting. Ik heb ze zien spelen tegen VVV waar ze helemaal van de mat gespeeld werden. Heerenveen gaf gewoon zomaar 4-5 100 procent kansen weg aan VVV en verder had VVV nog wel 4 goals kunnen maken.
Waarom ik dan denk dat het lastig gaat worden? Ik ben nog steeds van mening dat Ajax veel te wisselvallig is, maar daar is deze pot natuurlijk een goede test voor. Telkens als er een keer goed gespeeld is de wedstrijd ervoor, dan laat Ajax het afweten. Ook nu we in de positie komen om weer wat dichterbij te kruipen bij de bovenste 2 plaatsen, zou het typisch Ajax zijn om nu in Heerenveen punten te verspelen, zodat we aan de overwinning op Twente zo goed als niets hebben gehad.
Ik zou in ieder geval op deze manier starten:
Steek
Vd Wiel-Oleguer-Lindgren-Anita
Rommedahl-de Zeeuw-Gabri-Lodeiro
Pantelic-Suarez
|
mike_zuid2

Forum berichten: 590
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 14:32
|
|
Moeten we naar Heerenveen, zal je altijd zien dat het koud wordt! De afgelopen jaren alleen maar kou kleumen in het hoge Noorden.
Lekker zaterdagavond, als het maar niet afgelast wordt op het laatste moment.
Vanaf een uurtje of 14:00uur present in Heerenveen.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 15:09
|
|
Na de geweldige wedstrijd tegen Twente hoop ik dat we weer een reeks neer kunnen zetten. Dat is nu belangrijk. PSV en Twente zijn niet meer de voetbalmachine van voor de winterstop, hopelijk lijden zij ook eens puntverlies. Twente moet naar Arnhem, waar PSV het heel lastig had twee weken geleden en PSV moet naar Almelo, wat ook heel lastig is.
Als wij deze wedstijd kunnen winnen mogen we weer naar boven kijken. Helaas is Vertonghen er niet bij. Die is de laatste weken erg goed. Maar Oleguer moet Sibon ook wel kunnen stoppen. Anita op Beerens en verder heeft Heerenveen niet echt gevaarlijke spelers.
Hopelijk krijgen we wat meer van Lodeiro te zien zaterdag. Lijkt me een goede speler. Hij is heel sterk, slim, goede steekpass, dat hebben we nodig op het middenveld.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 15:18
|
|
Het zal even puzzelen worden voor Jol, maar ik denk en hoop dat het Wielaert gewoon thuis houdt. Lindgren zal wel een linie terugzakken en Gabri als vervanger van hem. Rasmus speelde tegen Twente ook heel kort voor de verdediging en in balbezit zelfs vaak als cv. Dat ging prima naar mijn mening.
Het lijkt me verstandig om Urby maar eens 1 of 2 weken rust te geven, ookal is hij zaterdag fit genoeg om te spelen. Hij kwakkeld nu al weken met zijn conditie en zijn vorm wordt ook minder en minder. De laatste maanden hebben uitgewezen dat Rommedahl een prima stand-in is voor de voorhoede op dit moment. Ook heeft hij laten weten salaris te willen inleveren bij een eventuele contractverlenging. Klaagt nooit, dus doe er maar gewoon een jaartje bij Ajax!
Ook De Jong er maar weer gewoon in. Speelde een redelijk goede wedstrijd zondag. Lodeiro dit keer maar wat eerder laten invallen en zo lekker laten wennen de komende weken.
Stekelenburg; Van der Wiel, Oleguer, Lindgren, Anita; Gabri, De Jong, De Zeeuw; Rommedahl, Pantelic, Suarez.
|