Auteur
|
Bericht
|
Pannie

Forum berichten: 413
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 13:00
|
|
Je hebt natuurlijk al dat gebeuren op Ajax TV waarbij Rik vd Boog vragen beantwoord van supporters. Ik weet niet in hoeverre hij zal toegeven aan initiatieven buiten Ajax en de SVA om. Ik ben wel benieuwd naar de vragen die jullie willen stellen. Misschien een idee deze hier eerst te posten alvorens ze op te sturen?
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 13:27
|
|
Ik wil de vragen niet gelijk uitzetten.
Wil er eigenlijk een live-vragensessie van proberen te maken. Dat maakt de interactie ook leuker en er kan gereageerd worden op antwoorden.
Gewoon wat willekeurige vragen vind ik niet zo spannend.
Als ik iets in elkaar heb gezet zal ik het hier wel posten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 13:29
|
|
Klinkt goed, Sincere1983!
|
YoranAjax

Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 13:39
|
|
erg leuk idee Sincere alleen ik denk dat je die chatsessie inderdaad kunt vergeten. Ze zullen je de mogelijkheid geven vragen te stellen, maar een chatsessie zie ik niet snel gebeuren aangezien daar ook veel onnozele vragen tussen zullen zitten.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 13:43
|
|
Dat, en Jantje, Pietje en Klaas komen alledrie tegelijkertijd met 3 verschillende vragen.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 13:57
|
|
Natuurlijk kan een chatsessie wel, als het geregeld is dat je maar met een select gezelschap "chat". Met 5 personen b.v. maximaal en wat beginvragen vooraf hebt en daardoor op doorgaat, dus dat je een soort van discussie krijgt over de dingen binnen en rond Ajax.
|
sincere1983

|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 14:00
|
|
Exact @ Riejuh.
Ik zit ook wel eens op mixfight en daar doen ze wel eens een soortgelijk iets.
Een x aantal mensen (tussen de 5 en 10 is een mooi aantal) die wat vragen verzameld van mede-forummers en dan de chatsessie doen. Op die manier voorkom je dat er veel door elkaar gepraat word.
En je kan desnoods 1 van de moderators als 'discussieleider' er tussen houden zodat die kan voorkomen dat er door elkaar heen gelult word (bijv. dmv blok op het kunnen typen totdat iemand een vraag heeft gesteld als er al iemand aan het typen is).
|
Fregge

|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 14:29
|
|
Toch prefereer ik een mail sturen. Het is toch formeler om een nette mail te ontvangen, dan voor een chatsessie uitgenodigd te worden. Als je die hele mail goed opstelt, en de vragen zeer gedetailleerd opstelt, krijg je antwoord op je vragen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 14:32
|
|
Ach je kan altijd eerst proberen om een chatsessie op te zetten. Ministers zitten bij de NOS ook weleens op de chat, dus waarom Rick van den Boog niet bij Ajaxfans.net? Je moet alleen idd wel de maatregelen nemen die hierboven ook al genoemd worden. Als een chatsessie niet lukt dan merk je het wel, en dan kun je altijd nog een mail sturen. Niet geschoten is altijd mis!
|
sincere1983

|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 14:37
|
|
Fregge: Ik denk niet dat het gaat om wat jij prefereert .
Het gaat om wat het meest interactief is.
Simpel een stel vragen via de email kan een journalist ook en dat wil ik juist niet (en ik denk dat R vd Boog daar ook minder interesse juist in heeft).
Een chat-sessie met supporters (als een vertegenwoordiging van ajaxfans.net) is vernieuwend en een leuke manier om daadwerkelijk in contact te zijn met supporters.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 14:40
|
|
Denk inderdaad dat je het zo moet aanpakken, als een van de grootste ajax-communities op internet, misschien wel de grootste willen we gewoon contact met v.d. Boog.. Wss als je het goed opsteld etc dat je een aardig eind kan komen. Vanuit Ajax zullen er vast ook wel regels, opmerkingen etc komen maar dat is voor later natuurlijk..
|
Fregge

|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 14:42
|
|
Bel hem dan op voor een lunchafspraak of zo. Dat is nog interactiever. Vraag of er opname apperatuur bij mag, zodat je altijd kan terugkijken / luisteren waardoor er minder miscommunicaties zijn.
|
Pannie

|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 14:44
|
|
Ze zullen de vragen wel willen inzien van tevoren denk ik. Huiverig voor moddergooien vanuit de supporters. Ik ben echt benieuwd of ze mee willen werken aan een zo'n initiatief.
|
sincere1983

|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 14:50
|
|
@ fregge: Laten we maar even stoppen met deze discussie.
De gedachte van mij was interactief te kunnen communiceren met R vd Boog. Op basis daarvan zal ik een uitgebreide brief/mail voorbereiden.
Dit wil ik doen voor ajaxfans.net (en de mensen die erop zitten) en ik denk dat voor hun dit het leukst/interessantste is.
Wat er dan vanuit Ajax/R vd Boog als respons komt merken we dan wel weer.
|
Pannie

|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 15:00
|
|
Veel succes in ieder geval! Als er hulp moet komen van andere forumleden horen we het wel!
|
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 17:39
|
|
Een leuk idee sincere 
Ik kijk er naar uit..
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 17:51
|
|
Sincere? TOPIDEE! echt serieus, je kan wel zeggen dat wil Rik niet, of dan moet je dit of dat en zus of zo... maar als je het niet probeert weet je zeker dat het nooit gaat gebeuren. Daarnaast denk ik dat Rik inderdaad dat Rik dit interessanter vind dan een mail met een paar vragen. Hoeveel lolbroeken zouden er niet zijn die dat doen?
Ik krijg nu visite maar ga hier later nog wel op in.
|
Ping

Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 19 aug 2010 17:52
|
|
Erg leuk inderdaad, zou erg mooi zijn als het zou gebeuren!!
|
sincere1983

|
Geplaatst: Vr 20 aug 2010 13:25
|
|
Gauw even een wat in elkaar geflanst. Zal niet overal even vloeiend lopen qua zinsbouw maar daar kan ik nog naar kijken als het nodig is (heb het onderstaande op mijn werk even in elkaar gezet):
Geachte heer van den Boog,
Mijn naam is …….., ben al xx jaar supporter van AFC Ajax en sinds xx jaar ben ik ook mede verantwoordelijk voor de gang van zaken op ajaxfans.net. Ajaxfans.net is een van de grootste Ajax-portals wereldwijd en staat bekend om zijn hoogwaardige uitstraling en de kwaliteit van de berichten op de website en het forum.
Omdat wij vanuit ajaxfans.net ons graag onderscheiden en wij iets speciaals willen organiseren voor onze grote vaste groep van nationale en internationale bezoekers schrijven wij u deze brief.
AFC AJAX lijkt zich ook als warme club te willen laten zien waarbij ook de (vele) supporters niet worden vergeten. Helaas is dit iets wat sinds de beursgang nog maar weinig getoond is en daarom denken wij een leuk idee te hebben om inderdaad aan te tonen dat de supporters nog altijd gewaardeerd worden voor hun steun aan Ons Aller AJAX in de goede en slechte tijden.
Dat zeggende willen wij u graag vragen of u interesse heeft om een (gecontroleerde) chat-sessie te houden met een afvaardiging van ajaxfans.net bezoekers?
Omdat wij begrijpen dat dit een ongewoon verzoek is en we begrijpen dat er restricties zullen zijn vanuit de pers-afdeling hebben wij het volgende uitgedacht:
- Een vijftal vaste bezoekers van Ajaxfans.net verzamelt van de mede-bezoekers hun vragen.
- Er zal een chatsessie worden opgezet voor de 5 bezoekers en, mits u interesse heeft, uzelf.
- De moderators zullen toezicht houden op de vragen en als ‘discussieleider’ fungeren zodat er een vloeiend gesprek kan plaatsvinden.
- Bij voorkeur willen we de sessie ongeveer 30 minuten laten plaatsvinden op een tijdstip dat voor u geschikt is.
- De vragen van bezoekers kunnen dan variëren van onderwerpen als scouting, De Toekomst, de ArenA, de supporters, etc. Wij snappen dat niet alle vragen beantwoord kunnen worden en daarom willen wij dan een voorselectie maken van vragen waarover interactie kan plaatsvinden.
Uiteraard kan een en ander van te voren besproken worden met de persvoorlichter mits dit nodig is.
De bedoeling is dat het dus niet een normaal interview wordt zoals u die al zeer regelmatig doet, maar een openhartig en interactief gesprek met supporters. Het zou natuurlijk het leukst zijn als er ook vanuit uzelf en AFC AJAX vragen voor de supporters zijn!
Wij zien een reactie erg graag tegemoet. Hopelijk kunnen we u in de toekomst verwelkomen op ons prachtige AJAX-portal www.ajaxfans.net.
Met vriendelijke groeten,
Xxxxxxxx
Moderator ajaxfans.net
|
Fregge

|
Geplaatst: Vr 20 aug 2010 13:33
|
|
't ziet er wel net uit. Top. Alhoewel het nog steeds niet mijn voorkeur heeft. Ik zei gister nog tegen iemand: Wil je het interactief maken, nodig hem dan uit voor een lunchafspraak. (misschien moet je er dat ook bij zetten, dat het ook op een andere manier mogelijk is, bijv een afspraak)
Hebben jullie trouwens ook al nagedacht over wie eventueel die chatters zouden moeten worden? No offence naar hem toe, maar ik denk niet dat het verstandig is om Ad er te laten zitten. (echt no offence hoor, maar je kan soms vrij gefrustreerd overkomen als het over Ajax gaat, nou weet ik niet hoe dit is in een zakelijke positie)
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 20 aug 2010 13:54
|
|
Hebben jullie trouwens ook al nagedacht over wie eventueel die chatters zouden moeten worden? No offence naar hem toe, maar ik denk niet dat het verstandig is om Freek er te laten zitten. (echt no offence hoor, maar het moet wel serieus gebeuren, nou weet ik niet hoe jij bent in een zakelijke positie) .
|
Fregge

|
Geplaatst: Vr 20 aug 2010 13:56
|
|
Allereerst Lex:

Ten tweede, ik zeg ook niet dat ik er 1 van moet zijn. Ik zeg alleen dat hier wel goed over nagedacht moet worden. Ik snap ook wel dat ik niet als eerste naar voren geschoven wordt.
|
sincere1983

|
Geplaatst: Vr 20 aug 2010 14:05
|
|
Mijn 5 suggesties:
Nikos Samos
AV4
leris_87
teo77
kupellopapari

Heb wel wat namen in mijn hoofd maar ik ga dat lekker overlaten aan de moderators mocht het er daadwerkelijk van komen.
En inderdaad grappig dat Fregge (de man van de ban ) zegt dat iemand het níet zou moeten worden haha!
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Vr 20 aug 2010 14:20
|
|
Ik zou gaan voor Adje! Die heeft altijd van die mooie opbouwende kritiek
|
sincere1983

|
Geplaatst: Za 21 aug 2010 10:59
|
|
Welke moddereter wil er mee aan de slag?
343?
|