Auteur
|
Bericht
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 17:42
|
|
Citaat: Riejuh, kijk is onder het kopje wie is er online en dan zul je zien wat het betekend.
Ik had weer niet verder gekeken dan mijn neus lang is
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 18:44
|
|
Smurf.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 18:48
|
|
Citaat: Smurf.
[color=#0000BF">Daarom blauw zeker [/color">
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 18:57
|
|
Zekerrrrr!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 19:31
|
|
Goed...het forum is klaar...op een haar na gevild.
Nu gaan we ideeen verzamelen voor de voorpagina.
Ieder lid heeft de kans om aan te geven wat hij of zij zou willen.....
|
Riejuh

|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 19:32
|
|
Hou die smurfenkleur maar al is het maar voor Fregge..
Jij hebt zeker [color=#FF0000">rood[/color"> vanwege dat je grote smurf bent Toby?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 19:34
|
|
Hmmm, ja....kaal ben ik al. Straks ook nog een grijze baard, dus dat zou kunnen. Die anderen zijn ook rood trouwens.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 19:40
|
|
Citaat: Hmmm, ja....kaal ben ik al. Straks ook nog een grijze baard, dus dat zou kunnen. Die anderen zijn ook rood trouwens.
Uit wie is er jarig-topic
Citaat: Ons opperhoofd 36 jaar, wie had dat gedacht?
Klopt, niet aan gedacht maar dan zouden ze jou een andere kleur moeten geven aangezien jij toch onze oppersmurf bent
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 20:01
|
|
Doe maar zwart dan.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 23:57
|
|
Citaat: Hou die smurfenkleur maar al is het maar voor Fregge..
Jij hebt zeker [color=#FF0000">rood[/color"> vanwege dat je grote smurf bent Toby?
Nou dan, dan maak ik er maar een bijpassende avatar voor he
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 08:19
|
|
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 16:46
|
|
Citaat: Goed...het forum is klaar...op een haar na gevild.
Mijn voorkeur gaat uit naar meer bloot. En bij voorkeur geen Martin Jol.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 17:20
|
|
Citaat: Goed...het forum is klaar...op een haar na gevild.
Mijn voorkeur gaat uit naar meer bloot. En bij voorkeur geen Martin Jol.
Bertje, Als je het niet erg vind wacht ik met dat meer bloot totdat Ajax een dames-elftal heeft .
|
Fenix

Forum berichten: 240
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 18:10
|
|
Ik heb misschien een ideetje, ik moet ajaxfans altijd verdedigen omdat in mijn vriendengroep de site nogal amateuristisch wordt gevonden. En dan begint het gezeur altijd met de bakstenen achtergrond, die vind ik persoonlijk niet zo mooi. Misschien een iets meer ajax-gerelateerde achtergrond? Want bijvoorbeeld de banners boven aan de pagina's zien er wel heel mooi uit. Misschien kan Justin tijd maken in zijn schema om iets moois te maken? Of iets gebruiken wat hij al gemaakt heeft? Verder ziet het forum er wel heel mooi uit.
|
Fregge

|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 18:18
|
|
Ik zou straks de chat niet toegankelijk maken voor gasten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 18:37
|
|
Citaat: Ik heb misschien een ideetje, ik moet ajaxfans altijd verdedigen omdat in mijn vriendengroep de site nogal amateuristisch wordt gevonden. En dan begint het gezeur altijd met de bakstenen achtergrond, die vind ik persoonlijk niet zo mooi. Misschien een iets meer ajax-gerelateerde achtergrond? Want bijvoorbeeld de banners boven aan de pagina's zien er wel heel mooi uit. Misschien kan Justin tijd maken in zijn schema om iets moois te maken? Of iets gebruiken wat hij al gemaakt heeft? Verder ziet het forum er wel heel mooi uit. 
Tsja, ik denk dat dat makkelijk te veranderen is door Bas(ta).
Maar eerst moeten we een idee krijgen hoe we de voorpagina gaan doen. Dan volgt de rest vanzelf.
Jouw vrienden? Wat hebben ze nog meer op te merken? Dat wil ik graag horen.
Citaat: Ik zou straks de chat niet toegankelijk maken voor gasten.
Doen we ook niet. Waren we eerst wel van plan, maar dat zou te veel modwerk opleveren.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 13:58
|
|
En mods zijn lui...
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 22:02
|
|
Liever lui dan moe, Bert! Biertje doen?
Fenix heeft een punt. Sowieso heeft de hele voorpagina een dikke lik verf nodig, maar qua indeling mag er ook wel wat veranderen. Daar zeur ik later wel over. Eerst maar eens de nieuwsberichten. De lay-out van de reaguurpanelen is spuuglelijk. De nieuwskop, de info-regel daaronder, het plaatje en het bericht gaan nog (alhoewel ik erg voor een andere font ben), daarna ziet het er niet meer uit.
De camping-reclame link is irritant en ik zie de toegevoegde waarde van de opsomming 'Laatste nieuws' niet. Volgens mij leest iedereen daar sowieso overheen. Mag wat mij betreft verwijderd worden. Beide als het even kan.
Dan de blokken 'Post Een Reactie' en 'Alle Reacties'; deze zijn lomp en smal. Bovenaan, direct onder het nieuwsbericht dus, wens ik een 'Post een Reactie'-blok over de breedte met een gelikt fontje. Een basispakketjes smilies zou ook niet verkeerd zijn. Daaronder 'Alle Reacties' op dezelfde manier met een mooie quote-knop erbij.
Wat ook kan is een onderscheid tussen 'Snel Reageren' en 'Uitgebreid Reageren', de laatste via een knop die je naar een scherm brengt waar je je bericht kan bewerken, met smilies, BBCodes, enz. Zo ongeveer als op het forum.
Enfin, dit tot nu toe. Of is dit allemaal weer te rigoreus?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 22:08
|
|
Nee, hoor. Wat mij betreft gaat de hele voorpagina op de schop en komt daar een speciale mod die er voor zorgt dat alles ook up to date is.
Ook moeten die knopjes boven anders ingedeeld worden inderdaad.
Het kan allemaal zo veel strakker en 'professioneler'.
|
Fregge

|
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 22:27
|
|
Citaat: Liever lui dan moe, Bert! Biertje doen?
Fenix heeft een punt. Sowieso heeft de hele voorpagina een dikke lik verf nodig, maar qua indeling mag er ook wel wat veranderen. Daar zeur ik later wel over.  Eerst maar eens de nieuwsberichten. De lay-out van de reaguurpanelen is spuuglelijk. De nieuwskop, de info-regel daaronder, het plaatje en het bericht gaan nog (alhoewel ik erg voor een andere font ben), daarna ziet het er niet meer uit.
De camping-reclame link is irritant en ik zie de toegevoegde waarde van de opsomming 'Laatste nieuws' niet. Volgens mij leest iedereen daar sowieso overheen. Mag wat mij betreft verwijderd worden. Beide als het even kan.
Dan de blokken 'Post Een Reactie' en 'Alle Reacties'; deze zijn lomp en smal. Bovenaan, direct onder het nieuwsbericht dus, wens ik een 'Post een Reactie'-blok over de breedte met een gelikt fontje. Een basispakketjes smilies zou ook niet verkeerd zijn. Daaronder 'Alle Reacties' op dezelfde manier met een mooie quote-knop erbij.
Wat ook kan is een onderscheid tussen 'Snel Reageren' en 'Uitgebreid Reageren', de laatste via een knop die je naar een scherm brengt waar je je bericht kan bewerken, met smilies, BBCodes, enz. Zo ongeveer als op het forum.
Enfin, dit tot nu toe. Of is dit allemaal weer te rigoreus? 
Marco? Hoe zou jij de layout vinden van VoetbalPrimeur? Ik weet het, het nieuws op die site is bagger, maar de layout vind ik perfect.
Als je de FP neemt Voetbalprimeur.nl zelf: Boven is zeg maar het subnieuws, die 3 kopjes. Rechts waar nu Jol staat kun je het hoofdnieuws inzetten (bij VoetbalPrimeur is dat het blok Headlines) over 1 groot blok zeg maar.
Nieuwsbericht zou ik ook hetzelfde doen.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 22:40
|
|
Ah mooi, ok, dan zeur ik nog wel even verder, mede omdat de rest angstvallig stil blijft. 
De voorpagina; de nieuwsblokken aan de linkerkant. Zoals Henk Gemser zou zeggen: dat kan beter. De laatste 2 bijvoorbeeld, die gaan nu nog over de aftermath van Juve. Achterhaald, lijkt me. Ik weet niet hoe de selectie daar verloopt, maar ik zou toch altijd de meest recente berichten eruit lichten. Dat kan volgens mij ook in 1 blok, waarbij een x aantal berichten (evt. met afgekapte tekst) elkaar automatisch om de x seconden afwisselen. Eventueel bovenaan als blikvanger, met daaronder de regels met alle nieuwsberichten.
Dit had ik getikt voordat ik Fregge's bijdrage zag. Dus @Fregge; ja, een fijne lay-out, kan ook. Mijn eerste idee is dat 3 nieuwsblokken plus headlines misschien iets teveel van het goede is, maar VP kan best als een soort blauwdruk dienen.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 08:16
|
|
Citaat: Ah mooi, ok, dan zeur ik nog wel even verder, mede omdat de rest angstvallig stil blijft.
De voorpagina; de nieuwsblokken aan de linkerkant. Zoals Henk Gemser zou zeggen: dat kan beter. De laatste 2 bijvoorbeeld, die gaan nu nog over de aftermath van Juve. Achterhaald, lijkt me. Ik weet niet hoe de selectie daar verloopt, maar ik zou toch altijd de meest recente berichten eruit lichten. Dat kan volgens mij ook in 1 blok, waarbij een x aantal berichten (evt. met afgekapte tekst) elkaar automatisch om de x seconden afwisselen. Eventueel bovenaan als blikvanger, met daaronder de regels met alle nieuwsberichten.
Dat die nieuwsblokken "verouderd" zijn komt omdat wij nieuwsredacteurs een vakje kunnen aanvinken voor Sub/hoofdnieuws. Wanneer dit niet gebeurd blijft dus het oude nieuws daar staan. Misschien zouden we dat dus wat vaker moeten doen
|
Fregge

|
Geplaatst: Wo 24 feb 2010 09:45
|
|
he he, ik heb net een klein foutje ontdekt. viewonline.php
Als je klikt op Gasten weergeven zijn er geen Gasten online, klik je op het veranderde bericht: Verberg gasten, zijn ze er weer
|
Basta
Beheerder

Forum berichten: 104
|
Geplaatst: Wo 24 feb 2010 16:53
|
|
Citaat: he he, ik heb net een klein foutje ontdekt. viewonline.php
Als je klikt op Gasten weergeven zijn er geen Gasten online, klik je op het veranderde bericht: Verberg gasten, zijn ze er weer 
Fregge dus jij gooit die gasten er iedere keer uit
Ik had het ook al ontdekt. Dat is geen bug maar een feature . Ik zal er eens naar kijken.
Edit: Het is weer gefixt!
|
Riejuh

|
Geplaatst: Di 2 maa 2010 09:49
|
|
Suggestie:
Op het forum zijn er een behoorlijk aantal leden die en actief posten en een seizoenskaart van Ajax hebben. Nu is het misschien een idee om na elke wedstrijd een soort video/foto verslagje te maken met de foto's die de forummers dan hebben geschoten tijdens deze wedstrijd. Deze dan b.v. door 1 persoon te verzamelen, die ze upload op de frontpage en er een regeltje onderzet ook i.s.m. de desbetreffende fotograaf .
Ik weet niet of het mogelijk want zo'n technicus ben ik ook niet betreffende electronica.
|