Auteur
|
Bericht
|
10Oele
Forum berichten: 386
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 13:45
|
|
Citaat: Dat we Dennis Rommedahl ineens horen over de wil tot het verlengen van zijn contract zegt overigens wel iets (contract loopt over een half jaar af). Het zou zomaar kunnen dat Rudolf zijn vervanger wordt.
Dan zou ik dat contract van Rommedahl verlengen. De verschillen tussen Rudolf en Rommedahl zullen namelijk niet enorm zijn. Rommedahl speelt al bij Ajax en geeft aan tegen een lager salaris bij te willen tekenen. Daarbij vind ik hem de laatste tijd helemaal niet slecht spelen en zeurt hij niet als hij op de bank plaats moet nemen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 13:51
|
|
Citaat: Dat we Dennis Rommedahl ineens horen over de wil tot het verlengen van zijn contract zegt overigens wel iets (contract loopt over een half jaar af). Het zou zomaar kunnen dat Rudolf zijn vervanger wordt.
Dan zou ik dat contract van Rommedahl verlengen. De verschillen tussen Rudolf en Rommedahl zullen namelijk niet enorm zijn. Rommedahl speelt al bij Ajax en geeft aan tegen een lager salaris bij te willen tekenen. Daarbij vind ik hem de laatste tijd helemaal niet slecht spelen en zeurt hij niet als hij op de bank plaats moet nemen.
Bovendien moet je geen aankoop halen voor de breedte.........
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 14:09
|
|
Je kan het ook zo zien. Dennis is met zijn ervaring een vrij dure kracht waarschijnlijk (miljoen per jaar ofzo zal het wel zijn).
Als je Dennis nou niet verlengd en Rudolf haalt heb je de kans dat je op dit moment iemand haalt met dezelfde kwaliteiten maar wel een die zich nog verder ontwikkeld.
Zou me in ieder geval niet verbazen als daar de keuze van zal afhangen ook.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 14:15
|
|
Hij schijnt bij iedere club aangeboden te zijn en ook door iedere club bekeken, Pushkin.
Ik vind het maar vreemd dat een Hongaar van 24 nog in eigen land voetbalt en waar de clubs niet voor in de rij staan, ondanks dat z'n contract over een half jaar ten einde is. De woorden van Erwin Koeman gaan bij mij de ene oor in de andere oor uit, aangezien ik me niet kan herinneren dat Erwin het beste beentje voor heeft met Ajax. De makelaar van Rudolf zal er natuurlijk gebaat bij zijn om hem nog deze transferperiode te slijten. Hij krijgt waarschijnlijk een deel van de transfersom. Z'n club Debreceni verdient nog wat aan hem. De speler gaat meer verdienen en kan zich het komende half jaar aanpassen aan het Nederlands voetbal. Jol weerspreekt de geruchten dat er niets mogelijk is zo lang er niet een paar vertrekken. In de media beweert de makelaar van Rudolf echter dat Ajax hem de beste aanbieding heeft gedaan, is volgens mij gewoon onderdeel van de tactiek om druk uit te oefenen op andere clubs. Je doet iemand geen aanbieding als je weet dat het financieel niet haalbaar is, lijkt mij. Of Ajax hoopt dat er nog een of twee spelers vertrekken voor de transferdeadline. Hoe dan ook, dit druist wel tegen het nieuwe beleid van Rik van de Boog om de pijlen te richten op jonge spelers.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 14:16
|
|
Rommedahls grote wapen is natuurlijk zijn snelheid, en vleugelspelers verliezen die vaardigheid nogal snel wanneer ze ouder worden. Amper vleugels van 34 of ouder die nog op niveau presteren. Herinneren we de snelle aftakeling van bijvoorbeeld Overmars nog? Als je met Rommedahl verlengt neem je ook een risisco, het is geenzins een zekerheidje.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 14:21
|
|
@ Pushkin: Bij Overmars speelde ook zijn knie mee he. Dat is wellicht dus even een wat minder gelukkig voorbeeld. Maar je hebt wel degelijk gelijk dat spelers na hun +/- 32e snelheid gaan verliezen.
Ik vind bijv. v Nistelrooij en Raul hier ook wel aardige voorbeelden van. Die zijn ook langzamer geworden (vooral op de eerste meters).
|
10Oele
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 14:34
|
|
Rommedahls grote wapen is natuurlijk zijn snelheid, en vleugelspelers verliezen die vaardigheid nogal snel wanneer ze ouder worden. Amper vleugels van 34 of ouder die nog op niveau presteren. Herinneren we de snelle aftakeling van bijvoorbeeld Overmars nog? Als je met Rommedahl verlengt neem je ook een risisco, het is geenzins een zekerheidje.
Nee Rommedahl is inderdaad geen zekerheidje. Maar is Rudolf dat wel? Ik denk dat Rommedahl ondanks zijn leeftijd (30-31 en dat valt nog wel mee dus) nog steeds de meest rappe Ajacied uit de selectie is en anders zeker bij de 3 snelste hoort.
Als Ajax, zoals wordt gezegd, bezig is met onderhandelen en de beste aanbieding heeft gedaan, dan hebben ze inderdaad dus zeker mogelijkheden om een transfer te doen. Met deze wetenschap zou ik dus zeker geen spits geen halen, we hebben namelijk Pantelic ook nog voor dit seizoen en anders kan Suarez (niet ideaal), Suk of Castillion (beide nog jong) nog in de spits. Waag dan een poging om bijvoorbeeld Braafheid of Boula te huren/kopen met dit geld.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 17:20
|
|
Als de Ajax scouts echt overtuigd van Rudolf zijn contracteer hem nu dan voor na de zomer. Dan is hij transfervrij en kan hij Rommedahl vervangen. Ik weet zeker dat Rommedahl een hoger salaris zal eisen en daarbij kan Rudolf niet slechter zijn dan Rommmedahl als de Ajax scouts echt positief over hem zouden zijn.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 07:33
|
|
Naar Genoa voor €350.000. Te duur voor Ajax.
www.telegraaf.nl
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 09:50
|
|
Dat is de (onjuiste) conclusie die de Telegraaf trekt. Ik denk dat interne verdeeldheid de reden is geweest voor het uitblijven van een definitieve overgang naar Amsterdam. Gelukkig maar, want ik was persoonlijk niet blij geworden van zo'n paniekaankoop. Een bedrag van E350.000,- valt natuurlijk zonder veel moeite op te brengen als men echt had gewild.
|
JaszaAFCA
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 09:52
|
|
Is het echt waar?
Op site van genoa stond niks las ik en Genoa heeft al 20 spitsen en aanvallers rondlopen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 09:57
|
|
Zou goed kunnen, Empulse. 350,000 euro is wel op te hoesten, maar dat er weerstand was tegen de komst van deze 24-jarige Hongaar. Jol zei het al in Studio Voetbal, dat aankopen breed in de organisatie gedragen moeten worden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 10:12
|
|
Citaat: Zou goed kunnen, Empulse. 350,000 euro is wel op te hoesten, maar dat er weerstand was tegen de komst van deze 24-jarige Hongaar. Jol zei het al in Studio Voetbal, dat aankopen breed in de organisatie gedragen moeten worden.
Precies en ik heb zo het idee dat de scouting niet met deze naam kwam, wat ook logisch is. VDB kan Jol natuurlijk niet telkens zijn zin geven met spelers die hij buiten de scouting om uit zijn hoe dtovert. Dat hebben we gedaan met Kerlon, Atouba en Ze Eduardo maar dat kan Ajax niet eeuwig doen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 10:43
|
|
Het is ook goed dat Rik vd Boog hier een stokje voor steekt. Onder Martin v. Geel had ik deze transfer wel doorzien gaan. Jol die de TD z'n hoofd op hol brengt en zegt dat dit een minuscuul risico is die je niet mag laten liggen. Rik vd Boog is degene die het aantal contractspelers moet reduceren. Daar zou het aankopen van deze 24-jarige Hongaar een stap in de verkeerde richting zijn, los van of hij wat toevoegt aan Ajax. Kijk, als je een week eerder bereid bent om vier miljoen neer te leggen voor een speler, en nu niet eens 350,000. Dan heerst er kennelijk ook verdeeldheid binnen de organisatie omtrent de kwaliteiten van deze speler.
|
JaszaAFCA
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 12:40
|
|
Volgens site van debrecen word er volgens mij maandag pas duidelijk of hij wel of niet gaat, daarnaast word er in Italie nergens melding gemaakt dat er iets aan de hand is met Genoa.
Het lijkt me ook sterk dat de zaakwaarnemer eerst Koeman belt en dat de media in Italie dan nu nog niks doorhebben.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 12:40
|
|
Pushkin, het was al aangegeven dat Kerlon een gok was. Hij kostte namelijk niks. Dat vind ik dus ook minder erg als een Atouba (tot nu toe, want hij heeft nog steeds geen eerlijke kans gekregen)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 13:17
|
|
Ik deel de mening van D_skilled. 3,5 ton is natuurlijk peanuts, dus er moet meer aan de hand zijn geweest. Prima zaak.
|
JaszaAFCA
|
Geplaatst: Ma 1 feb 2010 15:06
|
|
Na het seizoen naar Genoa dus volgens mij, dan wilde Ajax hem dus gewoon uiteindelijk niet hebben.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 2 feb 2010 14:18
|
|
Ajax heeft zich onvoldoende een mening kunnen vormen, omdat de scouts hem onvoldoende hebben zien spelen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 2 feb 2010 14:47
|
|
Citaat: Ajax heeft zich onvoldoende een mening kunnen vormen, omdat de scouts hem onvoldoende hebben zien spelen.
Dus net goed toch? Een aankoop dient breed te worden gedragen, door zowel de scouts als de technische staf.
|
10Oele
|
Geplaatst: Di 2 feb 2010 15:08
|
|
Citaat: Ajax heeft zich onvoldoende een mening kunnen vormen, omdat de scouts hem onvoldoende hebben zien spelen.
Dus net goed toch? Een aankoop dient breed te worden gedragen, door zowel de scouts als de technische staf.
Dat is inderdaad de bedoeling en zo hoort het voortaan met iedere transfer te gebeuren. Met Boula is ongeveer hetzelfde gebeurd, alleen ging het daar over geld.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Di 2 feb 2010 15:12
|
|
Ook bij Boula niet, als ze er unaniem achter hadden gestaan was die 450.000 euro wel overbrugd.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 2 feb 2010 17:24
|
|
Ik denk eerder dat men bij Boula zijn fysieke gesteldheid niet kon beoordelen, omdat hij netjes op de tribune zit.
Denk aan Luque, die vanaf de tribune zo naar Ajax kwam en zo traag als dikke stront bleek.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Vr 25 maa 2011 22:54
|
|
Heeft vandaag de hele wedstrijd gespeeld, is nu helemaal geen optie meer. Hij heeft mij echt niet weten te overtuigen, speelde niet bijzonder..
Gestopt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 25 maa 2011 23:13
|
|
Ach dat was me a langer duideijk. Een van Raiola's opvullertjes....
|