Auteur
|
Bericht
|
maxwell13

Forum berichten: 80
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 14:47
|
|
Ben benieuwd dat Aissati er niet bij vind ik persoonlijk erg jammer. Als het een middenveld Enoh - Lindgren - De Zeeuw ben ik benieuwd wie er voor de aanvoer naar de voorste linie gaat zorgen. Je maakt jezelf wel erg afhankelijk van Suarez zo.
Je kan wel stellen dat Jol eerder uitgaat van in ieder geval fysiek niet verliezen dan voetballend winnen.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 14:49
|
|
Ik heb Aissati ook al afgeschreven. PSV ook. Sulejmani geef ik nog wel een kans op verbetering, maar niet bij Ajax. Hij moet z.s.m verhuurd worden. Het is vrij gemakkelijk om Jol daar de schuld van te geven, deze jongens hebben afdoende kansen gehad en nooit benut.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 14:52
|
|
Citaat: Emanuelson speel helaas niet mee, dan maar Anita. Ik ben bang dat er een snelle rechtsbuiten tegenover komt te staan. Hoezo speel Emanuelson helaas niet mee? Naar mijn weten is die gewoon fit en zit die ook in de selectie.
Ik heb de afgelopen dagen gehoord dat hij een twijfel geval is/was. Vandaag zou daar uitsluitsel over komen. Omdat het een twijfelgeval was verwacht ik hem niet in de basis.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 14:53
|
|
Je kan natuurlijk ook beginnen met Suarez vanaf links en Rommedahl op rechts.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 14:54
|
|
Sorry, maar dat Sulejmani en Aissati niet renderen is niet de schuld van Jol. Sulejmani die een hyves speciaal alleen voor zijn hussies heeft en totaal niet als een prof leefde/leeft...Aissati die gewoonweg niet compleet genoeg is voor een topclub.
Sommigen zeuren dat Jol niet hard genoeg is, maar Aissati en Sulejmani verdienen het ook om er naast te staan. Aissati voegt aanvallend helemaal niets toe; geen steekpass, geen schot en verdedigend brengt hij zijn ploeg meermaals in de problemen met zijn blind uitverdedigen.
Met Sulejmani moet er iets meer aan de hand zijn. Jol was erg ontstemd na die wedstrijd tegen Nec.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 15:12
|
|
Citaat: Sorry, maar dat Sulejmani en Aissati niet renderen is niet de schuld van Jol. Sulejmani die een hyves speciaal alleen voor zijn hussies heeft en totaal niet als een prof leefde/leeft...Aissati die gewoonweg niet compleet genoeg is voor een topclub.
Sulejmani doet tenminste altijd zijn best. En dat hoeft hij niet voor de poen te doen, want die miljoenen krijgt hij toch wel. Dat hij vorig jaar niet als een prof leefde neem ik hem wel kwalijk, maar daar moet je als club bij zijn. Ajax schiet ernstig tekort in het begeleiden van spelers. Sommige spelers. vooral die jongeren, moet je goed begeleiden. Denken ze bij Ajax nou echt dat als Sulejmani en Bodul samenwonen de lichten netjes om half 12 uitgaan? Natuurlijk hebben spelers ook eigen verantwoordelijkheid, maar in hoeverre kun je daar op vertrouwen bij een 19- en 20 jarige.
Aissati is een groot talent, dat kan iedereen zien. Dan moet je hem ontwikkelen tot een topspeler. Jol zegt dat hij graag met jonge spelers werkt, maar dan moet je accepteren dat spelers in een mindere periode zitten. Emanuelson heeft heel lang zo'n periode gehad, die periode krijgt iedere jonge speler.
Citaat: Sommigen zeuren dat Jol niet hard genoeg is, maar Aissati en Sulejmani verdienen het ook om er naast te staan. Aissati voegt aanvallend helemaal niets toe; geen steekpass, geen schot en verdedigend brengt hij zijn ploeg meermaals in de problemen met zijn blind uitverdedigen.
Jol moet harder zijn naar spelers die er buiten vallen. Zoals Wielaert, Ogararu en ga zo maar door. Die profiteurs gaan niet weg als je ze gewoon met Jong Ajax laat spelen. Als je dat soort gasten weg wil hebben moet je net als Real Madrid bij Huntelaar gaan doen.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 15:29
|
|
Tsjezus zeg! Wat is Jol weer logisch! Van Basten was nog duidelijker.
Sulejmani en Aissati zitten niet eens bij de selectie voor morgen ze stonden de afgelopen wedstrijd nog in de basis, Aissati de wedstrijd daarvoor ook zelfs en nu niet eens bij de selectie
Nee, lekker logisch om Suk en Eriksen, 0 en 2 wedstrijden in het 1ste gespeelt of iemand als Emanuelson, Anita, Rommedahl, Pantelic en Kennedy mee te nemen..
Aissati begrijp ik nog, is een slapeling, maar Emanuelson is dat toch ook!? Maar waarom Sulejmani thuis laten? Hij hij kan met z'n snelheid iets forceren en werkt altijd hard, wat je niet van iederen kan zeggen.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 15:31
|
|
Citaat: Sulejmani en Aissati presteren gewoon niet op dit moment bij Ajax. Daarbij verwacht dat Ajax met een middenveld zal gaan spelen met Lindgren, Enoh en de Zeeuw. Dan moest er een aanvallende middenvelder afvallen en blijkbaar is dat Aissati geworden. Op zich een redelijke keuze aangezien die zeer zwak presteert.
Emanuelson, Pantelic, Rommedahl, Kennedy, Anita en Oleguer ook niet, sterker nog ze hebben hélemaal nog nóóit gepresteerd!
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 15:35
|
|
Citaat: Sulejmani en Aissati presteren gewoon niet op dit moment bij Ajax. Daarbij verwacht dat Ajax met een middenveld zal gaan spelen met Lindgren, Enoh en de Zeeuw. Dan moest er een aanvallende middenvelder afvallen en blijkbaar is dat Aissati geworden. Op zich een redelijke keuze aangezien die zeer zwak presteert.
Emanuelson, Pantelic, Rommedahl, Kennedy, Anita en Oleguer ook niet, sterker nog ze hebben hélemaal nog nóóit gepresteerd!En op welke positie spelen die spelers die je hier noemt, Guy.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 15:47
|
|
Ik heb een andere mening, Koen. Aissati heeft nergens gepresteerd. Alleen bij twente was hij goed omdat het hele team op hem was afgestemd. Een AJAX-speler moet completer zijn dan dat. Vooral een middenvelder. Sulejmani moet AJAX maar zo snel mogelijk verkopen voor 5 miljoen euro en 25 procent van de volgende transfer, want dat wordt nooit meer iets. Bijna 2 jaar ploetert hij al. Dat is niet een periode van enkele maanden.
Wat kan Jol meer doen dat Wielaert en Ogararu buiten de selectie houden? Niets, toch. En was er niet de afspraak dat afgekeurde AJAX 1-spelers zich niet meer in de basis van Jong AJAX mochten spelen?
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 15:58
|
|
Citaat: Tsjezus zeg! Wat is Jol weer logisch! Van Basten was nog duidelijker.
Sulejmani en Aissati zitten niet eens bij de selectie voor morgen ze stonden de afgelopen wedstrijd nog in de basis, Aissati de wedstrijd daarvoor ook zelfs en nu niet eens bij de selectie
Nee, lekker logisch om Suk en Eriksen, 0 en 2 wedstrijden in het 1ste gespeelt of iemand als Emanuelson, Anita, Rommedahl, Pantelic en Kennedy mee te nemen..
Aissati begrijp ik nog, is een slapeling, maar Emanuelson is dat toch ook!? Maar waarom Sulejmani thuis laten? Hij hij kan met z'n snelheid iets forceren en werkt altijd hard, wat je niet van iederen kan zeggen.
Ik vind Jol heel logisch. Zoals hier al gezegd werd gaf Jol iedereen die gewisseld werd tegen NEC een hand, maar Sulejmani niet. Dat was al tekenend. Dit is gewoon het begin van het einde. Sulejmani heeft genoeg kansen gehad en heeft ze niet gepakt. Hij speelt dramatisch, dus wat moet je hem dan nog bij selectie? Aissati zelfde verhaal alleen dan in mindere mate. Eriksen mag dan nog jong zijn en geen ervaring hebben, maar was vele malen dreigender dan Aissati tegen NEC.
Jol wil de beste spelers in het veld hebben, dat wou van Basten niet. Die bleef zich vastklampen aan zijn vormloze aankomen ipv. De jeugd een kans geven.
Sulejmani gaat na dit seizoen verhuurt worden en Ajax gaat met Aissati doen waar hij voor gehaald is: Met winst verkopen.
Sulejmani heeft snelheid, maar hij forceert er helemaal niets bij en zijn voorzetten zijn de laatste tijd belabberd. Die van Urby natuurlijk ook, maar die komt zijn man tenminste nog voorbij. En hard werken kunnen we allemaal en ik denk dat iemand als Eriksen of Suk harder zijn best zal doen als de man van 16,25 miljoen.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 16:20
|
|
Ik sluit me hier aan bij 343 en Niels.
Het is terecht dat hij ze er buiten laat. En kom dan niet met 'die en die speler zitten er wel bij' want dat zijn andere posities.
Feit is gewoon dat Aissati niet dreigend en dwingend genoeg is voor zijn positie. Het zegt al genoeg dat tegen NEC toen Eriksen erin kwam er gelijk meer dreiging vanaf die positie kwam.
Van Sulejmani valt het ook te begrijpen, die jongen worstelt al sinds zijn komst bij Ajax met zijn vorm. Ik zou hem verhuren, nu of eind van het seizoen, in de hoop dat hij zijn draai vind.
Denk er allemaal maar eens goed over na..Het is allemaal te begrijpen..De kansen zijn er geweest voor beiden, je kan geen eeuwen geduld hebben in topvoetbal.
Vind het zelfs positief dat Jol deze keus heeft durven te maken. Ook een teken dat hij niet alleen naar een aankoopbedrag kijkt.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 16:37
|
|
Inmiddels: NAC uit, Eriksen in de basis en Aissati op de bank. AZ thuis, Aissati in de basis en Eriksen op de bank. NEC thuis, Aissati in de basis en Eriksen op de bank. Feyenoord uit, Aissati op de tribune en Eriksen weer in de basis? Of stelt Jol toch maar weer De Jong op?
|
Benji

Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 16:43
|
|
Citaat: Inmiddels: NAC uit, Eriksen in de basis en Aissati op de bank. AZ thuis, Aissati in de basis en Eriksen op de bank. NEC thuis, Aissati in de basis en Eriksen op de bank. Feyenoord uit, Aissati op de tribune en Eriksen weer in de basis? Of stelt Jol toch maar weer De Jong op?
Ben bang dat het eerder 'beiden niet' wordt; brekersmiddenveld...
|
maxwell13

Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 16:57
|
|
Citaat: Ik sluit me hier aan bij 343 en Niels.
Het is terecht dat hij ze er buiten laat. En kom dan niet met 'die en die speler zitten er wel bij' want dat zijn andere posities.
Feit is gewoon dat Aissati niet dreigend en dwingend genoeg is voor zijn positie. Het zegt al genoeg dat tegen NEC toen Eriksen erin kwam er gelijk meer dreiging vanaf die positie kwam.
Eriksen net zoals De Jong spelen ook veel korter achter de spitsen dan een Aissati. Maar ben het met jullie eens dat Aissati veel dwingender moet zijn doormiddel van een steekpass bijvoorbeeld.
Vanaf het moment dat Eriksen tegen NEC erin kwam speelde Ajax ook meer met een 10 dan daarvoor. Waardoor het nog kwetsbaarder wordt in de omschakeling. Want bij een aanval van Ajax staat het meestal dan zo.
Sulejmani--Pantelic--Rommedahl
--------- Eriksen-------De Zeeuw----
-----------------------------------------------
------------------ Lindgren ---------------
Het zal er morgen vanaf hangen hoe het middenveld staat met de punt naar voren (Eriksen, De Jong of zelfs misschien De Zeeuw op 10) Of met de punt naar achteren
---- Lindgren ---- De Zeeuw
--------------- Enoh ----------
|
thommy

Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 16:59
|
|
Ik denk dat Fey-uit gewoon als een apparte wedstrijd word gezien door Jol, hij wil gewoon de drie punten mee naar Amsterdam nemen en geen jongens laten starten die in de Kuip ten onder zullen gaan. Sulejmani en Aissati zullen beide niets kunnen brengen in die heksenketel, erg jammer. Wanneer we deze wedstrijd gewoon winnen en drie punten uit de strijd slepen, kan Martin de wedstrijden erna weer bouwen aan een team.
Ik hoop op een team zonder Aissati en Miralem, al is het jammer dat ik het moet zeggen. Zoveel kansen gekregen en er geen een pakken, jammer maar helaas.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 17:08
|
|
Citaat: Feit is gewoon dat Aissati niet dreigend en dwingend genoeg is voor zijn positie. Het zegt al genoeg dat tegen NEC toen Eriksen erin kwam er gelijk meer dreiging vanaf die positie kwam.
Tja, het mes snijdt aan 2 kanten. Ik ben ook niet te spreken over zijn spel dit seizoen, maar vind tegelijkertijd dat wanneer je zo'n speler niet aan het voetballen krijgt, dat als een nederlaag voor de technische staf mag worden bestempeld. Uiteindelijk is het een wisselwerking tussen speler-trainer en een fijnafstemming tussen speler-medespelers.
Sowieso is Aissati i.m.o. geen aanvallende middenvelder in de zin van een '10'. Ook geen speler die ergens op links in een soort 4-4-2 systeem iets moet doen. Jol had het over een moordenaarspass en scorend vermogen, maar of dat de voornaamste problemen zijn waarmee Aissati én Ajax kampen waag ik te betwijfelen..
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 17:08
|
|
We zullen het zien wat Jol van plan is. Het zal hoop ik niet een middenveld zijn met de Zeeuw, Enoh, Lindgren en Gabri.
|
thommy

Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 17:15
|
|
Citaat: We zullen het zien wat Jol van plan is. Het zal hoop ik niet een middenveld zijn met de Zeeuw, Enoh, Lindgren en Gabri.
Lijkt me sterk, Jol ziet dan toch ook wel dat we op die manier veel te verdedigend beginnen. Zo lopen we zeker heel de wedstrijd achter de feiten aan.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 17:20
|
|
Emanuelson, Pantelic, Rommedahl, Kennedy, Anita en Oleguer ook niet, sterker nog ze hebben hélemaal nog nóóit gepresteerd!
Emanuelson heeft wel eens van die wedstrijden waarin hij belangrijk is. Ik herinner met Dordrecht uit, Az uit, Feyenoord thuis etc.
Pantelic was in zijn Hsv tijd erg sterk, hij had een paar wedstrijden nodig om op gang te komen, speelt inmiddels aardig en weet voorin ruimte te creeren.
Rommedahl was begin dit seizoen tegen oa Groningen een van de betere, verder is hij altijd handig als wisselspeler.
Oleguer, tja, je hebt een wisselspeler nodig, wat gebeurt er als iemand het veld af moet? Dan hebben we echt een wisselspeler nodig.
Anita is nog in ontwikkeling. Wie wil jij op de linksback positie zetten als Emanuelson en Anita niet mee mogen? Shakison?
De enige keuze die ik niet snap is Kennedy. Jol kan inderdaad beter een andere speler mee nemen. Maar je tirade tegenover oa Pantelic en Rommedahl snap ik niet helemaal. Vooral als je ze vergelijkt met de prestaties van Sulejmani en Aissati de afgelopen 2 seizoenen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 17:20
|
|
Citaat: We zullen het zien wat Jol van plan is. Het zal hoop ik niet een middenveld zijn met de Zeeuw, Enoh, Lindgren en Gabri.
Lijkt me sterk, Jol ziet dan toch ook wel dat we op die manier veel te verdedigend beginnen. Zo lopen we zeker heel de wedstrijd achter de feiten aan.
Met Demy aanvallend en 3 blokken beton erachter heb je wel controle over het middenveld 
En inderdaad, ik vind ook dat Rommedahl en Pantelic het nog niet zo slecht doen in vergelijking met Kennedy en Aissatti
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 17:27
|
|
Niemand doet het slecht in vergelijking met Kennedy.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 17:31
|
|
Lindgren is voor de defensieve balans behoorlijk onmisbaar schat ik. Ideale speler als het aankomt op het dicht lopen van de gaten. Ik zou het zo spelen:
Suarez, Pantelic, Rommedahl;
Enoh, De Zeeuw;
Lindgren;
Emanuelson, Vertonghen, Aldereweireld, Van der Wiel;
'De Steek'.
De Zeeuw, Enoh, Emanuelson en Van der Wiel moeten Rommedahl en Suarez bedienen. Aldereweireld en Vertonghen gebruiken de lange bal mondjesmaats.
Enoh corrigeert het balverlies van Suarez, controleert de linkervleugel samen met Lindgren. De Zeeuw gaat de kaats aan met Rommedahl en Pantelic. Het is belangrijk om niet overlopen te worden op het middenveld, vandaar deze opstelling. Als De Jong maar niet meespeelt, anders kunnen we alvast inpakken. Indien Emanuelson niet fit genoeg is dan toch met Anita spelen.
Het belooft een mooie pot te worden.
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Za 30 jan 2010 23:22
|
|
Ben echt superr zenuwachtig, al die kakkies op school denken dat ze gaan winnen, en ik denk 50-50 dus hopelijk wint Ajax. Ben al een hele week in spanning.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 00:03
|
|
Ik zie dat niemand Gabri in zijn opstelling heeft. HIJ is echt een speler die er tijdens deze wedstrijd meer dan 100% voor gaat.
Is hij nog niet helemaal fit?
Ik zou hem graag zien spelen..
|