Auteur
|
Bericht
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 20:01
|
|
Hopelijk nog 1 erbij, want uit scoren gaat lastig worden.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 20:38
|
|
Het zit Siem niet mee, ongeloofelijk.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 20:53
|
|
Pff, het zat weer eens niet mee hoor.
|
deadbysunrise
Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 20:54
|
|
Ajax kan verliezen bij PSV met 4-3, verliezen bij Twente met 1-0, verliezen bij Utrecht bij 2-0, maar dit vind ik echt te triest voor woorden.
De jongens hebben alles gegeven, speelden goed, en krijgen 2 doelpunten tegen die allebei de fout zijn van Vertonghen.
De scheidsrechter die op de beslissende momenten niet floot, alleen als het geen zin meer had (zie de rode kaart).
Ik zit hier echt met tranen in mijn ogen, dit was echt absoluut niet verdiend.
Dit is mijn club, mijn ideaal.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 20:56
|
|
Vergeet Twitterboy niet bij de tweede goal. Hoe kun je Del Piero zo vrij laten gaan....op de PS3 was het zeker niet zo'n goede speler, VaNd3rWI3L?
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 20:57
|
|
Domme wat bale.. Zo zie je maar weer dat iedereen er 100% bij moet weze bij dit soort wedstrijden. Dat was vandaag niet het geval bij vooral Vertonghen, v.d Wiel en wellicht Stekelenburg.
Ik heb wel wat goede dingen gezien vandaag, vooral Sulejmani die positief opviel vandaag. Volgende week waarschijnlijk dan met Sulejmani en Pantelic in de spits.
Hoewel zonder Suarez van mij de vliegtickets wel bespaard kunnen blijven.. we kunnen het natuurlijk ook gewoon schriftelijk afdoen;) (misschien een beetje te telleurgesteld na de wedstrijd)
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 20:58
|
|
Zo goed als uitgeschakeld. Bij die tweede goal staat Vertonghen gewoon niet goed te verdedigen. Amauri brengt hem wel heel slim iets uit balans, maar Vertonghen laat zich wel makkelijk te kijk zetten. Ik snap ook niet dat hij Amauri steeds moest dekken, want Alderweireld/Oleguer zou die rol beter kunnen uitvoeren. En met de Jong hebben we ook wel heel veel pech hoor. Die had zich onsterfelijk kunnen maken met die pegel van 30 meter. Die voorzet waar hij net niet bij de bal kan om te koppen en dan dat schot op de lat. Nee, met een beetje meer geluk en net iets meer concentratie bij Vertonghen hadden we hier een veel beter resultaat binnengehaald. We hebben in ieder geval laten zien goede voetballers te hebben.
ps: volgens mij hoorde ik de stadionspeaker roepen dat vdWiel man of the match was ofzo? Mocht ik dat goed gehoord hebben, dan begrijp ik dat niet. Amauri is man of the match, en aan Ajax-zijde waren de Zeeuw, de Jong, Alderweireld en Sulejmani allemaal zeker beter dan vdWiel (die toch 2x del Piero vrij laat voorzetten).
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 20:59
|
|
Overigens, denk ik dat Vertonghen vandaag van het lijstje geschrapt is bij Barcelona en Real..
|
lala
Forum berichten: 96
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 21:23
|
|
Pfff, zo slecht was Vertonghen echt niet. Twee foutjes en de commentator tegen. Enoh die toch niet echt goed was in het spel draaiende te houden, dat niet zegt dat hij goed bikkelde zoals altijd. Verder was het gewoon erg leuk om na te kijken, zuur is dat AJAX niet wint, maar het is het aanzien waard en meer dan dat!
Verder vond ik de rode kaart ook terecht, al vond de commentator niet. Raakt hij Siem dan is die echt lang uitgeschakeld.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 22:11
|
|
Trouwens, ik zal wel iets dom over het hoofd zien? maar ze roepen wel dat Suarez geschorst is voor volgende week maar iedereen begint deze ronde weer op nul toch?
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 22:12
|
|
Ik ben meer trots op onze jongens. Ajax speelde ongelofelijk goed. Hebben niks weggegeven, op 2 kansen na, die er ongelukkig ingingen. Pech is het enige goede woord. Inzet, passie, strijd. Een heerlijke sfeer, een goede scheidsrechter (op een penal na, waarom die 5de en 6de man?).
Een wedstrijd waarop Jol kan gaan bouwen voor het restant van het seizoen het seizoen erna. Alom lof.
En Vertonghen speelde een supergoede wedstrijd. De goals buitenbeschouwing gelaten.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 22:19
|
|
Dit bewijst maar weer dat het een mentale kwestie is bij Ajax, dat ze soms tegen kutploegen slecht spelen en niet winnen.
|
melvinkruijt
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 22:39
|
|
Balen met een hoofdletter B!!! Deze uitslag is zwaar onverdiend! Enige lichtpuntje dat ik zie voor volgende week is dat Juve thuis het spel ook niet echt zal maken. Als Ajax hetzelfde niveau weet te benaderen en de bal valt nu wel goed, dan is echt nog wel wat mogelijk.. Maar ja, eerst dit maar even verwerken.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 23:47
|
|
Citaat: Balen met een hoofdletter B!!! Deze uitslag is zwaar onverdiend! Enige lichtpuntje dat ik zie voor volgende week is dat Juve thuis het spel ook niet echt zal maken. Als Ajax hetzelfde niveau weet te benaderen en de bal valt nu wel goed, dan is echt nog wel wat mogelijk.. Maar ja, eerst dit maar even verwerken.
Nee never dat we het daar gaan redden. Ze hadden vandaag maar twee ''kansen'' nodig om twee keer te scoren, ze zullen er thuis ongetwijfeld wel meer krijgen.
Zwaar onverdiend deze wedstrijd. Maar goed vorig jaar gingen we (zwaar) onverdiend door. Baal er behoorlijk van, dat we door twee foutjes gewoon gelijk twee goals moeten incasseren. PFF
Erg zonde...
|
velorick
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 00:25
|
|
Citaat: Balen met een hoofdletter B!!! Deze uitslag is zwaar onverdiend! Enige lichtpuntje dat ik zie voor volgende week is dat Juve thuis het spel ook niet echt zal maken. Als Ajax hetzelfde niveau weet te benaderen en de bal valt nu wel goed, dan is echt nog wel wat mogelijk.. Maar ja, eerst dit maar even verwerken.
Nee never dat we het daar gaan redden. Ze hadden vandaag maar twee ''kansen'' nodig om twee keer te scoren, ze zullen er thuis ongetwijfeld wel meer krijgen.
Zwaar onverdiend deze wedstrijd. Maar goed vorig jaar gingen we (zwaar) onverdiend door. Baal er behoorlijk van, dat we door twee foutjes gewoon gelijk twee goals moeten incasseren. PFF
Erg zonde...
Maar is dat niet de klasse van de Italiaanse ploegen? een klein foutje gelijk dodelijk afstraffen? Ajax speelde wel goed hoor, maar Juventus speelde echt "op z'n italiaans". Weinig gevaar weggeven en dodelijk effectief.
Btw, Suarez kan de europese top wel vergeten als hij zo blijft spelen als vanavond, wat een verschrikkelijk drama was dat.. Tuurlijk speelt iedereen wel eens slecht, maar voor Suarez was dit een uitstekende kans zicht te profileren. Missed shot..
|
jaryzlatano
Forum berichten: 32
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 01:28
|
|
Hallo wie nog wakker is,
Ik sluit mij aan bij de woorden van: Afca_Seaman en Gertjan020.
Ze hebben zeer goed gevoetbald en alles gegeven!
PECH is het juiste woord.
TROTS vindt ik een PASSEND woord voor onze jongens!
Ik heb alles gekeken op Rtl 7 en wij waren niet de enige met PECH.
Opgeven of Onmogelijk staat niet in mijn woordeboek.
Volgende week zit ik weer in vol ornaat en met zowel mijn Mobiele als Gewone Telefoon uit.
En niet te vergeten de Deurbel !
Tot het laatste fluitsingnaal volgende week in Italie ... Moedig ik Alle AJAX-SPELERS aan!
Ik Geloof nog in een: 0 - 2 OVERWINNING Realistisch of niet .. Je bent AJACIED of je bent het Niet
Zo .. nu ga ik slapen ... Ps. sterkte toegewenst aan alle .. Toch Balende AJACIEDEN (ik ook natuurlijk)! KEEP THE FAITH ! En Welterusten
|
brutilhose
Forum berichten: 57
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 02:29
|
|
Citaat:
ps: volgens mij hoorde ik de stadionspeaker roepen dat vdWiel man of the match was ofzo? Mocht ik dat goed gehoord hebben, dan begrijp ik dat niet. Amauri is man of the match, en aan Ajax-zijde waren de Zeeuw, de Jong, Alderweireld en Sulejmani allemaal zeker beter dan vdWiel (die toch 2x del Piero vrij laat voorzetten).
Van der Wiel speelde een fantastische wedstrijd op 1 moment bij de 2e goal na, als hij daar gewoon even 10 meter aanzet op de middenlijn valt die goal nooit. Hoe je van der Wiel de schuld wilt geven van de 1-1 snap ik even niet, volgens mij stapt de Zeeuw daar kinderlijk in waar hij eigenlijk Alderweireld dat duel moet laten uitvechten en zelf zn man in de gaten moet houden, hierdoor kwam er ruimte voor het hakje. Volgens mij was het dan ook niet del Piero die hier de voorzet gaf, maar de linksback wiens naam mij ontschoten is.
Ik zat btw in het stadion en ben pas net thuis, heb het dus nog niet terug gezien. Als het wel van der Wiel was, my bad.
In tegenstelling tot jou vond ik Alderweireld erg zwak spelen vanavond, met name aan de bal. Waar hij normaal toch de opbouwer moet zijn grossierde hij vandaag in balverlies, ook in de duels was hij niet super zoals onder meer zichtbaar bij die 1-1. Al met al een kut-uitslag na een toch meer dan behoorlijke wedstrijd, return lijkt kansloze zaak.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 03:57
|
|
Citaat: Amauri is enorm (kop)sterk. Gaat tegen Ajax altijd z'n kansen krijgen. En waarschijnlijk scoren. Dat geef ik je op een briefje.
Ik vond De Jong overigens helemaal niet goed spelen. Is een ultieme momentenvoetballer, maar dan zonder uitzonderlijek klasse. Mocht ook alleen blijven staan omdat hij de enige is die kan koppen. Over Suárez hoef ik het volgens mij niet te hebben. Dra-ma. Deed echt niets goed.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 04:02
|
|
Wat een onzin dat De Jong een moment voetballer is, hij is geen jongen die lang met de bal aan zijn voeten blijft spelen maar daardoor vertraagd hij nooit het spel. Hij moet goed gaan kijken naar voetballers als Pirlo en Xabi Alonso want hij zal in zo'n rol moeten gaan spelen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 04:07
|
|
Vanavond bleef hij juist op cruciale momenten weer te lang aan de bal en draaide hij weer de drukte in. Daarnaast maakt hij zonder bal constant de verkeerde beslissingen. Of hij zet veel te laat de vooractie in, waardoor z'n medespelers de bal niet meer kwijt kunnen op de plek die ze voor ogen hadden, of hij loopt in de baan van de pass naar de spits. Hoe dan ook, hij loopt vaak óf nutteloos óf in de weg.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 04:10
|
|
Citaat: Vanavond bleef hij juist op cruciale momenten weer te lang aan de bal en draaide hij weer de drukte in. Daarnaast maakt hij zonder bal constant de verkeerde beslissingen. Of hij zet veel te laat de vooractie in, waardoor z'n medespelers de bal niet meer kwijt kunnen op de plek die ze voor ogen hadden, of hij loopt in de baan van de pass naar de spits. Hoe dan ook, hij loopt vaak óf nutteloos óf in de weg.
Het klopt dat hij vaak te dicht tegen de spits aanspeelt maar daarom moet hij ook een rol voor de centrale verdedigers krijgen zoals Pirlo en Xabi Alonso. Hij is iemand die de bal altijd op de juiste plaats weet te krijgen en als man achter de middenvelders kan hij hun sturen.
|
Ajakz
Forum berichten: 125
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 09:09
|
|
Eigenlijk alleen maar positief over deze wedstrijd behalve dan de uitslag. Als we elke wedstrijd zo kunnen spelen als dat we in de eerste helft hebben gedaan dan worden we kampioen, winnen we de nederlandse beker en doen we weer mee in Europa. We moeten die wisselvalligheid kwijtraken en dit niveau vasthouden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 09:21
|
|
Citaat: Btw, Suarez kan de europese top wel vergeten als hij zo blijft spelen als vanavond, wat een verschrikkelijk drama was dat.. Tuurlijk speelt iedereen wel eens slecht, maar voor Suarez was dit een uitstekende kans zicht te profileren. Missed shot..
Van der Wiel heeft nog veel te leren. Snapte het ook niet dat hij MotM was....bij die tweede goal liep hij als een oude dame terug. Van mij mag AJAX flink cashen voor deze gast. Er lopen wel betere verdedigers rond.
Suarez viel mij ook weer tegen. Net als tegen Heerenveen is zijn 'laatste' pass verschrikkelijk zwak. Gisteren had hij zeker 1 keer iemand alleen voor de keeper kunnen zetten. Tegen Heerenveen was dat zeker 3 keer. Of de pass is te zwak of hij gaat te veel voor eigen succes. Dat zal er zeker uit moeten wil Suarez in de europese top mee willen komen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 09:44
|
|
Ik ben het met Enganche eens. Ik vind sowieso dat de Jong het niveau mist. Hij wordt inderdaad alleen opgesteld omdat hij goed kan koppen. Het is op dit moment een net niet speler. Daarom schiet hij ook net naast en op de paal.
Ik vind de Jong ook helemaal geen nummer 10. Ik vind het een typische rechtshalf die door middel van loopacties voor de goal moet komen. Zo kan hij zijn momenten kiezen en zijn goals mee pikken. Bijvoorbeeld uit voorzetten van buitenspelers. Achter de spitsen heeft hij niet genoeg ruimte, dat was gister overduidelijk te zien.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 10:19
|
|
Ik vond dat Ajax een leuke wedstrijd speelde. Met de nadruk op leuk. Je kon namelijk al heel snel zien dat we Juventus precies in de kaart speelden. Er was veel enthousiasme, iedereen gaf alles, maar het was te onrustig. In dit soort wedstrijden ben je gebaat bij een rustige en zorgvuldige opbouw.
Het was allemaal te druistig. De laatste keer dat we ver zijn gekomen in Europa was het Litmanen die het elftal bij de hand nam. Zo iemand misten we gister overduidelijk. Het was leuk om naar te kijken, maar weinig effectief. Dat de kansen er niet in gingen is een gevolg van de speelstijl gecombineerd met een gebrek aan kwaliteit en ervaring.
Vd Wiel was man of the match, maar net als Toby was ik niet bepaald onder de indruk. Wat mij betreft ook flink cashen voor deze jongen. Hij blijft te veel fouten blijft maken. Over Suarez ben ik minder kritisch, als Amauri bij Ajax had gespeeld zou Suarez een hoop assists hebben gegeven. Dat hij overzicht mist bij counters met veel ruimte weten we van hem, maar daar stoor ik me niet aan. Dat compenseert hij in de kleine ruimte. Van Verthongen ben ik wel geschrokken. Hoe hij 2x als een klein kind werd afgetroefd is zorgwekkend. Probeer dan nog je tegenstander uit balans te brengen... hij wist totaal niet waar hij het zoeken moest. Erg slap en veel te lief.
De conclusie is dat er hard is gewerkt, maar dat we (weer) ervaring missen op dit niveau.
|