Auteur
|
Bericht
|
Scio
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 16:15
|
|
Ik zeg Eriksen op 10, De Jong op linkshalf, Enoh rechts en De Zeeuw voor de verdediging. Emanuelson als linksbuiten en Suarez zwervend in het centrum en op rechts. Christian en Siem kunnen dan de 16 inkruipen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 16:22
|
|
Tja waarom de Jong? Die zie ik op geen enkel vlak het verschil maken. Fysiek niet, technisch niet, positioneel niet. De opportunist in me zegt gewoon Lodeiro, laat die zich maar bewijzen, de Italianen die Ajx gescout hebben kennen hem nog niet.
|
joskeeper
Forum berichten: 772
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 17:42
|
|
Citaat: Vechtpartijen tussen supporters en politie
Op het Centraal Station zijn aan het eind van de middag ongeregeldheden geweest waar een grote groep Italiaanse supporters bij betrokken was.
Foto: De Voorbijganger
Italiaanse supporters worden op dit moment in bussen afgevoerd door de politie. Honderdvijfig tot tweehonderd supporters zijn door de politie het centrum uitgestuurd. Tot 24.00 uur mogen zij zich daar niet meer vertonen, als zij dat wel doen worden ze aangehouden op beschuldiging van een misdrijf. De Italiaanse supporters worden in bussen naar de ArenA gebracht.
Getuigen melden vechtpartijen op het Damrak en de Zeedijk. Daarbij zijn een paar arrestaties verricht, hoeveel precies is nog niet duidelijk.
De supporters van Ajax en Juventus stromen de stad in. De Nederlandse fans lijken vooral snacks en bier op het oog te hebben om op te warmen voor de voetbalwedstrijd. Italiaanse fans zoeken veelal de coffeeshops op. Vanwege een verhoogd risico op rellen is een deel van de stad, de weg naar en omgeving van de ArenA bestempeld als veiligheidsrisicogebied. In dit gebied mag de politie preventief fouilleren.
at5.nl
Citaat: Amsterdam was al voorbereid op moeilijkheden. De politie heeft informatie dat fans van ADO Den Haag samen met de Italianen tegen Ajax-fans willen komen knokken.
rtl.nl
|
max dullaart
Forum berichten: 17
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 17:52
|
|
Dat is nou waar ik zo van baal, en waarom ik (helaas) de laatste jaren niet meer naar wedstrijden zoals deze van vanavond meer toega. Ik zou graag mijn vrouw eens meenemen naar de Arena, maar helaas zijn er altijd weer die raddraaiers die maar op 1 ding uit zijn, namelijk rotzooi schoppen ! En het ergste is dat ze zichzelf nog Ajax supporters noemen ook ! Ik noem het gajes en van mij mogen ze ze 10 jaar opsluiten. Sukkels vindt ik het ! Ik heb er weinig zin in het risco te moeten lopen samen met mijn vrouw tussen 2 van die knokkende groepen terecht te komen. Waren die er niet kwam ik iedere thuis wedstrijd vanuit Duitsland, waar ik woon, naar Amsterdam gereden om mijn cluppie te zien spelen.
|
Fernando Redondo
Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 17:55
|
|
Citaat: Tja waarom de Jong? Die zie ik op geen enkel vlak het verschil maken. Fysiek niet, technisch niet, positioneel niet. De opportunist in me zegt gewoon Lodeiro, laat die zich maar bewijzen, de Italianen die Ajx gescout hebben kennen hem nog niet.
Inderdaad.
De Jong komt in alles tekort en heeft een zeer lage handelingssnelheid. Iets wat je zeker tekort komt tegen een betere club als een doorsnee eredivisieclub. Ik zou ook opteren voor Lodeiro. Zeker met een Enoh en De zeeuw in je rug (dat moet De Zeeuw dan wel doen).
We kunnen wel wat creativiteit gebuiken.
|
Fenix
Forum berichten: 240
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 17:59
|
|
Citaat: Dat is nou waar ik zo van baal, en waarom ik (helaas) de laatste jaren niet meer naar wedstrijden zoals deze van vanavond meer toega. Ik zou graag mijn vrouw eens meenemen naar de Arena, maar helaas zijn er altijd weer die raddraaiers die maar op 1 ding uit zijn, namelijk rotzooi schoppen ! En het ergste is dat ze zichzelf nog Ajax supporters noemen ook ! Ik noem het gajes en van mij mogen ze ze 10 jaar opsluiten. Sukkels vindt ik het ! Ik heb er weinig zin in het risco te moeten lopen samen met mijn vrouw tussen 2 van die knokkende groepen terecht te komen. Waren die er niet kwam ik iedere thuis wedstrijd vanuit Duitsland, waar ik woon, naar Amsterdam gereden om mijn cluppie te zien spelen.
Tja ik begrijp je punt, maar ik denk altijd ik laat mijn lol toch niet verpesten door dat stelletje zielepoten.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 18:11
|
|
Sulejmani basis. Wat zou het toch geweldig zijn als hij het nu laat zien hé. Dat zou hem er in 1x weer bovenop kunnen krijgen.
Wel mooie opstelling though, Vertonghen linksback. Alleen De Jong ben ik het niet helemaal mee eens, maarja. Als ie het niet laat zien laat dan Eriksen er maar in komen in de rust.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 18:29
|
|
Citaat: Dat is nou waar ik zo van baal, en waarom ik (helaas) de laatste jaren niet meer naar wedstrijden zoals deze van vanavond meer toega. Ik zou graag mijn vrouw eens meenemen naar de Arena, maar helaas zijn er altijd weer die raddraaiers die maar op 1 ding uit zijn, namelijk rotzooi schoppen ! En het ergste is dat ze zichzelf nog Ajax supporters noemen ook ! Ik noem het gajes en van mij mogen ze ze 10 jaar opsluiten. Sukkels vindt ik het ! Ik heb er weinig zin in het risco te moeten lopen samen met mijn vrouw tussen 2 van die knokkende groepen terecht te komen. Waren die er niet kwam ik iedere thuis wedstrijd vanuit Duitsland, waar ik woon, naar Amsterdam gereden om mijn cluppie te zien spelen.
Tja ik begrijp je punt, maar ik denk altijd ik laat mijn lol toch niet verpesten door dat stelletje zielepoten.
Haha! Nou daar zou ik me echt niet door laten tegen houden hoor! Ben 2x naar de superclasico (River-Boca) geweest, 2 vrouwen alleen. Echt niets gebeurt, je moet het gewoon niet opzoeken....
Maar voor straks...Vamos Ajax
ps smilies doen het niet??
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 18:40
|
|
Siem de Jong zou je erg kunnen noemen, maar dat staat natuurlijk in contrast met Sulejmani. Waarom niet Lodeiro erbij en je middenveld versterken en voorin met Rommedahl en Suarez starten. Pff, Siem had ik wel gekozen. Laatste wedstrijden speelt hij zeker niet als zwakste. Maar Sulejmani....
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 18:47
|
|
Citaat: Siem de Jong zou je erg kunnen noemen, maar dat staat natuurlijk in contrast met Sulejmani. Waarom niet Lodeiro erbij en je middenveld versterken en voorin met Rommedahl en Suarez starten. Pff, Siem had ik wel gekozen. Laatste wedstrijden speelt hij zeker niet als zwakste. Maar Sulejmani....
Sulejmani vind ik ook een onbegrijpelijke keuze. Zoals die in heel seizoen staat te ballen speel je gewoon met 10.
|
deadbysunrise
Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 18:47
|
|
Citaat: Siem de Jong zou je erg kunnen noemen, maar dat staat natuurlijk in contrast met Sulejmani. Waarom niet Lodeiro erbij en je middenveld versterken en voorin met Rommedahl en Suarez starten. Pff, Siem had ik wel gekozen. Laatste wedstrijden speelt hij zeker niet als zwakste. Maar Sulejmani....
Precies, in Sulejmani heb ik zeer weinig vertrouwen op dit moment. Vertonghen op linksback vind ik niet gek, maar zou ik niet gekozen hebben.
Rare opstelling, maar we zien wel wat het brengt.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 18:49
|
|
Waarom inderdaad niet 2 spitsen, Rommedahl en Suarez. Is er wat aan de hand met Rennis, want anders valt dit haast niet te verklaren? Eerst straftraining, nu dit?
Ook zou ik gewoon met Vurnon hebben gespeeld. Vurnon zou gewoon de vrije man zijn en Oleguer tegen de spitsen van Juve.... Ik ben benieuwd...
Vooraf had ik op een zege gerekend. Nu denk ik een 1-2 en hoop ik een 0-0.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 18:53
|
|
Net zei Jol dat Ajax meer speelt met 2 spitsen.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 18:54
|
|
4-4-2, verstandig.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 18:54
|
|
Jol speelt met 2 spitsen, Sulejmani-Suarez .
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 18:57
|
|
De enigste fatsoenlijke wedstrijd zowat van Sulejmani was dat in Ajax 1, uit in Groningen. Hopelijk nu weer, maar het kan haast niet.
|
maxwell13
Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 18:58
|
|
Heb er zin in maar ben benieuwd weer weinig tot geen creativiteit vanaf het middenveld helaas. Had echt gehoopt op Lodeiro of Eriksen in plaats van De Jong.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 19:00
|
|
Je zou de opstelling dus ook zo kunne zien:
--------------Steek
-------Oleguer-Alderweireld-Vertonghen
--vd Wiel-------------Enoh----
-----------De Zeeuw-----------Emanuelson
-------------De Jong------------------
--------Suarez-------Sulejmani
|
r-style
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 19:17
|
|
Kiek em goan
1-0 Mickey
|
Ajakz
Forum berichten: 125
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 19:18
|
|
SULEEEEJMAAANI!
|
MarcxD
Forum berichten: 170
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 19:27
|
|
Mijn hart gaat werkelijkwaar te keer, ongelovelijk wat spannend ..
wat een wedstrijd voor mikki om te scoren.
|
deadbysunrise
Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 19:49
|
|
Ajax is veel en veel beter. Geen penalty.
Twente gelukkig ook 1-0 voor.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 19:54
|
|
Analyse van de eerste helft, en ik kan niet ander concluderen dan dat Ajax de beste wedstrijd van het seizoen speelt. We hebben verdedigend helemaal niks weggegeven, maar helaas omdat we tegen Italianen spelen krijgen we een goal tegen (Amauri kopt hem ook wel fantastisch in). De verdediging staat dus goed, en vdWiel is opkomend heel erg gevaarlijk. Het middenveld staat ook erg goed, alleen Enoh vind ik wat onbenullig en slordig spelen. de Jong komt regelmatig goed mee naar voren en speelt gewoon een prima pot. Beste man van het veld is echter de Zeeuw, die met prachtige tackles ballen veroverd en fantastische ballen naar voren geeft. Zo heb ik hem nog niet zien spelen. Emanuelson speelt eigenlijk nergens, maar dat past wel bij hem omdat hij voor geen enkele positie goed genoeg is. Echter vind ik hem het wel goed doen in deze vrije rol vanaf links. Sulejmani speelt ook een goede pot, niet alleen door zijn doelpunt. Vlak voor rust was er een soortgelijke situatie waar als Sulej net iets meer geluk heeft, hij Suarez een vrije doortocht naar de keeper gunt. Het is goed te zien dat hij hard gewerkt heeft de laatste tijd en dat hij het beter dan ooit doet. Rest nog Suarez, die mij tegenvalt. Ik verwachtte toch dat hij dit als de kans zou zien om ook op een hoog niveau te presteren.
Kortom, Suarez en Enoh wat matig en de Zeeuw fantastisch. De rest van de ploeg doet het prima. Ajax speelt dus een fantastische wedstrijd.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 19:55
|
|
Godver de godver, kut Amauri. Maar ik geniet wel weer van Ajax en deze wedstrijd
Sulejmani tetetete
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 19:58
|
|
Heerlijk spel aan de kant van Ajax. En daar was toch even 'De' Sulejmani. Prachtige rush, sterk afgemaakt.
Ik vindt alleen Vertonghen tot dusver iets kwetsbaar. In z'n start vindt ik hem nogal traag en is wat ongelukkig in zijn positie. Neemt niet weg dat Ajax dik verdiend op 2-1 had moeten staan bij rust, goede kans van Aldeweireld en een 100% penal ontnomen.
Ajax moet vooral zo blijven doorgaan, die goal is nu o zo belangrijk.
Die Italianen zijn weer ouderwets spelletjes aan het spelen en hebben aan één goede voorzet weer eens genoeg en het acteren van 'weet even niet meer wie het was' waarbij hij deed alsof zijn enkel naar de gallemiezen was getrapt is ook weer typisch Italiaans.
Leuke wedstrijd tot nu toe, we gaan ervoor!
|