Auteur
|
Bericht
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 23:08
|
|
Dembele is minder vanaf links. Dat gaat wel omgedraaid worden, verwacht ik.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 00:57
|
|
Met El Hamdaoui en Dembele heeft AZ twee spelers op de vleugels die niet gewend zijn om mee te verdedigen V.d. Wiel en Emanuelson zullen dus veel moeten opkomen zodat Ajax meer druk kan gaan zetten op minder spelers.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 08:32
|
|
Ik hoor hier vrij veel onzinnige teksten moet ik eerlijk zeggen. Wie zegt dat El Hamdaoui en Dembélé worden opgesteld. De enige namen die ik heb gehoord zijn Ari en Martens. Ik vond El Hamdaoui en Dembele afgelopen half jaar erg tegenvallen terwijl Lens juist positief opviel. Overigens vind ik objectief gezien dat AZ, mits El Hamdaoui, Dembele, Schaars, Romero en Martens hun niveau halen een beter ploeg heeft dan Ajax.
Het probleem in het eerste half jaar was alleen dat El Hamdaoui en Dembele enorm naast hun schoenen liepen. Romero was helemaal uit vorm. Schaars presteerde ook niet op zijn niveau en Martens nam veelal plaats op de bank. Ik ben benieuwd wat de winterstop en de intrede van coach Advocaat gedaan heeft met deze ploeg daarom waak ik voor onderschatting van de tegenstander.
Alles wat je sowieso niet moet doen is trouwens de backs enorm vaak laten opkomen, vooral niet als Dembele of Lens worden opgesteld op rechts.
Wat mij wel erg belangrijk lijkt is het opstellen van een aanspeelpunt voorin, Rommedahl, Suarez, Kennedy en Sulejmani zijn dat allemaal niet. Pantelic is dat wel maar is waarschijnlijk niet fit. Je hebt dan drie mogelijkheden over Suk (al weet ik niet of die als aanspeelpunt functioneert) Castillion (heb hem weleens in oranje onder de zoveel gezien, en daar functioneerde hij prima als aanspeelpunt) of Siem de Jong (hoewel dat meer een 10 is). Zonder aanspeelpunt is het voorin los zand dan heb je aan een 10 niks en moet je het doen met een bevlieging van Suarez. Zeker als je bedenkt dat we het ook al moeten doen zonder steekpasjes van de Zeeuw.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 11:35
|
|
Presentatie Lodeiro morgen vlak voor de wedsrtijd? Even arrogant zijn en de AZ'ers vernederen, lijkt me heerlijk.
Verder hoop ik dat Suk in de basis staat. Dan kan Suárez op rechts, daar is hij toch beter vind ik. Ik zou het zo doen:
Stekelenburg
Van der Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Emanuelson
Rommedahl-Gabri-Lindgren-Aissati
Suárez-Suk
|
barijo

Forum berichten: 177
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 12:05
|
|
Ik hoop idd dat Suk erin komt te staan, ik wil wel eens zien wat hij kan.
Hopelijk een 3-0 overwinning AJAX!!
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 14:42
|
|
Citaat: Ik hoor hier vrij veel onzinnige teksten moet ik eerlijk zeggen. Wie zegt dat El Hamdaoui en Dembélé worden opgesteld. De enige namen die ik heb gehoord zijn Ari en Martens. Ik vond El Hamdaoui en Dembele afgelopen half jaar erg tegenvallen terwijl Lens juist positief opviel. Overigens vind ik objectief gezien dat AZ, mits El Hamdaoui, Dembele, Schaars, Romero en Martens hun niveau halen een beter ploeg heeft dan Ajax.
Natuurlijk spelen El Hamdaoui en Dembélé. Het zou kapitaalvernietiging zijn om die jongens op de bank te zetten.
De invulling van het middenveld van Ajax wordt morgen opmerkelijk. Waarschijnlijk spelen Lindgren, Gabri en Eriksen. De Jong in de spits zou een slechte zet zijn.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:04
|
|
Suk en Eriksen in de selectie:
Citaat: Ajax-trainer Martin Jol heeft zaterdag zijn selectie voor het competitieduel tegen AZ bekendgemaakt. Hyun Jun Suk behoort tot de 18-koppige wedstrijdselectie. Het is voor de Zuid-Koreaanse aanvaller de eerste keer dat hij tot de selectie behoort. Ajax – AZ begint zondag om 12.30 uur.
De wedstrijdselectie bestaat uit de volgende namen:
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Oleguer
Jan Vertonghen
Rasmus Lindgren
Urby Emanuelson
Miralem Sulejmani
Ismail Aissati
Kenneth Vermeer
Luis Suarez
Gabri
Toby Alderweireld
Siem de Jong
Vurnon Anita
Dennis Rommedahl
Kennedy
Hyun Jun Suk
Christian Eriksen
|
maxwell13

Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:06
|
|
Ben benieuwd vond in de wedstrijd tegen NAC de verbinding middenveld aanval echt heel slecht.
Eriksen vond ik persoonlijk ook erg diep spelen speelt hij normaal ook zo? Dit vraag ik omdat Jol hem meer een spelbepaler zou vinden. Terwijl hij die dag misschien ook wel om tactische redenen kort achter Suarez stond.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:07
|
|
Eriksen is tot nu toe in ieder geval nog lang niet het type spelmaker dat Jol in hem ziet. Hij teert juist op z'n momenten.
|
famey

Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:14
|
|
Citaat: Jol haalt Suk bij wedstrijdselectie; ook Eriksen zit weer bij de groep
Zaterdag, 23 januari 2010 om 15:11 |
Jun Suk kan aankomende zondag debuteren in het eerste elftal van Ajax. De Zuid-Koreaanse aanvaller, die sinds het begin van dit kalenderjaar in Amsterdam speelt, is door Martin Jol bij de wedstrijdselectie gehaald voor het duel met AZ. Ook Christian Eriksen zit weer bij de groep.
De zeventienjarige Deen maakte vorige week tegen NAC Breda zijn eerste speelminuten in Ajax 1 en kan zijn totaal zondag verdubbelen. Suk hoopt te mogen debuteren: omdat Marko Pantelic nog niet hersteld is van zijn hamstringblessure, heeft Jol de achttienjarige Aziaat bij zijn selectie gehaald.
Aanwinst Nicolás Lodeiro is nog niet van de partij. De Uruguyaan werd zaterdag voor 2,5 jaar vastgelegd, maar zijn contract gaat pas op 1 februari in, waardoor hij ook volgende week tegen Feyenoord nog niet zal meespelen. Ajax staat momenteel derde in de Eredivisie; AZ is de nummer zeven van de ranglijst
Bron: Voetbalzone.nl
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:20
|
|
Zou Jol met Suk en Suárez als spitsen tegen het centrale duo durven spelen? Dan zie ik wel kansen tegen die prutsers van AZ.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:44
|
|
Ik denk niet dat Jol het waagt Kennedy er nog een keer in te zetten. Hoe hij het aanpakt met Anita twijfel ik meer over.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 16:49
|
|
Citaat: Pocognoli niet inzetbaar tegen Ajax
Dick Advocaat kan zondag in de wedstrijd tegen Ajax definitief geen beroep doen op Sébastien Pocognoli. De Belgische vleugelverdediger kampt met een knieblessure en bleek bij de laatste test niet fit genoeg voor de komende confrontatie.
Tegenover de absentie van de Belg kan AZ zondag wel een beroep doen op David Mendes da Silva en Hector Moreno. De twee spelers werden door de medische staf wel speelklaar bevonden.
Advocaat kan tevens geen beroep doen op Brett Hollman. De Australiër is uitgeschakeld door een kuitblessure. AZ bezet momenteel plaats zeven in de Eredivisie. Ajax moet vooralsnog genoegen nemen met plaats drie.
Geen eerste linksback dus. Dus vanaf rechts alleen maar komen met Suárez. Dan ben je het gevaarlijkst.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 16:55
|
|
Ajax zonder Pantelic tegen AZ
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 18:47
|
|
Citaat: Ik hoor hier vrij veel onzinnige teksten moet ik eerlijk zeggen. Wie zegt dat El Hamdaoui en Dembélé worden opgesteld. De enige namen die ik heb gehoord zijn Ari en Martens. Ik vond El Hamdaoui en Dembele afgelopen half jaar erg tegenvallen terwijl Lens juist positief opviel. Overigens vind ik objectief gezien dat AZ, mits El Hamdaoui, Dembele, Schaars, Romero en Martens hun niveau halen een beter ploeg heeft dan Ajax.
Natuurlijk spelen El Hamdaoui en Dembélé. Het zou kapitaalvernietiging zijn om die jongens op de bank te zetten.
De invulling van het middenveld van Ajax wordt morgen opmerkelijk. Waarschijnlijk spelen Lindgren, Gabri en Eriksen. De Jong in de spits zou een slechte zet zijn.
Het is ook kapitaalsvernietiging om Sulejmani op de bank te zetten en toch gebeurt het. Ik vind zelf dat een club altijd dient te kiezen voor de ploeg waarmee de coach denkt het beste resultaat te kunnen behalen. Kapitaalsvernietiging moet het bestuur dan maar voor zoete koek nemen.
Een Dembele en een El Hamdaoui in de vorm van vorig jaar spelen altijd, maar in de vorm van dit jaar, zou ik de keuze om beide of een van beide te passeren niet opmerkelijk vinden.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 18:54
|
|
Gewoon Suarez in de spits en ik zou Siem de Jong op het middenveld zetten. Suarez was in Alkmaar ook al erg goed centraal en dat zal na zijn opsteker (contractverlenging, Lodeiro) niet anders zijn.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 00:29
|
|
Het is ook kapitaalsvernietiging om Sulejmani op de bank te zetten en toch gebeurt het. Ik vind zelf dat een club altijd dient te kiezen voor de ploeg waarmee de coach denkt het beste resultaat te kunnen behalen. Kapitaalsvernietiging moet het bestuur dan maar voor zoete koek nemen.
Een Dembele en een El Hamdaoui in de vorm van vorig jaar spelen altijd, maar in de vorm van dit jaar, zou ik de keuze om beide of een van beide te passeren niet opmerkelijk vinden.
Het was kapitaalvernietiging om Sulejmani ondanks z'n fysieke gebreken te kopen. Aan Sulejmani gaat Ajax gewoon nog weinig hebben. El Hamdaoui en Dembélé kunnen wat dat betreft veel meer brengen, zowel qua prestaties op het veld als qua toekomstige transfersom.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 01:15
|
|
Citaat:
Het was kapitaalvernietiging om Sulejmani ondanks z'n fysieke gebreken te kopen. Aan Sulejmani gaat Ajax gewoon nog weinig hebben. El Hamdaoui en Dembélé kunnen wat dat betreft veel meer brengen, zowel qua prestaties op het veld als qua toekomstige transfersom.
Vergeleken met Sulejmani wel ja maar zoveel gaan die jongens van AZ ook niet opbrengen. Dembele heeft zichzelf dit jaar natuurlijk niet echt in de picture gespeeld in de CL en AZ zal hem komende zomer moeten verkopen aangezien zijn contract in 2011 afloopt en hij dit niet zal gaan verlengen. Met 6-7 miljoen moet AZ in zijn handjes knijpen of hij moet een weergalozen 2e seizoenshelft gaan draaien.
El Hamdaoui is al 25 en draait ook geen topseizoen. Leuke speler maar meer dan een club als Lille, Everton of Werder Bremen zie ik ook voor hem niet verschijnen. Contract tot 2012 en mits hij geen weergaloze 2e seizoenshelft speelt, zullen de clubs komende zomer niet voor hem in de rij staan. Zal dus verkocht moeten worden in 2011 aangezien ik ook hem niet snel zie bijtekenen, heb het idee dat hij het wel beetje gezien heeft bij AZ en in Nederland. heeft zich ook niet onderscheiden in interlands of in Europese wedstrijden dus niet heel makkelijk verkoopbaar voor een hele grote zak geld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 07:59
|
|
Citaat: Ik denk niet dat Jol het waagt Kennedy er nog een keer in te zetten. Hoe hij het aanpakt met Anita twijfel ik meer over.
Nee inderdaad, Kennedy is met alle respect niveau De Graafschap...
En van mij mag Anita op de bank, en als Gabri moe is dan kan hij er voor Gabri in. Emanuelson gewoon linksback zetten.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 09:56
|
|
Citaat:
Vergeleken met Sulejmani wel ja maar zoveel gaan die jongens van AZ ook niet opbrengen. Dembele heeft zichzelf dit jaar natuurlijk niet echt in de picture gespeeld in de CL en AZ zal hem komende zomer moeten verkopen aangezien zijn contract in 2011 afloopt en hij dit niet zal gaan verlengen. Met 6-7 miljoen moet AZ in zijn handjes knijpen of hij moet een weergalozen 2e seizoenshelft gaan draaien.
El Hamdaoui is al 25 en draait ook geen topseizoen. Leuke speler maar meer dan een club als Lille, Everton of Werder Bremen zie ik ook voor hem niet verschijnen. Contract tot 2012 en mits hij geen weergaloze 2e seizoenshelft speelt, zullen de clubs komende zomer niet voor hem in de rij staan. Zal dus verkocht moeten worden in 2011 aangezien ik ook hem niet snel zie bijtekenen, heb het idee dat hij het wel beetje gezien heeft bij AZ en in Nederland. heeft zich ook niet onderscheiden in interlands of in Europese wedstrijden dus niet heel makkelijk verkoopbaar voor een hele grote zak geld.
Klopt natuurlijk dat dit seizoen niet goed is geweest voor de marktwaarde van die twee, maar ze zijn in ieder geval geen bedorven goederen. En als Advocaat ze op de bank zou zetten zou hun marktwaarde helemaal kelderen.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 11:36
|
|
Vermeer
Vd Wiel Toby Vertonghen Anita
Lindgren
De Jong Aissati
Rommedahl Suarez Emanuelson.
Dit is hem , Stekelenburg heeft gisteren een kind gekregen met de naam Sem, Van harte Steek.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 11:43
|
|
Je mist vier basisspelers. Je moet je hart vasthouden bij hoge ballen. De Jong en Aissati in de basis. Laat het maar zien zou ik zeggen, want dit zal hun laatste kans zijn om zich te bewijzen.
|
deadbysunrise

Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 11:53
|
|
Citaat: Vermeer
Lindgren
De Jong Aissati
Dit is hem , Stekelenburg heeft gisteren een kind gekregen met de naam Sem, Van harte Steek.
Nou, houd maar op zal ik zeggen. Dat wordt 2-0 voor AZ.
I hope I'm wrong....
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 11:56
|
|
Lindgren
De Jong Aissati
Dit is wel een erg aanvallende opstelling zeg. Emanuelson zal wel op de linkshalf gaan spelen. Lindgren kan dat in zijn eentje nooit belopen.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 11:57
|
|
Lindgren
De Jong Aissati
Dit is wel een erg aanvallende opstelling zeg. Emanuelson zal wel op de linkshalf gaan spelen. Lindgren kan dat in zijn eentje nooit belopen.
Dat moet inderdaad ongeveer wel zo. Maar ik zette het niet hoe het op papier stond.
|