Auteur
|
Bericht
|
Bart

Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:40
|
|
Stekelenburg
van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson
Lindgren, Anita, Eriksen
Suarez, Pantelic, Sulejmani
Is een aardig elftal al is maar de vraag hoe fit Pantelic is. In dit elftal is hij gewoon een belangrijk deel van je basiself, zodat Suarez weer vanaf rechts kan spelen. Ik twijfel zelf over de linksbuitenpositie omdat daar gewoon geen goede alternatieven voor handen zijn. Verder moet Jol aan een elftal gaan werken waar niet te veel gewisseld moet in worden. Verder moet je gewoon de punten blijven pakken.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:45
|
|
Suarez op links, Rommedahl rechts is een optie. En ik zie Eriksen bij jou op linkshalf? Je bedoelt op '10' zeker...
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:53
|
|
Het is maar net hoe je het neerzet wat betreft Eriksen. Ik denk dat het in de toekomst meer een centrale middenvelder word dan een aanvallende middenvelder, maar dat is meer voor de toekomst. In Alkmaar pakte het verkeerd uit om Suarez op links te zetten. Daarbij is het ook wachten hoe ze het bij AZ gaan oplossen wat betreft de vleugelverdedigers.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 20 jan 2010 08:31
|
|
Hoe komen we erbij dat AZ watjes zijn? Ik heb weinig vertrouwen in deze pot. Hun hebben de beste trainer op het juiste moment en jongens als Schaars staan er écht wel met deze wedstrijden. Verder is hun verdediging natuurlijk nog wel een stuk beter dan onze (backposities), dus zo'n 'watjes' zijn het niet.
|
D_skilled

|
Geplaatst: Wo 20 jan 2010 08:33
|
|
Dat het voor Ajax moeilijk gaat worden zonder Enoh en de Zeeuw is wel duidelijk. Op de positie achter de spitsen zou ik niet uitsluiten dat Jol het vertrouwen behoudt in Eriksen. Aissaiti en de Jong zijn door mij i.i.g. al afgeschreven.
|
tommie10

Forum berichten: 8
|
Geplaatst: Wo 20 jan 2010 08:47
|
|
Ik zou zo spelen tegen AZ.
Stekelenburg
V/d Wiel,Alderweireld,Vertonghen,Anita
Gabri,Lindgren,Emanuelson
Eriksen
Suarez,Pantelic
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 20 jan 2010 08:49
|
|
Zonder Demy en Enoh vrees ik voor een herhaling van Ajax-Anderlecht. Dit twitter generatie gaat hem echt niet redden tegen Az die er vol op gaan klappen..
Ik zou Eriksen niet opstellen, verzuipt helemaal tegen Mendes da Silva en Schaars. Siem de Jong speelde goed tegen Jong-Sparta dus verdient een kans, niet dat hij iets kan klaar maken.
Verder ben ik er nog niet over uit hoe en wat ik zou spelen tegen Az maar ik reken eigenlijk al op puntverlies in dit toch alweer verloren seizoen
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 20 jan 2010 08:52
|
|
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel - Toby Alderweireld - Jan Vertonghen - Urby Emanuelson
Dennis Rommedahl - Gabri - Rasmus Lindgren - Ismail Aissati
Marko Pantelic - Luis Suarez
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 20 jan 2010 09:26
|
|
Citaat: Hoe komen we erbij dat AZ watjes zijn? Ik heb weinig vertrouwen in deze pot. Hun hebben de beste trainer op het juiste moment en jongens als Schaars staan er écht wel met deze wedstrijden. Verder is hun verdediging natuurlijk nog wel een stuk beter dan onze (backposities), dus zo'n 'watjes' zijn het niet.
Met alle respect maar zo goed is de AZ achterhoede niet hoor: Jaliens, Swerts, Moisander, Poulsen tis nog minder dan dan wat wij hebben lopen. Alleen Moreno & Pocognoli zijn bovengemiddeld.
Ik vrees alleen Dembele op de rechtervleugel aangezien wij daar achterin niets tegenover kunnen zetten. Verder moeten we vooral druk gaan zetten op de achterhoede van AZ (dus met snelheid op de flanken) want daar ligt de zwakte.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Wo 20 jan 2010 09:38
|
|
Onze achterhoede ook niet..
Met 2 middenvelders (Vertonghen en Anita)
een twitterboy die in zijn eigen denkwereld leeft, (vd Wiel)
En een talent die doorgebroken is maar nog stappen moet maken om een vaste waarde te worden (Alderweireld)
Lukt het niet om Lodeiro te halen, gaan we lekker met dat geld naar Turijn om daar onze oude godenzoon Grygera op te halen.. Speelt daar toch niet wekelijks volgens mij en wij kunnen hem prima gebruiken..
Om kampioen te worden moet er medogenloosheid in de verdediging.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 20 jan 2010 09:58
|
|
Citaat: Dat het voor Ajax moeilijk gaat worden zonder Enoh en de Zeeuw is wel duidelijk. Op de positie achter de spitsen zou ik niet uitsluiten dat Jol het vertrouwen behoudt in Eriksen. Aissaiti en de Jong zijn door mij i.i.g. al afgeschreven.
Onzin, dan zouden ze beide op de transferlijst moeten staan. De Jong heeft zelfs aangegeven dat hij van Jol mocht kiezen voor een plek in de A-selectie komend half jaar, en een verhuur.
Daarnaast is het feit dat Kennedy nog steeds bij de selectie zit ook een teken aan de wand wat betreft de afschrijfsnelheid van Jol. Van mij mag hij wel wat definitiever zijn...
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 20 jan 2010 10:02
|
|
Volgens mij ook door Jol, Scip. Anders stel je Eriksen toch niet op ipv Aissati en De Jong en aas je ook nog eens nadrukkelijk op Lodeiro?
|
D_skilled

|
Geplaatst: Wo 20 jan 2010 10:05
|
|
Als Lodeiro komt is het gedaan met die jongens. Dan heb je Aissati, de Jong, Eriksen, de Zeeuw, Enoh, Lindgren, Donald, Anita, Urby, Gabri en eventueel Lodeiro 11 mensen voor 3 à 4 posities. Dan moet Jol wel keuzes maken. Kennedy is nog in beeld omdat Ajax op rechts niet veel opties heeft. Normaal gesproken speelt Suarez daar en is Rommedahl back-up. Door de afwezigheid van Pantelic kwam Ken-het-niet in beeld.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 20 jan 2010 11:05
|
|
Citaat: Onze achterhoede ook niet..
En een talent die doorgebroken is maar nog stappen moet maken om een vaste waarde te worden (Alderweireld)
Lukt het niet om Lodeiro te halen, gaan we lekker met dat geld naar Turijn om daar onze oude godenzoon Grygera op te halen.. Speelt daar toch niet wekelijks volgens mij en wij kunnen hem prima gebruiken..
Dat heb je mij ook niet horen zeggen...... Verder vind ik het beetje te makkelijk om vd Wiel telkens op zijn gedrag buiten het veld aan te vallen. Hij heeft toch niemand vermoord ofzo? Het is niet de slimste maar het is best moeilijk om een kwartet te maken met 'intelligente voetballers'. Verder blijft het een jochie die amper droog achter zijn oren is, moeten we daarvan verwachten dat het een volwassen prof is welke zijn team bij de hand neemt? Zo'n jongen heeft een voorbeeldfiguur nodig in het veld en jonge (en zoekende) jongens als vd Wiel hebben een leider nodig in het veld ipv dat dat van hen wordt verwacht. Ik geeft het je te doen om nu bij Ajax achterin te staan met een achterhoede welke samen misschien net 100 duels Eredivisie ervaring in de achterhoede hebben. Welke bovendien allemaal zoekende zijn en het al druk genoeg hebben om zelf op de been te blijven laat staan dat ze vd Wiel ook maar iets kunnen steunen/ rugdekking kunnen geven. Wat je ook van Greg vindt, hij is een van de weinig spelers in de huidige selectie met een hoge potentiele transferwaarde.
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Wo 20 jan 2010 11:18
|
|
Ik zie het zeer somber in zonder de Zeeuw en Enoh en denk dat we blij mogen zijn als het gelijk wordt. Ik zou het in ieder geval als volgt aanpakken:
steek
vd wiel alderweireld vertonghen urby
rommedahl gabri lindgren
eriksen
suarez pantelic
Het zal best een fysieke pot worden en daar past eriksen nog niet goed in thuis, maar zo fysiek als tegen nac verwacht ik het niet. En wanneer moet je die jongen dan weer eens kans geven, alleen in thuiswedstrijden tegen rkc en vvv? Iedereen probeert fysiek te spelen tegen Ajax dus ik vind dat geen reden om Eriksen niet op te stellen. Daarnaast hebben de Jong, Aisatti en Sulejmani hun kansen nu onderhand wel verspeeld.
|
maxwell13

Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Wo 20 jan 2010 12:11
|
|
Als Ajax mee probeert te gaan in het meer fysieke voetbal dan gaan ze sowieso tekort komen op het voetballende gedeelte. En dan ben je echt afhankelijk van de ingevingen van een Suarez.
Tegen NAC ging het daarom ook voor een groot gedeelte mis. Een Eriksen kwam er niet aan te pas omdat Ajax teveel de fysieke duels opzocht.
Ik hoop dat Jol tegen AZ probeert uit te gaan van de meer voetballende en positionele sterkere spelers.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Wo 20 jan 2010 12:17
|
|
Stekelenburg, V/D Wiel, Alderweireld, Verthongen, Urby, Lindgren, Gabri, Aissati, Eriksen, Suarez, Pantalic
Onder druk zetten. Enoh en De Zeeuw zijn er niet dus, Lindgren en Gabri. Aissati op linkshalf. Hopen dat Lodeiro binnenkort zijn plek overneemt.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Wo 20 jan 2010 13:30
|
|
Citaat: Onze achterhoede ook niet..
Dat heb je mij ook niet horen zeggen...... Verder vind ik het beetje te makkelijk om vd Wiel telkens op zijn gedrag buiten het veld aan te vallen. Hij heeft toch niemand vermoord ofzo? Het is niet de slimste maar het is best moeilijk om een kwartet te maken met 'intelligente voetballers'. Verder blijft het een jochie die amper droog achter zijn oren is, moeten we daarvan verwachten dat het een volwassen prof is welke zijn team bij de hand neemt? Zo'n jongen heeft een voorbeeldfiguur nodig in het veld en jonge (en zoekende) jongens als vd Wiel hebben een leider nodig in het veld ipv dat dat van hen wordt verwacht. Ik geeft het je te doen om nu bij Ajax achterin te staan met een achterhoede welke samen misschien net 100 duels Eredivisie ervaring in de achterhoede hebben. Welke bovendien allemaal zoekende zijn en het al druk genoeg hebben om zelf op de been te blijven laat staan dat ze vd Wiel ook maar iets kunnen steunen/ rugdekking kunnen geven. Wat je ook van Greg vindt, hij is een van de weinig spelers in de huidige selectie met een hoge potentiele transferwaarde.
Natuurlijk moet hij een voorbeeld figuur hebben, ik kan me nog dondersgoed zijn debuut herrineren.. Speelde er toen toevallig niet nog ervaren verdedigers (Heitinga, Stam, Grygera, Vermaelen) Dat zijn de voorbeeld figuren. Zo iemand mis je in de verdediging. Dit is geprobeerd te halen met Oleguer/Wieleart ik moet niet vertellen hoe dit is afgelopen.
Maar ik erger me aan de inzet van onze twitterboys (vd Wiel, Anita en ook Urby) het lijkt net of ze 80 minuten van de wereld afzijn, ze missen beleving in mijn ogen. Verwend zooitje, dat kan ook niet anders als je verdorie op je 18e al een dikke Audi krijgt van de club, je alles wat je wil kan betalen etc..
Zulke speler kan je ook niet verkomen want het voetbal is kapot, niet alleen bij Ajax maar overal. Er wordt belachelijk veel geld betaald en voor de supporters gebeurd niets. Werken voor je geld en als je dan geen dik salarisverhoging krijgt bij een contractverlenging moet je maar eens goed in de spiegel kijken..
Maarja,ga je minder betalen wil niemand meer voor ajax spelen en zak je binnen de korste keren af naar niveau JL..
Ajax denkt ow 60 euro voor een kaartje tegen Juventus dat is niet veel belachelijk .. Ben er gewoon ziek van, stelletje geldwolven!..
Terug de focus op Az, wat ik met een somber hoofd inzie, nu iedereen zo mak is als een lammetje, je de twee aanjagers mist (Enoh en Demy)
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 20 jan 2010 13:33
|
|
Enoh kan morgen zomaar uitgeschakeld worden op de Afrika Cup. Sowieso is het geen toptoernooi voor Enoh. Hij heeft in twee wedstrijd slechts 20 minuten meegespeeld en nog wel als linksback. Als hij niet doorgaat kan hij zondag toch gewoon meespelen?
|
Riejuh

|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 22:54
|
|
Enoh dus door naar de kwartfinale.
Verder bericht gehoord dat Ajax komende zondag met 555 op hun borst zal spelen, als sponsor..
Leuk maar dit gaat echt allemaal een stapje te ver..
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 10:22
|
|
Citaat: Enoh dus door naar de kwartfinale.
Verder bericht gehoord dat Ajax komende zondag met 555 op hun borst zal spelen, als sponsor..
Hoezo gaat dat een stapje te ver, het is toch een symbolisch gebaar?
|
Riejuh

|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 10:25
|
|
Kijk allemaal leuk en aardig, natuurlijk kan dat 555 van Ajax en Az, maar al die collectieve uitzendingen enz. Dat ze nu ruim 80miljoen betalen vanuit Nederland, terwijl er in Belgie (7 miljoen inwoners minder dan in NL) maar 8 miljoen wordt opgegeven.. Beetje scheve verhouding wat mij betreft.
Vind het goed dat er wel iets gebeurd maar al dat collectieve, we betalen tenslotte toch al belasting? Daar wordt ook geld van afgedragen, dus betalen we indirect dubbel..
Maar dit gaat over Ajax-Az..
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 10:55
|
|
Kijk allemaal leuk en aardig, natuurlijk kan dat 555 van Ajax en Az, maar al die collectieve uitzendingen enz. Dat ze nu ruim 80miljoen betalen vanuit Nederland, terwijl er in Belgie (7 miljoen inwoners minder dan in NL) maar 8 miljoen wordt opgegeven.. Beetje scheve verhouding wat mij betreft.
Vind het goed dat er wel iets gebeurd maar al dat collectieve, we betalen tenslotte toch al belasting? Daar wordt ook geld van afgedragen, dus betalen we indirect dubbel..
Maar dit gaat over Ajax-Az..
Als particulieren en bedrijven zelf doneren, kan niemand daar over vallen. Als een organisatie als Ajax of AZ vervolgens verdere steun aan giro 555 geven door er nog meer naamsbekendheid aan te geven kan ook niemand daar over vallen. Als zenders als SBS en RTL dat doen heeft ook niemand daar iets over te zeggen. Iets anders zijn misschien de publieke kanalen en de staatsafdrachten, maar laten we niet vergeten dat er daar wel degelijk iets aan de hand is. Mensen moeten gered worden, hebben medische hulp nodig, voedsel nodig, onderdak nodig, mensen moeten begraven worden omdat er anders allerlei nare ziektes uitbreken en zo kun je nog wel even doorgaan.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 11:04
|
|
Er is natuurlijk een grote ramp gebeurd, maar dat Nederland zoveel afstaat steekt mij gewoon. We zijn maar een klein land in heel de wereld maar doen wel een van de grootste bijdrages..
Het is vooral ook de overheidsbijdrage die me steekt, vooral als ik dan weer de komende weken lees dat er bezuinigd moet worden op: onderwijs, blauw op straat, veiligheid in de steden, de zorg etc.. Er worden al miljarden in ontwikkelingshulp gestoken en dan nog dit erbij ook.. Daar zit het meer bij mij..
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 11:48
|
|
Citaat: Er is natuurlijk een grote ramp gebeurd, maar dat Nederland zoveel afstaat steekt mij gewoon. We zijn maar een klein land in heel de wereld maar doen wel een van de grootste bijdrages..
Het is vooral ook de overheidsbijdrage die me steekt, vooral als ik dan weer de komende weken lees dat er bezuinigd moet worden op: onderwijs, blauw op straat, veiligheid in de steden, de zorg etc.. Er worden al miljarden in ontwikkelingshulp gestoken en dan nog dit erbij ook.. Daar zit het meer bij mij..
Ja maar we zijn per hoofd van de bevolking natuurlijk wel een van de rijkste landen. Bovendien zaten de personen die het hardst roepen dat er teveel word betaald aan ontwikkelingshulp gister ook achter de telefoon. Tot slot vind ik dat de Europese mogendheden, Engeland, Frankrijk, Nederland, Portugal en Spanje met een nogal koloniaal verleden zorg dienen te dragen voor de landen die zij in het verleden hebben uitgebuit.
|