Auteur
|
Bericht
|
Bart

Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:25
|
|
Aanstaande zondag, 12.30: Ajax - AZ

Citaat: Kuipers leidt Ajax - AZ
Scheidsrechter Björn Kuipers is door de KNVB aangewezen om zondag de Noord-Hollandse derby tussen Ajax en AZ te fluiten. Kuipers wordt in de Amsterdam ArenA geassisteerd door Sander van Roekel en Berry Simons. Reinold Wiedemeijer is vierde official.
Kuipers floot Ajax dit seizoen één keer eerder in de competitieverband. Op 2 augustus had hij de leiding bij FC Groningen – Ajax (0-2).
Naast duels in de Eredivisie leidt de 36-jarige Kuipers ook wedstrijden op het hoogste Europese niveau. Begin december was hij scheidsrecther bij het duel in de Champions League tussen VfL Wolfsburg en Manchester United.
Ajax – AZ begint zondag om 12.30 uur in de Amsterdam ArenA.
Er zijn nog kaarten beschikbaar. Voor deze wedstrijd geldt een ClubCard-verplichting (3 op 1).
Ajax.nl
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:27
|
|
Wil Ajax nog enige kans maken op de titel dan moet deze wedstrijd gewonnen worden. Lukt dat dan kan het elftal misschien in een soort 'flow' komen waarin ook de moeilijkere wedstrijden worden gewonnen en af en toe zelfs met wat geluk toch de punten worden gepakt.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:28
|
|
Ik ben benieuwd met wat voor opstelling Jol dit weekend mee komt.
Misschien een 5-4-1?
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:38
|
|
Citaat: Wil Ajax nog enige kans maken op de titel dan moet deze wedstrijd gewonnen worden. Lukt dat dan kan het elftal misschien in een soort 'flow' komen waarin ook de moeilijkere wedstrijden worden gewonnen en af en toe zelfs met wat geluk toch de punten worden gepakt.
Als Ajax nog enig zins kans wil maken op de titel, dan moet ALLES gewonnen worden nu.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:40
|
|
Correctie: Ajax word géén kampioen en kappen met die illusies maken.
|
deadbysunrise

Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:53
|
|
Als we deze verliezen staan we waarschijnlijk 4e, achter Feyenoord. Ik denk (hoop) dat de spelers dit toch niet zullen toestaan.
|
Fregge

|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:58
|
|
Citaat: Correctie: Ajax word géén kampioen en kappen met die illusies maken.
Hou toch op man. 9 punten in 16 wedstrijden. Alsof dat onmogelijk is.
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:59
|
|
Hou zelf op en kijk eens naar de standlijst. Word eens objectief gast.
|
thommy

Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:59
|
|
Citaat: Ik ben benieuwd met wat voor opstelling Jol dit weekend mee komt.
Misschien een 5-4-1?
Mij lijkt een 4-1-5 wel spannend
|
Fregge

|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 18:01
|
|
Citaat: Hou zelf op en kijk eens naar de standlijst. Word eens objectief gast.
Als ik naar de ranglijst kijk zie ik dat ja. 9 punten achter, met nog 16 wedstrijden te spelen. Als je de schema's er nog bij pakt, kan het nog wel eens reëel worden, dat je op het eind nog meedoet voor de titel.
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 18:02
|
|
Pffffffffffffffffffffff wat word ik hier moe van. Alsof Ajax alles wint. Zelfs een gehandicapt NAC is teveel, zondag krijgen we op onze flikker van een verdomd gemotiveerd en scherp AZ en dan kunnen we uithuilen in Rotterdam als Rotjeknor als voorbij gaat op de ranglijst. Dát is de realiteit.
|
Fregge

|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 18:08
|
|
Okay, ga dan maar verder triest doen. Koop maar dan alvast een PSV shirt of zo. Dan kijken we wel hoe Ajax het doet tegen AZ met een betere opstelling (lees: Zonder Kennedy en met Pantelic).
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 18:08
|
|
Precies. Ajax gaat bij lange na niet alles winnen. En dus staat PSV straks een straatlengte voor. Omdat Ajax gewoon niet genoeg kwaliteit in huis heeft. Het moet overigens ook heel raar lopen wil Feyenoord aan het einde van de rit boven Ajax staan.
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 18:11
|
|
Ik denkt Feyenoord na de thuiswedstrijd tegen Ajax ons cluppie voorbij gaat. Sterker nog, ik weet het haast zeker. Feyenoord heeft Vlaar.
Verder Fregge, hou jij verder je snuiter maar mooi dicht. Ik haat het om constant in fabeltjes te geloven en jou achterlijke verhaaltjes. Altijd mooi over je cluppie Blauw Geel praten, maar over de wedstrijd Blauw Geel - Eindhoven hoor ik je niet over. En niet zeggen dat ik een PSV shirt moet kopen, want daar kan ik slecht tegen. Ik denk dat ik deze club meer haat dat alles.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 18:11
|
|
Natuurlijk is de kans miniem maar Ajax moet er wel voor proberen te gaan anders zou het Ajax niet meer zijn. Sowieso denk ik dat Ajax FC Twente wel nog in kan halen en dan kunnen we volgend jaar misschien nog wel CL spelen.
Als Ajax en PSV winnen van FC Twente dan staat Ajax nog maar 2 punten op hun achter.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 18:12
|
|
Citaat: Ik denkt Feyenoord na de thuiswedstrijd tegen Ajax ons cluppie voorbij gaat. Sterker nog, ik weet het haast zeker. Feyenoord heeft Vlaar.
Zou kunnen, maar uiteindelijk eindigt Ajax wel weer boven Feyenoord. Verschil tussen Ajax en Feyenoord is het verschil tussen PSV en Ajax.
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 18:13
|
|
Dat denk ik ook. Maar het gevoel dat Feyenoord na meer dan de helft van de wedstrijden boven ons zou staan, voelt als een messteek.
|
deadbysunrise

|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 18:19
|
|
Citaat:
Als Ajax en PSV winnen van FC Twente dan staat Ajax nog maar 2 punten op hun achter.
...mits wij winnen van Feyenoord. In de Kuip. En de andere wedstrijden ook nog om niet te vergeten.
|
Ajacied

Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 18:58
|
|
Zolang de temperatuur onder de 15 graden blijft wordt het niks met Ajax. Ik verwacht een 0-0 in een opgefokte ArenA. Ajax kan niet veel en AZ staat als een huis.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 18:59
|
|
Feyenoord haalt ons niet in hoor. Die zijn nog slechter dan wij.
|
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:13
|
|
Citaat: Feyenoord haalt ons niet in hoor. Die zijn nog slechter dan wij.
Feyenoord komt ons niet voorbij??? Sorry hoor ik zie Ajax de laatste weken (ook voor de winterstop) verschrikkelijk belabberd voetbal spelen..
En aangezien de selectie de komende weken niet veranderd, sterker nog zonder de Zeeuw tegen AZ en Enoh die voorlopig nog niet terug is verwacht ik niet dat Ajax veel punten gaat pakken.. En jaaa.. dan heeft Feyenoord alle kans om Ajax voorbij te gaan, heb je de stand al is bekeken??? Feyenoord staat op 2 ptn en moet tegen VVV, sorry maar Ajax zie ik niet winnen tegen AZ.. Dus na het weekend kan Feyenoord ons al voorbij zijn!
Verder ben ik heel erg benieuwd wat Jol gaat doen komend weekend, dit word zijn eerste echt test..
Zonder de Zeeuw en Enoh, een zeer zwak en inspirtatieloos Ajax aan het voetballen zien te krijgen in de eigen Arena met de kritische toeschouwers..
@ajaxspanje .. zou mij niks verbazen als Jol met een 5-4-1 op de proppen komt.. de laatste weken is hij toch aan het goochelen met de opstelling.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:20
|
|
Wij hebben aangetoond dat we thuis iedereen onze wil op kunnen leggen. Ben jij soms vergeten hoe slecht Feyenoord in de Arena was? AZ verslaan we ook gewoon. Die spelers van AZ zijn nog grotere watjes als onze spelers. En de hele Arena staat zondag gewoon 100% achter Ajax hoor.
Feyenoord heeft heel veel wedstrjden gespeeld waarin ze gemakkelijk hadden kunnen verliezen. Aanvallend stellen ze helemaal niks voor. Ik kijk niet raar op als VVV ze wat punten afsnoept.
|
deadbysunrise

|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:23
|
|
Citaat: Wij hebben aangetoond dat we thuis iedereen onze wil op kunnen leggen. Ben jij soms vergeten hoe slecht Feyenoord in de Arena was? AZ verslaan we ook gewoon. Die spelers van AZ zijn nog grotere watjes als onze spelers. En de hele Arena staat zondag gewoon 100% achter Ajax hoor.
Feyenoord heeft heel veel wedstrjden gespeeld waarin ze gemakkelijk hadden kunnen verliezen. Aanvallend stellen ze helemaal niks voor. Ik kijk niet raar op als VVV ze wat punten afsnoept.
Volgens mij ging het gelijk op, totdat Babovic een rode kaart kreeg. Daarna was het een stuk makkelijker.
Ik schat Feyenoord wel hoger in als AZ op dit moment, maar ik heb er alsnog weinig vertrouwen in zondag. Hoop dat mijn wantrouwen ongeplaatst is....
|
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:30
|
|
Citaat: Wij hebben aangetoond dat we thuis iedereen onze wil op kunnen leggen. Ben jij soms vergeten hoe slecht Feyenoord in de Arena was? AZ verslaan we ook gewoon. Die spelers van AZ zijn nog grotere watjes als onze spelers. En de hele Arena staat zondag gewoon 100% achter Ajax hoor.
AZ doet op dit moment zeker niet onder voor Ajax, qua spelers materiaal al helemaaal. Maak jij maar een opstelling voor komend weekend en zet daarnaast de selectie van AZ..
Ik vind het al knap van Jol om 11 spelers het veld op te sturen, ik zou op dit moment echt niet weten wie deze klus moeten klaren..
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:36
|
|
AZ doet op dit moment zeker niet onder voor Ajax, qua spelers materiaal al helemaaal. Maak jij maar een opstelling voor komend weekend en zet daarnaast de selectie van AZ..
Ik vind het al knap van Jol om 11 spelers het veld op te sturen, ik zou op dit moment echt niet weten wie deze klus moeten klaren..
Stekelenburg
Van der Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Emanuelson
Rommedahl-Gabri-Lindgren-Lodeiro/Sulejmani
Suarez-Pantelic
Alle ballen op Suárez!
AZ'ers zijn watjes. Zet ze onder druk en ze verlammen. Onze spelers ook, maar in eigen huis mogen we ons niet laten vernederen.
|