Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:21
|
|
De voorwaarden blijven misschien hetzelfde maar AZ zal nu het geld dat ze terug betalen niet wkunnen terug betalen met een lening van dezelfde bank zoals het ging onder Schieringa. Als ze nu geld willen terug betalen zullen ze dat moeten doen met geld dat ze verdienen of wat ze lenen van andere banken die ze niet zulke gunstige voorwaarden als de DSB aan zullen bieden.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:26
|
|
Citaat: De voorwaarden blijven misschien hetzelfde maar AZ zal nu het geld dat ze terug betalen niet wkunnen terug betalen met een lening van dezelfde bank zoals het ging onder Schieringa. Als ze nu geld willen terug betalen zullen ze dat moeten doen met geld dat ze verdienen of wat ze lenen van andere banken die ze niet zulke gunstige voorwaarden als de DSB aan zullen bieden.
Waarom zouden ze geld moeten lenen? Ze hebben de komende jaren gewoon inkomsten uit transfers, seizoenkaarthouders, sponsers en andere normale zaken zoals andere voetbalclubs dat ook hebben.
Enganche heeft gelijk. Er is weinig mis met de financiële situatie bij AZ.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:28
|
|
http://www.vi.nl/WebTV/WebTV-Clubwatche ... tandig.htm
Ajax verwacht dat hij komt (per direct ook), hoewel AZ meer biedt en daardoor de voorkeur heeft van het bestuur van Nacional.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:29
|
|
Citaat: Waarom zouden ze geld moeten lenen? Ze hebben de komende jaren gewoon inkomsten uit transfers, seizoenkaarthouders, sponsers en andere normale zaken zoals andere voetbalclubs dat ook hebben.
Enganche heeft gelijk. Er is weinig mis met de financiële situatie bij AZ.
Omdat AZ al jaren meer leent dan ze terug betalen dat betekend dus dat ze meer geld gebruiken dan ze hebben. Hebben jullie de samenvattingen van de rapporten doorgelezen want anders kan dit uren doorgaan?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:52
|
|
Peter gaf het al aan, maar hier het volledige stuk:
Citaat: Se va Lodeiro
Esta tarde viaja Nicolás Lodeiro a Holanda, en principio el acuerdo es con el AZ Alkmaar pero los dirigentes tricolores esperan una arremetida final del Ajax. Nacional recibirá 5 millones de dólares libres, negocian una posibilidad de quedarse con un 10% de una futura venta y un acuerdo institucional para capacitación de jugadores juveniles.
Por Ernesto Faría
La decisión fue tomada por el jugador, Lodeiro se quiere ir, el inminente juicio con Fonseca, inclina la decisión. “El que decide es Nicolás, si se quiere quedar o quiere jugar hasta julio en Nacional” afirmó Luis Bruno dirigente tricolor.
La opinión del jugador no ha sido confirmada oficialmente, trascendió que quiere partir y definitivamente perfilarse con futuro europeo, le aseguraron que juega y que hay varios sudamericanos en el equipo que lo ayudarán en la adaptación. El arquero argentino Sergio Romero, el costarricense Esteban Alvarado, el brasileño Jonhatas, el paraguayo Celso Ortiz y el mexicano Héctor Moreno. La presencia de varios compañeros que hablen español ayuda a decidir a Nicolás que apenas arribe a Holanda le comunicará a los dirigentes su decisión.
La negociación esta definida “En este mundo hasta que la plata no este en la cuenta no hay nada confirmado” insistió Luis Bruno. En estos momentos Alarcón, Saúl y Baraibar viajan a Alkmaar a finalizar el acuerdo.
Los dirigentes pretenden quedar con un porcentaje del futuro pase, entienden que el jugador se cotizará durante el Mundial y el porcentaje por menor que sea significaría una suma importante.
Aunque se presume una arremetida del Ajax, la oferta realizada por el equipo de Ámsterdam fué considerada “Irrespetuosa” por los dirigentes que se levantaron inmediatamente de la reunión y se retiraron, la oferta era de 2 millones y medio de euros, mas un millón más en bonos dependiendo de la cantidad de presencias del jugador en el equipo titular. “¿Nos hicieron viajar para ofertarnos esto?” respondieron molestos los representantes de la institución tricolor, y se retiraron, hace apenas unas horas un agente le comunicó al presidente que no cierre lo de Az porque vendré una nueva oferta del Ajax.
Lodeiro se va… el equipo que lo contrata no esta definido pero la transferencia es un hecho.
http://urugol.com/primera-division/6231-se-va-lodeiro
Lodeiro vertrekt zeker bij Nacional. Hij komt vandaag naar Nederland voor de onderhandelingen. Nacional heeft een akkoord bereikt met AZ, dat 5 miljoen dollar biedt en 10 procent van de transfersom bij doorverkoop. Ajax heeft 2,5 miljoen euro geboden plus een bonus van een miljoen die afhankelijk is van het aantal wedstrijden in het eerste, maar dat werd als een belediging beschouwd door het Nacional-bestuur. Inmiddels is er weer contact opgenomen met de voorzitter van Nacional, met de boodschap dat men nog niet moet tekenen met AZ, omdat Ajax een nieuw bod gaat uitbrengen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:59
|
|
Citaat: Peter gaf het al aan, maar hier het volledige stuk:
Esta tarde viaja Nicolás Lodeiro a Holanda, en principio el acuerdo es con el AZ Alkmaar pero los dirigentes tricolores esperan una arremetida final del Ajax. Nacional recibirá 5 millones de dólares libres, negocian una posibilidad de quedarse con un 10% de una futura venta y un acuerdo institucional para capacitación de jugadores juveniles.
Por Ernesto Faría
La decisión fue tomada por el jugador, Lodeiro se quiere ir, el inminente juicio con Fonseca, inclina la decisión. “El que decide es Nicolás, si se quiere quedar o quiere jugar hasta julio en Nacional” afirmó Luis Bruno dirigente tricolor.
La opinión del jugador no ha sido confirmada oficialmente, trascendió que quiere partir y definitivamente perfilarse con futuro europeo, le aseguraron que juega y que hay varios sudamericanos en el equipo que lo ayudarán en la adaptación. El arquero argentino Sergio Romero, el costarricense Esteban Alvarado, el brasileño Jonhatas, el paraguayo Celso Ortiz y el mexicano Héctor Moreno. La presencia de varios compañeros que hablen español ayuda a decidir a Nicolás que apenas arribe a Holanda le comunicará a los dirigentes su decisión.
La negociación esta definida “En este mundo hasta que la plata no este en la cuenta no hay nada confirmado” insistió Luis Bruno. En estos momentos Alarcón, Saúl y Baraibar viajan a Alkmaar a finalizar el acuerdo.
Los dirigentes pretenden quedar con un porcentaje del futuro pase, entienden que el jugador se cotizará durante el Mundial y el porcentaje por menor que sea significaría una suma importante.
Aunque se presume una arremetida del Ajax, la oferta realizada por el equipo de Ámsterdam fué considerada “Irrespetuosa” por los dirigentes que se levantaron inmediatamente de la reunión y se retiraron, la oferta era de 2 millones y medio de euros, mas un millón más en bonos dependiendo de la cantidad de presencias del jugador en el equipo titular. “¿Nos hicieron viajar para ofertarnos esto?” respondieron molestos los representantes de la institución tricolor, y se retiraron, hace apenas unas horas un agente le comunicó al presidente que no cierre lo de Az porque vendré una nueva oferta del Ajax.
Lodeiro se va… el equipo que lo contrata no esta definido pero la transferencia es un hecho.
Lodeiro vertrekt zeker bij Nacional. Hij komt vandaag naar Nederland voor de onderhandelingen. Nacional heeft een akkoord bereikt met AZ, dat 5 miljoen dollar biedt en 10 procent van de transfersom bij doorverkoop. Ajax heeft 2,5 miljoen euro geboden plus een bonus van een miljoen die afhankelijk is van het aantal wedstrijden in het eerste, maar dat werd als een belediging beschouwd door het Nacional-bestuur. Inmiddels is er weer contact opgenomen met de voorzitter van Nacional, met de boodschap dat men nog niet moet tekenen met AZ, omdat Ajax een nieuw bod gaat uitbrengen.
Thanks, ik moest even een heel snel bericht componeren aangezien de accu van mijn laptop z.g.a. leeg was.
Ik kwam toch een heel eind met vertalen als ik jouw vertaling zo lees en dat met een paar lesjes Spaans in een grijs verleden
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 18:29
|
|
Citaat: omdat Ajax een nieuw bod gaat uitbrengen.
Wordt een aardig bod, maar Ajax heeft niet zoveel nodig voor volgend seizoen.
Zo zie ik het nu (4,4,2 met ruit op het middenveld):
Stekelenburg, V/D Wiel, Alderweirel, A, B, Verthongen, Lodeiro, De Zeeuw, Eriksen, Sulejmani, Castillion/Suk
Bank:
C
Precies wat Jol wil, scorende middenvelders: Lodeiro, De Zeeuw en Eriksen hebben scorend vermogen.
Betekent nog 3 aankopen naar mijn mening en mocht Sulejmani niks meer worden worden dat er 4, maar dat is Chadli en die kost 1 miljoen.
A= Echte verdediger, die een man uitschakelt, waaraan Alderweireld zich kan optrekken. Een Braziliaan via Raiola is waarschijnlijk dan een optie (betalen via opbrengst Suarez)
B= Linksback --> Mijn suggestie blijft Obradovic weghalen bij de nr 19 van Spanje (betalen via verkoop Urby)
C= Opvolger Suarez, die Jol zelf wil scouten, mogelijk ook via Raiola.(Betalen via opbrengst Suarez)
Tevens zou mogelijk Stekelenburg wegkunnen, moeten we hem wijs maken dat het goed voor hem zou zijn net als Van der Sar even langs een middenmoter in Engeland te gaan en hem dan wijsmaken dat hij daarna een stap hoger kan maken. Kunnen wij Romero halen.
Eerst deze jongen maar eens halen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 18:47
|
|
Met Lodeiro zou Ajax op termijn in een 4-3-3 kunnen gaan spelen met De Zeeuw en Lodeiro als aanvallende middenvelders en Enoh als controlerende. Maar voor nu zou ik ook met vier man in een ruit gaan spelen maar dan met Aissati als meest centrale speler en De Zeeuw en Lodeiro naast hem en Enoh daarachter.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 18:52
|
|
Vertel waar je voorkeur voor Aissati vandaan komt. In mijn ogen heeft hij z'n kans gehad en niet gepakt.
|
Crouch89
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:04
|
|
Aissati en de Jong komen gewoon tekort om op de juiste momenten beslissend te zijn voor Ajax en Eriksen is gewoon nog te jong. Van hem kan je niet verwachten dat hij op 17-jarige leeftijd wel beslissend is.
Ik heb Lodeiro nooit zien spelen, maar ik verwacht dat hij wel een aanwinst is op de nummer 10 positie. Je moet wel de juiste balans zoeken dan en niet teveel aanvallende spelers opstellen. Zoals alleen maar Enoh als controlerende middenvelder. Dan valt de verdediging nog steeds door de mand...
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:08
|
|
Ik denk dat ze nu als een dolle geld aan het zoeken zijn. Waarschijnlijk worden allerlei spelers nu overal aangeboden. Deze jongen moet Jol meer lucht geven, want hij weet ook dat het zo niet langer kan. Als het niet te lang duurt komt hij gewoon verwacht ik.
|
sperwer
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:10
|
|
Citaat: Ik denk dat ze nu als een dolle geld aan het zoeken zijn. Waarschijnlijk worden allerlei spelers nu overal aangeboden. Deze jongen moet Jol meer lucht geven, want hij weet ook dat het zo niet langer kan. Als het niet te lang duurt komt hij gewoon verwacht ik.
Dat denk ik ook dat Ajax nu probeert veel spelers aan te bieden om aan het geld te komen maar ook meteen om spelers sneller weg te krijgen. Ze zullen nu dan wel misschien een stuk minder transfergeld gaan eisen maar elke persoon die weg is, is er weer 1 minder op de loonlijst
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:20
|
|
Citaat: Ik denk dat ze nu als een dolle geld aan het zoeken zijn. Waarschijnlijk worden allerlei spelers nu overal aangeboden. Deze jongen moet Jol meer lucht geven, want hij weet ook dat het zo niet langer kan. Als het niet te lang duurt komt hij gewoon verwacht ik.
Dat denk ik ook dat Ajax nu probeert veel spelers aan te bieden om aan het geld te komen maar ook meteen om spelers sneller weg te krijgen. Ze zullen nu dan wel misschien een stuk minder transfergeld gaan eisen maar elke persoon die weg is, is er weer 1 minder op de loonlijst
Er zijn zat spelers die van mij voor niks weg mogen, zoals Wielaert en Kennedy.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:23
|
|
Citaat: Peter gaf het al aan, maar hier het volledige stuk:
Por Ernesto Faría
Klinkt wel weer typisch als Ajax om ruim onder de vraagprijs te bieden, volgens mij werk zoiets alleen maar contra-productief.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:25
|
|
AZ heeft 5 miljoen dollar geboden, dat is 3,5 miljoen euro. Ajax heeft 2,5 miljoen + 1 miljoen aan clausules geboden. Er is dus een heel klein gat. Vanavond nog rond maken dit!
|
sperwer
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:26
|
|
Er zijn zat spelers die van mij voor niks weg mogen, zoals Wielaert en Kennedy.
Daar geef ik je gelijk in. Die strijken alleen veel salarissen op en brengen echt 0,0. Elke vorm voor kostenbesparing is belangrijk voor onze Ajax.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:33
|
|
Citaat: AZ heeft 5 miljoen dollar geboden, dat is 3,5 miljoen euro. Ajax heeft 2,5 miljoen + 1 miljoen aan clausules geboden. Er is dus een heel klein gat. Vanavond nog rond maken dit!
AZ heeft ook nog 10 procent bij doorverkoop aangeboden, volgens datzelfde stuk waar jij je informatie uit haalt.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:37
|
|
Citaat: AZ heeft 5 miljoen dollar geboden, dat is 3,5 miljoen euro. Ajax heeft 2,5 miljoen + 1 miljoen aan clausules geboden. Er is dus een heel klein gat. Vanavond nog rond maken dit!
AZ heeft ook nog 10 procent bij doorverkoop aangeboden, volgens datzelfde stuk waar jij je informatie uit haalt.
Ajax heeft toch ook zoiets gedaan? Hoe hoog schat jij de kansen in, als Zuid-Amerika kenner?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 19:52
|
|
Ik heb nergens vernomen dat Ajax een percentage bij doorverkoop heeft geboden.
In Zuid-Amerika hebben spelers iets minder macht dan hier in Europa. Lodeiro zou de transfer naar AZ desondanks kunnen proberen te blokkeren als hij per definitie naar Ajax wil, maar aangezien hij vandaag naar Nederland is gekomen om te onderhandelen is dat dus niet het geval. Bij Ajax loopt Suárez rond, maar overschat het belang daarvan nou maar niet. Bij AZ lopen er ook een flink aantal Zuid-Amerikanen rond.
Daarnaast is het in mijn ogen typisch Ajax om de vertegenwoordigers van de onderhandelingspartner te beledigen met een gierig bod. Lodeiro is gewoon meer waard dan 3,5 miljoen (waarvan 1 miljoen voorwaardelijk), maar Ajax wil weer eens voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 20:57
|
|
AS:
Citaat: officiële website van Nacional staat dat de voorzitter van de club heeft laten weten dat er nog een paar dagen zijn om te onderhandelen en dat andere clubs ook nog kunnen bieden op Lodeiro. Morgen wordt er wel met AZ over het contract onderhandeld. Lodeiro is inmiddels ook richting Nederland gevlogen mocht er een medische keuring nodig zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 20:59
|
|
Kan iemand dit vertalen?
http://www.nacional.com.uy/mvdcms/index_1.html
http://www.nacional.com.uy/mvdcms/uc_3545_1.html
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 21:28
|
|
In het kort: Nacional en AZ zijn er bijna uit, maar er zijn nog een paar dagen om te onderhandelen. Nacional-voorzitter Alarcón benadrukt nog even dat het nog niet helemaal rond is en dat Nacional tot die tijd ieder serieus bod in achting neemt. Nacional is niet alleen in Europa voor deze ene onderhandeling met AZ. Men is er met iedereen te praten die interesse heeft en ook om met andere clubs te praten over zaken op het gebied van jeugdopleiding, en om te leren van andere clubs en trainers. Eén van de belangrijkste redenen voor een akkoord met AZ is dat AZ de wens van Nacional om Lodeiro tot het einde van het seizoen in Uruguay te houden respecteert. Nu is het aan Lodeiro zelf om te onderhandelen en te beslissen of hij nu wil verkassen of wil wachten tot de zomer. Hij heeft vanmiddag om 15:00 samen met zijn zaakwaarnemer het vliegtuig gepakt en gaat in Nederland met de vertegenwoordigers van Nacional en AZ om tafel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 21:33
|
|
Bedankt!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 21:41
|
|
Ze hebben het er ook over dat morgen de dag is voor verdere onderhandelingen, ook over het contract. Als alle partijen daar uit zijn gekomen, dan kan de medische keuring morgen blijkbaar ook al plaatsvinden.
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 21:51
|
|
Die zal wel naar AZ gaan
|