Auteur
|
Bericht
|
wesley the pitbull
Forum berichten: 38
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 12:11
|
|
Suárez onthult: 'Lodeiro wil naar mij in Amsterdam komen'
Volgens Luis Suárez maakt Ajax een goede kans op de komst van Nicolás Lodeiro. De aanvallende middenvelder van Nacional uit Uruguay wordt door tal van clubs in Europa begeerd, maar AZ en Ajax zouden volgens diverse media het meest concreet zijn. Volgens Suárez gaat de voorkeur van zijn twintigjarige landgenoot uit naar Ajax. "Lodeiro wil naar mij in Amsterdam komen."
"Ik heb met Lodeiro samengespeeld in de jeugd van Nacional", vertelt Suárez aan AT5. "Hij is een goede speler. Ik denk dat hij ons kan helpen. Hij is een echte nummer tien en kan veel assists geven aan onze spitsen. Loidero wil naar mij in Amsterdam komen. Ik denk niet dat AZ een kans heeft." AZ heeft volgens media in Uruguay als enige een bod van vijf miljoen euro uitgebracht.
Lodeiro is een van de grootste talenten van Uruguay Hij maakte op achttienjarige leeftijd zijn debuut bij Nacional, en speelde sindsdien 43 duels. Daarin kwam hij negen keer tot scoren. Zijn debuut in het nationale elftal heeft hij inmiddels ook achter de rug. Lodeiro debuteerde op 14 november 2009 tegen Costa Rica in de basis en was vier dagen later in de return eveneens van de partij.
Bron: www.voetbalzone.nl
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 12:12
|
|
Oud nieuws.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 12:17
|
|
Citaat: Oud nieuws.
Dat was hier gistermiddag al bekend . Wat dat betreft moet je over insite transfer-nieuws hier op ajaxfans zijn en niet op voetbalzone.
1) Is hier betrouwbaarder
2) Hier zitten er een heleboel posters, die veel kennis van zaken hebben..
|
wesley the pitbull
Forum berichten: 38
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 12:18
|
|
Oke sorry voor het plaatsen van een oud bericht.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 12:18
|
|
Nee, hoor. Het moet actueel zijn, Riejuh.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 13:34
|
|
AS meld dat AZ en Nacional akkoord zijn over Lodeiro, alleen is er nog niets bevestigd op AZ.nl .
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 13:37
|
|
Citaat: AS meld dat AZ en Nacional akkoord zijn over Lodeiro, alleen is er nog niets bevestigd op AZ.nl .
AS als in Ajax Showtime?
AZ zal het ook niet melden voordat er ook met de speler een akkoord is, denk wel dat ze geleerd hebben van die sitiuatie met die Zweed die ineens niet meer kwam.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 13:44
|
|
Citaat: AZ zal het ook niet melden voordat er ook met de speler een akkoord is, denk wel dat ze geleerd hebben van die sitiuatie met die Zweed die ineens niet meer kwam.
Of Braziliaan die toen voor een middenmoter in Engeland koos..
|
Marnix
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 13:57
|
|
Citaat: AS meld dat AZ en Nacional akkoord zijn over Lodeiro, alleen is er nog niets bevestigd op AZ.nl .
AS als in Ajax Showtime?
AZ zal het ook niet melden voordat er ook met de speler een akkoord is, denk wel dat ze geleerd hebben van die sitiuatie met die Zweed die ineens niet meer kwam.
Ajax Showtime ja.
Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat zo'n speler (die Suarez kent) voor een club kiest die er op dit moment financieel erg onzeker voorstaat boven Ajax.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 14:00
|
|
AZ zit niet in de schulden of zo hoor. Er heerst alleen nog wat onduidelijkheid op financiëel gebied. Over de overname van de club, bijvoorbeeld. AZ wil de aandelen in eigen hand krijgen en heeft in dat geval externe financiëerders achter de hand.
Als Lodeiro echt per se naar Ajax wil, dan gaat hij voor een transfer naar AZ liggen. En dan wordt het verdomd moeilijk voor Nacional, aangezien spelers veel macht hebben. Ik ben benieuwd naar hoe dit gaat uitpakken. AZ heeft zo'n jongen ook genoeg te bieden.
|
Marnix
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 14:07
|
|
Citaat: AZ zit niet in de schulden of zo hoor. Er heerst alleen nog wat onduidelijkheid op financiëel gebied. Over de overname van de club, bijvoorbeeld. AZ wil de aandelen in eigen hand krijgen en heeft in dat geval externe financiëerders achter de hand.
Als Lodeiro echt per se naar Ajax wil, dan gaat hij voor een transfer naar AZ liggen. En dan wordt het verdomd moeilijk voor Nacional, aangezien spelers veel macht hebben. Ik ben benieuwd naar hoe dit gaat uitpakken. AZ heeft zo'n jongen ook genoeg te bieden.
Wat onduidelijkheid? Op dit moment staan ze nog onder curatele e.d. dus erg stabiel kan je de situatie daar niet noemen. Zolang dat soort zaken nog niet in orde zijn zal ik liever voor een club kiezen die momenteel wel nog in Europa actief is.
[size=59">Ze hebben wel net een andere speler (keeper) gecontracteerd[/size">
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 14:10
|
|
AZ staat niet onder curatele, DSB staat onder curatele.
|
Marnix
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 14:11
|
|
Citaat: AZ staat niet onder curatele, DSB staat onder curatele.
lol foutje
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 14:13
|
|
Toch blijft het knap als ze die 5 miljoen kunnen betalen voor een modale club.
Want dat blijft het met zo'n stadion.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 14:15
|
|
lol foutje
Foutje? Je roept maar wat, zul je bedoelen.
|
Marnix
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 14:22
|
|
lol foutje
Foutje? Je roept maar wat, zul je bedoelen.
Ik was even in de war (gek he na 13 tentamens in 3 weken). Had het verkeerd verwoord. Alsof de (financiële) situatie daar zo goed is dan bij AZ.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 14:31
|
|
Vrijwel geen enkele club in Nederland loopt over van het geld (ook Ajax heeft het zwaar), maar dat is niets nieuws.
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 14:40
|
|
lol foutje
Maar az heeft wel een lening uitstaan (totaal iets van 13 miljoen) bij DSB beheer.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 16:38
|
|
Citaat: AZ zit niet in de schulden of zo hoor. Er heerst alleen nog wat onduidelijkheid op financiëel gebied. Over de overname van de club, bijvoorbeeld. AZ wil de aandelen in eigen hand krijgen en heeft in dat geval externe financiëerders achter de hand.
Sorry maar AZ heeft een schuld van 13 miljoen aan de DSB bank en die schuld is dus overgenomen door de curators.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 16:55
|
|
AZ heeft inderdaad een lening. Net als Ajax en de meeste (misschien wel alle) clubs in de Eredivisie. Geen big deal hoor. Er moet alleen wat duidelijkheid komen voordat er investeringen plaatsvinden.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 16:57
|
|
Citaat: AZ heeft inderdaad een lening. Net als Ajax en de meeste (misschien wel alle) clubs in de Eredivisie. Geen big deal hoor. Er moet alleen wat duidelijkheid komen voordat er investeringen plaatsvinden.
Ajax heeft een tijdelijke lening van niet erg veel en AZ had al jaren een lening bij de DSB maar nu de DSB er niet is moet dat geld opeens terug betaald worden terwijl ze eigenlijk dachten geld erbij te krijgen doordat ze eerder al 5 miljoen hadden terug betaald.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:02
|
|
Volgens www.urugol.com bood Ajax 2,5 miljoen euro + een miljoen afhankelijk van prestaties. Dit werd door Nacional als respectloos afgedaan waarna men met AZ rond de tafel ging. Het is zeker dat Lodeiro weggaat maar nog niet waarheen aangezien men nog een bod van Ajax verwacht.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:09
|
|
Citaat: AZ heeft inderdaad een lening. Net als Ajax en de meeste (misschien wel alle) clubs in de Eredivisie. Geen big deal hoor. Er moet alleen wat duidelijkheid komen voordat er investeringen plaatsvinden.
Ajax heeft een tijdelijke lening van niet erg veel en AZ had al jaren een lening bij de DSB maar nu de DSB er niet is moet dat geld opeens terug betaald worden terwijl ze eigenlijk dachten geld erbij te krijgen doordat ze eerder al 5 miljoen hadden terug betaald.
Waarom moeten ze die lening per direct terug betalen? Ze hebben een contract dus iemand koopt die lening op en AZ blijft gewoon netjes die lening af betalen de komende jaren.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:12
|
|
Citaat: Waarom moeten ze die lening per direct terug betalen? Ze hebben een contract dus iemand koopt die lening op en AZ blijft gewoon netjes die lening af betalen de komende jaren.
Ik weet niet precies hoe het werkt maar het is wel duidelijk dat ze onder de DSB eigenlijk steeds meer geld leende dan ze terug betaalde, dat moet nu wel gebeuren. Daarom is de hele zaak ingestort de DSB bank betaalde voor Schieringa's hobbies.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 17:19
|
|
Citaat: Waarom moeten ze die lening per direct terug betalen? Ze hebben een contract dus iemand koopt die lening op en AZ blijft gewoon netjes die lening af betalen de komende jaren.
Ik weet niet precies hoe het werkt maar het is wel duidelijk dat ze onder de DSB eigenlijk steeds meer geld leende dan ze terug betaalde, dat moet nu wel gebeuren. Daarom is de hele zaak ingestort de DSB bank betaalde voor Schieringa's hobbies.
Alle banken zijn failliet.
Als een bank failliet gaat kopen andere banken of investeringsmaatschappijen de schulden over. Dit houdt in dat zij de schuld op hun balans zetten en dat AZ nu 13 (?) miljoen schuldig is aan de nieuwe bank. Het rente percentage en de voorwaarden blijven verder hetzelfde net zoals de lengte van de periode van afbetaling. Kortom er verandert helemaal niks alleen op papier het een en ander.
Het enige waar AZ financieel mogelijk op achteruit gaat zijn de sponsorinkomsten van DSB. Dit hangt van de nieuwe sponsor af. En AZ kan niet meer opeens grote uitgaven doen. Ze hebben verder een normaal huishoud boekje.
|