Auteur
|
Bericht
|
Jobo
Forum berichten: 673
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 20:54
|
|
-----------------------------Stekelenburg------------------------
----Van der Wiel----Alderweireld-----Oleguer--------Vertonghen---
-----------------Lindgren-----------Gabri------------------------------
---------------------De Zeeuw-----------Lodeiro-------------------
------------------Pantelic-------Suarez--------------------------
Geen Anita meer: te klein en te slecht. kan beter videoclips maken.
Geen Emanuelson meer: Cijfers 8, 3, 8, 3, 4 ->niet constant na 5 jaar Ajax 1. Niet goed genoeg voor ajax.
Geen Kennedy meer: Waanzinnig slecht.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 20:58
|
|
Ik zie bij veel mensen al Lodeiro in de basis.
Wie kan hier nou met zekerheid zeggen dat deze jongen aan aanwinst is?
Ik vind het knap hoor dat mensen de Uruguayaanse competitie volgen (uitzonderingen daar gelaten).
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 21:03
|
|
Ik kan absoluut niet zeggen dat ik tevreden ben over Jol. Er zit nog niks van vastigheid in, het positiespel is ver te zoeken, de organisatie staat niet en ik zie niks van een stijgende lijn. Tevens laat z´n transferbeleid nogal wat te wensen over.Maar we missen toch ook gewoon kwaliteit. Voorin missen we balvastheid, op het middenveld voldoet noch Aissati noch De Jong noch Eriksen (en dat mag ook niet van hem verwacht worden) op dit moment als creatieve middenvelder. En achterin... Tsja, een middenvelder als linksback, een middenvelder als centrale verdediger, Van der Wiel die erg talentvol is maar waar de nonchalance vanaf druipt en de overschatte Alderweireld vind ik voorlopig ook niet goed genoeg (komt er wel hoor).
Er moet echt flink doorgeselecteerd worden. Hiervoor zal de portemonnee getrokken moeten worden (voorlopig hebben we vrij weinig in huis, maar Suarez zal het een en ander op brengen) waarbij we ons missers als Atouba en daarvoor Wielaert, Oleguer en nog een hele lijst niet meer kunnen permiteren. Het is noodzakelijk dat we ons geld op een juiste manier gaan besteden, alleen buitenkansjes van buitenaf naar Amsterdam halen. Het overgrote deel zal echter van de jeugdopleiding moeten komen, daar moeten we het toch van hebben.
Wat Lodeiro betreftt. Ik hoop dat het zo´n buitenkansje is. Iemand op een ander forum vergeleek hem met David Silva. Is dat een juiste vergelijking? Of met wie zou hij anders vergeleken kunnen worden?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 21:56
|
|
Citaat: Ik zie bij veel mensen al Lodeiro in de basis.
Ik vind het knap hoor dat mensen de Uruguayaanse competitie volgen (uitzonderingen daar gelaten).
Je hoeft de Uruguayaanse competitie niet te hebben gevolgd om Lodeiro in actie te zien. Hij heeft in januari de Sudamericano onder-20 gespeeld, kwam vervolgens met Nacional ver in de Copa Libertadores (en werd in Uruguay nationaal kampioen), speelde in september het WK onder-20 in Egypte en speelde beide play-off wedstrijden met Uruguay tegen Costa Rica.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 22:21
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=fRfcJmLXMjo
Iemand die een woordje Spaans kan? Op het eind van het filmpje in zo´n balkje staat ook nog het volgende: ´Nicolás Lodeiro - Nacional. Tiene un pie en el Ajax de Holanda.`
Volgens mij betekent dat dat Lodeiro met één been bij Ajax is. De rest kan ik niet volgen.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 22:26
|
|
Citaat: Ik zie bij veel mensen al Lodeiro in de basis.
Je hoeft de Uruguayaanse competitie niet te hebben gevolgd om Lodeiro in actie te zien. Hij heeft in januari de Sudamericano onder-20 gespeeld, kwam vervolgens met Nacional ver in de Copa Libertadores (en werd in Uruguay nationaal kampioen), speelde in september het WK onder-20 in Egypte en speelde beide play-off wedstrijden met Uruguay tegen Costa Rica.
Het gaat erbij mij niet in dat ze allemaal daar naar kijken. Jij wel, vandaar de uitzondering.
Daarnaast is het WK onder -20 niet een goede indicatie, want daar zijn heel veel clubs de mist in geggaan
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 23:48
|
|
Als deze jongen echt als een directe versterking gezien wordt moet hij gewoon gehaald worden. Er moet doorgeselecteerd worden en alvast ingespeeld worden op het vertrek van Suarez bijvoorbeeld. Nu shopt het ook een stuk goedkoper dan straks als Suarez al verkocht is, dan weet iedereen dat je geld te besteden hebt.
Heb deze jongen zelf niet live aan het werk gezien, maar van wat ik lees en enkele filmpjes die rond gaan lijkt het wel een zeer interessante speler.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 00:26
|
|
Citaat: http://www.youtube.com/watch?v=fRfcJmLXMjo
Iemand die een woordje Spaans kan? Op het eind van het filmpje in zo´n balkje staat ook nog het volgende: ´Nicolás Lodeiro - Nacional. Tiene un pie en el Ajax de Holanda.`
Volgens mij betekent dat dat Lodeiro met één been bij Ajax is. De rest kan ik niet volgen.
De clubs zijn er volgens deze bron bijna uit. Volgens hen een kwestie van uren voordat het bekend wordt gemaakt.
Mocht hij komen dan gaat Jol Emanuelson, Pantelic en Suárez in ieder geval blijven opstellen. De vraag is waar Emanuelson gaat spelen (en of er dan toch plek komt voor Sulejmani), maar Lodeiro zie ik gewoon achter de spitsen geplaatst worden. Voor die positie zoekt Jol het hele seizoen al een speler die goals en assists kan leveren. Lodeiro kan op 8, 11, 10 en 7 spelen, maar is geen Ajax-buitenspeler en zal altijd richting een centrale en geavanceerde positie willen spelen. Hoe het allemaal past in de recente praatjes van Van den Boog over fysiek sterke spelers, verdedigers en bezuinigingen weet ik niet, maar Lodeiro is in ieder geval een goede speler.
|
silvina
Forum berichten: 40
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 07:04
|
|
Lodeiro marcha al AZ y Nacional saca los U$S 5.000.000
Volgens www.elpais.com.uy gaat Lodeiro naar AZ voor 5 miljoen.
http://www.ovaciondigital.com.uy/100119 ... -5-000-000
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 07:16
|
|
Hmm, we moeten dus wachten waar we het eerste witte rook zien.
Alkmaar of Amsterdam.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 07:47
|
|
Pffff. Welke bron is het betrouwbaarste?
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 07:49
|
|
Citaat: Pffff. Welke bron is het betrouwbaarste?
Mooi voorbeeld van kat en muis spel. Ze verkopen Lodeiro aan de hoogste bieder. Nu zal dat voor Az vooral afhangen van wat ze mogen van de curatoren. Ajax heeft heus wel geld om zo'n investering te doen. Het is gewoon een kwestie van doorselecteren dan. Hopelijk voor een positie aan de linkerkant want die is bedroevend. Komt geen gevaar van af.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 08:38
|
|
Vertrekt gewoon naar AZ.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 09:00
|
|
Ik heb hem nooit echt zien spelen, maar ik zou het echt heel erg blamerend vinden mocht AJAX hier naast grijpen. Nog wel ten koste van Az. Dat komt even hard aan als het gelijkspel tegen Nac.
Az heeft Lodeiro al langer op de korrel en Suarez wijst AJAX op Lodeiro, want anders wist AJAX niet eens van het bestaan van die speler af, lijkt het wel.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 09:02
|
|
Jawel hoor, Ajax wist ook al langer van hem af.
Wie weet heeft de nieuwe geldschieter van AZ hier wel een hand in?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 09:09
|
|
Nou, dat valt dan allemaal weer mee dan.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 09:11
|
|
Citaat: Vertrekt gewoon naar AZ.
Waarom denk je dat? Eerst zei je nog dat hij naar Ajax ging?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 09:40
|
|
Ja, dat leek zo. Maar Nacional is uit naar het meest lucratieve en totaal plaatje. De speler wil zelf naar Ajax, maar Nacional is louter uit op het geld. AZ biedt meer, bovendien krijgt het een percentage bij doorverkoop. Plus hij mag het seizoen daar afmaken.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 09:44
|
|
De speler moet echter zelf nog altijd een akkoord vinden met die club . Hopelijk komt hij onze gelederen versterken maar D-skilled is vaak goed ingevoerd..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 09:46
|
|
Waarom gaat AJAX dan niet mee? Gewoon transfereren aan het eind van het seizoen en meer bieden. Het lijkt me sterk dat Az meer kan blijven bieden. Geldschieter of niet.
Zo start je de samenwerking met Nacional wel op een lekkere manier, zeg.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 09:48
|
|
Citaat: Waarom gaat AJAX dan niet mee? Gewoon transfereren aan het eind van het seizoen en meer bieden. Het lijkt me sterk dat Az meer kan blijven bieden. Geldschieter of niet.
Zo start je de samenwerking met Nacional wel op een lekkere manier, zeg.
Die samenwerking lijkt mij meer "Part of the deal". Ik zeg toch het is een kat en muis spel, als ajax echt wil gaat het wel mee. Gewoon snel iets meer bieden als het kan want AZ staat nog steeds onder de supervisie van die curatoren en mag dan volgens mij niets investeren. Hoe dit economisch allemaal zit heb ik geen kaas van gegeten..
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 09:51
|
|
Tsjah, Rik vd Boog is op de portemonnee gaan letten. Ajax was niet bereid om meer dan 3 miljoen dollar te betalen. Bij Ajax ging het om een directe transfer, waarbij in de media werd beweerd dat Ajax hem een basisplaats garandeerde. Het is afwachten wat de speler zelf wil.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 09:52
|
|
Ook al wil de speler zelf naar Ajax, Nacional is niet gek.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 09:57
|
|
Ene kant logisch dat vd Boog op de uitgaven is gaan letten. Het geld groeit niet op de rug van Ajax. Maar als we al de strijd verliezen om een groot talent aan Az dan is het zeer droevig gesteld met ons aller Ajax.. Dat kun je zeggen dat ajax definitief geen topclub meer is. Eerder een tobclub.
In kwaliteit moet gewoon verantwoord geinversteerd durven te worden. Je kan beter 6 miljoen stoppen in een talent van 20, die door kan groeien en je later op kan cashen. Voor echte kwaliteit van buitenaf dient betaald te worden zie: Suarez, Huntelaar, Zlatan. Dan 2x 3 miljoen in 3de rangs spelers die het niet waar kunnen maken en als hun contract bijna afloopt geen restwaarde meer hebben, omdat ze dan rechtstreeks het bejaardenhuis in kunnen lopen: Urzaiz, Wielaert, Oleguer, Kennedy, Rommedahl, enz.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 19 jan 2010 10:32
|
|
Men moet gewoon Urby vandaag nog verkopen voor een miljoen of 5 en deze direct investeren in een speler zoals Lodeirdo. Anders gaat AZ er dus écht mee aan de haal, terwijl wij met Urby zitten.
|