Auteur
|
Bericht
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 10:34
|
|
Lodeiro stond gisteren zelfs in de basis. Hij werd na een ruim uur vervangen. Ik vond hem vrij aardig spelen, paar goede steekballen en o.a. een assist op Suarez.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 10:42
|
|
Speelde volgens jou aardig maar werd toch gewisseld waarom? Vermoeid? Speelde toch niet zo denderend?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 11:12
|
|
Leuk weer Riejuh, ik zou zeggen verdiep je eens in de wedstijd, lees bv eens de reacties op Ajax netwerk forum en google eens verder en kom dan met je commentaar.
Nicolas heeft heel goed gespeeld.
En waarom hij werd gewisseld weet ik ook niet, kan van alles zijn en dat weet jezelf ook wel.
Kan hier wel allerlei linkjes zetten, maar dat zijn er teveel.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 11:15
|
|
Geen tijd om te bekijken Gallina.. Bovendien is Youtube hier geblokkerd. Op Ajaxnetwerk zit ik niet .
Het is niet zo dat ik niet geloof dat hij aardig speelde ik wilde alleen maar meer weten dan enkele steekpassjes en de assist (die ik overigens gewoon heb gezien en netjes was)..
Het is ook meer het "uitlokken" van een goed onderbouwde reactie . Zie het als opbouwend niet afkrakend..
Heel goed zegt voor mij niet zoveel namelijk..
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 11:18
|
|
Misschien omdat hij vrij jong is en eigenlijk ruim een jaar niet gespeeld heeft imv blesures? De Copa is pas net begonnen en ze moeten nog even. Anders kijk je toch lekker de wedstrijd? Dan zie je zelf dat hij goed speelde.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 11:19
|
|
Ok, maar ik zit ook niet op Ajax netwerk, maar je kan daar gewoon lezen hoor!Mensen die de wedtrsijd wel hebben gezien en nu om zijn. Eerst afkraken hahaha.
En hoezo Youtube bij jou geblokkeerd? Woon je in de rimboe of zo?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 11:22
|
|
Ik heb het niet gezien, maar een wedstrijd spelen bij Uruguay is anders spelen dan bij AJAX, Gallina.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 11:28
|
|
Dat klopt. Maar het niveau is ongeveer gelijkwaardig. Peru is geen grootmacht, maar ik schat ze hoger in dan de gemiddelde Eredivisieclub. Uruguay is ongeveer gelijkwaardig aan Ajax. Aanvallend zijn ze alleen veel beter met Suarez en Cavani (speelde erg slecht gisteren, Forlan is het hele jaar al niets). Stekelenburg is veel beter dan Muslera, en Vertonghen en Janssen zouden bij Uruguay moeiteloos mee spelen. Gelijkwaardig dus. Je kan dus wel degelijk zien of iemand een (potentiële) aanwinst is. Anders kan je net zo goed helemaal stoppen met scouten.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 11:29
|
|
Citaat: Ok, maar ik zit ook niet op Ajax netwerk, maar je kan daar gewoon lezen hoor!Mensen die de wedtrsijd wel hebben gezien en nu om zijn. Eerst afkraken hahaha.
En hoezo Youtube bij jou geblokkeerd? Woon je in de rimboe of zo?
Op sommige bedrijven zijn social network sites (Facebook, hyves) geblokkeerd evenals dumpert, youtube etc.. Dat is bij ons het geval
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 11:31
|
|
Het gaat niet over het niveau, Guy. Het gaat over het spelsysteem en de rol die Lodeiro daarin heeft.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 11:38
|
|
Uruguay speelde met drie man voorin en Lodeiro erachter. Het exacte systeem kan je toch nooit nabootsen. Sigthórsson? AZ kan je niet vergelijken met Ajax. Laat staan RKC of de Zuid-Afrikaanse competitie vergelijken met Ajax.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 11:44
|
|
Volgens mij speelt Uruguay met Forlan in de punt en daarachter Cavani, Suarez en Lodeiro. Dan 2 controleurs en 4 man in de verdediging dus 4-2-3-1 (zoals Oranje speelt). Dit was in ieder geval tegen Oranje het geval.
RKC speelde afgelopen jaar in de eredivisie 4-3-3 met 2 buitenspelers en een aanvallende middenvelder (Braber).
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 11:48
|
|
Lodeiro stond meer linkshalf. Beetje in het Barça systeem. Hij kwam vaak naar de 10 toe. Dat hij eruit werd gehaald kwam ook door het wedstrijdvervolg. Een beetje Ajax-NEC van dit jaar. El-Hamdaoui op 10, meer een aanvaller en Enoh bijna ín de verdediging dus moest De Zeeuw het hele middenveld bestrijken. Veel te groot gat tussen de verdediging en de aanval waardoor er alleen maar lange ballen werden gespeeld en er geen middenveld meer overbleef. Dan heb je niet veel aan Lodeiro. Bij Ajax speel je echter áltijd in de kleine ruimte op de helft van de tegenstander. Dan heb je just wél iets aan Lodeiro met o.a. zijn heerlijke steekballen op Sulejmani, Ebecillio, Sigthórsson, de doorgelopen Eriksen of De Jong.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 11:51
|
|
Citaat: Uruguay speelde met drie man voorin en Lodeiro erachter. Het exacte systeem kan je toch nooit nabootsen. Sigthórsson? AZ kan je niet vergelijken met Ajax. Laat staan RKC of de Zuid-Afrikaanse competitie vergelijken met Ajax.
Sigthórsson speelt wel in de nederlandse competitie tegen ploegen als AJAX. Verder is hij qua motoriek geschikter voor AJAX dan Lodeiro.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 11:56
|
|
Wat maakt het uit dat hij tégen Ajax speelt? Met AZ tégen Ajax spelen is toch totaal anders dan mét Ajax tegen een andere club spelen..?
En hoezo is Sigthórsson qua motoriek geschikter voor Ajax dan Lodeiro? Als er al eentje meer geschikt is voor Ajax qua motoriek is het Lodeiro. Toch iets lichtvoetiger en verfijnder.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 5 jul 2011 12:01
|
|
Goed. Spelers uit de Nederlandse competitie zien AJAX vaker spelen, spelen tegen AJAX...als jij dat geen verschil vindt maken...prima.
Ook heeft Sigthórsson al bij AJAX stage gelopen eerder in zijn loopbaan. Met lichtvoetigheid en verfijndheid red je het niet alleen bij AJAX. Voorbeelden te over.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 6 jul 2011 18:05
|
|
Sigthor is trouwens een Europese speler, dat merk je aan alles. Lodeiro heeft nog teveel van het Zuid-Amerikaans voetbal in zich. Hij loopt overal waar de bal is, terwijl je met Sigtor juist ruimte krijgen waarin middenvelders (Siem en Christian kunnen dat en hebben daar wel oog voor) erover kunnen komen.
|
MichelAngelo
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Do 7 jul 2011 18:19
|
|
Sigthorsson vergelijken met Lodiero lijkt me appels met peren vergelijken. Andere cultuur, andere opleiding, andere voetballer. En de eerste is volgens mij een spits en de tweede een middenvelder.
Kieft was toch ook een andere voetballer dan Vanenburg?!
Om op Lodiero terug te komen. Wat hij bij Uruguay uitvoert zal me eigenlijk worst zijn. Sommige spelers zijn goed in het nationale elftal en spelen bij hun eigen team matig (v.d. Wiel) en sommigen juist andersom (Seedorf, Messi, v.Basten etc. etc.). ik wil Lodiero wel eens zien vlammen bij Ajax. Ik heb nog niets van zijn brille gezien. Ook niet tijdens de (korte) inval beurten.
|