Auteur
|
Bericht
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 12:01
|
|
Theooo, theooo, theoooo, geen lodeirooooo.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 12:02
|
|
Citaat: Theooo, theooo, theoooo, geen lodeirooooo.
Argumentatie?
Janssen is een totaal andere speler dan Lodeiro. talent die zich nog moet bewijzen - gearriveerde speler.. Janssen zou bij mij de voorkeur krijgen daar niet van, complementair aan Eriksen en Anita maar jou reactie slaat nergens op.. Lodeiro zou je eerder moeten vergelijken met Christian..
|
christianeriksen
Forum berichten: 138
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 12:17
|
|
Je kan Lodeiro net zo goed een jaar verhuren aan een club als NAC of anders verkopen. Maar ik denk dat die jongen zeker wel goed kan ballen en van waarde in de basis kan zijn.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 12:19
|
|
Citaat: Je kan Lodeiro net zo goed een jaar verhuren aan een club als NAC of anders verkopen. Maar ik denk dat die jongen zeker wel goed kan ballen en van waarde in de basis kan zijn.
Jammere is dat hij niet gewend is aan het 4-3-3 systeem. Vanaf de WK bijna constant in de lappenmand heeft gezeten en dus eigenlijk dit seizoen een verloren jaar heeft gehad. Veel zal afhangen van hoe hij in de voorbereiding speelt. Aangezien zowel Eriksen als hij een toernooi hebben met het nationale elftal.. Het komt Ajax ook hierom niet slecht uit dat we geen voorronde CL hoeven te spelen. Want zoals JL10 al aangeeft zonder Lodeiro en Eriksen loopt het middenveld niet over van technische kwaliteiten zoals de steekpass..
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 12:45
|
|
Citaat: Theooo, theooo, theoooo, geen lodeirooooo.
Argumentatie?
Janssen is een totaal andere speler dan Lodeiro. talent die zich nog moet bewijzen - gearriveerde speler.. Janssen zou bij mij de voorkeur krijgen daar niet van, complementair aan Eriksen en Anita maar jou reactie slaat nergens op.. Lodeiro zou je eerder moeten vergelijken met Christian..
Daarom inderdaad
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 15:50
|
|
Hij is in ieder geval strijdbaar. Lodeiro wil zich bewijzen op Copa America
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 15:52
|
|
Zal zijn kans ook heus wel krijgen. Mensen kunnen dan wel negatief blijven doen over zijn Zuid-Amerikaanse speelstijl, maar in de twee wedstrijden die hij tot nu toe na zijn blessure speelde was hij wel de beste van het veld.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 16:05
|
|
Ajax zal hopen dat hij zichzelf in de picture speelt, denk ik.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 16:11
|
|
Wie zal dat hopen dan, Bertje? Ajax is niet één persoon.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 16:23
|
|
De verantwoordelijken bij Ajax. De Boer en Slop bijvoorbeeld.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 16:26
|
|
Ik heb niet het gevoel dat De Boer Lodeiro kwijt wil. Slop zit denk ik meer met El Hamdaoui in zijn maag.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 16:27
|
|
Net alsof Slop verdere ontwikkelingen niet belangrijk vindt op het moment dat hij graag van El Hamdaoui af wil.
Maar goed, mijn standpunt lijkt me duidelijk.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 16:34
|
|
Slop wil natuurlijk altijd dat spelers voor veel geld verkocht worden. Ik vind het belangrijker wat De Boer met Lodeiro wilt.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 16:54
|
|
Ik ben er van overtuigd dat als Lodeiro volgend jaar zijn kans pakt, zijn niveau haalt en zich ontwikkeld het een fantastische speler wordt! Eentje waarvan wij dan nog maar kort van kunnen genieten.
Hoeveel wedstrijden spelen we volgend jaar excl. interlands? Minimaal 50; Eriksen en Janssen kunnen die lang niet allemaal spelen.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 16:57
|
|
Of Lodeiro nou wel of geen meerwaarde voor Ajax is, hij heeft gewoon ontzettend veel pech met de aanwezigheid van Eriksen. Het aantal wedstrijden wat we spelen in een seizoen zal daar eerst niet veel verandering voor hem in brengen.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 24 mei 2011 18:01
|
|
Waarom kunnen ze niet samen spelen?
-----Janssen----
Eriksen-Lodeiro
Bij Barça kan dit ook. Tuurlijk is dat ander kaliber; maar zij spelen ook tegen andere tegenstanders. Met dit middenveld moeten wij iedereen helemaal kapot spelen. Ook tegen de subtoppers in Europa loop je hier niet mee voorschut. Tegen Barça, Real en Manchester United is dit te riskant, maar met meer zekerheid is de kans ook heel klein dat je daarvan wint.
Als ik naar afgelopen seizoen kijk zijn er maar twéé wedstrijden waarin het niet zou kunnen en dat is tegen Real Madrid.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 24 mei 2011 18:04
|
|
Dat is veel te aanvallend. Janssen speelde dit seizoen nu juist zo goed omdat hij een meer aanvallende positie had dan onder McClaren. Janssen is het beste als linshalf en ik vind dat ook dat Frank de Boer hem op die positie neer moet zetten. Daarbij is Anita zich aan het ontwikkelen tot solide verdedigende middenvelder en die zou ik dan ook in de basis houden.
Janssen, Anita, Eriksen
Lodeiro, Enoh, De Zeeuw
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Di 24 mei 2011 18:04
|
|
Bij Barcelona kan dit ook? Dan stel jij wel heel andere conclusies. Busquets is een totaal ander type dan Janssen, Xavi een totaal ander type dan Eriksen, Lodeiro een totaal ander type dan Iniesta. Appels met peren vergelijken dit.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Di 24 mei 2011 18:06
|
|
Denk niet dat het gebeurd. Janssen is niet eens een echte verdediginde middenvelder. Je speelt in jou theorie met drie spelers die met de punt naar voren spelen en met Vertonghen die ook nog regelmatig inschuift. Zie het graag gebeuren, maar niet echt realistisch.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 24 mei 2011 18:08
|
|
Ja, als je het zo gaat doen. Eriksen lijkt sprekend op Iniesta, daar hebben we het al uitgebreid over gehad in zijn topic. En Lodeiro vind ik kwa pasing redelijk op Xavi lijken hoor. Al is Lodeiro iets meer een loper. Janssen controlerend kan ook prima.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 24 mei 2011 18:09
|
|
Citaat: Denk niet dat het gebeurd. Janssen is niet eens een echte verdediginde middenvelder. Je speelt in jou theorie met drie spelers die met de punt naar voren spelen en met Vertonghen die ook nog regelmatig inschuift. Zie het graag gebeuren, maar niet echt realistisch.
Hoezo niet realistisch? In minstens 25 Eredivisie wedstrijden kan dit makkelijk. In de beker idemdito. Europees hangt van de tegenstander af.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Di 24 mei 2011 18:11
|
|
Citaat: Ja, als je het zo gaat doen. Eriksen lijkt sprekend op Iniesta, daar hebben we het al uitgebreid over gehad in zijn topic. En Lodeiro vind ik kwa pasing redelijk op Xavi lijken hoor. Al is Lodeiro iets meer een loper. Janssen controlerend kan ook prima.
Ja, als je het zo gaat doen? Iemand lijkt qua passing op iemand?
Ok, Eriksen heeft wel wat weg van Iniesta, ja. Maar vergelijk Xavi en Lodeiro qua types aub niet met elkaar. Lodeiro is een speler die vooral als echte 10 zonder verdedigende taken moet spelen, en eigenlijk alleen in een veredeld 4-3-3 kan spelen. Positioneel uitermate zwak, terwijl dat Xavi 1 van zijn betere punten is. Qua eindpass heeft Lodeiro inderdaad een aardig scherpe pass, maar voor de rest totaal verschillende spelers.
Janssen is echt niet de controleur zoals Busquets dat is. Sowieso beperk je dan Janssen zijn kwaliteiten enorm, waardoor dit een waardeloze aankoop is. Appels met peren vergelijken nog steeds.
Het is nog steeds te aanvallend tho, je moet een ingespeeld team krijgen dat niet overlopen wordt in topwedstrijden. Dit middenveld wordt overlopen tegen fysiek sterke tegenstanders in de eredivisie.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 24 mei 2011 18:13
|
|
Deze spelers hebben zoveel kwaliteiten, die worden niet overlopen. En welke tegenstanders zijn fysiek in Nederland? Twente, PSV en..?
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Di 24 mei 2011 18:15
|
|
Het gaat niet om kwaliteiten of je overlopen wordt, het gaat erom of je positioneel sterk staat. Lodeiro en Eriksen kunnen nog zo geweldig passen, maar als ze beide geen disciplinerende taken hebt word je alsnog overlopen. Helemaal met een speler als Janssen erachter.
Jij blijft bij je standpunt, prima. Een aantal wedstrijden zal dit goed gaan, maar dit is absoluut geen goede indeling van je middenveld.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Di 24 mei 2011 18:26
|
|
Je word continue weggecounterd als je in deze opstelling gaat spelen, veelste link. Tegen de zwakke eredivisie ploegen kan je zo spelen, maar anders toch maar liever niet hoor. RG geeft duidelijk aan wat ik ook bedoel.
Busquets en Janssen zijn totaal andere voetballers. Busquets is een verdedigende middenvelder en Janssen controlerend, zelfs meer richting aanvallend. Eriksen is inderdaad wel een type Iniesta, maar Lodeiro die kan niet eens verdedigen en is positioneel zwak. Hij is een speler die vrijheid wilt en niet wilt meeverdedigen.
|