Auteur
|
Bericht
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 24 apr 2011 18:48
|
|
Het lijkt mij dat elke jonge talentvolle speler ingepast kan worden. Dat heeft naar mijn mening gewoon met inzet en inzicht te maken. Lodeiro is hier jong gekomen en heeft nu al een jaar aan de speelstijl kunnen wennen. Ik denk niet dat daar het probleem zal liggen. Echter heeft hij aangegeven het liefst dicht op de spits te spelen en daar heeft hij de pech dat hij overduidelijk tweede in de pikorde is.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 24 apr 2011 18:57
|
|
Citaat: Die jongen moet je gewoon een kans geven. In Uruguay zullen ze heb toch niets voor niets bestempelen met ''groot talent''. Ik denk dat hij best in het systeem kan passen.
In Uruguay wordt totaal anders gespeeld dan hier.
|
christianeriksen
Forum berichten: 138
|
Geplaatst: Zo 24 apr 2011 18:59
|
|
Dat is waar maar alsnog die bondscoach is toch ook niet gek? Ik denk dat hij best van waarde kan zijn. Hij is nog jong.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 10:26
|
|
Ik vind het belachelijk dat hij nog steeds geen speelminuten krijgt van de Boer.
En ja misschien ben ik wel een beetje bevooroordeeld als het gaat over Lodeiro. Ben gewoon een groot fan van hem.
In Uruguay als een groter talent bestempeld dan Suárez, Lodeiro had ook aanbiedingen uit Engeland (als ik het goed heb, Liverpool, Arsenal) maar koos (in samenwerking met Luis, zoals bekend) voor Ajax.
Pure pech met het 2x breken van zijn voet.
En Bertje heeft het over een andere speelwijze? Dat kan heus wel zo zijn, maar andere speelwijzes zijn aan te leren......
Lodeiro heeft een goede instelling, vecht ervoor, maar het zou me niets verbazen en ik zou hem ook gelijk geven, als hij in de zomer weg wil bij Ajax. Zo'n jongen moet gewoon voetballen, niet aan de kant zitten. Ik heb het gevoel dat hij heel wat betere clubs dan Ajax aankan. En dat is geen verwijt naar Ajax, Ajax zit ook in mijn hart, maar laten we eerlijk wezen, het niveau van de clubs uit Nederland zijn niet meer zo als een aantal jaar geleden.
We zullen zien.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 11:06
|
|
Helemaal mee eens. Lodeiro is in mijn ogen zelfs de beste speler in de selectie. Siem de Jong of Lodeiro? Lijkt me eenvoudig. Die dooddoeners dat er in Uruguay anders gespeeld wordt..
In Italie Spanje Engeland en Duitsland wordt ook weer totaal anders gespeeld dan in Nederland. Goede voetballers passen zich snel aan. Lodeiro is een goede voetballer. Als ik hem was zou ik zsm op zoek gaan naar een nieuwe club, want wat er met hem gebeurt bij Ajax is onvoorstelbaar triest voor een jonge jongen in een ander continent. Hij heeft gewoon nog geen kans gehad. Bij een andere club is hij binnen no time de man waar alles om draait
Desnoods zet de Boer hem hangend op rechtsbuiten, of hangend in de spits. Hij moet in het belang van Ajax en de titel gewoon spelen die laatste wedstrijden. Hij kan namelijk wedstrijden beslissen met zijn steekpasses en scorend vermogen
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 11:11
|
|
Haha, de beste speler in de selectie, laat me toch niet lachen. Als hij dat was stond hij al lang in de basis.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 13:05
|
|
Vd Vaart vind ik al jaren de beste voetballer bij het Nederlands elftal. Hij heeft geen zekere basisplaats. In het voetbal zijn spelers afhankelijk van de persoonlijke voorkeuren en smaak van een trainer. Er zijn ontelbare meningen over voetbal, maar dat is schijnbaar nieuw voor jou.
Ik vind Lodeiro de beste speler in de selectie. Dat jij daar anders over denkt; prima.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 13:09
|
|
Lodeiro de beste speler van de selectie vinden. Waar is dit uberhaupt op gebaseerd? Heb je hem elke wedstrijd zien voetballen in Uruguay? Als hij echt de beste speler van de selectie was had hij natuurlijk een absolute basisplaats. Frank ziet dat dan heus wel.
Nee, het is gewoon een feit dat Lodeiro niet de beste is, anders was hij onbetwiste basisspeler geweest op dit moment en was er geen discussie mogelijk.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 01:00
|
|
Ik stem voor om deze man te verhuren volgend seizoen. Nederlandse competitie om bij te leren, of verhuren aan buitenlandse club in Italië om hem in de markt te zetten.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 06:46
|
|
En waar is dit op gebaseerd? Ik ben het zeker niet met JL10 eens dat het de beste speler van de selectie is, maar zomaar verhuren? Deze jongen is het hele jaar geblesseerd geweest. Gewoon kijken wat hij kan in de voorbereiding, dan pas oordelen.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 08:09
|
|
Hopelijk laat hij ook ff nog wat zien in de ''nabereiding'' in de VS. Ik neem aan dat Taberez hem niet opneemt in de selectie van Uruguay om de Copa America?
|
christianeriksen
Forum berichten: 138
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 08:43
|
|
Ik zou niet weten wat je met die jongen moet. Hij zat deze keer ook niet bij de wedstrijdselectie, komt denk ik toch wel te kort.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 11:46
|
|
Hij zat anders wel bijna direct na zijn langdurige blessure structureel bij de wedstrijdselectie, dat gebeurd normaalgesproken niet bij een matige speler die net van een zware blessure terug is. Zijn directe concurrent is daarnaast Eriksen, die gewoon één van de belangrijkste spelers was onder De Boer. Die ga je dan niet wisselen bij een 1-2 voorsprong, aangezien Lodeiro ook een speler met risico in zijn spel is, in tegenstelling tot bijv. een Enoh. Lodeiro heeft naar mijn mening vooral de pech gehad dat Ajax zelden ruim voor het eindsignaal 3- of 4-0 voor stond, anders had hij denk ik allang zijn minuten gemaakt. Hij zal in de voorbereiding zijn kans wel krijgen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 11:55
|
|
Het meest veelzeggende vond ik de volgende uitspraak van De Boer over Lodeiro: "Alleen moet hij leren niet altijd in de buurt van de bal te zijn". Precies wat in zijn invalbeurten vorig seizoen ook altijd opviel. Hij beweegt nooit van de bal af. Dat kan niet in het Nederlandse (of Europese) voetbal.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 11:56
|
|
Jij bent geen fan van hem, hè ?
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 11:59
|
|
Jong kan ballen, maar past hier simpelweg niet. Hij moet lekker pielen op de vierkante centimeter. Heeft niets met geen fan van zijn te maken, want ik ben in veel gevallen wél een fan van Zuid-Amerikaans voetbal. Het is (in zijn geval) alleen niet complementair aan wat wij hier doen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 17:18
|
|
Citaat: Hopelijk laat hij ook even nog wat zien in de ''nabereiding'' in de VS. Ik neem aan dat Taberez hem niet opneemt in de selectie van Uruguay om de Copa America?
Ja hij is wel opgenomen in de selectie dwz eind mei tegen Duitsland en dus waarschijnlijk ook 7 juni tegen Nederland in Montevideo.
Dus als dat allemaal goed met hem gaat ga ik ervan uit ook in de selectie voor de Copa.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 20:02
|
|
Mooizo! Ik vind het écht een fantastische speler!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 00:01
|
|
Wat is het toch een genot: een speler met een steekbal. Zet Lodeiro achter Sulejmani en je hebt een gouden tandem.
Het is een gezapig potje, maar een paar keer liet hij zijn klasse zien. Prachtige speler
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 09:00
|
|
Citaat: Lodeiro de beste speler van de selectie vinden. Waar is dit uberhaupt op gebaseerd? Heb je hem elke wedstrijd zien voetballen in Uruguay? Als hij echt de beste speler van de selectie was had hij natuurlijk een absolute basisplaats. Frank ziet dat dan heus wel.
Nee, het is gewoon een feit dat Lodeiro niet de beste is, anders was hij onbetwiste basisspeler geweest op dit moment en was er geen discussie mogelijk.
Een feit?? Meningen over voetballers zijn subjectief. Wie de beste speler is valt over te discussieren. Ik vind Lodeiro de beste, jij hebt een andere mening.
Samen met Eriksen is hij de enige speler die een steekbal kan geven. En laat ik nou net een van de belangrijkste eigenschappen vinden van een speler.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 09:11
|
|
Steekbal geven is 1 punt, het herkennen dat er een steekbal gegeven wordt is het andere..
Die subtiele bij de 3-1 tegen Twente van Eriksen, een genot van de aangever maar ook de spits moet dit zien. Dat ontbrak er bij El Ham heel veel aan.
Helaas zie ik Eriksen en Lodeiro niet op 1 middenveld spelen, ben je defensief te zwak voor. Ja ik ben bekend met de spreuk: Als je zelf de bal hebt kan de tegenstander niet scoren. Met Lodeiro en Eriksen kan je een tegenstander kapot spelen, maar als je de bal verliest vrees ik dat onze defensie dit niet kan corrigeren.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 09:16
|
|
De Jong zag de steekbal van Eriksen iets later aankomen. Geen schande, want hij was heel verrassend.
|
Jows
Forum berichten: 509
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 09:17
|
|
Ik weet niet of Lodeiro de beste speler in de selectie is. Echter, net als Eriksen heeft hij ontzettend veel potentie.
Wat mij opvalt bij Lodeiro is dat hij continu aanspeelbaar is en het spelletje snel leest. Hij is bovendien nooit lang aan de bal, waardoor hij tempo in het spel brengt.
Zonde dat hij twee keer geblesseerd is geweest, want ik had graag meer van hem willen zien. Nu moet hij in de voorbereiding maar laten zien wat hij kan. Echter met Eriksen, Anita, De Zeeuw, Janssen, Enoh en (evt. De Jong) is het best lastig om voor een basisplaats in aanmerking te komen.
Ik schat op dit moment in dat De Boer gewoon voor Anita, Erikssen en Janssen gaat.
|
deadbysunrise
Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 10:17
|
|
Citaat: Helaas zie ik Eriksen en Lodeiro niet op 1 middenveld spelen, ben je defensief te zwak voor. Ja ik ben bekend met de spreuk: Als je zelf de bal hebt kan de tegenstander niet scoren. Met Lodeiro en Eriksen kan je een tegenstander kapot spelen, maar als je de bal verliest vrees ik dat onze defensie dit niet kan corrigeren.
Tegen bijvoorbeeld de Graafschap thuis kan je dit natuurlijk wel proberen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 10:58
|
|
Ajax moet een elftal neerzetten dat de Eredivisie kan domineren, daarbij is De Graafschap niet de norm.
|