Auteur
|
Bericht
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 15 maa 2011 21:39
|
|
Klopt Bertje, maar je haalt Anita en De Zeeuw erbij terwijl zij geen aanvallende middenvelders zijn. De Jong komt gewoon niet tot zijn recht op de 10 positie. Hij mist de creativiteit hiervoor. Lijkt me genoeg reden om Lodeiro bij afwezigheid van Eriksen iniedergeval een kans te geven.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 15 maa 2011 21:42
|
|
Citaat: Op basis waarvan hoort Lodeiro precies te spelen? Lijkt me dat jongens als Anita, De Zeeuw, De Jong etc. wat meer hebben laten zien.
Als je zo gaat redeneren verdiend niemand een kans.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 357
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 15 maa 2011 21:42
|
|
Citaat: Lijkt me genoeg reden om Lodeiro bij afwezigheid van Lodeiro iniedergeval een kans te geven.
Nog eens na lezen ?
Snap wel wat je bedoeld, en geef je daar ook gelijk in. Denk dat hij tegen teams als VVV etc. wel wat speeltijd verdient, ook al is het alleen het laatste half uur ( Mits Ajax goed speelt, en voorstaat natuurlijk.
|
Stormrage
Forum berichten: 354
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Wo 16 maa 2011 17:06
|
|
Heeft iemand een idee wanneer Lodeiro weer kan spelen? Volgens mij kan hij van grote waarde worden!
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 22 maa 2011 08:52
|
|
Scoorde gisteren tegen Jong-Heerenveen. Iemand die de wedstrijd gezien heeft?
|
Stormrage
Forum berichten: 354
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Di 22 maa 2011 18:11
|
|
Goed nieuws! Ben blij dat hij weer speelt en ook direct scoort. Gaat volgend jaar echt belangrijk worden (mits blessurevrij)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 22 maa 2011 18:30
|
|
Citaat: Goed nieuws! Ben blij dat hij weer speelt en ook direct scoort. Gaat volgend jaar echt belangrijk worden (mits blessurevrij)
Hoop het ook, heb hem tegen Jon-PSV gezien ( Was zijn eerste wedstrijd ) Was daarin nog niet erg belangrijk, maar je zag wel dat hij wilde spelen, een goede mentaliteit en altijd wil vechten. Kunnen we niet van de hele selectie nu zeggen !
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 23 apr 2011 10:33
|
|
Citaat: Lodeiro hoopt op speelminuten
Na een afwezigheid van ruim een jaar maakte Nicolás Lodeiro vorig week zijn rentree in het eerste elftal van Ajax. Tegen het Japanse Shimizu S-Pulse kwam de 22-jarige middenvelder negentig minuten in actie. En hoewel de Uruguayaan nog wat onwennig oogde, toonde hij het publiek in de ArenA bij vlagen zijn klasse.
,,Ik was blij en tevreden, maar het kan natuurlijk nog veel beter", blikt de Ajacied terug op zijn eerste speelminuten. ,,Het was nog een beetje wennen. Ik ben nog ver verwijderd van mijn topvorm, maar dat heeft ook te maken met het spelen van wedstrijden. Hoe meer wedstrijden je speelt, hoe beter je je voelt en hoe meer je kunt geven."
Het jaar van fysieke malheur begon voor Lodeiro op het WK in Zuid-Afrika, toen hij in de kwartfinale tegen Ghana zijn middenvoetsbeentje brak. Eenmaal hersteld blesseerde hij enkele maanden later op de training van Ajax dezelfde rechtervoet.
Lodeiro weet als een van de weinige Ajacieden hoe het voelt om kampioen te worden. Lodeiro weet als een van de weinige Ajacieden hoe het voelt om kampioen te worden.
Nu hij weer fit is wil Lodeiro niets liever dan slagen bij de club die hem bijna anderhalf jaar geleden naar Nederland haalde. ,,Daarom hoop ik ook op meer speelminuten." Op welke positie maakt de international niet uit. ,,Ik speel graag tegen de diepste spits aan. Maar als de trainer me op de vleugels opstelt heb ik daar geen enkele moeite mee. Ik zal het juist toejuichen, want dat betekent dat ik speel."
Wellicht dat de terugkeer van Lodeiro zondag in het thuisduel met Excelsior een officieel karakter krijgt. ,,Ik zou het in elk geval fantastisch vinden", staat de Zuid-Amerikaan te trappelen. ,,Ik heb ontzettend veel zin om te spelen en de fans te laten zien wat ik in huis heb."
Een zege op de Rotterdammers zou Ajax bovendien een stap dichter bij het kampioenschap kunnen brengen. ,,Daarom moeten we alles geven om die titel te winnen", stelt Lodeiro, die uit hetzelfde hout gesneden is als zijn vriend en landgenoot Luis Suarez. ,,Wij kunnen in Zuid-Amerika absoluut niet tegen ons verlies. Of het een wedstrijd op de training is of een spelletje; we willen altijd winnen."
Lodeiro, die met zijn vorige club Nacional eenmaal de landstitel veroverde, weet als een van de weinige Ajacieden in de selectie hoe het voelt kampioen te worden. ,,Dat is de grootste vreugde die je als voetballer kunt beleven en meemaken."
Ajax.nl
|
Tomza2
Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Za 23 apr 2011 11:40
|
|
Ik vind dat het een geweldig ventje blijft en ik hoop ook voor hem en Ajax zelf dat hij zondag zijn seizoensdebuut mag gaan maken.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 23 apr 2011 12:46
|
|
Wat mij betreft in de basis. Dan ben je met Lodeiro en Eriksen verdedigend wat minder. In balbezit speel je ze kapot. Lodeiro laat misschien zijn mannetje lopen maar als hij iemand (Sulejmani bijvoorbeeld) 5x één op één met de keeper laat komen is het prima.
Tegen die Japanners vond ik hem trouwens goed spelen.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Za 23 apr 2011 17:06
|
|
Zal gezien de selectie wel speelminuten krijgen op de vleugelpositie tegen Excelsior.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Za 23 apr 2011 17:16
|
|
Dat zou weer van dat half gebakken werk zijn. Als hij speelt, moeten ze hem gewoon naast Eriksen zetten, niet wegstoppen op de vleugel zoals ze vorig jaar bij Christian deden.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Za 23 apr 2011 17:21
|
|
Naar wat ik hoor is Lodeiro echter wel een speler met meer een eigen actie en kan naar eigen zeggen ook goed op de vleugel uit de voeten. Die twee dingen had Eriksen (destijds) absoluut niet. Frank de Boer ziet hem waarschijnlijk ook gewoon als middenvelder, maar Ajax heeft door de schorsing van Özbiliz slechts twee vleugelspelers in de selectie zitten. Vandaar mijn voorspelling.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 23 apr 2011 17:33
|
|
Lodeiro heeft totaal geen explosiviteit. Actie van Eriksen is dan ook veel beter.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Za 23 apr 2011 18:00
|
|
Hoe weet jij dat?
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 23 apr 2011 18:22
|
|
Hij heeft wel eens gevoetbald.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Za 23 apr 2011 18:38
|
|
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Za 23 apr 2011 19:23
|
|
Tsja, jij laat altijd blijken alsof je de speler Lodeiro nog niet goed kent, dan vind ik het al wel netjes dat je hem nu al afkeurd voor de vleugelpositie.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 23 apr 2011 19:47
|
|
Explosiviteit kun je natuurlijk wel beoordelen aan de hand van die paar wedstrijden (Ajax, WK) die iedereen van hem heeft kunnen zien.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 23 apr 2011 20:11
|
|
Citaat: Explosiviteit kun je natuurlijk wel beoordelen aan de hand van die paar wedstrijden (Ajax, WK) die iedereen van hem heeft kunnen zien.
Explosiviteit heeft hij niet, zijn kracht zit hem ( denk ik ) vooral in passing, ruimtes zien die er eigenlijk niet zijn. Het probleem is dat Eriksen ook al over zulke passes beschikt, en Ajax met Sulejmani slechts een snelle speler heeft voor steekballen. Daarbij ook nog Mounir die de ruimte dichtloopt, en Ajax dus meer heeft aan een speler die een bal gewoon rond kan tikken, en duels kan winnen, dat kan lodeiro weer minder, aangezien hij niet zo groot is . Als Ajax met de Jong in de spits speelt, zie ik graag Lodeiro erbij voor combinaties met de Jong als aanspeelpunt, en Lodeiro/Eriksen/Sulejmani/Ozbiliz of Ebecillio als afmaker.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 23 apr 2011 20:17
|
|
Lodeiro is heus een genietbare voetballer, maar hij heeft het probleem dat hij erg Zuid-Amerikaans speelt. Hij beweegt veel te weinig van de bal af, waardoor het allemaal veel te statisch en te priegelig is wat hij doet. En voor een meer controlerende rol mist hij duelkracht, snelheid op de eerste meters en ieder defensief inzicht.
Aissati all over again.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Za 23 apr 2011 20:26
|
|
We zullen het zien wat voor rol er voor hem in het verschiet ligt. Zal volgend seizoen toch, neem ik aan, wel veel speelminuten krijgen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 23 apr 2011 20:32
|
|
Citaat: Lodeiro is heus een genietbare voetballer, maar hij heeft het probleem dat hij erg Zuid-Amerikaans speelt. Hij beweegt veel te weinig van de bal af, waardoor het allemaal veel te statisch en te priegelig is wat hij doet. En voor een meer controlerende rol mist hij duelkracht, snelheid op de eerste meters en ieder defensief inzicht.
Aissati all over again.
Bedoel je hiermee, dat hij als Ajax met de punt naar voren speelt, hij wel een nummer tien kan zijn, maar omdat Ajax met de punt naar achter speelt, het te druk is voor zijn spel ? gezien zijn pases tussen een mat of 4/5 door, zie ik hier weinig problemen in, Hij en Eriksen kunnen beide goed spelen in zowel kleine als grote ruimtes, en als ze dicht bij elkaar staan en lekker combineren spelen ze zo een man vrij. Het enige is dan dat Eriksen en Lodeiro goed op elkaar in moeten zijn gespeeld, en Lodeiro moet weten wanner hij de steekpas kan geven, want een zelfde soort pass als Eriksen gaf tegen NEC, gaf Lodeiro ook een keer of twee in het benefiet duel tegen die japanse ploeg. Kortom, zie hem daar graag spelen, met Eriksen, maar dan liever met een balvaste spits, en een snelle linksbuiten ( + Sulejmani ) , of rechtsbuiten . Of niet, dan een buitenspeler die een goede actie heeft en daarna met overzicht een bal op de spits, andere buitenspeler of de inkomende middenvelder kan afleggen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 23 apr 2011 20:51
|
|
Nee, Lodeiro past (momenteel) überhaupt niet op een driemans middenveld. Of hij nu in zijn ééntje als aanvallende middenvelder speelt of hij ondersteund wordt door iemand als Eriksen, hij heeft veel te weinig diepgang. Bovendien doet hij verdedigend niets en is zijn omschakeling matig.
Misschien dat het in Zuid-Europa nog wat wordt als aanvallende middenvelder achter twee spitsen. Anders kan hij beter het vliegtuig naar Zuid-Amerika nemen, want daar past hij qua voetbal veel beter.
|
christianeriksen
Forum berichten: 138
|
Geplaatst: Zo 24 apr 2011 18:37
|
|
Die jongen moet je gewoon een kans geven. In Uruguay zullen ze heb toch niets voor niets bestempelen met ''groot talent''. Ik denk dat hij best in het systeem kan passen.
|