Auteur
|
Bericht
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 13 maa 2011 11:45
|
|
Als linksbuiten zie ik dan inderdaad nog veel liever Ebecilio. Aissati mag van mij meestrijden om een plekje voor één van de twee posities op het middenveld. Maar in veel opzichten is hij toch te beperkt. Liefst zie ik gewoon dat ze hem van de hand doen voor de afgesproken prijs van 1.5 miljoen euro naar Vitesse, maar dat heeft geen kans, want dat wil Aissati niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 357
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 13 maa 2011 12:41
|
|
Aisatti wil eerst kijken of hij een toekomst heeft bij Ajax, dit seizoen. Zo niet , dan wil hij zoveel mogelijk minuten maken voor zijn ontwikkeling, en dus waarschijnlijk terug gaan naar Vitesse. En vergeet niet, Dat is over 2 jaar ook een topclub ! * Proest *
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 13 maa 2011 13:12
|
|
Haha, je dacht toch niet serieus dat Aissati naar Vitesse wil? Hij zegt dit omdat hij onder die koopovereenkomst uit wil komen, en zich toch wil verantwoorden naar de leiding van Ajax. Iedereen in het bestuur bij Ajax pakt liever die 1.5 miljoen, Aissati hebben we niet nodig met Eriksen, Lodeiro, De Zeeuw, De Jong etc.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Zo 13 maa 2011 21:35
|
|
Aisatti op linksbuiten? Een speler met een beperkte individuele actie die een te vrije rol wilt en teveel naar binnen zal trekken. Bovendien heeft hij haast geen rendement. Als Anita zich verder door ontwikkelt dan verkoop je De Zeeuw van de zomer en dan zet je Lodeiro en Eriksen samen op het middenveld. Ze moeten zich positioneel(Ghostwriter zijn woord ) dan nog wel verbeteren. Eriksen heeft zich ten opzichte van het begin van het seizoen al aanzienlijk verbeterd op dit punt. Een middenveld met Anita, Eriksen en Lodeiro is heel creatief en zal mits iedereen zich aan zijn taken houd ook zeker slagen. Morgen zenden ze om volgensmij half zeven Jong Ajax - Jong Psv uit op Eredivisie live. Ben benieuwd naar hem!
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Zo 13 maa 2011 23:17
|
|
Aissati is absoluut geen goede keuze voor linksbuiten. Heeft inderdaad geen rendement en zijn individuele actie is ook niet denderend. De vergelijking met Iniësta gaat bij mij dan ook niet helemaal op, aangezien die veel sneller is, wél een man kan uitspelen en een geweldige steekpass heeft.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 10:06
|
|
Citaat: Aissati is absoluut geen goede keuze voor linksbuiten. Heeft inderdaad geen rendement en zijn individuele actie is ook niet denderend. De vergelijking met Iniësta gaat bij mij dan ook niet helemaal op, aangezien die veel sneller is, wél een man kan uitspelen en een geweldige steekpass heeft.
Aissati kan ook een man uitspelen en zijn steekpass is ook meer dan goed.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 15:11
|
|
Citaat: Aissati kan ook een man uitspelen en zijn steekpass is ook meer dan goed. Daarbij is Aissati helemaal niet zo langzaam en Iniesta helemaal niet zo snel. Beide spelers hebben geen echte actie maar zijn wel goed in de kleine ruimte en daarbij hebben ze beide een goede steekpass. Ik vind Aissati en Iniesta redelijk vergelijkbare spelers alleen is Iniesta natuurlijk van een hoger niveau.
Speelt Ajax tegen een muur van verdedigers dan hebben ze weinig aan een snelle buitenspeler omdat die met al zijn snelheid dan dood zou lopen. In dat geval het je meer aan Aissati die goed is in de kleine ruimte en met een steekpass een andere speler vrij voor de keeper kan zetten. Daarbij is hij iemand die het baltempo hoog kan houden (als hij taakbewust speelt) en dat is ook belangrijk als je vooral op de helft van de tegenstander speelt.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 15:25
|
|
Aissati heeft inderdaad een goede pass ja, maar zet zelden iemand alleen voor de keeper. Verder is hij niet iemand die je op de vleugel de diepte kan in spelen, omdat hij van nature liever de bal in de voeten heeft en achter de bal speelt. Gevolg is dan weer dat het voorin stokt. Aissati kan natuurlijk de rol van linksbuiten wel invullen, dat zien we bij Vitesse (al dan natuurlijk wel in een heel andere rol), maar op die positie gaat hij nooit een meerwaarde zijn voor het elftal. Geen individuele actie (ik zie hem namelijk niet vaak een man uitspelen), geen voorzet, geen scorend vermogen, geen diepgang. In de rol van De Zeeuw zou ik hem nog wel willen zien, maar ik vraag me af of hij het door jou genoemde taakbewuste spel wel kan/wil spelen. Mede daardoor dreigt hij te mislukken voor de top.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 15:36
|
|
Het probleem is dat de meeste teams tegen Ajax een muur optrekken en dan heb je niets aan een snelle buitenspeler die je de diepte in kan sturen want die diepte is er dan niet. In dat geval heb je veel meer aan Aissati die door middel van passing kan helpen een verdediging kapot kan spelen. Speel je tegen een club die aanvallender speelt dan kan moet je er een snellere buitenspeler inzetten zoals De Sa.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 15:46
|
|
Een buitenspeler moet ook meer zijn dan alleen snelheid en diepgang. ik hou er ook niet van om je elftal per tegenstander steeds weer te wijzigen. Het vaker je met elkaar voetbalt, hoe beter het elftal wordt. Dat we het nu moeilijk hebben tegen teams die ver achteruit spelen heeft alles te maken van de beperkingen van de spelers, niet zozeer dat het aanvallender ingestelde spelers zijn dat bijvoorbeeld Aissati.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 22:27
|
|
Lodeiro had deze avond met Jong Ajax mee gespeeld ( tegen jong PSV ) Heb de wedstrijd niet gezien, maar hij is dus weer speelklaar, maar nog niet fit genoeg voor een gehele wedstrijd, althans, niet van het eerste.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 22:34
|
|
Speelde als rechts-, linksbuiten.. Geen uitblinker, had paar aardige acties maar was niet van belang in de eerste helft. Werd gewisseld omdat Burnet 2x geel pakte..
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 22:36
|
|
Speelde niet echt goed. Hij speelde als hangende linksbuiten wat natuurlijk niet zijn positie is.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 22:37
|
|
Citaat: Speelde niet echt goed. Hij speelde als hangende linksbuiten wat natuurlijk niet zijn positie is.
Of rechtsbuiten want begon met rugnummer 7...
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 22:38
|
|
Bedoel ik. Begon inderdaad met nummer 7.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 22:48
|
|
Citaat: Bedoel ik. Begon inderdaad met nummer 7.
Je zat ook wel goed want ten tijde van de 1-0 van Castillion was Lodeiro onderin beeld te zien als linksbuiten, dus switchte regelmatig met Josefzoon van flank..
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Ma 14 maa 2011 22:50
|
|
Jozefzoon vond ik best dreigend, maar niet echt gelukkig in zijn actie's. Lodeiro moet je niet op linksbuiten zetten. Krijg je hetzelfde verhaal als met Eriksen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 15 maa 2011 19:58
|
|
Zag net zijn interview, Mooi dat hij wel de trainer respecteerd.
Gelukkig voelt hij zich beter. hoop het binnenkort op de bank te zien, en hem af en toe te laten spelen, Eriksen heeft ook rust nodig .
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Di 15 maa 2011 20:04
|
|
Lodeiro is volgensmij een relatief makkelijke jongen met een rustig karakter. Hoop dat hij zijn kansen krijgt, en als Eriksen rust nodig heeft dan hoort hij ook gewoon te spelen!
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 15 maa 2011 20:29
|
|
Citaat: Zag net zijn interview, Mooi dat hij wel de trainer respecteerd.
Gelukkig voelt hij zich beter. hoop het binnenkort op de bank te zien, en hem af en toe te laten spelen, Eriksen heeft ook rust nodig .
Waar zag je dit interview?
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 15 maa 2011 21:16
|
|
Citaat: Lodeiro is volgensmij een relatief makkelijke jongen met een rustig karakter. Hoop dat hij zijn kansen krijgt, en als Eriksen rust nodig heeft dan hoort hij ook gewoon te spelen!
Inderdaad. Dan zien we wel wie er beter is en of ze samen kunnen spelen op het middenveld. En misschien kan Lodeiro wel prima als linksbuiten spelen. Met Heracles en Excelseior thuis heb twee wedstrijden waarin je hem minimaal 2x een half uur moet gunnen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 15 maa 2011 21:19
|
|
Op basis waarvan hoort Lodeiro precies te spelen? Lijkt me dat jongens als Anita, De Zeeuw, De Jong etc. wat meer hebben laten zien.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 15 maa 2011 21:25
|
|
Citaat: Waar zag je dit interview?
Ajax TV
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 15 maa 2011 21:26
|
|
Op basis van wat hij bij Nacional heeft laten zien. Maar dat heb jij zeker niet gezien? Hij heeft bij Ajax geen kans gehad. Het eerste half jaar was om te aclimatiseren (ja, dat is nodig voor een 20 jarige jongen die naar de andere kant van de wereld verhuisd met een vreemde taal), vervolgens breekt hij twee keer zijn voet.
En bij Ajax vond ik hem af en toe wel aardige momenten hebben.
Maar volgens jouw beredenering breekt er toch niemand door? Op basis waarvan hoorde Eriksen tegen Milan in de basis te staan?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 15 maa 2011 21:30
|
|
Trainingen. Prestaties in andere Ajax-elftallen. Lodeiro heeft bij Ajax werkelijk nog niets laten zien. Daar zijn inderdaad mogelijk redenen voor, maar roepen dat hij de eerstvolgende vervanger is van Eriksen is érg voorbarig - sowieso zijn het twee totaal verschillende spelers.
Komt bij dat er bij Nacional totaal anders verschillend gevoetbald werd en wordt dan bij Ajax.
|