Auteur
|
Bericht
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 16:25
|
|
Dat verhaal snap ik niet echt, Ghost . Wat jij aangeeft heeft maar weinig met de poppetjes te maken, maar met je hele systeem. Door simpelweg te zeggen dat je met één verdedigende middenvelder verdedigend sterker staat dan met twee klopt natuurlijk niet. Eigenlijk is in dit systeem Enoh onze enige verdedigende middenvelder.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 16:31
|
|
Het klopt wel. Verdedigen is namelijk veel makkelijker als het met het hele elftal gedaan wordt. Nu hebben zowel Enoh als De Zeeuw geen rugdekking en aangezien beide spelers nogal eens een balletje breed geven die onderschept wordt staat het verdedigend erg zwak. Dat deze spelers verdedigender zijn ingesteld dan Lodeiro maakt het nog niet dat Ajax met hun verdedigend sterker is. Iedereen moet iemand in zijn rug hebben staan die hem rugdekking verleent en dat is niet het geval in een 4-3-3 systeem met een '10'. In een 3-4-3 systeem kan je wel met '10' spelen maar Ajax heeft daar niet de juiste verdedigers voor.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 16:36
|
|
Citaat: Het klopt wel. Verdedigen is namelijk veel makkelijker als het met het hele elftal gedaan wordt. Nu hebben zowel Enoh als De Zeeuw geen rugdekking en aangezien beide spelers nogal eens een balletje breed geven die onderschept wordt staat het verdedigend erg zwak.
Het is toch maar net hoe je het middenveld invult? Je speelt gedurende een wedstrijd nooit 90 minuten lang met een middenveld in een 'V' vorm waarin de aanvallende spelers continu voor de verdedigende staan. Die moeten zich ook laten inzakken of weglopen om in balbezit te komen of ruimtes te maken. Dat doen we nu ook. Of je nou met de punt naar voren of achter speelt maakt dan vrij weinig uit. Wel wie je op de posities neerzet. Als Enoh een verkeerd balletje breed geeft in jouw systeem zijn we 'm net zo goed kwijt.
Citaat: Dat deze spelers verdedigender zijn ingesteld dan Lodeiro maakt het nog niet dat Ajax met hun verdedigend sterker is.
Je had het over het systeem, niet over de invulling.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 16:40
|
|
Citaat: Je had het over het systeem, niet over de invulling. Ik had het over beide het gaat namelijk hand in hand.
Citaat: Het is toch maar net hoe je het middenveld invult? Je speelt gedurende een wedstrijd nooit 90 minuten lang met een middenveld in een 'V' vorm waarin de aanvallende spelers continu voor de verdedigende staan. Die moeten zich ook laten inzakken of weglopen om in balbezit te komen of ruimtes te maken. Dat doen we nu ook. Of je nou met de punt naar voren of achter speelt maakt dan vrij weinig uit. Wel wie je op de posities neerzet. Als Enoh een verkeerd balletje breed geeft in jouw systeem zijn we 'm net zo goed kwijt. Als je dat echt denkt heb je totaal geen tactisch inzicht en heeft het weinig nut voor mij op erop door te gaan. Zoek maar wat stukken van Cruijff en Wenger over formaties en systemen op en dan praten we wel verder.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 16:45
|
|
Ja, dat heb je weleens eerder tegen mij gezegd:
Citaat: Als je dat echt denkt heb je totaal geen tactisch inzicht en heeft het weinig nut voor mij op erop door te gaan.
Dat slaat natuurlijk nergens op, want ik ben echt niet de enige hier die van dit beknopte verhaal hierboven weinig snapt. Ga jij eerst maar eens wat dieper op het onderwerp in dan enkel en alleen over de drie posities op het middenveld een verhaal van drie regels te vertellen.
Maar ach, laat maar. Ik moet toch werken, bespaar je de moeite .
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 16:56
|
|
Met één woord kan ik het je uitleggen: 'rugdekking'. Lees wat mensen als Cruijff en Wenger over formaties en tactieken schrijven en je zal het begrijpen. Ik ga je het niet uitleggen omdat ik dat veel minder goed kan dan deze grootheden.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 17:31
|
|
Laat maar, als het zo moet ga ik er echt geen moeite voor doen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 18:18
|
|
Citaat: Wat zijn die problemen volgens jou? Dat het middenveld totaal uit balans is als er balverlies word geleden. De Zeeuw speelt over het algemeen te ver na voren en dat zal ook met Lodeiro gelden. Het is niet voor niks dat De Boer voor De Jong op het middenveld kiest tegen Anderlecht. Je krijgt daardoor meer balans in het elftal, omdat De Jong meer in positie zal spelen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 18:27
|
|
Citaat: Dat het middenveld totaal uit balans is als er balverlies word geleden. De Zeeuw speelt over het algemeen te ver na voren en dat zal ook met Lodeiro gelden. Het is niet voor niks dat De Boer voor De Jong op het middenveld kiest tegen Anderlecht. Je krijgt daardoor meer balans in het elftal, omdat De Jong meer in positie zal spelen. Niet alleen De Zeeuw speelt te ver naar voren ook Eriksen moet zich meer laten zakken.
|
Bart
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 18:33
|
|
Citaat: Niet alleen De Zeeuw speelt te ver naar voren ook Eriksen moet zich meer laten zakken. Klopt, daarom zou ik niet met de punt na voren spelen, maar met de punt na achteren. Maar daar ging het niet over. Ik reageerde op iemand die Lodeiro voor De Zeeuw wou inwisselen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 19:01
|
|
Citaat: Klopt, daarom zou ik niet met de punt na voren spelen, maar met de punt na achteren. Maar daar ging het niet over. Ik reageerde op iemand die Lodeiro voor De Zeeuw wou inwisselen. Ha ik ben het totaal met je eens dat Ajax met de punt naar achteren moet spelen.
|
Spoon
Forum berichten: 152
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 19:49
|
|
De Zeeuw is juist op zijn best als hij wat aanvallender mag denken. Ik denk dat als je met spelers als Aissati en Lodeiro op zijn plek zou spelen dat ze dan nog aanvallender staan en nog minder zullen in zakken. De Zeeuw wil door gaans toch wel verdedigend werk opknappen.
|
Tomza2
Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Wo 2 maa 2011 16:55
|
|
Heeft iemand enig idee of Lodeiro alweer meetraint en of die al in de buurt is voor een wedstrijd?
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Wo 2 maa 2011 17:10
|
|
Kijk naar de datum van het nieuwsbericht: http://ajaxfans.net/nieuws-8344_De-Boer:-Lodeiro-is-een-talent-en-krijgt-zijn-kans.html
Gestopt
|
Bart
|
Geplaatst: Za 12 maa 2011 09:24
|
|
Lodeiro zal komende maandag meespelen bij Jong Ajax tegen Jong PSV. Zijn laatste wedstrijd voor Ajax speelde die ook toevallig tegen Jong PSV.
|
Tomza2
Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Za 12 maa 2011 11:02
|
|
Citaat: Lodeiro zal komende maandag meespelen bij Jong Ajax tegen Jong PSV. Zijn laatste wedstrijd voor Ajax speelde die ook toevallig tegen Jong PSV.
Oke, zal dus ook wel even duren voordat die weer bij de wedstrijdselectie zit.
|
Bart
|
Geplaatst: Za 12 maa 2011 11:40
|
|
Waarom, als die komende maandag een uur speelt of langer dan kan die al snel weer aanpikken bij het eerste. Ik zie Lodeiro alleen niet zo snel in de basis, omdat het team steeds meer gaat draaien en zeker omdat het middenveld staat beter gaat spelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 357
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 12 maa 2011 21:42
|
|
Ik denk dat De Boer eerst een aantal wedstrijden zal gaan kijken van Lodeiro bij jong Ajax. Ik heb een wedstrijd van hem gezien, is al lang geleden maar was toen toch wel onder de indruk van hem. Snap wel als De Boer hem nog buiten de basis houd. iemand enig idee of Lodeiro meer aanvallend, of verdedigend speelt ?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 12 maa 2011 21:44
|
|
Lodeiro kan in dezelfde rol spelen als De Zeeuw maar het zal nog wel even duren voordat Lodeiro in vorm is. Volgend seizoen heeft Ajax met De Zeeuw, Aissati, Lodeiro en Eriksen vier aanvallende middenvelders voor de twee aanvallende posities op het middenveld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 12 maa 2011 22:02
|
|
Het is ook mogelijk om Aisatti als linksbuiten te gebruiken. Ben niet helemaal onder de indruk van Ebecillio , hij heeft goede acties en kan goed voetballen, maar toch schiet hij te vaak, en ziet hij niet altijd de vrij man. Aisatti daarin tegen heeft een zeer goed spel overzicht, en met het spel dat De Boer speelt, gaat het toch om de bal rond tikken, en wachten tot de kans. Als je deze dan al te vroeg verspeeld, Is dat jammer. Overigens zie ik De Zeeuw niet als aanvallende middenvelder, maar gewoon als Middenvelder. Hij verzet verdedigend ook nog vrij veel werk, en loopt vaak van 16 naar 16. Hiermee verdedigt hij ook nog veel. Zijn sterkste punt is dan wel aanvallen, maar ik zie hem liever Achter bijvoorbeeld Eriksen en Lodeiro, zodat hij deze spelers aan kan spelen en ook mee verdedigt. Zo nodig kan hij opkomen en zelf ook voor gevaar zorgen. Met spelers als Vertonghen, Alderweireld en Stekelenburs achter je, hoef je je niet veel zorgen te maken. Als je tijdelijk mee naar voren gaat, Lossen de twee centrale verdedigers dit wel op. Ik hoop wel dat Lodeiro zijn kans weer krijgt, heb nog niet veel van hem gezien. Overigens denk ik dat Ajax met hem wel versterking krijgt. Ajax heeft momenteel alleen Eriksen, en de Jong op '' Nummer 10 " . Aangezien De Jong momenteel, en hopelijk ook langer, spits is, is Eriksen de enige optie. Ik vind de Zeeuw beter tot zijn recht komen tussen Anita en Eriksen in , waar hij verdedigt, en aanvalt.
|
Beckham23
Forum berichten: 60
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 12 maa 2011 23:01
|
|
"Het is ook mogelijk om Aissati als linksbuiten te gebruiken".
Vanaf daar houd je verhaal al op. Had al gelijk geen zin meer om verder te lezen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 12 maa 2011 23:31
|
|
Ik citeer alleen wat de Boer zei. Ik zou hem ook niet zo gebruiken . Aisatti voldoet niet aan de eisen die Ajax momenteel zoekt in de spelers. Aisatti wil een vrij rol. De enigste die dat ( enigszins ) heeft is Eriksen
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 13 maa 2011 00:05
|
|
Ik denk dat Aissati best als linksbuiten kan spelen zoals Iniesta vaak bij Barcelona heeft gespeeld. Alleen moet het positiespel optimaal zijn, het baltempo hoog en moet er vooral op de helf van de tegenstander gespeeld worden. Aan snelle buitenspelers heb je niets als ze tegen een muur van verdedigers aan lopen. Dan heb je meer aan een technisch sterke speler als Aissati die goed is in de kleine ruimte. Maar nogmaals eerst moet het positiespel goed zijn, het baltempo hoog en moet Ajax vooral op de helft van de tegenstander spelen. Is dat het geval dan zou Aissati bij Ajax een goede buitenspeler kunnen worden.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 13 maa 2011 11:25
|
|
Aissati als linksbuiten betekent weer een speler met 0.0 rendement in de voorhoede.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 13 maa 2011 11:37
|
|
Inderdaad, Aisatti wil een vrij rol, en die is er momenteel niet. Ajax speelt volgens een strakke organisatie. De Linksbuiten moet een echte linksbuiten zijn, niet als Aisatti, iemand die vrij wil lopen. Anders krijgen we, net als Suarez een "valse" linksbuiten .
|