Auteur
|
Bericht
|
Scio
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 4 nov 2010 23:42
|
|
Citaat:
Ik zeg: Ja. Waarom? Eerste half jaar was die nooit geblesseerd. Als je daadwerkelijk beter bent dan je concurrenten op die positie, dan speel je. Hij heeft nauwelijks gespeeld. Na 2 maande ben je namelijk wel geacclimatiseerd.
Ten eerste, wie bepaalt er of je beter bent dan de concurrent? Juist, de trainer. En als die het niet in je ziet zitten om welke kulreden dan ook, kun je nog zoveel beter zijn. Je speelt niet. En zo zijn er talloze redenen waarom jou stelling dus niet op gaat.
Ten tweede, heb je ooit zelf in het buitenland gewoond? En al helemaal in een land dat zo enorm anders is als Nederland voor Uruguay? Na twee maanden geacclimatiseerd? Ga fietsen man
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 4 nov 2010 23:57
|
|
Je bent na 2 maanden wel geacclimatiseerd dat je je werk voldoende kan uitvoeren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 00:18
|
|
Fregge
Vind het verder vreemd dat je aan mijn eerdere post voorbij gaat maargoed, je reacties op de post van Guy nopen mij weer tot een reactie.
Citaat: zeg: Ja. Waarom? Eerste half jaar was die nooit geblesseerd. Als je daadwerkelijk beter bent dan je concurrenten op die positie, dan speel je. Hij heeft nauwelijks gespeeld. Na 2 maande ben je namelijk wel geacclimatiseerd
Ten eerste denk je nogal makkelijk over acclimatiseren. Lodeiro kwam in een land met een andere taal op een ander continent en klimaat in een ander systeem. Als je dan ook nog kijkt dat Lodeiro een talent is en hij verder geen 'voorbereiding' met Ajax heeft meegelopen dan zijn de omstandigheden sowieso al niet ideaal.
Als dan ook nog eens een keer na de eerste weken waarin je aan het aanpassen bent en ondertussen de tandem Pantelic-De Jong ontstaat waarbij laatsgenoemde een hoog rendement haalde (hoog rendement maar nog geen goed spel van De Jong). Dan is het niet meer dan logisch dat Lodeiro - onder Jol - nog niet zijn basisplek pakt. Jol is immers van het 'rendement' voor de middenvelder (zie zijn kritiek op Aissati), en voor Jol was het ook een kwestie van 'never change a winning team' met De Jong. Begrijpelijk. Al heb ikzelf en ook anderen wel gezegd dat Lodeiro De Jong er zou gaan uitspelen...
Tenslotte kun jij dat wel doodleuk stellen wat die twee maanden de maat moeten zijn maar sommige spelers hebben wel een jaar nodig gehad (Ibrahimovic) terwijl dat toch echt geen probleem was op vlak van talent. En nogmaals Lodeiro heeft geen voorbereiding meegelopen met Ajax.
Jij weet niet wat een 'versterking met het oog op de toekomst' is of wel? Een versterking met oog op de toekomst is een speler a la Boilesen en Eriksen. Lodeiro werd gehaald om de 10 in te vullen.
Citaat: Jij weet niet wat een 'versterking met het oog op de toekomst' is of wel? Een versterking met oog op de toekomst is een speler a la Boilesen en Eriksen. Lodeiro werd gehaald om de 10 in te vullen.
Een versterking met oog op de toekomst is niet meer en niet minder dan een 'talent' halen. Een speler met veel groeipotenteel die door die aanleg naar een bepaald niveau kan toegroeien. Talent ben je tot 22ste, daarna kan je over het algemeen wel zijn wat iemands blijvende potentieel is en mag je constantere prestaties verwachten. Ajax koos met Lodeiro weliswaar voor de directe invulling van de positie maar koos tegelijkertijd voor een talent (speler jonger dam 22). Dat vanwege het simpele feit dat Ajax geen Manchester City is wat al 'gearriveerde' spelers kan halen van gewenst niveau. Ajax was zich bewust van die positie dat je van een speler met de achtergrond van Lodeiro veel kan verwachten maar nog niet direct eisen. Nu is het natuurlijk wel zo dat je verhoudingsgewijs sneller wat mag verwachten van aankopen zoals Lodeiro die al verder zitten in het stadium talent dan bv. Eriksen of Boilesen, maar je moet daarmee niet gaan ontkennen dat Lodeiro zelf ook nog een jonge speler is. Wat ook verder niet heel erg was want de positie van Lodeiro was ook concurrentie. Dat die concurrentie dan in de beginperiode speelt is niet zo wereldschokkend. Dat jij Lodeiro aan de hand daarvan al aan het afschrijven bent vind ik persoonlijk lachwekkend.
|
Scio
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 00:21
|
|
Citaat: Je bent na 2 maanden wel geacclimatiseerd dat je je werk voldoende kan uitvoeren.
Duidelijk dat jij nooit verder dan Noord-Brabant bent geweest. Met alleen Bertjestyle-antwoorden kom je er niet. [size=50">Die meldde daarnaast nog zinnige dingen ook![/size">
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 00:27
|
|
Citaat: Je bent na 2 maanden wel geacclimatiseerd dat je je werk voldoende kan uitvoeren.
Dat kan je wel vrolijk blijven roepen maar zo zit het gewoon niet. Verder verwar je wat dingen met elkaar, het feit dat je geacclimatiseerd bent aan je omgeving betekent nog niet meteen hoppa dat je dan onberispelijk je basisplek hebt.
Tenslotte daag ik je uit om mij de (extern aangetrokken) talenten te noemen die twee maanden na hun komst al meteen er stonden in de basiself en op constant niveau waren? Die vlieger ging namelijk ook niet op voor bv. Maxwell, Ibrahimovic of Mido. Zelfs niet voor spelers zoals Julien Escude of Grygera die wel dragende krachten werden maar ook hun aanpassingsperiode nodig hadden.
|
Fregge
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 00:43
|
|
Heeft talent een definitie qua leeftijd, of is dat meer een mening?
|
Scio
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 08:05
|
|
Citaat:
Een versterking met oog op de toekomst is niet meer en niet minder dan een 'talent' halen. Een speler met veel groeipotenteel die door die aanleg naar een bepaald niveau kan toegroeien. Talent ben je tot 22ste, daarna kan je over het algemeen wel zijn wat iemands blijvende potentieel is en mag je constantere prestaties verwachten. Ajax koos met Lodeiro weliswaar voor de directe invulling van de positie maar koos tegelijkertijd voor een talent (speler jonger dam 22). Dat vanwege het simpele feit dat Ajax geen Manchester City is wat al 'gearriveerde' spelers kan halen van gewenst niveau. Ajax was zich bewust van die positie dat je van een speler met de achtergrond van Lodeiro veel kan verwachten maar nog niet direct eisen. Nu is het natuurlijk wel zo dat je verhoudingsgewijs sneller wat mag verwachten van aankopen zoals Lodeiro die al verder zitten in het stadium talent dan bv. Eriksen of Boilesen, maar je moet daarmee niet gaan ontkennen dat Lodeiro zelf ook nog een jonge speler is. Wat ook verder niet heel erg was want de positie van Lodeiro was ook concurrentie. Dat die concurrentie dan in de beginperiode speelt is niet zo wereldschokkend. Dat jij Lodeiro aan de hand daarvan al aan het afschrijven bent vind ik persoonlijk lachwekkend.
Common sense vriend....
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 08:59
|
|
Dit wordt een leuke topic om over een jaar nog eens terug te lezen. Zonder zware blessures is Lodeiro dan de man waar alles om draait bij Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 10:10
|
|
Citaat: Heeft talent een definitie qua leeftijd, of is dat meer een mening?
Dat is zoals Scio aangeeft common sense, kijk naar de maximumleeftijden die gebruikt worden in 'talentenlijsten', kijk naar de maximumleeftijd die je mag hebben in Jong Oranje. Dan ligt de grens altijd zo rond de 22 jaar.
Verder ben ik nog benieuwd of je nog inhoudelijk op mijn argumenten ingaat.
Ik deel je mening JL10, Lodeiro komt er wel als er geen gekke dingen gebeuren.
|
Fregge
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 12:28
|
|
Nee, dan ga ik er niet meer op in. Ik blijf er wel bij dat Lodeiro tot nu toe (met verschillende redenen, waar hij ook niet veel aan kan doen) een miskoop is.
|
Scio
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 12:47
|
|
Dus...
1. Je blijft bij je mening
2. Kunt die niet staven met objectieve feiten
3. Als je gevraagd wordt inhoudelijk op iemand anders z'n punten in te gaan haak je af
Lekker discussieren op deze manier. Kan ik ook gaan zeggen dat Obama een notoir moslimhater is. Slaat nergens op, kan het niet onderleggen met feiten, maar mag die onzin wel overal op het forum rondspuien.
Wat voor nut heeft discussieren met jou dan nog? Wat doe je hier eigenlijk?
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 14:27
|
|
Je praat tegen een persoon die Atouba nog niet als miskoop wil bestempelen omdat hij nog weinig wedstrijden heeft gespeeld, maar dat tegelijkertijd wel doet bij Lodeiro.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 15:05
|
|
Citaat: Nee, dan ga ik er niet meer op in. Ik blijf er wel bij dat Lodeiro tot nu toe (met verschillende redenen, waar hij ook niet veel aan kan doen) een miskoop is.
Blijf maar Voetbal International napraten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 15:07
|
|
Citaat: Je praat tegen een persoon die Atouba nog niet als miskoop wil bestempelen omdat hij nog weinig wedstrijden heeft gespeeld, maar dat tegelijkertijd wel doet bij Lodeiro.
Is dat echt zo? Kun je dan eventjes ophouden met deze 'discussie', Fregge? Dank je wel.
|
Pariah
Forum berichten: 148
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 15:23
|
|
Whahahaha Zulke "discussies" maken mijn weekend gelijk goed
OT: Lodeiro als miskoop bestempelen is uiteraard belachelijk, ik heb sowieso er alle vertrouwen in dat deze jongen uitgroeid tot een bepalende speler (ondanks het feit dat de fitte Lodeiro een dramatisch WK speelde). Je kan gewoon zien dat deze jongen inzicht, handelingssnelheid en een winnaarsmentaliteit heeft(tegenwoordig erg zeldzaam kennelijk...).
|
Ping
Forum berichten: 3011
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 16:20
|
|
Citaat: Nee, dan ga ik er niet meer op in. Ik blijf er wel bij dat Lodeiro tot nu toe (met verschillende redenen, waar hij ook niet veel aan kan doen) een miskoop is.
Atouba niet dan?
Stop astublieft met deze discussie!
|
T020
Forum berichten: 139
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 16:22
|
|
Ik denk ook wel dat deze jongen een belangrijke speler voor ons AJAX kan worden. Maar eerst maar is hopen dat dat middenvoetsbeentje van hem heel blijft na deze revalidatie, en dat het geen terugkomend probleem is.
|
Scio
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 16:29
|
|
Volgens Simon Zwartkruis op vi.nl komt het door de Uruguyaanse bond. De arts vond dat middenvoetsbeentje met rust kon herstellen. Nu blijkt dus van niet en moet er alsnog een operatie aan te pas komen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 17:23
|
|
Moeten wij nu ook net als Bayern ook een claim sturen naar de Urugayaanse bond
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 18:24
|
|
Net alsof je daar je speler mee terug haalt. Populariteit blijft een belangrijk gegeven.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 10 dec 2010 16:27
|
|
Hoelang nog voordat hij weer mee gaat trainen? Gaat hij mee op trainingskamp?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 10 dec 2010 16:29
|
|
Ik denk dat die niet meegaat op trainingskamp. Ik verwacht dat Ajax hem rustig gaat laten opbouwen bij Jong Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 14 dec 2010 20:07
|
|
http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/2 ... nal%27.php
Lodeiro gaat dus weg blijkbaar.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 14 dec 2010 20:10
|
|
Als het echt waar zou zijn dan hoop ik dat Frank de Boer meteen Klaassen en Bouy met het eerste mee laat trainen. Zonder Lodeiro heeft Ajax alleen Eriksen als aanvallende middenvelder die het gewenste niveau heeft. Laat Klaassen en Bouy maar kennis maken met het niveau van het eerste.
|
Scio
|
Geplaatst: Di 14 dec 2010 20:13
|
|
Hoop maar dat het tijdelijk is dan. Wat een klotebericht!
Edit
Z'n twitter:
Nationale terug naar:). Genade voor de raden! Zij doet al het papierwerk nu.
|