Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Nicolas Lodeiro
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Nicolas Lodeiro
Maker: ScioBekeken: 65758
Status: InactiefBerichten: 1192
+ Nieuw bericht <<<   <   31  |  32  |  33  |  34  |  35  |  36  |  37  |  38  |  39   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Raaijkeweske

Forum berichten: 124
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Za 4 sep 2010 20:05
Dan zie ik liever dat Mickey een kans op links krijgt, en dan eventueel Lodeiro in de 60ste minuut als wissel voor de Jong gebruiken.
Dijk

Forum berichten: 951
Geplaatst: Za 4 sep 2010 20:42
Dan ga je opeens met drie pure aanvallers in de basis starten. Dan moet Suarez ook veel meer vanaf de rechterkant spelen, omdat je anders in elkaar gaat lopen. Sulejmani moet daarbij gelanceerd worden via een steekbal, dan zal er ruimte moeten liggen achter de verdediging. In de meeste wedstrijden is dat niet het geval.
Raaijkeweske

Forum berichten: 124
Geplaatst: Za 4 sep 2010 21:51
In de Eredivisie denk ik dat je de meeste wedstrijden wel zo kan spelen.
De Champions League is natuurlijk een ander verhaal.
Dijk

Forum berichten: 951
Geplaatst: Za 4 sep 2010 22:18
Je kunt natuurlijk zo spelen ook in de CL. Alleen ik denk niet dat Jol van plan is om van systeem te veranderen en opeens naar 4-3-3 zal schakelen. Waardoor de vrijheid van Suarez en El Hamdaoui beperkt wordt.
YoranAjax

Forum berichten: 1354
Geplaatst: Zo 5 sep 2010 13:27
Ik twijfel ook of Jol zal gaan omschakelen naar een 4-3-3 systeem, maar je kan Sulejmani voor de wedstrijd ook meegeven dat hij niet teveel naar binnen moet trekken. Sulejmani blijft hoe dan ook dreigender als bijv. Emanuelson en Eriksen.
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 16:05
Lodeiro terug bij mini-groep Ajacieden
De internationals in de Ajax-selectie richten zich de komende dagen weer op hun nationale elftal. De niet-internationals blijven hun club deze periode trouw. Tijdens de maandagtraining betrad een kleine groep Ajacieden het trainingsveld op de Toekomst. Onder wie ook Nicolás Lodeiro.
Lodeiro stond sinds het voorbije WK met een voetkwetsuur geblesseerd aan de kant. Maandag vond de Uruguayaanse middenvelder weer aansluiting bij zijn selectiegenoten. De kater die de nederlaag tegen FC Utrecht opleverde, werd in de (aangenaam warme) buitenlucht, maar ook binnen, in het krachthonk, zo goed en zo kwaad als mogelijk weggewerkt. Zes Ajacieden werkten een voetbalparcours af onder leiding van de assistent-trainers Michael Lindeman en Danny Blind. Ook bedrijvigheid op de veldjes naast het trainingsveld van de A-selectie. Keeperstrainer Carlo l’Ami nam Jordy Deckers onder keepershanden. Op een ander bijveld was kersvers jubilaris (40 jaar Ajax-lid, maar vooral fysiotherapeut) Pim van Dord aan het werk te zien met talent Nicolai Boilesen.

Rasmus Lindgren was in de zeskoppige trainingsgroep van Lindeman en Blind de enige Ajacied met wedstrijdminuten tegen Utrecht in de benen. Na afloop van de buiten- en binnentraining blikte de Zweed kort terug op de 1-2 nederlaag. ,,Toen ik er in de tweede helft in kwam was het alles of niks’’, vertelde Lindgren - zondag vervanger van Toby Alderweireld - voor de camera van Ajax TV. ,,Het werd helaas niks. Het lukte gewoon niet. We zaten helemaal niet in ons spel. Veel jongens zijn nu weg met hun nationale team. Als die spelers weer terug zijn, moeten we zeker terugkijken naar onze laatste wedstrijd.’’

Bekijk het complete interview met Rasmus Lindgren later deze maandag op Ajax TV

Tekst en foto's: Ajax.nl

Yes! :mrgreen:
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 19:13
Mooi, heeft nu 2 weken om fitter te worden, en kan ons daarna hopelijk verlossen van de Jong.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 19:18
Dan staat De Zeeuw toch als eerste in de rij om op de bank te komen. Zoals ik al zovaak gezegd heb....De Jong moet het spel niet verdelen. Die moet voor anderen werken, lopen....en als bonus heeft hij scorend vermogen.
Lindgren of Enoh in betere vorm voor de balans, Lodeiro voor de passjes en De Jong als loper. Ik zie dat wel zitten. Hopelijk Jol ook.
RogerGarcia

Geplaatst: Ma 4 okt 2010 19:24
Ik zie dat absoluut niet zitten. Lodeiro heeft ruimte om zich heen nodig om in te duiken en het spel te verdelen. Dan heb je met Siem de Jong de nummer 1 om die gaten voor hem weer dicht te trekken. Óf hij staat weer veel te dicht op El Hamdaoui waardoor die weer amper in het spel komt. De Jong heeft scorend vermogen, ja. Maar past op dit moment niet in dit elftal. Met Pantelic had hij er wel ingekund, maar niet met El Hamdaoui.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 4 okt 2010 19:29
De rol die De Jong zal hebben met Lodeiro is natuurlijk wel een andere, he. Hij zal dan ook op een andere positie staan dan toen met Pantelic. Lodeiro neemt de rol over van De Jong en De Jong neemt de rol over van De Zeeuw.
nr23

Forum berichten: 443
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 19:33
Als Lodeiro maar op 10 komt. De Jong ben ik ook wel zat, maar op 6 valt het misschien wel te proberen, al zie ik ook niet direct in waarom hij het daar beter zou doen eigenlijk, maar goed als hij maar heel snel van die 10 af is, want daar is hij echt een schande voor het Ajax shirt. Als Lodeiro weer fit is hoort hij daar te staan.
RogerGarcia

Geplaatst: Ma 4 okt 2010 19:50
Citaat:
De rol die De Jong zal hebben met Lodeiro is natuurlijk wel een andere, he. Hij zal dan ook op een andere positie staan dan toen met Pantelic. Lodeiro neemt de rol over van De Jong en De Jong neemt de rol over van De Zeeuw.

Waarom spelers neerzetten op posities die ze niet beheersen? Zet De Jong centraal op het middenveld en daarmee laat je zeer waarschijnlijk zijn scorend vermogen verdwijnen, en verdedigend is het ook niet veel buiten zijn koppend vermogen.

Doe mij dan maar de zeer degelijke Lindgren.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 4 okt 2010 19:58
De Jong als rechtermiddenvelder. En wie zegt dat hij dat niet beheerst/kan beheersen? Hij heeft wel veel loopvermogen, he.
De Dominee

Forum berichten: 283
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 20:14
Eens met 343, Siem zou de rol van Demy prima kunnen invullen. Heeft (zeer) veel loopvermogen en kan daarmee echte 'box-to-box' spelen. Staat zijn mannetje in duels, kan fel zijn en heeft ook scorend vermogen. Kan veel meer met de ruimte die hij op 6 krijgt dan hij nu met de beperkte ruimte op 10 doet.

Daar loopt hij namelijk voornamelijk in de weg. Lodeiro ASAP op 10 aub, dan mogen Enoh, Tainio, Lindgren en Siem het uitvechten voor de posities daarachter.
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 20:20
Als Lodeiro nog een paar maanden niet speelt, hebben we de nieuwe Litmanen in huis.
guy_ajax

Geplaatst: Ma 4 okt 2010 20:26
Citaat:
Daar loopt hij namelijk voornamelijk in de weg. Lodeiro ASAP op 10 aub, dan mogen Enoh, Tainio, Lindgren en Siem het uitvechten voor de posities daarachter.

Ik zou Lodeiro inderdaad op 10 zetten. In ieder geval een paar wedstrijden de kans geven. En dan die middenvelders die jij noemt, plus De Zeeuw die zich natuurlijk nog wel terugknokt (evt. ná de winterstop), Eriksen die beter wordt, Bouy die dit jaar z'n debuut wel zal maken én Urby (al zie ik hem liever als linksback). Laten die gozes het maar uitvechten, de beste wint. Enoh zie ik wel als zekerheidje, speelt dit seizoen over het algemeen wel héél sterk.

Steek
Greg-Toby-jan-Urby
Enoh-???
Lodeiro
Suárez-El-H-Sulejmani
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 21:09
Ik weet 't niet of Lodeiro z'n stempel kan drukken op de wedstrijd. Wat ik van hem gezien heb is niet veel
guy_ajax

Geplaatst: Vr 8 okt 2010 07:54
De blesure van De Jong (en vorm cricis bij De Zeeuw) komt voor Lodeiro niet op een slecht moment nu hij weer fit begint te raken..!
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Vr 8 okt 2010 08:19
Geluk bij een ongeluk, al zal Eriksen de voorkeur krijgen op het moment. Lodeiro is nog niet fit, zal eerst fit moeten geraken. Daarna ben ik benieuwd..
GertJan020

Forum berichten: 2175
Geplaatst: Vr 8 okt 2010 20:10
Een basisplaats word Lodeiro hier in de schoot geworpen. Eriksen is nog niet klaar voor het niveau, en De Jong geblesseerd. Ik ben benieuwd!
abruzzi

Forum berichten: 1144
Geplaatst: Vr 8 okt 2010 20:24
En Lodeiro heeft al maanden geen wedstrijd gespeeld. Eriksen dus.
guy_ajax

Geplaatst: Vr 8 okt 2010 20:38
Verwacht tegen NAC. Eriksen in de basis. Maar daarna sluipt Lodeiro er langzaam in..
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Za 9 okt 2010 01:34
Tuurlijk niet. Eriksen laat zien waarom die op 10 hoort, en dan is Lodeiro gewoon een miskoop. Wat die tot nu toe is.
RogerGarcia

Geplaatst: Za 9 okt 2010 10:43
Ik kijk er al naar uit om de Jong een keertje niet in de basis te zien. Wat mij betreft kan die blessure voorlopig niet lang genoeg duren.
Tomza2

Forum berichten: 476
Geplaatst: Di 12 okt 2010 11:16
Citaat:
Lodeiro: 'Zeker aan de fans wil ik laten zien hoe graag ik wil spelen'
Dinsdag, 12 oktober 2010 om 10:40

Nicolás Lodeiro kan maar met moeite zijn geduld bewaren, alvorens hij weer in actie komt bij Ajax. De Uruguayaanse middenvelder kwam tien maanden geleden over van Internacional, een transfer die hij mede te danken had aan de goede woorden die Luis Suárez over hem sprak. Na acht invalbeurten in de tweede seizoenshelft wilde hij er nu vol voor gaan, maar een voetblessure die hij in Zuid-Afrika opliep, gooide nog roet in het eten. De ambities blijven echter aanwezig.

In tegenstelling tot veel andere Zuid-Amerikanen wilde Lodeiro (20) zijn maandenlange revalidatieproces voortzetten bij Ajax, in plaats van ver weg van huis. “Zo kan ik mijn collega's beter leren kennen”, stelt de Uruguayaan in gesprek met Ajax TV. “Bovendien is het contact met de dokter ook beter.” Lodeiro is nu al geruime tijd herstellende van een breuk in zijn middenvoetsbeentje. “Mijn blessure maakte mij heel verdrietig. Ik dacht echt: een nieuw seizoen, nieuwe kansen.”

“Ik wilde zo graag mijn plaats veroveren. Zeker aan de fans van Ajax wil ik laten zien hoe graag ik hier wil voetballen”, benadrukt de middenvelder. Vorige week maandag meldde de Uruguayaan zich weer op het trainingsveld van de Amsterdammers; in de WK-kwartfinalewedstrijd tegen Ghana maakte hij voor het laatst minuten. Nu hij weer deelneemt aan de oefensessies van Martin Jol, kan hij niet wachten op zijn terugkeer in een wedstrijd. “Ik speel liever vandaag dan morgen. Maar ik moet natuurlijk niet te veel risico's nemen. De keuze is aan de trainer. En dan zien we wel wanneer ik weer kan spelen.”

Bron Voetbalzone
+ Nieuw bericht <<<   <   31  |  32  |  33  |  34  |  35  |  36  |  37  |  38  |  39   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.416.312 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Nicolas Lodeiro
Ga
Zoeken: