Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 14:09
|
|
Citaat: Lodeiro is ook verder dan Eriksen. Ik vind Eriksen heel erg gehyped en totaal overschat. Gisteren zagen we weer dat hij enige aspecten mist voor de top. Hij heeft een uietrmate zwak schot, te weinig overzicht en speelt vaker naar achteren dan naar voren.
Ik ben het eigenlijk met geen 1 zin eens, op de 1e na. Zwak schot, valt erg mee, hij heeft een mooie traptechniek, korte trap, qua kracht mag het wat beter ja. En die andere zin slaat natuurlijk nergens op. Hij heeft een goed overzicht en dat hij meer naar achter speelt is natuurlijk te verklaren dat hij hangend op links speelt. Hij heeft 30 meter veld voor zich en 2 medespelers en 70 meter veld achter zich met 7 medespelers. Sneijder passt ook meer ballen naar achteren dan naar voren, maar zet wel 4/5x een medespeler vrij voor de goal. Met een spits als Eto'o is dat makkelijker dan een slome spits als Pantalic. Ik vond hem ook niet geweldig spelen, maar heb hem veel beter zien spelen.
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 15:19
|
|
Zwak schot valt erg mee? Die jongen kan nooit eens gericht op doel schieten. Hij heeft 8 wedstrijden nodig gehad om te scoren en de ballen die richting het doel gingen al die wedstrijden waren echt zwak.
Hij heeft totaal geen schotkracht in zijn benen en daar moet hij op gaan trainen. Ik zeg niet dat het een slechte voetballer is, maar dat hij erg word overschat en dat Lodeiro beter is
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 15:27
|
|
Ik vind zijn schoten behoorlijk goed geplaatst. Ze missen nog wat kracht, ja, maar die jongen is dan ook pas achttien. Eriksen moet nog flink aan kracht winnen. Lodeiro lijkt me fysiek sterker. Eriksen lijkt me wat dynamischer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 15:32
|
|
Eriksen is een groot talent met een grote toekomst. Hij is alleen nog niet zover dat hij beslissend is voor Ajax. Dat zal nog even duren.
Voor zover ik het kan beoordelen vind ik Lodeiro ook verder in zijn ontwikkeling. Alleen moeten we Eriksen wel objectief beoordelen, ook al is Lodeiro je persoonlijke favoriet.
Persoonlijk zou ik voor Lodeiro kiezen, al is Eriksen ook een prima optie. Siem de Jong vind ik eigenlijk geen echte 10, maar meer een concurrent voor de Zeeuw als rechtshalf. De Zeeuw is echter onmisbaar, net als Enoh. Daarnaast kan Jol op dit moment niet om de Jong heen, dus krijg je de keuze: of Eriksen, of Lodeiro
Jol heeft luxeproblemen
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 15:35
|
|
Zijn schoten zijn juist niet geplaatst. Ze zijn altijd op de keeper gericht. Als hij ze nou rustig in de hoek zou plaatsen, had hij wat vaker gescoord. Maar hij gooit zijn hele gewicht in het schot en dan zwabbert de bal recht vooruit door het midden, maar snelheid zit er niet in.
Siem de Jong beheerst het veel beter dan Eriksen. Gisteren en afgelopen zondag was Eriksen ronduit zwak.
Laat die jongen lekker rustig groeien. Even in Jong Ajax, dan weer een helft bij het eerste. Het is een groot talent maar het komt er nu nog niet uit zoals het hoort. Eriksen speelt lekker mee, maar maakt Ajax op dit moment niet beter. Dan zie ik liever Lodeiro wat meer minuten maken en Eriksen de laatste 20 of 30 minuten meespelen als de ruimte er ligt.
Nu is hij meestal uitgeput na een uur spelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 16:05
|
|
Wat heb ik in die paar acties weer genoten van Lodeiro! Een prachtige voetballer. Jammer dat hij weer maar 10 minuten mee mocht doen. De combinaties met Suarez liepen vloeiend en dat hakje was bijna magistraal.
De klasse straalt er vanaf. In die paar minuten speeltijd die hij totaal heeft gehad ben ik bijzonder onder de indruk geraakt. Het wordt de hoogste tijd dat hij een keer een hele wedstrijd mag spelen
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 16:07
|
|
Lodeiro's tijd bij Ajax komt nog wel, ze laten hem nu lekker een half seizoen wennen met af en toe wat invalbeurten en blijft hij zich goed ontwikkelen en hard trainen dan zul je zien dat hij komend seizoen belangrijk voor Ajax gaat worden. Zijn voetballende kwaliteiten zouden bij niemand twijfeling moeten oproepen of hij gaat slagen, met zulke kwaliteiten moet je namelijk slagen bij Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 16:11
|
|
Dat zijn tijd nog komt lijkt me duidelijk. Met zijn kwaliteiten kan hij alleen op dit moment al belangrijk zijn in de titelstrijd. De besten moeten spelen en voor zover ik dat kan inschatten is hij nu al één van de beste spelers van Ajax, zo niet dé beste.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 16:17
|
|
Citaat: Dat zijn tijd nog komt lijkt me duidelijk. Met zijn kwaliteiten kan hij alleen op dit moment al belangrijk zijn in de titelstrijd. De besten moeten spelen en voor zover ik dat kan inschatten is hij nu al één van de beste spelers van Ajax, zo niet dé beste.
Wellicht is dat wat overtrokken maar iedereen kan zien dat er bij Lodeiro heel veel voetbalkwaliteit afdruipt.
Mijn gevoel is dan dus ook dat we hier weer een groeibriljantje ala Sneijder in ons bezit hebben.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 16:47
|
|
'Helaas' hebben we ook Eriksen en Siem de Jong nog, die op dezelfde positie opereren. Daarnaast hebben we De Zeeuw en Enoh als middenvelders, die het ook niet beroerd doen cq. belangrijk zijn voor Ajax.
De vraag is dus: hoe kunnen we spelen met al deze spelers in 1 elftal? Uitgaande van het feit dat Siem zijn supervorm behoudt.
Dan heb je een aantal opties:
------- Suarez ---------
Lodeiro - Siem - Eriksen
------ Enoh -- De Zeeuw
Anita - Jan - Toby - Greg
----- Steek ----------
Gaat ten koste van Urby en Pantelic. Bovendien is Suarez niet balvast.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 16:58
|
|
Dat wordt kluitjesvoetbal met een gebrek aan diepgang, denk ik.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 17:02
|
|
Suarez is onze belangrijkste speler en ik vind hem het beste spelen als 2e spits, samen met bijvoorbeeld Pantelic. Wanneer hij als diepe spits speelt is hij aanzienlijk minder aanwezig. Dus dat vind ik geen optie.
Één van deze 3 mannen zal nog even op de bank plaats moeten nemen. Lodeiro lijkt een heel goede speler te zijn de laatste tijd en Siem de Jong is in vorm. Eriksen heeft de potentie, maar is nog jong en kan nog weinig beslissend zijn. Laat hem nog maar rustig door ontwikkelen, af en toe op de bank kan dan helemaal geen kwaad op die leeftijd. Ik zou dan persoonlijk hiervoor kiezen:
Stekelenburg - V/d Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita - De Zeeuw, De Jong, Enoh - Suarez, Pantelic, Lodeiro
|
Crouch89
Forum berichten: 120
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 17:03
|
|
Jol heeft duidelijk een "luxe-probleem" op het middenveld. Maar misschien dat Siem ook wel in de spits kan spelen. Daar heeft hij toch ook al wat minuten gemaakt, en dan Suarez eromheen en Eriksen erachter. Lodeiro kan dan vanaf links komen.
Denk dat alle opties met Lodeiro, Eriksen en de Jong samen op het middenveld niet werken.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 17:16
|
|
Citaat: Denk dat alle opties met Lodeiro, Eriksen en de Jong samen op het middenveld niet werken.
Dat denk ik ook. De beste opties lijken mij of Eriksen als linksbuiten te gebruiken met Lodeiro en De Jong op het middeveld of De Jong in de spits te zetten met Lodeiro en Eriksen op het middenveld.
------ RM ------------------------- Lodeiro ------
-------------------- De Jong --------------------
----- RB --------------------------- Eriksen ------
--------------------- Spits ---------------------
of
------ RM ----------------------------- LM ------
-------------------- Lodeiro ---------------------
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 18:29
|
|
Het kan wel degelijk in de tactiek waarmee NL nu speelt. Suarez in de spits met daarachter het veel wisselende drietal de Jong,Lodeiro,Eriksen. Daarachter dan een controlerend blok met de Zeeuw en Enoh. Ook zou je eventueel de Jong als schaduwspits op kunnen stellen achter Suarez en dan met een viermansmiddelveld Lodeiro - Enoh - Eriksen - de Zeeuw
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 18:32
|
|
Nederland speelt met aanvallers als Van Persie, Robben en Kuijt; aanvallers met diepgang.
Van de bovenstaande jongens heeft alleen Suárez redelijk wat diepgang (minder dan de drie spelers van Nederland).
Een mooi systeem is leuk, maar je spelers moeten er wel in passen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 18:35
|
|
Citaat: Het kan wel degelijk in de tactiek waarmee NL nu speelt. Suarez in de spits met daarachter het veel wisselende drietal de Jong,Lodeiro,Eriksen. Daarachter dan een controlerend blok met de Zeeuw en Enoh. Ook zou je eventueel de Jong als schaduwspits op kunnen stellen achter Suarez en dan met een viermansmiddelveld Lodeiro - Enoh - Eriksen - de Zeeuw
4-2-3-1 is tactisch een heel zwak systeem, je hebt een groot risico dat het elftal gaat bestaan uit twee delen, verdediging/aanval, in plaats van één team. Daarbij hoort het 4-3-3 systeem bij Ajax en Ajax moet altijd streven naar een succesvol 4-3-3 systeem.
------ RM ------------------------- Lodeiro ------
--------------------- Spits ---------------------
Dit lijkt mij het beste.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 18:56
|
|
Citaat: Nederland speelt met aanvallers als Van Persie, Robben en Kuijt; aanvallers met diepgang.
Van de bovenstaande jongens heeft alleen Suárez redelijk wat diepgang (minder dan de drie spelers van Nederland).
Een mooi systeem is leuk, maar je spelers moeten er wel in passen.
Waar baseer jij op dat spelers als Lodeiro, Eriksen, de Jong en (ook) de Zeeuw geen diepgang hebben?
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat jij verstaat onder diepgang?
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 19:20
|
|
In dit verband doel ik voornamelijk op diepgang om het speelveld te vergroten.
Ten eerste komen al deze spelers het liefst in de bal, wat het moeilijk maakt het speelveld lang te maken. Daarnaast zoeken ze (De Jong, De Zeeuw, Lodeiro, Eriksen, Suárez) allemaal de positie achter de spits op, waardoor je breedte mist - alleen v/d Wiel houdt het speelveld aardig breed.
Spelers als Robben en Kuijt houden het spel wel breed. Bovendien zijn ze in de diepte te lanceren. Laatste geldt ook voor Van Persie. Suárez is ook redelijk in de diepte te lanceren, maar krijgt de bal liever in de voeten. Zelfde geldt voor Eriksen. En Lodeiro, De Jong en De Zeeuw sluiten meer bij dan dat ze diepte in duiken.
Bovenstaande is ook de reden dat spelers als Rommedahl en Emanuelson (minder om deze reden, maar het speelt wel mee) aan veel speeltijd komen (ze bewegen van de bal af) en iemand als Aissati (komt echt uitsluitend in de bal) juist niet.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 19:35
|
|
Ok. Duidelijk en heldere uitleg. En op die manier ben ik het er ook mee eens.
Al denk ik wel dat Lodeiro en Eriksen die diepgang kunnen hebben. Ze zijn beiden snel genoeg en hebben het overzicht om gaten in te duiken. Al zijn ze daarin, denk ik, nog niet goed genoeg (ook nog niet gezien) en zijn ze in de bal sterker.
Wat betreft die diepgang is het toch jammer dat een speler als Zeegelaar en Josefzoon nog niet goed genoeg zijn. Spelers die dat dus wel hebben.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 20:18
|
|
Ik denk ook dat Ajax veel spelers heeft die het in zich hebben om de gaten in te duiken, maar dan moeten die gaten er wel zijn. Daarvoor moet het speelveld groot zijn. En daarvoor heb je dus spelers als Rommedahl/Stoch (of idealiter spelers met wat meer individuele kwaliteiten (zoals Dzsudzsak, Overmars etc)) nodig.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 17 apr 2010 14:05
|
|
Van mij mag hij wel wat vaker spelen. Áls hij speelt dan doet hij het vaak goed. Hij heeft een heerlijke steekpas. Lekker strak. Heerlijke combinaties en goede dribbels.
Hij heeft denk ik de pech dat De Jong zo vaak scoort de laatste tijd. Lodeiro vind ik een veel betere speler, De Jong vind ik helemaal niet zo goed maar hij scoort hč..
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 20 apr 2010 21:47
|
|
Zondag weer genoten hoe dat mannetje speelt. Met een lekkere drive in z'n spel. Dribbelen, hard inspelen, kaatsten, weer kaatsen enzo! Gisteren bij Jong- Ajax ook ff gezien, heerlijk! Vind hem stukke beter als de Jong. Maarja.. die kan je er natuurlijk niet naast zetten gezien zijn rendement. Dat zou oneerlijk zijn.
Daarom zou ik Lodeiro linksbuiten zetten, dat is het niet, maar zijn Emanuelson en Eriksen dat wel? Vrije rol natuurlijk!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 27 mei 2010 11:46
|
|
Citaat: Uruguay zwaait af met overtuigende overwinning
27/05/2010 10:16
Diego Forlán (foto) bewees eens te meer zijn waarde voor Uruguay, dat met een ruime zege op Israël vertrouwen opdeed in het laatste duel vóór het vertrek naar Zuid-Afrika.
'Het gevaar van deze ploeg schuilt in de twee spitsen', concludeerde Israël-bondscoach Luis Fernandez na de 4-1 nederlaag in Montevideo. Diego Forlán, die met Luis Suarez het gevreesde aanvalskoppel vormt, opende na minder dan een kwartier de score.
Na de gelijkmaker van Lior Rafaelov zorgde Álvaro Pereira nog in de eerste helft voor een nieuwe Uruguayaanse voorsprong. In de tweede helft liepen de gastheren verder weg. Invaller Sebastián Abreu manifesteerde zich met twee treffers, zoals Ajacied Nicolás Lodeiro na rust zijn kwaliteiten etaleerde.
'Over het algemeen zijn we goed', zei bondscoach Oscar Tabárez. 'We beginnen met goede moed. We hebben niets gewonnen, maar we hebben ook niets te verliezen. De wedstrijd tegen Frankrijk op 11 juni is het belangrijkste.'
Ook Chili boekte een overtuigende overwinning (3-0). Bondscoach Marcelo Bielsa zag zijn formatie in de tweede helft afstand nemen van Zambia. Alexis Sánchez deed als invaller met twee treffers van zich spreken.
Chili speelt zondag twee oefeninterlands. 's Middags is Noord-Ierland tegenstander in Chillán, 's avonds wacht in Concepcion Israël. 'Deze twee duels stellen ons in staat om alle spelers in actie te zien. Het is een beetje vreemd, maar noodzakelijk voor ons', verdedigde Bielsa het opmerkelijke programma.
VI.nl
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 27 mei 2010 11:50
|
|
Heb je de wedstrijd gezien?
|