Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 02:09
|
|
Citaat: Prediguer is door FC Porto verhuurd aan Boca Juniors nadat hij niet aan spelen toe kwam.
Komt doordat hij is gehaald zonder instemming van de trainer. Zie je wel vaak bij handelshuizen als FC Porto en Benfica. Ieder jaar strijken er weer grote aantallen Zuid-Amerikanen neer in een poging ze daar of elders in Europa onder te kunnen brengen. Prediguer zat nooit bij de selectie en werd niet eens ingeschreven voor de Champions League, dus die jongen is door FC Porto nooit serieus genomen.
Coates moet overigens ongetwijfeld heel wat meer kosten dan een miljoen. En het probleem met Nacional is dat de club (indirect) wordt geleid door louche figuren.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Ma 1 maa 2010 20:05
|
|
Begrijp niet dat deze jongen zo weinig speelt. De klasse druipt er bij hem vanaf. Hij moest en zou direct gehaald worden, nu is hij er en nu mag hij alleen meedoen als de wedstrijd gespeeld is. Ik snap het echt niet. En dan moeten we iedere wedstrijd Siem de Jong aanschouwen, waar de middelmatigheid van afdruipt. Onbegrijpelijk.
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Ma 1 maa 2010 20:23
|
|
Siem de Jong speelt goed en krijgt nu de kans. Lodeiro is net een maand in Nederland. Geef hem de tijd. Even acclimatiseren, andere speelstijl, andere omgeving.
Lodeiro is beter dan Eriksen, dat zullen we snel genoeg kunnen aanschouwen in de Arena
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 1 maa 2010 20:28
|
|
Citaat: Begrijp niet dat deze jongen zo weinig speelt. De klasse druipt er bij hem vanaf. Hij moest en zou direct gehaald worden, nu is hij er en nu mag hij alleen meedoen als de wedstrijd gespeeld is. Ik snap het echt niet. En dan moeten we iedere wedstrijd Siem de Jong aanschouwen, waar de middelmatigheid van afdruipt. Onbegrijpelijk.
Ik zou niet te snel ongeduldig worden, Nr23. Zelfs een geweldenaar als Ibrahimovic had een hele tijd nodig om gewend te raken aan het voetbal bij Ajax. Die stond in z'n eerste (twee?) jaar ook nog regelmatig achter Machlas en/of Mido in de pikorde.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 1 maa 2010 22:19
|
|
Citaat: Begrijp niet dat deze jongen zo weinig speelt. De klasse druipt er bij hem vanaf. Hij moest en zou direct gehaald worden, nu is hij er en nu mag hij alleen meedoen als de wedstrijd gespeeld is. Ik snap het echt niet. En dan moeten we iedere wedstrijd Siem de Jong aanschouwen, waar de middelmatigheid van afdruipt. Onbegrijpelijk.
Ik zou niet te snel ongeduldig worden, Nr23. Zelfs een geweldenaar als Ibrahimovic had een hele tijd nodig om gewend te raken aan het voetbal bij Ajax. Die stond in z'n eerste (twee?) jaar ook nog regelmatig achter Machlas en/of Mido in de pikorde.
Dat was destijds ook terecht, Zlatan voetbalde het eerste seizoen ook helemaal niet goed. Het seizoen er op ontwikkelde hij zich geweldig.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Ma 1 maa 2010 23:23
|
|
Zlatan was inderdaad niet goed het eerste jaar. Maar hij kreeg wel gewoon de kans, pas toen hij na een tijdje nog steeds niet voldeed is hij gezakt in de pikorde. Toen pas werd de als linksbuiten gekochte Mido in het centrum gezet.
Lodeiro krijgt niet eens de kans. Ja 20 minuten als de wedstrijd al gespeeld is, joepie. Wat moet die jongen dan nog laten zien. Hij is niet voor niets international van Uruguay, hij wordt daar als groter talent dan Suarez gezien. Maar nee, wij stellen Siem de Jong op. Gewoonweg ongelooflijk. Als we nou nog v/d Vaart of Sneijder daar hadden lopen oke. Als wij een echte linksbuiten hadden en Eriksen zou op '10' spelen, oke, dan moet hij die er eerst uitspelen. Maar Siem 'middelmaat' de Jong staat op '10', dat kan toch gewoon niet als je in de winterstop zo'n jongen in de winterstop persé wil halen. Hij had ook nog een half jaar daar kunnen blijven, dat wilde zijn club, dat wilde hij wel met oog op WK. Maar o.a. door Suarez is hij overgehaald in te zetten op een directe overgang, omdat Ajax zo'n behoefte had aan een creatieve man. En nu zit hij wekelijks op de bank en mag hij alleen spelen als de wedstrijd gespeeld is. Ik snap dat gewoon niet, ik krijg nou niet het gevoel dat hij het niveau nog niet aan kan als hij erin staat. In tegendeel, van wat ik gezien heb ben ik eral van overtuigd dat hij een versterking is. Of hij beter is dan Eriksen weet ik niet, maar hij is zeker een klasse of twee beter dan De Jong.
|
Crouch89
Forum berichten: 120
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 2 maa 2010 00:02
|
|
Toen hij nog bij Nacional speelde, zat hij in de voorbereiding op de competitie. Hij speelt nou precies 1 maand bij Ajax. Geef hem ook de tijd zich aan te passen. Hij spreekt de taal niet, het systeem is anders etc.
Daarnaast heeft Ajax de afgelopen weken lastige wedstrijden gespeeld die gewonnen moesten worden. Waarom zou je dan je opstelling veranderen als het goed gaat?
Ajax krijgt straks een "makkelijker" programma, in die wedstrijden kan hij zich in alle rust in het elftal spelen, zonder dat er al teveel druk op hem ligt. Ajax betaald niet voor niks het laatste spaargeld voor die jongen, die komt er echt wel. Jol weet ook wat er op het spel staat.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Di 2 maa 2010 19:43
|
|
Dat Lodeiro een hele goede voetballer is daar is iedereen het over eens. Het rustig brengen lijkt me een aardige zaak. In ieder geval hoeven we de komende twee jaar geen middenvelder te halen, kijkend naar; Lodeiro, Enoh, De Zeeuw, Eriksen, De Jong, Lindgren en Anita. Met talentvolle jongens als Eriksen en Lodeiro lijkt het me een duidelijke zaak om met de punt naar achteren te spelen.
Lodeiro/De Jong---De Zeeuw/Eriksen
Enoh/Lindgren/Anita
De verdediging vind ik voetballend van een goed niveau: alle vier de verdedigers hebben een aardige technische bagage. Daarom vind ik het vooral zaak om je te richten op de voorhoede.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Di 2 maa 2010 21:42
|
|
Citaat: Dat Lodeiro een hele goede voetballer is daar is iedereen het over eens. Het rustig brengen lijkt me een aardige zaak. In ieder geval hoeven we de komende twee jaar geen middenvelder te halen, kijkend naar; Lodeiro, Enoh, De Zeeuw, Eriksen, De Jong, Lindgren en Anita. Met talentvolle jongens als Eriksen en Lodeiro lijkt het me een duidelijke zaak om met de punt naar achteren te spelen. Ik heb steeds meer het idee dat Jol van het 4-3-3 systeem af wil en met een ruit op het middenveld zal gaan spelen. Ik zou dat jammer vinden maar wat betreft de middenvelders die we hebben zou dat een begrijpelijke keuze.
Citaat: De verdediging vind ik voetballend van een goed niveau: alle vier de verdedigers hebben een aardige technische bagage. Daarom vind ik het vooral zaak om je te richten op de voorhoede. Qua voetballend vermogen is het wel allemaal aardig. Maar het baart mijn zorgen dat geen enkele verdediger zijn man kan uitschakelen. Daarin zou mijn voorkeur liggen voor een goede mandekker in plaats van een aanvaller. Aangezien Ajax geen geld heeft zal het moeilijk worden om iemand aan te trekken.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 2 maa 2010 22:49
|
|
Een echt goede controleur zou ook wel lekker zijn.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Wo 3 maa 2010 18:15
|
|
Citaat: Ik heb steeds meer het idee dat Jol van het 4-3-3 systeem af wil en met een ruit op het middenveld zal gaan spelen. Ik zou dat jammer vinden maar wat betreft de middenvelders die we hebben zou dat een begrijpelijke keuze.
Welke optelsom maak je precies? Het lijkt mij ook geen goed idee: de gehele jeugdopleiding is gericht op het 4-3-3 spelletje.
Citaat: Een echt goede controleur zou ook wel lekker zijn.
Ja, net als een goede buitenspeler, een spits, een mandekker en een linksback. Je wilt controleurs? Lindgren, Anita en Enoh zijn aardige voetballers.
Je doelt misschien op Schaars?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 3 maa 2010 19:01
|
|
Nee, Schaars is geen controleur. Schaars is een halfspeler.
Lindgren is een redelijke controleur, maar past niet binnen de spelopvatting. Anita is geen controleur, maar een halfspeler. Enoh zou een heel behoorlijke controleur kunnen zijn, maar dan moet het voornamelijk voetballend wel beter.
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 01:22
|
|
Ik heb de wedstrijd van Uruguay gezien en heb werkelijk genoten van Lodeiro. Wat een heerlijk dynamisch mannetje zeg. Geweldig! Zoals hij speelt is het alleen maar te hopen dat hij het ook in het Ajax shirt kan laten zien. Zijn 3e interland en hij speelt alsof hij al jaren daar staat.
Ik heb Lodeiro veel wedstrijden zien spelen maar deze interland en de 2e wedstrijd tegen Costa Rica in november zijn toch echt om van te smullen!!! Ik ben zo blij dat Lodeiro bij Ajax zit. Ongelooflijk!!! Ik kan het nog steeds niet geloven dat Ajax een speler van Nacional heeft weten over te nemen. |