Auteur
|
Bericht
|
10Oele
Forum berichten: 386
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 11 feb 2010 13:32
|
|
Citaat: Waarom? Waarom zou ik moeten weten hoe wedstrijden in het verleden waren? Die kun je toch niet meer veranderen of wel dan? En ik kan hier gerust ideeën neerzetten over hoe het beter zou kunnen, maar dat lezen ze in Amsterdam toch niet. Ik kan hier alleen m'n mening geven over hoe het nu gaat. Ze moeten het in Amsterdam toch begrijpen, en ze lijken op de goede weg wat mij betreft.
Omdat je dan referentiekader bezit als je je mening geeft.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 11 feb 2010 13:43
|
|
Precies, 100ele.
En hoe komt het waarom het lijkt dat AJAX op de goede weg is? Omdat ze naar het verleden kijken wat daar mis ging. Dus je kunt door te kijken naar het verleden de toekomst veranderen. Anders kun je dat eenvoudigweg niet.
En moeten...je zou het moeten WILLEN. De redenen heb ik al uitgelegd. Waarom denk je dat er uberhaupt een site als http://degoeieouwetijd.nl/ is?
Je geschiedenis kennen is je liefde tonen aan AJAX.
Maar laten we maar weer on-topic gaan.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 11 feb 2010 15:36
|
|
Citaat: Waarom? Waarom zou ik moeten weten hoe wedstrijden in het verleden waren? Die kun je toch niet meer veranderen of wel dan? En ik kan hier gerust ideeën neerzetten over hoe het beter zou kunnen, maar dat lezen ze in Amsterdam toch niet. Ik kan hier alleen m'n mening geven over hoe het nu gaat. Ze moeten het in Amsterdam toch begrijpen, en ze lijken op de goede weg wat mij betreft.
Een mooie gezegde: Geen toekomst zonder verleden.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 11 feb 2010 16:30
|
|
Dan zou AF helemaal niet bestaan ajaxspanje ;)
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Do 11 feb 2010 20:20
|
|
Een mooie gezegde: Geen toekomst zonder verleden.
Je kan het ook zo zien. De behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;)
Ontopic: Hopen dat Lodeiro gevaar vanuit het middenveld weer leven in kan blazen . Ik vind Siem de Jong toch best tegenvallen over een hele wedstrijd gezien. Een paar leuke acties is niet voldoende .
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 17:02
|
|
Citaat: Klopt, hij ''staat sterk op zijn benen''. Hijs taat zijn mannetje wel, maar dat hebben veel Zuid- Amerikanen.
Er is ook ooit eens een Argentijn aangekocht waarvan beweert werd dat hij nooit viel.. Denk dat ik de naam niet hoef te noemen
Volgens mij was Suarez al een duikelaar bij fc Grunn
Als je een vrije trap/strafschop wil uitlokken wil dat niet zeggen dat je je mannetje niet staat. Suárez was en is óók een overlever en hij ''stond'' ook bij FC Groningen ''sterk op zijn benen''.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 20:14
|
|
Dijk:
Citaat: Omdat Lodeiro gewoon een geweldig talent is die je niet kon laten lopen voor die vier miljoen. Ik denk zelf dat Lodeiro als Eriksen samen in een elftal kan spelen omdat ze et spelletje snappen. Daar heb ik bij andere spelersvan Ajax wel is vraagtekens over.
Bertje:
Citaat: Punt is dat Ajax wel veel móet lopen, aangezien we geen (of in ieder geval niet afdoende) spelers hebben die technisch en tactisch zo sterk zijn dat we puur op basis van positiespel de tegenstander kunnen overrompelen.
De middenvelders van Ajax; Eriksen, Lodeiro, Aissati, De Jong, De Zeeuw, Enoh, Lindgren, Gabri.
Naar mijn mening zijn er sowieso vier middelvelders van Ajax qua intelligentie en tactisch van goed niveau, daaronder schaar ik; Eriksen, De Zeeuw, Enoh en Lindgren.
Dan heb je ook nog Lodeiro, wat vinden de kenners van Lodeiro? Is hij in het veld erg dominant, is het een teamspeler, is hij intelligent, zou hij kunnen integreren als een middenvelder binnen het Ajax-systeem? Niet zoals een Emanuelson die het hele middenveld uit evenwicht haalt als linkshalf. Dijk verdenkt Lodeiro dus wel van voetbalverstand.
Het is iets waar Marco bijvoorbeeld ook op hamert: er zit totaal geen lijn en idee in het huidige Ajax spel. Waar ligt dat toch aan, wat denken de kenners? Bertje vindt de spelers dus tactisch van een te laag niveau. Zal het liggen aan buitenspelers die verkeert staan opgesteld? Is het de speelstijl, ligt het aan Pantelic of wordt Suarez veel te belangrijk gemaakt? Het zal ongetwijfeld een combinatie zijn. Het belangrijkste is natuurlijk de oplossing. Wat moet er volgens de kenners veranderen, wat zouden jullie wijzigen?
|
thommy
Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Ma 15 feb 2010 11:39
|
|
Ik denk dat er momenteel gewoon niet genoeg kwaliteit in de selectie zit, veel te veel spelers die nooit een evenwicht kunnen vormen met een De Zeeuw of een Suarez. Daarbij denkik ook dat Jol te weinig hamert op het tacktisch vlak, hier valt nog een boel te winnen. Verder is de basis elf van tegenwoordig niet echt een basis elf die past bij een 4-3-3, geen vleugels, geen echte tien, linksback... Ik vind Pantelic trouwens wel degelijk een goede versterking als je kijkt naar het systeem.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 15 feb 2010 11:58
|
|
De Zeeuw kan een uitstekende teamspeler zijn. Ik heb echter het idee dat Jol, De Zeeuw en Suarez te belangrijk maakt. Volgens mij krijgen ze nauwelijks tactische instructies en plichten, ze mogen het zelf oplossen. Jol zal dit wel bewust doen om te cashen met Suarez in de zomer, ik ben het er alleen niet mee eens. Ik wil het beste elftal zien in plaats van de elf beste spelers.
Maar wat vinden de kenners over het inzicht van Lodeiro, is het een teamspeler?
|
thommy
Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Ma 15 feb 2010 12:11
|
|
Citaat: De Zeeuw kan een uitstekende teamspeler zijn.
Daar had ik eht neit over he ?
Ik bedoel dat spelers als Kennedy nooit een goede balans kunnen maken met Suarez of De Zeeuw, gewoonweg niet genoeg kwaliteit, wanneer je goeie en slechte spelers met elkaar combineert in een elftal, krijg je zeker een scheef evenwicht.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 15 feb 2010 12:57
|
|
Citaat: Naar mijn mening zijn er sowieso vier middelvelders van Ajax qua intelligentie en tactisch van goed niveau, daaronder schaar ik; Eriksen, De Zeeuw, Enoh en Lindgren.
Eriksen is net een dag achttien, Enoh moet z'n inspeelpass drastisch verbeteren en Lindgren zet geen (of amper) druk naar voren. Daarmee kun je dus (nog) geen Ajax-voetbal spelen.
Citaat: Het is iets waar Marco bijvoorbeeld ook op hamert: er zit totaal geen lijn en idee in het huidige Ajax spel. Waar ligt dat toch aan, wat denken de kenners? Bertje vindt de spelers dus tactisch van een te laag niveau. Zal het liggen aan buitenspelers die verkeert staan opgesteld? Is het de speelstijl, ligt het aan Pantelic of wordt Suarez veel te belangrijk gemaakt? Het zal ongetwijfeld een combinatie zijn. Het belangrijkste is natuurlijk de oplossing. Wat moet er volgens de kenners veranderen, wat zouden jullie wijzigen?
Tsja, wat doe je als je met je spelersmateriaal niet het gewenste voetbal kunt spelen? Probeer je het dan toch, met alle gevolgen van dien (slechte resultaten, weer geen CL en dus een nog grotere financiële malaise)? Jol moet én presteren (CL halen) met een groep die kwalitatief niet al te best is en tevens in disbalans is én hij moet saneren (in plaats van investeren, om de groep zo te kunnen samenstellen dat er ook maximaal gepresteerd kan worden). Jol en v/d Boog doen mijns inziens op dit moment dan ook het enige logische: zo spelen dat de kans op CL het grootst is, afscheid proberen te nemen van overbodige spelers en intussen proberen goede spelers voor de toekomst proberen vast te leggen (Lodeiro, jeugd). Natuurlijk gaan er daarbij ook dingen fout, maar het proces is mijns inziens juist.
En dit betekent niet dat we volgend seizoen wél opeens flitsend Ajax-voetbal te zien krijgen. Nee, dat zal nog wel even duren.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 10:14
|
|
Citaat: De Zeeuw kan een uitstekende teamspeler zijn.
Daar had ik het niet over he ?
Ik bedoel dat spelers als Kennedy nooit een goede balans kunnen maken met Suarez of De Zeeuw, gewoonweg niet genoeg kwaliteit, wanneer je goede en slechte spelers met elkaar combineert in een elftal, krijg je zeker een scheef evenwicht.
Zowiezo is het moeilijk om met Suarez een goede veldbezetting te hebben en een evenwichtig team samen te stellen als je de wens hebt om 4-3-3 te spelen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 10:18
|
|
Citaat:
Zowiezo is het moeilijk om met Suarez een goede veldbezetting te hebben en een evenwichtig team samen te stellen als je de wens hebt om 4-3-3 te spelen.
Tja, daar moeten we nou eenmaal meeleven aangezien de "aanvallers" die de afgelopen jaren gekocht zijn: Suarez, Sulejmani, Cvitanich, niet echt spitsen zijn voor een drie spitsen systeem maar eerder voor twee.. Net Pantelic vind ik wel een 4-3-3 spits, centraal, aanspeelpunt, goed met de rug naar de goal toe.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 22:23
|
|
Citaat:
Tja, daar moeten we nou eenmaal meeleven aangezien de "aanvallers" die de afgelopen jaren gekocht zijn: Suarez, Sulejmani, Cvitanich, niet echt spitsen zijn voor een drie spitsen systeem maar eerder voor twee.. Net Pantelic vind ik wel een 4-3-3 spits, centraal, aanspeelpunt, goed met de rug naar de goal toe.
Ik zou het nog geen eens zo'n gek idee vinden om Suarez-Pantelic-Suk samen te laten spelen als een 3spitsensysteem . Het flanken werkt toch voor geen ene meter. Zelfs v.d Wiel trekt vaker naar binnen tegenwoordig. En met Lodeiro kan je toch wat dieptepasses verwachten
Suk is misschien voorbarig, maar voor m'n gevoel is hij wel constante dreiging. Misschien leuk om is te proberen tegen Vitesse bijvoorbeeld.
|
svvenn
Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 22:50
|
|
Citaat: Naar mijn mening zijn er sowieso vier middelvelders van Ajax qua intelligentie en tactisch van goed niveau, daaronder schaar ik; Eriksen, De Zeeuw, Enoh en Lindgren.
Eriksen is net een dag achttien, Enoh moet z'n inspeelpass drastisch verbeteren en Lindgren zet geen (of amper) druk naar voren. Daarmee kun je dus (nog) geen Ajax-voetbal spelen.
Citaat: Het is iets waar Marco bijvoorbeeld ook op hamert: er zit totaal geen lijn en idee in het huidige Ajax spel. Waar ligt dat toch aan, wat denken de kenners? Bertje vindt de spelers dus tactisch van een te laag niveau. Zal het liggen aan buitenspelers die verkeert staan opgesteld? Is het de speelstijl, ligt het aan Pantelic of wordt Suarez veel te belangrijk gemaakt? Het zal ongetwijfeld een combinatie zijn. Het belangrijkste is natuurlijk de oplossing. Wat moet er volgens de kenners veranderen, wat zouden jullie wijzigen?
Tsja, wat doe je als je met je spelersmateriaal niet het gewenste voetbal kunt spelen? Probeer je het dan toch, met alle gevolgen van dien (slechte resultaten, weer geen CL en dus een nog grotere financiële malaise)? Jol moet én presteren (CL halen) met een groep die kwalitatief niet al te best is en tevens in disbalans is én hij moet saneren (in plaats van investeren, om de groep zo te kunnen samenstellen dat er ook maximaal gepresteerd kan worden). Jol en v/d Boog doen mijns inziens op dit moment dan ook het enige logische: zo spelen dat de kans op CL het grootst is, afscheid proberen te nemen van overbodige spelers en intussen proberen goede spelers voor de toekomst proberen vast te leggen (Lodeiro, jeugd). Natuurlijk gaan er daarbij ook dingen fout, maar het proces is mijns inziens juist.
En dit betekent niet dat we volgend seizoen wél opeens flitsend Ajax-voetbal te zien krijgen. Nee, dat zal nog wel even duren.
Jij verwoord precies hoe ik erover denk.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 10:37
|
|
Citaat:
Ontopic: Hopen dat Lodeiro gevaar vanuit het middenveld weer leven in kan blazen . Ik vind Siem de Jong toch best tegenvallen over een hele wedstrijd gezien. Een paar leuke acties is niet voldoende .
Het benieuwt mij met welke intentie Lodeiro gehaald is. Het is een onverwachte meevaller dat De Jong en Eriksen zich redelijk sterk manifesteren, want anders hadden we uitsluitend de zwak-presterende Aissati gehad om de rol van creatieve middenvelder te vertolken. Zou dit, naast de concrete concurrentie voor het kopen van Lodeiro, de reden geweest om Lodeiro te halen?
Eriksen is een toptalent in die zin dat hij mentaal ijzersterk oogt. Dit is naar mijn mening één van de factoren die het verschil tussen tussen een talent en een supertalent kenmerkt. Ik geloof dan ook dat de kansen van een terugval bij Eriksen beperkt zijn en dat hij volgend seizoen (zo niet eerder) een basisplaats zal bemachtigen.
Maar waar? Als hij de positie van creatieve middenvelder op zich mag nemen, dan betekent dit dat Lodeiro uitsluitend de links-half positie kan bezetten. Hij schijnt daar zeer goed uit de voeten te kunnen, maar kan hij met zijn fysieke kracht niet beter op tien spelen? Eriksen is enorm technisch, maar dat schijnt Lodeiro ook te zijn. Komt de keuze uiteindelijk aan op in- en overzicht?
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 11:34
|
|
Citaat: Het benieuwd mij met welke intentie Lodeiro gehaald is. Het is een onverwachte meevaller dat De Jong en Eriksen zich redelijk sterk manifesteren, want anders hadden we uitsluitend de zwak-presterende Aissati gehad om de rol van creatieve middenvelder te vertolken. Zou dit, naast de concrete concurrentie voor het kopen van Lodeiro, de reden geweest om Lodeiro te halen? Ik denk dat de intentie om Lodeiro te halen omdat het een toptalent is. Niet alleen binnen Ajax noemt hem een erg goede speler, maar ook Brands van AZ noemt hem een fantastische speler. Ook in Engeland zijn ze zeer positief over hem. Daarbij was de prijs heel goed te doen als je kijkt naar andere transfers waar de prijs/talent veel duurder uitslaat.
Citaat: Eriksen is een toptalent in die zin dat hij mentaal ijzersterk oogt. Dit is naar mijn mening één van de factoren die het verschil tussen tussen een talent en een supertalent kenmerkt. Ik geloof dan ook dat de kansen van een terugval bij Eriksen beperkt zijn en dat hij volgend seizoen (zo niet eerder) een basisplaats zal bemachtigen. Ik zie Eriksen zelf wel een tegenslag krijgen volgend jaar. Nu is het allemaal mooi wat die tot nu toe doet, maar volgend jaar moet Eriksen ook zijn talent bevestigen en daarbij zal die dan ook mindere wedstrijden spelen.
Citaat: Maar waar? Als hij de positie van creatieve middenvelder op zich mag nemen, dan betekent dit dat Lodeiro uitsluitend de links-half positie kan bezetten. Hij schijnt daar zeer goed uit de voeten te kunnen, maar kan hij met zijn fysieke kracht niet beter op tien spelen? Eriksen is enorm technisch, maar dat schijnt Lodeiro ook te zijn. Komt de keuze uiteindelijk aan op in- en overzicht? Ik zie op dit moment Eriksen liever op het middenveld zoals die afgelopen Zondag speelde. Op die plaats word die meer betrokken in het spel dan op de nummer tien positie waar die soms te afwezig is in de wedstrijden bij de A1 en ook de wedstrijd tegen Nac uit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 18:26
|
|
Als Nicolás nu ook eens de kans krijgt om een hele wedstrijd te mogen spelen, kunnen jullie zien wat voor een topper het is.
Lees dit bv maar eens van ssvoogel, een echte kenner:
Lodeiro is een geweldig talent die het beste te vergelijken is met van der Vaart. Klein, snel, technisch goed, balvast, hard schot, linksbenig en als linkshalf beter dan op 10. Lodeiro kan Ajax naar prijzen schieten en in mijn ogen is deze transfer beter dan die van Suarez. Het bedrag is een schijntje en kwalitatief ontlopen ze elkaar totaal niet.
We zullen het zien. Ik heb Lodeiro al 2 jaar lang wekelijks zien spelen en ben helemaal verkocht aan deze geweldige voetballer. Net als Sebastian Coates en Nicolas Otamendi van Velez in Argentinie trouwens.
|
Empulse
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 18:35
|
|
Coates heeft vorige zomer in de belangstelling gestaan, is alleen nooit geconcretiseerd. Ik heb veel goeds over hem gehoord, maar huidige Amsterdamse interesse bestaat er volgens mij niet meer.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 18:43
|
|
Coates is toch naar Porto gegaan en mag daar al weer weg toch?
Lodeiro is op dit moment niet zeker van een basisplaats, maar dat is niet zo raar. Hij moet natuurlijk nog wennen aan Ajax, Amsterdam en Nederland. Komt bij dat De Jong en Eriksen op dit moment gewoon goed spelen en er geen reden is om deze te wisselen. Desalniettemin had ik wel verwacht dat Lodeiro van een dusdanig niveau is dat hij heel makkelijk in te passen zou zijn. Maargoed, hij is nog jong en heeft absoluut veel talent, dus komt wel goed.
|
Empulse
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 19:06
|
|
Nee hoor, die speelt nog bij Nacional, Prediger verkaste naar Porto, maar is nu al weer terug?! Wat dat betreft hadden ze wel een 'package deal' mogen maken van Lodeiro en Coates.
Kost volgens Transfermarkt slechts E450.000,-, maar in werkelijkheid zal dat wel over de miljoen zijn.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 19:22
|
|
Het is jammer dat de samenwerking tussen Ajax en Nacional spaak is gelopen want anders hadden ze dat soort talenten in de toekomst makkelijk over kunnen nemen. Misschien kan Ajax alsnog samen gaan werken met Nacional maar Coates zelf zou ik op dit moment niet halen. Ajax heeft met Alderweireld een speler die maar anderhalf jaar ouder is en erg veel potentieel heeft.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 19:43
|
|
Citaat: Nee hoor, die speelt nog bij Nacional, Prediger verkaste naar Porto, maar is nu al weer terug?! Wat dat betreft hadden ze wel een 'package deal' mogen maken van Lodeiro en Coates.
Kost volgens Transfermarkt slechts E450.000,-, maar in werkelijkheid zal dat wel over de miljoen zijn.
Prediguer zit toch bij River Plate?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 19:51
|
|
Citaat: Nee hoor, die speelt nog bij Nacional, Prediger verkaste naar Porto, maar is nu al weer terug?! Wat dat betreft hadden ze wel een 'package deal' mogen maken van Lodeiro en Coates.
Prediguer zit toch bij River Plate?
No
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 19:52
|
|
Prediguer is door FC Porto verhuurd aan Boca Juniors nadat hij niet aan spelen toe kwam.
|