Auteur
|
Bericht
|
Dijk
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 16 jan 2010 16:51
|
|
Citaat: Dat is dus hartstikke dom: 'Oh, hij kost meer als 15 miljoen, dus hij moet de volle kans krijgen zolang die bij Ajax speelt.' Accepteer gewoon het feit dat het een miskoop is geweest. Een resultaat van slecht onderhandelen. Laten we maar meteen die niet goed presteert meteen voordoen als miskoop en er niet meer in hem durven investeren. Jol pakt wat mijn betreft het probleem met Sulejmani goed aan. Door hem wat minder in de picture te zetten en hard te werken aan zijn problemen.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Za 16 jan 2010 16:57
|
|
Citaat: Dat is dus hartstikke dom: 'Oh, hij kost meer als 15 miljoen, dus hij moet de volle kans krijgen zolang die bij Ajax speelt.' Accepteer gewoon het feit dat het een miskoop is geweest. Een resultaat van slecht onderhandelen. Laten we maar meteen die niet goed presteert meteen voordoen als miskoop en er niet meer in hem durven investeren. Jol pakt wat mijn betreft het probleem met Sulejmani goed aan. Door hem wat minder in de picture te zetten en hard te werken aan zijn problemen.
Investeren? Ik vind een investering van 16 miljoen een hele grote gok. En ik denk gewoon dat het een hele hele hele slechte was. Een investering die anderhalf jaar NIKS presteert in het eerste. Ja, tegen vermoeide WHC verdedigers. Tegen amateurs!!!
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Za 16 jan 2010 17:00
|
|
Citaat: Tja wie nooit fit is, zal nooit een meerwaarde worden. Sulejmani daar heb ik ook een hard hoofd in maar gezien zijn aankoopbedrag wil ik hem niet meteen afschrijven en hoop ik dat het met hem nog goed gaat komen. Die hoop begint echter steeds meer op ijdele hoop te lijken........
Dat is dus hartstikke dom: 'Oh, hij kost meer als 15 miljoen, dus hij moet de volle kans krijgen zolang die bij Ajax speelt.' Accepteer gewoon het feit dat het een miskoop is geweest. Een resultaat van slecht onderhandelen.
Waar zie je staan dat ik vind dat hij 'de volle kans moet krijgen'? Eerst lezen voor je antwoord geeft.........
Bij Sulejmani zie je, net als destijds bij Zlatan, dat hij absoluut iets heeft en gewoon een zeer talentvol jong is wat mooie dingen kan laten zien. Die wisselvalligheid en dat koppie omlaag, dat moet eruit maar dat kunnen die jongens niet altijd zelf. Dat heeft ook met de entourage rondom zo'n jongen te maken en met het verwachtingspatroon. Ik geef het je te doen als jonge jongen, om voor zo'n megabedrag van club te veranderen waar men meteen wonderen van je verwacht terwijl jij eigenlijk nog tijd nodig hebt. Als Zlatan 3 miljoen gekost had dan had die jongen nooit zolang in het Ajax shirt gespeeld. Vond jij Zlatan na 1,5 jaar ook he-le-maal niks? Ik herken in beide een pure voetballer en een liefhebber waarbij je in hun Ajax jaren kon/ kunt zien dat ze absoluut talent genoeg hebben om een meerwaarde te worden. Bij Zlatan is het er uiteindelijk ook uit gekomen wat ik in hem zag en ik heb nog steeds een vleugje hoop dat dat bij Micky ook gaat komen.
Nu wil ik Zlatan en Sulejmani niet in alles vergelijken maar het zijn beiden jonkies die voor een sky high bedrag gehaald zijn en beide waren in hun eerste 1,5 jaar nogal controversieel. De voetbalwereld is nou eenmaal zo dat een grote aankoop 9 van de 10x meer krediet heeft of je dat nou leuk vind of niet.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 17:00
|
|
Ajax wil een samenwerkingsverband met Nacional uit Uruguay, de voormalige club van Suarez en de huidige club van Lodeiro
ajax.netwerk.to
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 17:03
|
|
En in ruil daarvoor krijgt Ajax Lodeiro goedkoper?
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 17:05
|
|
Nacional-voorzitter zou vandaag bij AZ zijn voor contractbesprekingen dus verwacht van niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 17:44
|
|
Nacional is de laatste jaren wel in het nieuws om haar talenten, Ajax werd afgelopen zomer ook al in verband met Coates gebracht die - niet toevallig - ook bij Nacional speelt. Een zomer ervoor werd Ajax in verband gebracht met Urretaviscaya die ook in Uruguay speelde en die toen later naar Benfica ging.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 17:48
|
|
Citaat: Nacional is de laatste jaren wel in het nieuws om haar talenten, Ajax werd afgelopen zomer ook al in verband met Coates gebracht die - niet toevallig - ook bij Nacional speelt. Een zomer ervoor werd Ajax in verband gebracht met Urretaviscaya die ook in Uruguay speelde en die toen later naar Benfica ging.
Ze hebben in ieder geval gemeen dat ze nu niet bij Ajax spelen
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 18:08
|
|
Uretta zou voor Ajax wel goed van pas zijn gekomen. Die vind ik qua talent niet minder dan Reimond Manco. Passeren beide makkelijk. Beter dan een boter noch vis speler als Urby.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 18:30
|
|
Benifca heeft hem weer terugverhuurd als ik me niet vergis. Ook daar een parralel met Manco.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 18:37
|
|
Klopt. Verhuurd aan Penarol. Net als Manco is het een schriel mannetje. Maar goed, hij had geen misselijke concurrentie bij Benfica.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 21:26
|
|
Citaat: Benifca heeft hem weer terugverhuurd als ik me niet vergis. Ook daar een parralel met Manco.
Ik weet niet zeker of ik je begrijp, maar Urretavizcaya kwam van River Plate (Uru) en werd verhuurd aan Peñarol.
Nacional heeft een goede opleiding en is een instituut in Zuid-Amerika.
Citaat: El holandés Ajax se interesó formalmente por el traspaso del uruguayo Lodeiro
Por Agencia EFE – hace 4 horas
Montevideo, 17 ene (EFE).- El equipo holandés Ajax le salió al paso a su compatriota AZ Alkmaar en la búsqueda de contratar al centrocampista internacional uruguayo Nicolás Lodeiro, del Nacional de Montevideo y nueva figura de la selección de su país.
El presidente del Nacional, Ricardo Alarcón y el también directivo Alex Saúl, viajaron a Holanda debido al interés de Alkmaar por la contratación de Lodeiro.
"Hay interés real por la contratación de Lodeiro, de lo contrario no hubiéramos viajado hasta Amsterdam", afirmó Alarcón en declaraciones al diario "El Observador" de Montevideo.
La semana anterior directivos del AZ Alkmaar, actual campeón holandés, estuvieron en Montevideo y señalaron su interés concreto en el concurso de Lodeiro.
Los directivos del Nacional negocian con los del Ajax un acuerdo de intercambio de futbolistas juveniles y durante las conversaciones el equipo holandés también se interesó por el concurso del técnico centrocampista.
En el Ajax juega el delantero uruguayo Luis Suárez, ex futbolista del Nacional, integrante de la selección uruguaya y que recomendó a los directivos del club que observaran a Lodeiro.
Mañana Alarcón y Saúl se reunirán con los directivos del AZ Alkmaar.
El Nacional pretende 7 millones de dólares libres por los derechos federativos de Lodeiro y, según trascendió, este último equipo holandés estaría dispuesto a pagar 5 millones.
Lodeiro, de 20 años, fue figura y capitán de la selección uruguaya sub'20 en el mundial de Egipto del pasado año.
Sus buenas actuaciones lo catapultaron a la selección absoluta. Convocado por primera vez para la repesca Sudamérica-Concacaf frente a Costa Rica, fue titular en los dos partidos, (victoria uruguaya por 1-0 en San José y empate 1-1 en Montevideo), que le dieron a los celestes su boleto para la Copa del Mundo de Sudáfrica 2010.
http://www.google.com/hostednews/epa/ar ... ZTveDMd--Q
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 21:33
|
|
Zit nog een behoorlijk gat tussen vraag en aanbod. Op zich heeft AZ Celso Ortiz al. Ook een linksbenige middenvelder. Op welke positie wil je Lodeiro uitspelen? Ik neem aan dat zo'n jongen niet voor de bank komt. Na de WK is die natuurlijk onhaalbaar. Voor welke Nederlandse club dan ook.
Overigens heeft Ajax ook een bod op hem gedaan. De president van Nacional was gisteravond in Amsterdam om met de clubleiding van Ajax te praten. Het aanbod van Ajax voldeed niet aan de vraag van wat Nacional wilde zien. Eigenlijk willen ze hem niet verkopen, mits er een club bereid is om aan de prijs van 7 miljoen dollar te voldoen.
Citaat: Mercado: Lodeiro se acerca al Ajax, pero aparece en escena el Manchester United
El presidente de Nacional se encuentra en Amsterdam negociando con sus pares del Ajax. Existen grandes chances de que el volante emigre ya mismo.
Cada vez son más grandes las chances de que Nicolás Lodeiro no continúe en Nacional.
Si bien hace algunos días fue el AZ Alkmaar holandés el que abrió el fuego de ofertas concretas a la directiva tricolor, ahora es el Ajax de Amsterdam el que está muy cerca de llegar a un acuerdo para quedarse con la joven estrella.
El presidente de Nacional Ricardo Alarcón se reunió en la capital holandesa con sus pares del Ajax el sábado a la tarde, y si bien no se cerró la operación, la diferencia entre lo que ofrecen unos y lo que piden otros, no es tan grande.
Es más, los dirigentes tricolores confían en que volverán a Montevideo con un acuerdo entre manos, muy beneficioso para las arcas del club.
La directiva no quería deshacerse del jugador en este momento, salvo ante una oferta irrechazable. El jugador solo pedía tener continuidad, fuera donde fuera, y al parecer el técnico Martin Jol está dispuesto a ofrecerle un rol determinante en su Ajax.
Mientras tanto, en Montevideo llegó una llamada de un agente búlgaro solicitando una reunión con Alarcón en Amsterdam, ya que, según asegura el diario El País, tiene entre manos una oferta muy importante de la Premier League.
Concretamente, el representante afirma que Sir Alex Ferguson pidió a Nicolás Lodeiro para el Manchester United, y que el club británico estaría dispuesto a desembolsar 8 millones de dólares para hacerse con el jugador.
Lodeiro fue titular el viernes en el primer partido del año, donde Nacional derrotó a Peñarol por penales en una nueva edición del clásico del fútbol uruguayo, válido por la amistosa Copa Bimbo.
Bron
|
Benji
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 23:05
|
|
http://www.quenonino.com.uy/quenonino/tabid/37/idNoticia/13678/Nacional/Default.aspx
Nog een zeer recent artikel over Lodeiro waarin de vice-president van Nacional aangeeft dat de onderhandelingen met Ajax soepel verlopen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 23:49
|
|
Als-ie komt is het wel definitief exit voor Aissati en de Jong. Is niet erg. Doorselecteren, dat is wat Ajax moet.
|
Peter79
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 08:50
|
|
Vanochtend op Radio 538 in 'Evers staat op' bracht nieuwslezer/ mediavolger Henk Blok dat Ajax in verregaande onderhandeling is met Lodeiro. Zijn bron zal wel een of andere ochtendkrant zijn aangezien hij daar vooral zijn nieuws vandaan haalt.
|
Benji
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 09:01
|
|
http://www.ovaciondigital.com.uy/100118/futnac-466114/futbolnacional/de-lodeiro-se-habla-hoy
Bestuursleden van Nacional zijn gister ook wezen kijken bij Nac-Ajax, vandaag gaan ze verder met onderhandelen.
|
Peter79
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 09:42
|
|
Citaat: Als-ie komt is het wel definitief exit voor Aissati en de Jong. Is niet erg. Doorselecteren, dat is wat Ajax moet.
Tja De Jong komt qua techniek en handelingssnelheid toch veel tekort voor het niveau waar Ajax heen moet willen. Aisatti is mijns inziens wel een waardevolle speler en met 11 man word je natuurlijk ook geen kampioen.
Kun jij wellicht iets meer vertellen over Lodeiro? Wat vor type speler is het? Wat zijn de sterke en zwakke punten? Mocht het al in een topic beschreven zijn, dan is mij dat helaas ontgaan.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 10:18
|
|
Iemand een idee of Lodeiro ook linkshalf kan spelen? Wellicht dat hij voor die positie word gehaald en willen ze straks weer naar de 4-3-3 toe?
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 10:44
|
|
Citaat: Ajax stevent dit jaar af op een record verlies van circa 15/20 miljoen euro dan moet je nodig deze winterstop nog meer uitgeven dan er binnenkomt.
Hoe weet je dit?
Er staat vandaag in De Pers dat er intern gesuggereerd wordt dat Ajax afstevent op een megaverlies van 20 miljoen euro.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 11:48
|
|
Citaat: Ajax stevent dit jaar af op een record verlies van circa 15/20 miljoen euro dan moet je nodig deze winterstop nog meer uitgeven dan er binnenkomt.
Hoe weet je dit?
Er staat vandaag in De Pers dat er intern gesuggereerd wordt dat Ajax afstevent op een megaverlies van 20 miljoen euro.
Dus De Pers suggereert dat er intern gesuggereerd wordt dat Ajax op een verlies afstevent?
Al geloof ik best dat ze heel erg op moeten passen bij Ajax dat dat gaat gebeuren. Met zo'n salarishuis en de tegenvallende resultaten (qua kampioenschap en géén CL).
Dat megaverlies zal natuurlijk wel zijn als er:
1. weinig wijzigingen zijn in het salarishuis (dus weinig spelers kunnen wegdoen).
2. Spelers niet verkocht worden. Bijv. Suarez zal 30 miljoen minimaal opleveren waardoor dat verlies dus weer wegvalt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 11:54
|
|
Maar goed, Suarez zal er een positief getal van maken.
Met de verkoop van Suarez, Urby en de aflopende contracten van Luque, Martina, Ogararu, Pantalic en Rommedahl daalt het salarishuis erg hard.
Dus kunnen we in de zomer invensteren.
Ik hoop vooralsnog dat Stekelenburg keeper van Nederlands Elftal wordt en een prima WK gaat keepen. Kunnen we hem verkopen en Romero halen.
Verder nog een Linksback, Controlerende middenvelder die de lijnen uitzet en een rechtsbuiten die meeverdedigd.
Obradovic en Schaars blijven 2 hele interessante spelers, maar of ze haalbaar zijn, ik weet het niet. Vooral Obradovic lijkt mij zeker nog haalbaar bij de nummer 19 van Spanje.
Als we ook nog enkele spelers kunnen loodsen, als Oleguer, Wielaert, Sno, Kennedy kunnen we nog wat breedte-aankopen doen. Chadli zou een interessante optie voor de aanval zijn.
Zou voor mij een goed elftal zijn:
Romero, Obradovic, Verthongen, Alderweireld, V/D Wiel, Enoh, Schaars (Lodeiro), De Zeeuw, Eriksen, Sulejmani, Castillion
De talentvolle jeugd laten doorstromen als Boilosen en Josefzoon.
Verder mag Raiola ons aan een extra verdediger helpen.
Hoe is Lodeiro? Wat zijn, zijn kwaliteiten?
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 11:59
|
|
Citaat: Vanochtend op Radio 538 in 'Evers staat op' bracht nieuwslezer/ mediavolger Henk Blok dat Ajax in verregaande onderhandeling is met Lodeiro. Zijn bron zal wel een of andere ochtendkrant zijn aangezien hij daar vooral zijn nieuws vandaan haalt.
Zal het AD zijn. Die melden op de voorpagina dat Lodeiro op weg is naar Ajax.
|
Peter79
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 12:28
|
|
Citaat: Vanochtend op Radio 538 in 'Evers staat op' bracht nieuwslezer/ mediavolger Henk Blok dat Ajax in verregaande onderhandeling is met Lodeiro. Zijn bron zal wel een of andere ochtendkrant zijn aangezien hij daar vooral zijn nieuws vandaan haalt.
Hmm oke, dan lees ik dat bij thuiskomst vanavond dus. Het AD heeft een kundige sportredactie die vaak welingevoerd is. Ben benieuwd.......
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Ma 18 jan 2010 12:31
|
|
Hmm oke, dan lees ik dat bij thuiskomst vanavond dus. Het AD heeft een kundige sportredactie die vaak welingevoerd is. Ben benieuwd.......
Zeker de laatste tijd bij Ajax. Meestal beter ingevoerd en vooral sneller nieuws dan de Telegraaf.
Wat zijn precies de kwaliteiten van Lodeiro? Aanvallend met scorend vermogen lees ik, maar is het fysiek ook nog wat (lengte?)?
|