Auteur
|
Bericht
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 00:06
|
|
Zag net bij Studio Voetbal een spandoek voorbij komen met: "Lodeiro is van ons".
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 00:07
|
|
Stond er nou Lodoero of lag dat aan mij?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 00:37
|
|
Geen idee, volgens mij gewoon Lodeiro. Anyway, ik zag de humor er wel van in.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 01:08
|
|
Net ook weer aangegeven door Jol dat er bij Ajax vijf positieve scoutingsrapporten lagen over Lodeiro.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 07:21
|
|
Citaat: Net ook weer aangegeven door Jol dat er bij Ajax vijf positieve scoutingsrapporten lagen over Lodeiro.
En dat hij uitvoerig is bekeken door zijn personal scout Hans van der Zee.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 08:00
|
|
Citaat: Stond er nou Lodoero of lag dat aan mij?
Er stond wel Lodeiro, maar op eens of andere manier was de ''i'' niet ingekleurd.. Beetje vaag vond ik ook.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 11:33
|
|
Citaat: Stond er nou Lodoero of lag dat aan mij?
Nee, het stond er wel goed. Het hing de hele tweede helft bij de F-side en bij opkomst van de spelers aan het begin.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 19:27
|
|
http://www.vi.nl/WebTV/WebTV-Clubwatcher/175407/VI-Clubwatcher-Lodeiro-wilde-per-se-naar-Amsterdam.htm
Interessante info:
Lodeiro is voor 3,5 miljoen gehaald. Ajax betaalt in termijnen. Nacional ontvangt een percentage van een volgende transfer.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 20:26
|
|
Een samenwerkingverband samen met een iets hoger transferbedrag had ik toch liever gezien. Dit is enkel op korte-termijn voordelig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 27 jan 2010 13:51
|
|
Voorpagina:
Citaat: Silva: "Lodeiro is precies wat Ajax nodig heeft"
--------------------------------------------------------------------------------
Datum post: 27-01-10 13:49 - Gepost door: 343 - Bron: Sportweek.nl - Aantal keer bekeken: 2 - Aantal reacties: 0
Bruno Silva (foto) is ervan overtuigd dat Ajax een gouden slag heeft geslagen met het inlijven van zijn landgenoot Nicolas Lodeiro, zo vertelt hij in de nieuwe Sportweek.
“Aan Lodeiro gaat Ajax veel plezier beleven,” zegt de rechtsback die door Ajax is uitgeleend aan Internacional. “Hij is een typische nummer tien met een goed linkerbeen, een sterke dribbel, goede pass en hij werkt keihard. Hij behoort tot de drie grootste talenten van Zuid-Amerika. Hopelijk past hij zich snel aan, dan kan hij Ajax nog terugbrengen in de titelstrijd.”
Silva wijst op de mentale kracht van Lodeiro. “Als het slecht gaat, staat hij op. Dan wil hij alle ballen hebben. Hij is nooit bang, nooit nerveus, een echte kerel. Precies het type dat Ajax nodig heeft. Tijdens de play offs tegen Costa Rica speelde hij alsof hij al jaren meedeed. Hij kan wat Honda kan, maar is veel actiever, veel bezetener.”
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 27 jan 2010 14:29
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=nMjc2X0m4pI
filmpje.
Je kan in het filmpje ook al zien dat hij een goede techniek heeft. Manier van kappen, schieten, passen.
Ben echt benieuwd naar deze jongen!
|
Nr.10
|
Geplaatst: Wo 27 jan 2010 14:59
|
|
Zo'n winnaar in de plaats van Aissati of De Jong is natuurlijk een 100% verbetering. Aissati en De Jong zijn slappelingen.
Het middenveld; 'Lodeiro, Enoh, De Zeeuw' heeft echte winnaarsmentaliteit, die slag ga je op het middenveld niet snel verliezen. Bovendien drie spelers die technisch goed onderlegd zijn, behoorlijk all-round ook. Zeker in het hedendaagse voetbal waarin de ruimtes kleiner worden en waarin de middenvelders all-round moeten zijn om te functioneren, kijk maar naar de succesvolle ploegen van dit moment.
Hopelijk hoeft Enoh zich in de toekomst niet te beperken tot enkel het verdedigen, aan het begin van het seizoen viel hij nog op door zijn mooie passjes en het wegdraaien van de tegenstander. Naast deze basis heb je ook goede vervangers; Lindgren, Anita, Aissati en Eriksen
De tactische en culturele aanpassingen zullen het grootste struikelblok vormen, het is al zo vaak bewezen dat Zuid-Amerikanen zich hier niet ontwikkelen en kunnen aanpassen. Met drie middenvelders spelen is andere koek, hopelijk is het een slimme jongen die het wel in zich heeft, Suarez is een voorbeeld van een speler die tactisch zwak is.
Het lijkt mij een dynamische en doelgerichte speler die kan afwerken. Op dit punt wordt Pantelic als aanspeelpunt nog belangrijker dan hij al was: nu heeft Ajax een scorende en aansluitende middenvelder er bij. Nu dus Lodeiro in de rol van Pranjic...
Zoals JariLitmanen10 al eens opmerkte: 'linksbacks verkopen goed in Europa.' Het lijkt mij ook een goed plan om Emanuelson links achterin te plaatsen. De hoop op het kampioenschap is verloren, laten we dan ook maar kijken wat voor vlees we nou in de kuip hebben met Sulejmani.
Sulejmani, Pantelic, Suarez;
Lodeiro, Enoh, De Zeeuw;
Emanuelson, Vertonghen, Aldereweireld, Wiel;
Stekelenburg.
Als er nog geld over is zou ik Boularouhz huren met een optie op koop.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 27 jan 2010 15:08
|
|
Ik denk dat ze Lodeiro meer als 10 zullen gebruiken in een 4-4-2.
Ook verwacht ik dat de komst van Lodeiro (of hij nou op 10 of linkshalf gaat spelen) ten goede kan/zal komen voor Mickey.
Eindelijk een speler achter/naast hem die hem ook echt kan lanceren.
Op dit moment heb ik namelijk de hoop in Mickey voor 'n groot deel opgeven (maar zal hem altijd blijven steunen, voordat mensen dat zeggen haha ).
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 27 jan 2010 15:18
|
|
Sorry, nr10 maar ik zou dan eerder Marvin Zeegelaar de kans geven. Van hem weet je zeker dat het veld altijd breed gehouden word en zo kan er meer ruimte ontstaan in het centrum. Ook heeft Zeegelaar nog echt de drive, en Mickey durft niet eens meer volledig te schieten. Tsja, dan moet je eieren voor je geld kiezen.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 14:11
|
|
Citaat: Sorry, nr10 maar ik zou dan eerder Marvin Zeegelaar de kans geven. Van hem weet je zeker dat het veld altijd breed gehouden word en zo kan er meer ruimte ontstaan in het centrum. Ook heeft Zeegelaar nog echt de drive, en Mickey durft niet eens meer volledig te schieten. Tsja, dan moet je eieren voor je geld kiezen.
Ach ja, over Zeegelaar zijn de meningen verdeeld;
Citaat: Dit seizoen zeker niet. Volgend seizoen denk ik net als Zeegelaar af en toe bij de selectie. Seizoen daarna moet hij er staan. Moet nog wel werken aan een aantal dingen, zoals zijn duelkracht, schot, de eindpass/voorzet kan beter en meer, zelf scoren.
Citaat: Jammergenoeg niet goed. Te veel afwezig, slechts een goede actie en goede voorzet. Er mislukte vandaag veel en werd terecht gewisseld. Kan gebeuren en zeker als je prima tegenstander treft.
Citaat: Van Zeegelaar ben ik niet echt overtuigd. Het is wel een goede speler, maar het is zo wisselvallig als iets bij Zeegelaar. Vorig jaar in de A1 wisselde super wedstrijden af met hele matige wedstrijden. Het basis niveau van Zeegelaar moet verder omhoog.
Citaat: Eh? Je bedoelt toch zeker Zeegelaar mag ik hopen? Als er iemand onrechtvaardig van een basisplaats af wordt gehouden, is het de Amsterdammer wel.
Sulejmani is nog steeds snel, hij wordt alleen nooit meer de diepte in gestuurd. Dat heeft te maken met meerdere factoren; voetbalintelligentie, geen spelers die hem de diepte sturen en een tegenstander die zich helemaal inpakt als Ajax de bal heeft.
Het gebrek aan voetbalintelligentie is bij Sulejmani schrijnend om te zien, hij snapt er helemaal niets van. Toch is het wel een speler met een geweldige techniek en hij heeft nog steeds snelheid, dat heeft hij echt nog wel. Vooral bij Jong Ajax toont hij dat aan. Daarnaast heeft hij redelijk wat rendement, hij scoort makkelijk. Sulejmani komt niet het best tot zijn recht als linksbuiten, maar met een Suarez en een Sulejmani loop je weer in een trechter. Aan de andere kant kunnen Van der Wiel en Emanuelson dan weer over de vleugels opstomen. Keuzes.
Als we dan naar Zeegelaar kijken dan zien we dat hij ook talent heeft, maar ook in dit geval een speler die ruimte nodig heeft, een speler die de kaats aan moet gaan om vervolgens de diepte ingestuurd te worden. Qua voetbalintelligentie weet ik niet hoe het bij Zeegelaar zit. Hij heeft wel als voordeel dat hij zijn hele leven al als een buitenspeler heeft gespeeld, hij snapt het spelletje zeker zoals jij al zegt: hij kan het veld breed houden. Inderdaad, laat hem niet bij het doel komen want op doel schieten kan hij totaal niet, rendement van niks.
Dan heb je ook nog ene Manucharyan, het verguisde talent dat het nooit heeft kunnen waarmaken. Qua techniek en snelheid zit het alweer goed, net als bij Zeegelaar en Sulejmani. Wat toch als een paal boven water staat is het beperkte mentale aspect, deze jongen heeft in vijf jaar nog niet kunnen imponeren. Een speler met zijn kwaliteiten zou toch echt meer indruk achter moeten laten, gebrek aan mentaliteit. Ook ging het gerucht dat hij zijn blessures zou simuleren, nou dan heb je toch niks te zoeken hier in Amsterdam? Pushkin steekt meermaals de loftrompet maar ik ben nog niet overtuigd, het is aan Manucharyan om ons nou eindelijk eens te overtuigen.
Oké, we hebben dus drie linksbuitens tot onze beschikking waarvan we niet weten of we er mee door willen gaan; Sulejmani, Zeegelaar en Manucharyan. Het lijkt mij dan verstandig om te kijken wat voor vlees we dan in de Kuip hebben voor het aanstaande seizoen, dit seizoen worden we toch geen kampioen. Ik blijf er bij dat we Emanuelson linksback moeten opstellen zodat de linksbuiten positie open blijft. Nu hebben we eindelijk een speler ala Pranjic, laten we kijken welke spelers geschikt zijn, indien ze alle drie falen dan moet je je in de zomer versterken.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 14:17
|
|
Ik vind dat Lodeiro een klasse beter is dan Pranjic, maar dat terzijde haha.
Verder zou ik doorgaan met de door jou genoemde Edgar Manucharyan en Marvin Zeegelaar. Bij Mickey is het echt over en sluiten en je moet hopen dat je nog een club kan vinden die zo gek is om te betalen. Zeegelaar is inderdaad enorm wisselvallig, maar hij kan echt wel scoren hoor. Heeft een aardige linker. Verder is het natuurlijk wel fijn dat hij het veld breed houdt en een back meetrekt. Ook heeft Marvin een goede voorzet. Ach, Manucharyan heeft de kwaliteiten. Dat weet iedereen. Het is puur mentaal en fysiek. Hopelijk kan hij zijn koppie leegmaken en weet hij dat dit zijn laatste kans is. Dan maar hopen op een wederopstanding van Edgar.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 14:27
|
|
Citaat: Ik vind dat Lodeiro een klasse beter is dan Pranjic, maar dat terzijde haha.
Verder zou ik doorgaan met de door jou genoemde Edgar Manucharyan en Marvin Zeegelaar. Bij Mickey is het echt over en sluiten en je moet hopen dat je nog een club kan vinden die zo gek is om te betalen. Zeegelaar is inderdaad enorm wisselvallig, maar hij kan echt wel scoren hoor. Heeft een aardige linker. Verder is het natuurlijk wel fijn dat hij het veld breed houdt en een back meetrekt. Ook heeft Marvin een goede voorzet. Ach, Manucharyan heeft de kwaliteiten. Dat weet iedereen. Het is puur mentaal en fysiek. Hopelijk kan hij zijn koppie leegmaken en weet hij dat dit zijn laatste kans is. Dan maar hopen op een wederopstanding van Edgar.
De aanwezige kwaliteiten van Sulejmani totaal negeren lijkt me ook niet wenselijk. Hij kan het wel maar het staat als een paal boven water dat hij niet moet plakken aan de zijlijn, dat is wel gebleken. Die Sulejmani moet je tijd en geduld in investeren, als je hem kunt laten functioneren dan heb minstens een nuttige speler. Je moet alles eruit persen wat er maar te persen valt, dan kun je zeker zijn van je zaak als je hem dan toch wilt verkopen. Met Van der Wiel en Emanuelson hebben we daarnaast uitstekende opkomende backs. Het probleem is dan wel de verdedigende kwetsbaarheid als er eentje mee naar voren gaat. Wat dat betreft is een pure mandekker erg belangrijk in de plaats van Vertonghen of Alderweireld.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 14:51
|
|
Of gewoon een degelijke linksback zoals Erik Pieters?
Sulejmani heeft fysieke problemen. Die jongen krijg je niet meer aan de praat. Hij houdt zich zelfs bij het schieten in. Dan ben je niet geschikt voor het topvoetbal.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 15:06
|
|
Pieters werd eruit gelopen door Delorge, Pablo.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 15:22
|
|
Erik Pieters toont in ieder geval potentie en in mijn ogen een degelijke linksback.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 15:28
|
|
Ik zou Sulejmani nog niet afschrijven. Dat hij het kan staat als een paal boven water. Ik denk dat Lodeiro ook aardig wat ruimte kan gaan scheppen met zijn diepgang, versnelling en beweeglijkheid. Als Sulejmani daar van kan profiteren en aan zijn zelfvertrouwen kan werken wil ik het nog wel zien. Dat Aissati nauwelijks diepgang heeft en daardoor ook de ruimte van Mickey beperkt kan Sulejmani niks aan doen.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 15:29
|
|
Citaat:
04.16.2009
Talented Nicolas Lodeiro is a young boy, who excelled on South American U21 championship.
This competition that traditionally gathers great number of scouts from all over the world is a gold mine of talents. 20-year-old Lodeiro is a star in Uruguay, playing for Nacional Montevideo.
Scouts of big South American clubs spotted him in time and having in mind that he was born practically on the border between Uruguay and Argentina, he almost ended up in one of Argentinean big clubs.
Nacional scouts reacted right away, so he was taken from Paysandú at an early age and even then he showed signs of what a great player he will be. He made an early debut for the A squad, against Fenix in 2007.
Everyone in Uruguay likes to compare him with Messi, first of all because he is only 169 cm tall and because he has an excellent technique. Still, his position is in the midfield, as this is a typical playmaker, fantastic assistant excellent at free kicks. In spite of his fragile physique, Lodeiro seems restless, never forgets about his defense duties, which is untypical of talented South Americans.
Several Spanish clubs have already set their eye on him; actually, Villarreal and Atletico Madrid wanted to sign him after one U21 tournament where he lead Uruguayans national youth squad, but his agent Daniel Fonseca said that it was still early for European adventures.
Lodeiro has grown now, three goals in Copa Libertadores and several assistances he made so far in the competition indicate that he is improving big time.
Offers will probably come flooding Nacional this summer; current price is around 5 million Euros and some of the interested clubs will try to make a deal already in the next few months.
One of the most probable options will be an Italian club, where this young player’s agent has great contacts, and then perhaps going on-loan somewhere which would gain him the necessary experience and stamina for the big challenges.
Anyway, we will definitely see Nicolas Lodeiro in Europe soon.
Dit rapport uit april 2009 benadrukt maar weer eens hoeveel geluk we kennelijk hebben dat dit supertalent naar Ajax is gekomen.
bron
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 16:56
|
|
Je kunt het Zeegelaar niet verwijten dat hij wisselvallig is. Hij is nog jong he. Je kunt zoiets er makkelijk uit halen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 17:04
|
|
Zeker bij buitenspelers. Die het moeten hebben van het uitspelen van hun man en de voortzetting.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 17:07
|
|
Ajax heeft zo'n slechte bezetting voor de goal dat je het als buitenspeler bijna niet goed kunt doen..
|