Auteur
|
Bericht
|
Empulse
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 13:39
|
|
Ik mag hopen dat dit niet het geval is of dat er een eenzijdige optie voor twee seizoenen extra is opgenomen - als hij tegenvalt (waar ik niet van uit ga) dan ben je niet tot in den eeuwigheid aan hem verbonden.
Citaat: Jol: "We hebben Lodeiro vijf of zes keer bekeken, want we hadden hem al op het oog. Eigenlijk was het de bedoeling om hem volgend seizoen aan de selectie toe te voegen, maar interesse van andere clubs veranderde de zaak. Maar Lodeiro wilde per sé naar Ajax en niet naar Italië of een andere club."
Behalve aanvoerder, blijkt Suarez ook scout, aldus de trainer: "Onze scouts kunnen zeggen wat ze willen, maar dat hebben ze in het verleden ook gedaan. Suarez speelt met Lodeiro samen bij Uruguay, weet precies wat hij kan."
Volgens Jol is Lodeiro een speler die de ‘spitsen voedt' en zowel achter de spitsen als aan de linkerkant kan spelen. "Hij is twintig jaar oud en ik hoop dat hij een echte tien blijkt."
Ajax haalt Lodeiro via een dusdanige constructie dat de kas niet direct helemaal leeg is.
Hij is dus wel degelijk voor de nummer tien gehaald en niet voor de linkerflank. Verder vind ik zijn uitspraak betreffende de scouts ook opmerkelijk of zoek ik daar teveel achter? Dat er een constructie is verzonnen zodat de kas niet leeg is duidt aan dat er mogelijk nog een versterking komt?
Bron: AjaxLife
|
Crouch89
Forum berichten: 120
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 13:41
|
|
Over de daadwerkelijke duur van het contract kan je beter wachten totdat er officieel iets naar buiten komt van Ajax. Op vrijwel alle sites wordt ook geen contractduur aangegeven.
Mocht 2,5 jaar toch kloppen, dan zit er waarschijnlijk een optie van een (of meerdere jaren) op het contract?
Citaat: Ik mag hopen dat dit niet het geval is of dat er een eenzijdige optie voor twee seizoenen extra is opgenomen - als hij tegenvalt (waar ik niet van uit ga) dan ben je niet tot in den eeuwigheid aan hem verbonden.
Citaat:
? Dat er een constructie is verzonnen zodat de kas niet leeg is duidt aan dat er mogelijk nog een versterking komt?
Denk eerder dat ze betalen in termijnen, en Nacional een bepaald percentage krijgt als Lodeiro door Ajax doorverkocht wordt. Ook kan het zijn dat de (mogelijke) samenwerking met Nacional deel van de constructie is.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 13:43
|
|
Rare opmerking over de scouts inderdaad. Blij dat hij komt maar er zitten wat merkwaardigheden aan de transfer.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 13:43
|
|
Citaat: Ik mag hopen dat dit niet het geval is of dat er een eenzijdige optie voor twee seizoenen extra is opgenomen - als hij tegenvalt (waar ik niet van uit ga) dan ben je niet tot in den eeuwigheid aan hem verbonden.
Citaat: Jol: "We hebben Lodeiro vijf of zes keer bekeken, want we hadden hem al op het oog. Eigenlijk was het de bedoeling om hem volgend seizoen aan de selectie toe te voegen, maar interesse van andere clubs veranderde de zaak. Maar Lodeiro wilde per sé naar Ajax en niet naar Italië of een andere club."
Behalve aanvoerder, blijkt Suarez ook scout, aldus de trainer: "Onze scouts kunnen zeggen wat ze willen, maar dat hebben ze in het verleden ook gedaan. Suarez speelt met Lodeiro samen bij Uruguay, weet precies wat hij kan."
Volgens Jol is Lodeiro een speler die de ‘spitsen voedt' en zowel achter de spitsen als aan de linkerkant kan spelen. "Hij is twintig jaar oud en ik hoop dat hij een echte tien blijkt."
Ajax haalt Lodeiro via een dusdanige constructie dat de kas niet direct helemaal leeg is.
Hij is dus wel degelijk voor de nummer tien gehaald en niet voor de linkerflank. Verder vind ik zijn uitspraak betreffende de scouts ook opmerkelijk of zoek ik daar teveel achter? Dat er een constructie is verzonnen zodat de kas niet leeg is duidt aan dat er mogelijk nog een versterking komt?
Die opmerking over de scouting lijkt me een grap. Of het geeft aan dat Lodeiro inderdaad nooit was gekomen als Jol hem niet toevallig had gezien tijdens Uruguay-Costa Rica. Wat een beleid. Moest meteen aan deze opmerking van een poster denken:
Citaat: Hoezo de scouting weet niks. TDs en trainers gaan er gewoon aan voorbij en naaien het volk via de media op om om de scouting in te hakken als zaken tegenvallen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 13:47
|
|
Mijn tevredenheid wordt nu iets getemperd eerlijk gezegd. Een contract voor 2,5 jaar is heel raar voor een jong talent waar je miljoenen voor betaald en Jol zijn opmerkingen bevallen me ook niet. 'Ik hoop dat hij een echte tien blijkt', zoiets moet je toch weten voordat je iemand koopt? En die opmerkingen over de scouting vind ik ook raar. Alsof Suárez meer verstand van voetbal heeft dan de scouting?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 13:50
|
|
Zal wel gewoon een optie voor nog twee seizoenen aan vast zitten hoor, Koen. Hoef je je geen zorgen over te maken. Het zou namelijk zelfs voor Ajax te bizar zijn.
Maar goed, Jol gaat helemaal z'n eigen gang. Dat gaat ook een keer goed uitpakken, maar we hebben toch al genoeg miskleunen langs zien komen. Het is een groot risico voor Ajax om de club over te laten aan de grillen van één man, in plaats van te vertrouwen op een goede organisatie (van onder andere ook scouts die dag in dag uit bezig zijn met het zoeken van goede spelers).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 14:48
|
|
Mooi die is binnen Want het is gewoon te vroeg om Eriksen al te brengen, maar voor in de toekomst kunnen ze elkaar misschien wel in de weglopen op 10. Maar aangezien Urby toch weggaat kan hij wel op links spelen!
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 14:52
|
|
Citaat: Zal wel gewoon een optie voor nog twee seizoenen aan vast zitten hoor, Koen. Hoef je je geen zorgen over te maken. Het zou namelijk zelfs voor Ajax te bizar zijn.
Maar goed, Jol gaat helemaal z'n eigen gang. Dat gaat ook een keer goed uitpakken, maar we hebben toch al genoeg miskleunen langs zien komen. Het is een groot risico voor Ajax om de club over te laten aan de grillen van één man, in plaats van te vertrouwen op een goede organisatie (van onder andere ook scouts die dag in dag uit bezig zijn met het zoeken van goede spelers).
Ze hebben een optie voor nog een jaar. Staat in ieder geval op teletekst.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 15:02
|
|
Citaat: Zal wel gewoon een optie voor nog twee seizoenen aan vast zitten hoor, Koen. Hoef je je geen zorgen over te maken. Het zou namelijk zelfs voor Ajax te bizar zijn.
Jol is toch ook overruled door de directie dat hij Mido NIET mocht halen, dus het hangt zeer zeker niet van 1 persoon af. Waarschijnlijk zal hij ook wel bekeken zijn door de scouts wat gewoon niet naar buiten komt. Wees blij dat we nog zulke "bekende/goede" talenten kunnen binnnenhalen..
Al zou de scouting misschien wel meer kunnen doen qua onbekendere talenten, al bestaan die heden ten dage niet echt meer. Volgens mij heeft Ajax echt wel een grote lijst aan talenten die gevolgd worden, alleen lekt er gewoon tegenwoordig heel erg weinig..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 15:08
|
|
Citaat: Mooi die is binnen Want het is gewoon te vroeg om Eriksen al te brengen, maar voor in de toekomst kunnen ze elkaar misschien wel in de weglopen op 10. Maar aangezien Urby toch weggaat kan hij wel op links spelen!
Eriksen ook gewoon regelmatig laten spelen. Tegen RKC, Willem 2 etc, Eriksen wil het laten zien, een speler met goede mentaliteit voor dat soort potjes, anderen zullen misschien wel iets hebben van: "ach het is RKC maar winnen we wel ff van".
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 15:08
|
|
Jol is toch ook overruled door de directie dat hij Mido NIET mocht halen, dus het hangt zeer zeker niet van 1 persoon af. Waarschijnlijk zal hij ook wel bekeken zijn door de scouts wat gewoon niet naar buiten komt. Wees blij dat we nog zulke "bekende/goede" talenten kunnen binnnenhalen..
Al zou de scouting misschien wel meer kunnen doen qua onbekendere talenten, al bestaan die heden ten dage niet echt meer. Volgens mij heeft Ajax echt wel een grote lijst aan talenten die gevolgd worden, alleen lekt er gewoon tegenwoordig heel erg weinig..
Je snapt me niet. Ik bekritiseer de scouting juist niet. Lodeiro was al bekend bij de scouting, maar Jol geeft min of meer aan dat Ajax pas actie ondernam op het moment dat Suárez en Jol zelf die jongen goed genoeg vonden. Dus Ajax gaat af op de grillen van Jol, in plaats van op een organisatie van mensen die dag in dag uit bezig zijn met het zoeken naar geschikt talent.
Jol en de scouting liggen in ieder geval overhoop. Zou me niets verbazen als Van den Boog daarom voor wat nieuwe mensen gaat zorgen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 15:19
|
|
Nieuwe scouts? Lood om oud ijzer dan, toch? VDB moet Jol duidelijk maken dat hij naar scouts MOET luisteren.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 15:28
|
|
Citaat:
Je snapt me niet. Ik bekritiseer de scouting juist niet. Lodeiro was al bekend bij de scouting, maar Jol geeft min of meer aan dat Ajax pas actie ondernam op het moment dat Suárez en Jol zelf die jongen goed genoeg vonden. Dus Ajax gaat af op de grillen van Jol, in plaats van op een organisatie van mensen die dag in dag uit bezig zijn met het zoeken naar geschikt talent.
Jol en de scouting liggen in ieder geval overhoop. Zou me niets verbazen als Van den Boog daarom voor wat nieuwe mensen gaat zorgen.
Begrijpend lezen is ook heel wat Riejuh .. In tweede instandtie snap ik het nu wel.. Steek het maar op vrijdagmiddag..
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 15:30
|
|
Citaat: Nieuwe scouts? Lood om oud ijzer dan, toch? VDB moet Jol duidelijk maken dat hij naar scouts MOET luisteren.
Van den Boog heeft zelf de verantwoordelijk van het aan en verkoopbeleid bij Jol gelegd. Jol haalt gewoon wie hij wil halen ondanks alle mooie praatjes van Rik.
Ik ben benieuwd naar Lodeiro. Ik ken hem niet maar ik zie het wel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 15:31
|
|
Citaat: Nieuwe scouts? Lood om oud ijzer dan, toch? VDB moet Jol duidelijk maken dat hij naar scouts MOET luisteren.
Van den Boog heeft zelf de verantwoordelijk van het aan en verkoopbeleid bij Jol gelegd. Jol haalt gewoon wie hij wil halen ondanks alle mooie praatjes van Rik.
Ik ben benieuwd naar Lodeiro. Ik ken hem niet maar ik zie het wel.
Misschien, maar ze hebben wel de transfer van Mido verworpen en er zijn wel regels voor transfers. Ze richten zich nu wel op de grote talenten, Nederlands internationals etc.
|
Ajacied
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 15:38
|
|
Citaat: Misschien, maar ze hebben wel de transfer van Mido verworpen en er zijn wel regels voor transfers. Ze richten zich nu wel op de grote talenten, Nederlands internationals etc.
Het kan best zijn dat Van den Boog, de scouts en andere mensen binnen Ajax tegen de komst van Mido waren en Jol hem wel graag wilde hebben. Na overleg en druk op Jol zou er vervolgens besloten kunnen zijn dat hij niet welkom is. Het is niet zo dat Jol alles voor 100% beslist maar hij heeft wel de verantwoordelijkheid en macht gekregen om spelers te halen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 15:40
|
|
Ja, maar dan kan hij niet halen wat hij wil halen.
|
JaszaAFCA
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 16:51
|
|
Haha nee ik was wakker vanwege poker, niet speciaal om dit te volgen, al keek ik soms wel ff hehe.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 16:56
|
|
Po-po-pokerface!
Goed gedaan dan!
|
pimvanschaik
Forum berichten: 10
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 17:14
|
|
Hoe kom je erbij dat Jol en de scouts overhoop liggen ?? volgens mij is hier totaal geen spraken van.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 17:17
|
|
Citaat: Lodeiro komt achter de spitsen te spelen, denk ik. Eriksen heeft nog wel tijd nodig. Ik denk eerder dat Lodeiro dit seizoen begint aan de linkerkant waar die een vrije rol in heeft. Ajax heeft het hele seizoen al moeite mee om die plaats in het elftal goed in te vullen. Daardoor zal Emanuelson ook weer naar de linksbackpositie kunnen verhuizen.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 17:28
|
|
Wat ik van Lodeiro heb gezien vind ik goed! Ik vind hem iets weg hebben van David Silva maar dan iets sneller en meer een actie hebben.
Ik hooop dat Sulejmani eindelijk eens gaat presteren en dat Lodeiro dan op rechts komt ipv. Rommedahl of Kennedy.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 17:29
|
|
Citaat: Wat ik van Lodeiro heb gezien vind ik goed! Ik vind hem iets weg hebben van David Silva maar dan iets sneller en meer een actie hebben.
Ik hooop dat Sulejmani eindelijk eens gaat presteren en dat Lodeiro dan op rechts komt ipv. Rommedahl of Kennedy.
Het is toch een linkspoot?
|
afcaremco
Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 17:40
|
|
Citaat: Wat ik van Lodeiro heb gezien vind ik goed! Ik vind hem iets weg hebben van David Silva maar dan iets sneller en meer een actie hebben.
Hij is toch een nr 10? In ieder geval blij dat hij er nu is Trouwens waarom staat er nog niks op de site van ajax?
|
Ajacied
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 18:14
|
|
Hij is toch een nr 10? In ieder geval blij dat hij er nu is Trouwens waarom staat er nog niks op de site van ajax?
Waarschijnlijk omdat het nog niet rond is.
Ik las op Ajax fans van Nacional dat Nacional slechts 65% eigenaar is/was van Lodeiro. 15% is in handen van BBC group sports en 20% de speler zelf.
http://www.forobolso.com/foro/viewtopic ... 92&start=0
en dan de poster Locura_Tricolor. Ik heb geen idee hoe betrouwbaar het is maar dat van de BBC group sports heb ik wel vaker gelezen.
Ze zijn wel allemaal louter positief over Lodeiro!
|