Auteur
|
Bericht
|
Peter79
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 11:57
|
|
Weet niet of het een betrouwbaar mediaum is maar http://www.quenonino.com.uy/quenonino/tabid/37/idNoticia/13795/Nacional/Default.aspx rept over heel andere voorwaarden dan in de andere media opgenomen is. Betreft een bericht van gister maar wil het toch even noemen.
Er wordt gesproken over een'"project" wat AZ 11 miljoen EURO zou kosten waarbij (waarschijnlijk) inbegrepen de bedragen voor Lodeiro, belastingen, zaakwaarnemer en een fee voor het bureau wat een deel van zijn transferrechten bezit (tenminste dit laatste las ik ook op een Uruguayaanse site, geen idee of dit klopt), er zou dan netto 4 miljoen overblijven voor Nacional. Daarnaast heeft Nacional al een akkoord over 15% bij doorverkoop maar wil men proberen dit te verhogen naar 20%.
Verder rept men over de voorkeur van Lodeiro voor Ajax maar dat dit moeilijk vol te houden is/ geen waarde heeft als AZ meer blijft bieden.
Of het een onzinsite betreft, een gissende verslaggever etc.: geen idee zo wel ingevoerd ben ik niet in Zuid-Amerika .
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 12:01
|
|
Zou kunnen verklaren waarom Ajax niet wil. 11 miljoen is veel teveel.
|
Marc
Forum berichten: 164
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 12:02
|
|
Ik volg het ook niet helemaal meer.
1. Ik dacht dat AZ financieel gezien in zwaarder weer zit dan Ajax, dus lijkt het me dat Ajax wat transfersom ed wel zou moeten kunnen winnen van AZ. Als ze deze speler echt willen hebben tenminste.
2. Hoe zit het met (een eventueel) samenwerkingsverband met Nacional. Als Lodeiro naar AZ gaat is het samenwerkingsverband 'down the toilet' lijkt me.
3. Ik zie deze speler graag komen en is ook een directe versterking als je het mij vraagt, toch denk ik dat de positie waar hij speelt niet de achilleshiel is van dit team. Koop dan een goede centrale/vleugel verdediger.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 12:05
|
|
Net of AZ 11 miljoen heeft. Kan gewoon niet kloppen.
Ik denk dat hij uiteindelijk naar AZ gaat. Dit duurt me allemaal veel te lang. Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig in de Arena? Die jongen is in Nederland op dit moment, hij wil naar Ajax, het gat is 1 miljoen, waar wacht je dan op. Als deze jongen naar AZ gaat en hij blijkt een topper te zijn, moeten ze zich kapot schamen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 12:06
|
|
@ Koen: Als je het geld niet hebt, dan heb je het geld niet.
@ Marc: Ajax moet sowieso geen grote bedragen uitgeven aan vleugelverdedigers. Daarnaast is het centrum van de verdediging een stuk zwakker dan de backposities met Emanuelson en Van der Wiel erop.
Anyway, terug naar Lodeiro: dat bericht van Peter moet wel onzin zijn. Het is niet zo erg gesteld met AZ als sommigen hier hopen/denken, maar 11 miljoen euro betalen voor een speler zit er niet in.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 12:08
|
|
Citaat: @ Marc: Ajax moet sowieso geen grote bedragen uitgeven aan vleugelverdedigers. Daarnaast is het centrum van de verdediging een stuk zwakker dan de backposities met Emanuelson en Van der Wiel erop.
In een verdediging met V.d. Wiel, Alderweireld, Vertonghen en Emanuelson heb ik het meest vertrouwen in Alderweireld. Ik vind Emanuelson en Vertonghen eigenlijk de zwakke linken in die verdediging.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 12:12
|
|
Tsja, de Alderweireld-discussie hebben jij en ik volgens mij al eens gevoerd. Ik vind het weinig bijzonders. Zag hem tegen NAC ook weer twee grote fouten maken.
Maar goed, Lodeiro dus.
|
Marc
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 12:14
|
|
Citaat:
@ Marc: Ajax moet sowieso geen grote bedragen uitgeven aan vleugelverdedigers. Daarnaast is het centrum van de verdediging een stuk zwakker dan de backposities met Emanuelson en Van der Wiel erop.
Ben ik met je eens, opzich vind ik zowel Alderweireld en Vertonghen goede verdedigers (ik zie Vertonghen trouwens liever op het middenveld staan) maar ze zijn beide nog tamelijk jong en onervaren, af en toe hebben ze iemand nodig die ze bij de hand neemt en dat gaat inderdaad niet met Wieleart of Oleguer lukken. Toch zijn ook de backs verdedigend te zwak waardoor het centrale duo te veel gaten moeten vullen.
sorry...Lodeiro dus..
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 12:20
|
|
Citaat:
Anyway, terug naar Lodeiro: dat bericht van Peter moet wel onzin zijn. Het is niet zo erg gesteld met AZ als sommigen hier hopen/denken, maar 11 miljoen euro betalen voor een speler zit er niet in.
Dat leek me ook inderdaad, ken jij de desbetreffende site en dito betrouwbaarheid Thomas?
En weet iemand eigenlijk welke partijen voor welk percentage eigenaar zijn van de transferrechten van Lodeiro?
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 12:37
|
|
Citaat: @ Marc: Ajax moet sowieso geen grote bedragen uitgeven aan vleugelverdedigers. Daarnaast is het centrum van de verdediging een stuk zwakker dan de backposities met Emanuelson en Van der Wiel erop.
In een verdediging met V.d. Wiel, Alderweireld, Vertonghen en Emanuelson heb ik het meest vertrouwen in Alderweireld. Ik vind Emanuelson en Vertonghen eigenlijk de zwakke linken in die verdediging.
Die verdediging kun je toch niet voor vol nemen als je kampioensaspiraties hebt? Allemaal maken ze elke week fout na fout. Van der Wiel is de laatste weken echt belabberd (was ook weer aan het Twitteren in de nacht voor de wedstrijd, rond half 3), Alderweireld is een jong talent die eigenlijk in de schaduw van een grote speler zou moeten groeien, Vertonghen wil zijn broekje niet vies hebben en is erg makkelijk te passeren en Emanuelson is ook niet de gedroomde linksback (al is dat wel zijn beste positie denk ik).
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 12:42
|
|
Volgens mij zeg ik dat ook wel zo'n beetje door te zeggen dat ik in die verdediging het meest vertrouwen heb ik de minst ervaren spelen, Alderweireld.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 12:45
|
|
Waar heb je dit vandaan, 343?
Citaat: AZ en Nacional zijn rond. Advocaat garandeert Lodeiro speeltijd op verschillende posities. Nu alsnog wachten op Ajax. Een beslissing valt ook vandaag niet is de verwachting.
Als Dick Advocaat naar een 4-3-3 neigt, hetgeen hij in de media zegt, dan ben ik benieuwd wie plaats moet maken voor Lodeiro. AZ heeft een overbevolkt middenveld. Aanvallers ook bij de vleet.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 12:46
|
|
Citaat: Waar heb je dit vandaan, 343?
Citaat: AZ en Nacional zijn rond. Advocaat garandeert Lodeiro speeltijd op verschillende posities. Nu alsnog wachten op Ajax. Een beslissing valt ook vandaag niet is de verwachting.
Als Dick Advocaat naar een 4-3-3 neigt, hetgeen hij in de media zegt, dan ben ik benieuwd wie plaats moet maken voor Lodeiro. AZ heeft een overbevolkt middenveld. Aanvallers ook bij de vleet.
http://www.ovaciondigital.com.uy/10/01/ ... 466660.asp
|
Marc
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 12:47
|
|
Ik vraag me sowieso hoe zwaar de mening van Advocaat weegt binnen AZ, over een half jaartje is hij toch weer weg?..
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 12:49
|
|
Citaat: Ik vraag me sowieso hoe zwaar de mening van Advocaat weegt binnen AZ, over een half jaartje is hij toch weer weg?..
Als een organisatie goed is worden trainers niet teveel betrokken bij de scouting, maar Advocaat maakt als trainer natuurlijk wel gewoon de opstelling.
En ik moet het nog maar zien. Volgens mij vindt Advocaat het wel prima als de Belgische bond straks zegt dat ze het hebben gehad.
|
Marc
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 12:53
|
|
Citaat: Ik vraag me sowieso hoe zwaar de mening van Advocaat weegt binnen AZ, over een half jaartje is hij toch weer weg?..
Als een organisatie goed is worden trainers niet teveel betrokken bij de scouting, maar Advocaat maakt als trainer natuurlijk wel gewoon de opstelling.
En ik moet het nog maar zien. Volgens mij vindt Advocaat het wel prima als de Belgische bond straks zegt dat ze het hebben gehad.
Maar als hij over een half jaar daadwerkelijk weer weg is, dan is een eventuele belofte van speeltijd natuurlijk niet zo veel waard, voor het zelfde geld komt Lodeiro niet in de plannen van een eventuele volgende trainer voor.
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 12:54
|
|
Hopelijk is Lodeiro zo slim om daar ook overna te denken
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 13:00
|
|
Citaat: Hopelijk is Lodeiro zo slim om daar ook overna te denken
Als Lodeiro nu een half jaar bij Ajax of AZ speelt, dan merkt hij vanzelf wel dat hij ook onder een volgende trainer gewoon in de basis staat.
Dit stuk is vrij stellig. AZ en Nacional zijn er inmiddels helemaal uit en AZ hoeft dus alleen nog maar met Lodeiro te onderhandelen. Lodeiro is bij AZ langs geweest en was blij om te horen dat mocht hij toch nu al naar Alkmaar komen, hij gewoon een basisplaats heeft. Morgen gaat Quintela nog met Ajax praten om ze te overtuigen die $ 5 miljoen op tafel te leggen. De kans wordt in ieder geval steeds kleiner dat Lodeiro tot het WK bij Nacional blijft.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 13:03
|
|
Vertel me maar eens hoe Dick de andere middenvelders tevreden kan houden.
Als hij Lodeiro speeltijd garandeert dan moeten ze natuurlijk af van een aantal middenvelders. Dan heb je Martins, Luijckx, Mendes da Silva, Schaars, Elm, Holman, Van der Velden, Wernbloom en Ortiz, 10 spelers voor drie posities. Dan loopt er in Jong AZ nog ene James Holland.
|
Marc
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 13:04
|
|
Als ik dat stuk mag geloven dan ben ik bang dat het AZ gaat worden. Heb op de één of andere manier niet het idee dat Ajax die 5 miljoen alsnog op tafel gaat leggen
|
Crouch89
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 13:07
|
|
Als ik alle berichten lees en hoor, lijkt de kans steeds groter dat hij toch naar AZ gaat. Ajax heeft meerdere malen laten zien niet ver te willen gaan op het gebied van financiën (oa. Braafheid, Elia en nu Emanuelson) en dit is wel wat Nacional wil. Als Lodeiro een beter contract kan tekenen bij AZ dan denk ik dat zijn voorkeur ook snel veranderd...
Ik denk dat Ajax zich beter kan richten op een goede ervaren linksback/centrale verdediger. Daar ligt nog steeds de prioriteit. En natuurlijk is de nummer 10 positie op dit moment niet goed, met de huidige voorhoede, een goede de Zeeuw kom je er ook wel. Laat Eriksen maar langzaam wennen aan het niveau, door hem tegen "makkelijkere" tegenstanders meer speeltijd te geven. Dan kan hij wellicht volgend jaar deze positie invullen. Aangezien Aissati en de Jong mij nog niet hebben overtuigd.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 13:09
|
|
Citaat: Vertel me maar eens hoe Dick de andere middenvelders tevreden kan houden.
Als hij Lodeiro speeltijd garandeert dan moeten ze natuurlijk af van een aantal middenvelders. Dan heb je Martins, Luijckx, Mendes dat Silva, Schaars, Elm, Holman, Van der Velden, Wernbloom en Ortiz, 10 spelers voor drie posities. Dan loopt er in Jong AZ nog ene James Holland.
Luijckx gaat in de zomer weg, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Holman kan ook aan speeltijd komen in de aanval. Ortiz is pas net bij AZ en heeft tijd nodig om zich aan te passen. Van der Velden speelt nu ook al weinig. Ik zie het probleem niet zo.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 13:10
|
|
AZ moet eerst af van een aantal middenvelders. Daarom waren ze gebaat om hem pas na de zomer te halen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 13:14
|
|
Citaat: Vertel me maar eens hoe Dick de andere middenvelders tevreden kan houden.
Als hij Lodeiro speeltijd garandeert dan moeten ze natuurlijk af van een aantal middenvelders. Dan heb je Martins, Luijckx, Mendes dat Silva, Schaars, Elm, Holman, Van der Velden, Wernbloom en Ortiz, 10 spelers voor drie posities. Dan loopt er in Jong AZ nog ene James Holland.
Luijckx gaat in de zomer weg, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Holman kan ook aan speeltijd komen in de aanval. Ortiz is pas net bij AZ en heeft tijd nodig om zich aan te passen. Van der Velden speelt nu ook al weinig. Ik zie het probleem niet zo.
Je ziet het probleem niet? Uh, Elm dan... Martins? Holman in de aanval? Met Dembele, Mounir, Pelle, Ari en Lens. Dacht het niet hoor. De drie eerste spelers zijn goed genoeg voor een basisplaats. Die zul je een half jaar lang niet koest kunnen houden. En dan hebben we nog de categorie achter deze mannen, als Wernbloom, Luijcks, Vd Velder. James Holland is al helemaal niet in beeld. Z'n kans op opname in de selectie wordt alsmaar kleiner, terwijl hij niet met die intentie bij AZ heeft getekend.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 13:19
|
|
Luijckx is al verhuurd aan ADO Den Haag, dus dat scheelt er weer één op de achtergrond.
|